Élő közvetítések, videók

A 2008-ban alakult Live Info Produkciós Kft. Magyarország és a világ vezető vagy érdekes híreiről szolgáltat élő közvetítéseket és online videókat hírügynökségek és hírportálok számára. Real-time közvetítünk közéleti és céges eseményekről, majd a rögzített közvetítésből összefoglalót készítünk. Az itt megjelentetett videók között van hírügynökségtől megvásárolt tartalom, esetleg más partneri együttműködésből származó videó is.

Live Info a Facebookon

Utolsó kommentek

Címkefelhő

2012 (4) áder jános (4) adócsalás (3) Afganisztán (3) áldozat (6) aligátor (3) állat (10) állatkert (15) állatkölyök (4) Amerika (4) anglia (5) Anglia (13) áradás (72) Argentina (4) Argentína (3) árvíz (12) Ausztrálai (3) ausztrália (17) Ausztrália (33) Ausztria (4) autó (20) autóbaleset (5) autópálya (6) autósüldözés (3) autós üldözés (3) Bajnai Gordon (4) Baleset (4) baleset (83) bálna (7) Bándy Kata (6) Banglades (5) barcelona (3) barikád (3) beiktatás (5) békemenet magyarországért (3) bevásárlóközpont (3) bicikli (4) bíróság (5) biztonsági kamera (3) bkv (4) boeing (3) bomba (6) börtön (4) Borussia (3) Boston Maraton (3) Bosznia-Hercegovina (3) bóvli (4) bozóttűz (4) brazília (7) Brazília (14) bulvár (5) bundesliga (3) Bundesliga (5) bűnügy (3) busz (8) buszbaleset (5) cápa (4) Chicago (3) Chile (8) ciprus (3) Colorado (3) costa concordia (4) Costa Rica (3) császármetszés (3) csecsemő (3) Csehország (3) Csendes-óceán (3) csőd (3) cuki (10) damu roland (3) dél-afrika (4) Dél-Korea (5) demokratikus koalíció (3) demonstráció (19) devizahitelesek (5) donyeck (5) Donyeck (11) Dortmund (3) drón (3) d day (3) Ecuador (3) egyesült államok (9) Egyesült Államok (16) egyetem (3) Egyiptom (4) egyiptom (5) éhségmenet (3) életmentés (3) ellenzék (4) elnökválasztás (5) élő közvetítés (9) ENSZ (3) épületomlás (3) erdőtűz (20) erőszak (10) esküvő (4) esőzés (10) észak-korea (3) etiópia (3) étterem (3) eu (3) Európa (4) évértékelő (5) extrém sport (3) fagy (4) fegyver (4) fegyveres konfliktus (9) fellegi tamás (3) felsőoktatás (5) Femen (4) fesztivál (4) fidesz (6) Florida (6) foci (19) foci-vb (5) fóka (4) földcsuszamlás (10) földrendés (3) földrengés (18) fotó (3) Fülöp-szigetek (8) fülöp-szigetek (5) füst (5) futball (4) futball világbajnokság (4) Gaza (4) Gáza (8) Gázai övezet (9) gazdaság (6) gazdaságpolitika (6) gázolás (7) gázrobbanás (3) genova (4) gól (3) gorilla (4) Guatemala (3) gyermek (3) gyilkosság (12) gyurcsány ferenc (6) háború (9) hadgyakorlat (5) hajléktalanok (3) hajléktalanszálló (3) hajó (5) hajóbaleset (5) hajótörés (3) halál (29) halott (7) halottak (4) harc (5) harci helikopter (3) havazás (32) Hawaii (7) helikopter (7) híd (4) hideg (3) (4) hoffmann rózsa (4) hőhullám (3) Hollandia (5) homokvihar (5) Hongkong (3) Horvátország (3) hotel (3) hóvihar (12) hurrikán (4) időjárás (110) imf tárgyalások (4) India (18) india (5) Indonézia (5) Irak (10) irak (3) Irán (6) iskola (6) iskolai lövöldözés (3) ISS (4) istván (4) iszlám (7) Iszlám Állam (5) Iszlám Dzsihád (3) ítélethírdetés (3) Izrael (21) izrael (3) janukovics (9) Japán (20) japán (8) jég (6) jobbik (9) jóslat (3) Kalifonia (7) Kalifornia (12) kalifornia (6) kamera (4) kamion (5) Kanada (3) katasztrófa (9) katasztrófavédelem (3) Kate Middleton (3) katona (3) kelet-ukrajkna (4) kenguru (3) kényszerleszállás (5) keresztény (3) kiállítás (6) kijev (10) Kijev (3) Kilauea (3) kína (23) Kína (41) kislány (3) kitörés (5) klicsko (3) költségvetés (7) Kolumbia (3) kölyök (5) komp (3) konferencia (5) kongresszus (5) kosárlabda (5) kötéltánc (3) Közel-Kelet (3) közélet (50) közlekedés (4) krím (7) Krím (6) krokodil (3) Kuba (3) kultúra (3) kutya (8) Kutya (3) labdarúgás (8) labdarúgó-bajnokság (6) lázár jános (4) légicsapás (6) leminősítés (3) lemondás (7) letartóztatás (3) lmp (5) London (8) lövöldözés (11) magánnyugdíjpénztár (3) Magyarország (4) Malajzia (5) maláj repülőszerencsétlenség (3) malaj utasszállító (4) malév (3) Manchester (4) matolcsy györgy (11) Matolcsy György (3) medve (5) megemlékezés (3) megmenekült (3) megnyitó (3) mentés (6) merénylet (11) messi (3) meteor (3) metró (5) Mexikó (10) mexikó (5) meztelen (4) milla (5) mise (3) mókus (3) Moszkva (3) motor (5) mszp (3) műhold (4) muszlim (4) múzeum (4) Nagy-Britannia (6) NASA (5) NBA (3) Németország (13) németország (5) népszavazás (5) new york (6) New York (13) Nigéria (6) novák előd (3) Oklahoma (3) október 23 (3) olaszország (4) Olaszország (8) olimpia (4) öngyilkosság (6) orbán viktor (16) Orbán Viktor (8) óriáspanda (3) orosz (3) oroszlán (4) Oroszország (30) oroszország (15) orrszarvú (3) országgyűlés (3) oscar (3) Oscar (3) Oscar Pistorius (3) összecsapások (6) pakisztán (5) Pakisztán (9) panda (9) pápa (13) pápaválasztás (3) parlament (11) Pécs (4) Peru (7) péter (3) Pistorius (4) plágium (3) plenáris (5) plenáris ülés (12) polgárháború (3) politika (50) Prága (3) puccs (3) pusztítás (3) pusztulás (3) putyin (3) Putyin (3) rablás (8) rakéta (3) Red (3) rekord (4) rendőr (10) rendőrség (15) repülőgép (9) repülőtér (4) robbanás (17) robbantás (18) sajtótájékoztató (4) Sandy hurrikán (8) schmitt pál (5) segély (3) selmeczi gabriella (3) sérült (3) sérültek (6) Skócia (4) Spanyolország (6) sport (37) Sydney (4) szakszervezetek (6) szent (3) Szerbia (4) Szíria (8) szíria (3) szmog (5) szórakoztató (5) szülés (4) szupertájfun (3) tájfun (11) Tajvan (7) támadás (5) tánc (3) tárgyalás (13) tarlós istván (4) technika (3) temetés (7) tenger (5) tér (3) terror (3) terrorizmus (4) Texas (7) Thaiföld (4) thaiföld (3) tigris (4) tiltakozás (4) time-lapse (4) tömegbaleset (3) tornádó (19) Törökország (6) törökország (6) tragédia (3) tudomány (3) túlélő (3) tüntetés (75) tűz (44) tűzoltó (5) tűzoltók (3) tűzszünet (6) Új-Zéland (7) ukraja (6) ukrajna (29) Ukrajna (34) ukrán válság (4) ülés (3) USA (74) usa (31) utasszállító (3) választás (3) válság (4) Vatikán (3) vatikán (5) vélemény (3) Velence (5) Venezuela (3) venezuela (3) verekedés (8) videó (4) vihar (19) világbajnokság (7) villám (3) villámcsapás (3) vilmos herceg (4) víz (3) víztölcsér (3) vonat (3) vonatbaleset (4) vona gábor (3) vulkán (13) vulkánkitörés (15) Washington (3) washington (7) zuhanás (3)

2011.10.28.

Szégyen, hogy a szemétből kell élnünk

Címkék: budapest lomtalanítás szeméthajó

A napokban Budapesten, a 9. kerületben végzi az éves lomtalanítást a Budapesti Közterület-fenntartó. Az utcákon a felhalmozott szemét mellett megjelentek a lomizásból élők is. Sokan keresgélnek a felhalmozott hulladék között, hogy pénzhez jussanak. Általában vas után kutatnak. A lakosok nagy része nehezen viseli az ilyenkor még „koszosabb” várost és a sokszor az utcán élő lomizókat. A kidobott hulladékból egy civil csoport egy hajó építését kezdeményezte, hogy megmutassa a környék fiataljainak hogy szinte minden újrahasznosítható.

74 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://liveinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr213336490

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Börtönbe kerülhet, aki megaláz egy hajléktalant 2011.10.28. 19:39:13

Új passzussal egészítené ki a büntető törvénykönyvet (Btk.) a fideszes Kocsis Máté, aki büntetőjogi kategóriává tenné a kiszolgáltatott emberek – például a hajléktalanok – megalázását....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

val 2011.10.28. 18:47:17

"Nincsenek hozzászólások."

Ne vicceeeeelj! Ez csoda!

WoodooKilla 2011.10.28. 18:55:07

Most ezen meg kell lepődni? Nemrég a II kerületben volt lomizás, és hétfőn már kitelepült egy igen vaskos banda az irodánk alá. Lomtalanítás viszont csak szombaton volt.. Addig itt éltek, itt aludtak, ettek... Miért nem lehet ez ellen tenni valamit?!

Húsleves 2011.10.28. 18:59:09

Azért felvilágosíthatná valaki azt a civil csoportot, hogy mi a különbség egy hajónyi hulladék és egy hajó között, mielőtt még bátran belevágnak.

kacsa. 2011.10.28. 19:06:06

Tavaly akkor akadt munkám az Opera környékén, amikor lomtalanítás volt. Én hajó helyett ott helyben egy "szoba" berendezésén gondolkodtam. Volt ágy, asztal, szék, polc a "falak" meg lehettek volna kartonból. Nem tudtam megvalósítani, mert azt a kupacot is őrizték.

Sok kupac volt az Andrássy úton is, a turisták meg fényképezték és szörnyülködtek. Égett a képemről a bőr.

Nem lehetne máshogy megoldani a lomtalanítást? Elhiszem, hogy a guberálás az újrahasznosítás egyik módja, de a beszólogatásból (azoktól, akik egész nap a kupacot őrzik) és a mocsokból kezd elegem lenni.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.10.28. 19:23:21

Valamelyik nap a körúton jöttem át Budáról Pestre. Már a hidon torlódás volt, holott dél körül ez sosem volt jellemző. Aztán a Mester utcánál kiderült miért: egy lomizó teherautó állt az egyik sávban (még vészvillogó se), és pakolták fel a cumót a platóra.
A fél város meg állt miattuk...

hajdupeti fun 2011.10.28. 19:33:53

A kidobott szemétben sok az újrahasznosítható anyag. Kétszeres haszon, ha valakik ingyen kiválogatják és a főkefe helyett el is tüntetik.

un.no.1. 2011.10.28. 19:43:09

Engem van egy csomó minden, ami jobban zavar, mint a guberálók (arrogáns politikusok, szabálytalankodó sofőrök és hogy ha esik az eső). Nem egy csoda látvány, ahogy a gubisok dolgoznak (legalább dolgoznak!), de arról azért nem tudni, hogy bárkit valaha bántottak volna.
Nincs semmi bajom azzal, ha valakik még hasznosítják azokat a dolgokat, amik nekünk már nem kellenek, a nehezebb cuccokat még segítenek is lehordani az utcára. Az hogy kupit csinálnak meg nagyjából mindegy, mert a lomtalanításkor mindig korrektül elpucolnak mindent utána.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 19:46:49

@WoodooKilla: hát tudtommal az utcán élést büntetik.
Vagy ez csak a hajléktalanokra vonatkozik?
Ha nem akkor kéretik az utcán alvókat ugyanúgy megbüntetni.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.10.28. 19:48:22

Ezek így szeretnek élni. Elég megnézni a portájukat.
A szemét és a szar megeszi ezeket az "embereket", a rendhez és tisztasághoz nem kell pénz.
Ez nem szegénység hanem igénytelenség.

l0lcopter 2011.10.28. 19:54:07

@Azúrkék égbolt: igényük van, csak idejük nincs a segélyfelvétel és a kocsmai gépezés között.

WoodooKilla 2011.10.28. 19:55:35

@Gyurma73: Teljesen jogosnak tartom, de a nyápic közteresek nem fognak odamenni emberkedni, amikor vannak vagy 10-20 közötti létszámmal / utca. És valamiért a rendőrség sem nagyon foglalkozik az ilyesmivel, itt, ilyenkor, ilyenekkel, bezzeg ugya a hajléktalanokra előszeretettel csaptak le nem is olyan rég.. Ez az igazi szégyen..

kela-bá 2011.10.28. 19:59:07

" Szégyen, hogy szemétből kell élnünk " Ez a blog cime.
Nem kell szemétből élni.És a videón látható az utcára került lom még nem szemét.Elhasználódott , megunt, elavult egykor volt nagyon becses termék.A városi ember nem tud vele mit kezdeni, ezért van a lomtalanitás. Hogy oly hatalmas "kupacok" gyűlnek össze ezen alkalmakkor annak pedig e versenyszellemű fogyasztói társadalom az oka. Cserélődni,fogyni kell mindennek,persze ez munkahelyeket, igy megélhetést is "jelent".

Az viszont nagyon szomorú, hogy vannak emberek nem kevesen akik lomizással jutnak valamihez ! Nem őrájuk kell haragudnunk, meg egyáltalán minek haragudni ? Megoldásokkal kell foglalkozni, a "fentiek" mellet az egyénnek is, szerintem.

További szép estét !

szgy 2011.10.28. 20:00:59

nem csoda, a hulladék jó üzlet. néhány hete összeszedtem itthon régi kacatokból (lomtalanítás jelleggel) egy kis vasat, rezet, aluminiumot, közel 25 ezret kaptam érte. kb. 210 kg vas, 9 kg vörösréz, 20 kg aluminium volt.

egy-két napig ez elmegy, valahogy meg kell oldani, nem mehet fel mindenkihez külön a kukáskocsi személyzete. Nápoly évek óta szemétben áll.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.28. 20:01:01

Zuglóban szintén minden kupacon egy kisebbségi család üldögélt, új elem jelent meg idén, hogy a kupac lomra sátrat (!) építettet, és napokig abban laktak éjjel-nappal ...

szgy 2011.10.28. 20:05:46

@hajdupeti fun:
"Kétszeres haszon, ha valakik ingyen kiválogatják és a főkefe helyett el is tüntetik. "

a főkefe meg tüntetheti el a maradékot amit szanaszét dobálva otthagynak.

a legdurvább az volt mikor az egyik ilyen guberáló kocsiról leesett egy mosógép, bele egy személykocsiba, meghalt az utas.

Macséta 2011.10.28. 20:22:32

@kacsa.:
Égjen is az a bőr, ha meggondoljuk, a mai viszonyok között pont az váltotta ki ezt a reakciót az Ön becses központi idegrendszeréből, hogy a fővárosiak levetett holmijáért valódi verseny folyhat az utcán, _és ezt a Külföldiek látják_, ójaj.
Miért tartanak itt ezek az emberek? Sokféle okból, de éljünk azzal a feltételezéssel, hogy csak az egyharmaduk nem alkoholistasegélybőlélőjátékgépestolvajcigány.
Amíg a jövedelemviszonyok olyanok, hogy míg Ön úrhoz illő módon tetemes mennyiségű, egyébként valós értéket képviselő anyagot baszhat le a ház kapuja elé kényelmi szempontoktól vezérelve, mások pedig ennek a reciklálásával tolják ki az éhenhalásuk várható időpontját néhány nappal; amíg úgy gondolkodik, hogy aki csóró, az bizonyára nem _akar_ dolgozni, így aztán nyilván azért őrzi a kupacot, mert feltett szándéka az Önhöz hasonlatos kulturált fővárosi lakosság megbotránkoztatása, addig ne várjon jelentős változást.
Ne herdálj, ne tékozolj, majd ha a szemétkupacban nem lesz érték, a kutya se jön érte. Te pedig azt a pénzt, amit a kidobandó holmik helyére vásárolt import szarokra költöttél volna... annyi minden jót lehetne azzal kezdeni, befektetni például, ezzel áttételesen melót adni a szerencsétlennek, hogy jövőre ne a kupacban turkáljon.
Vagy hallgass és élvezd a kitüntetett helyzeted, amíg teheted, mert - ahogy a dolgok most állnak - hamarosan egyre többen fogunk a kukában turkálni az ebédünkért. Evvan.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.28. 20:37:11

Nem az a baj, hogy lomiznak! Ez tök jó lenne! Legalább újra hasznosítják a még használható dolgokat. A gond az, hogy kupit hagynak maguk után!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.10.28. 20:42:50

Engem is nagyon zavar a jelenség, bocs, ha szociálisan érzéketlen vagyok ettől.

hubertusz 2011.10.28. 20:43:05

Valamiért ezt a sportot a gyárilag lebarnultak egy igen csak kis része űzi. Bandában, aki az erősebb, azé a konc természeti kiválasztásos alapon. A területen kiszórja a kupacőröket, akik aztán védenek, törnek-zúznak, hogy a kocsi már csak a főnök által értékesíthetőnek talált elemeket vigye el. Tevékenységük közben nem riadnak vissza a megfélemlítéstől, akár a durva erőszaktól. Valahogy mindig tudják előre, mikor, hova kell menni. Mi, lakosok nem tudhatjuk ugye, mert az számunkra titok.
Nemegyszer szomorúan látom, hogy a amúgy működő eszközt tesznek tönkre, azért a néhány alkatrészért. Az előttem szólók már elmondták, hogy ott alszanak, stb.
Mivel ez a típusú lomizás nem a többségi mélyszegényeknek segít, csak azon keveseknek, akik erőszakosságuknak stb. köszönhetően bandavezérek lehettek, mivel jelenlétük zavarja a közrendet, és félelmet kelt, negatív hatással van az országimázsra, ezért meg kellene szüntetni a lehetőséget, helyette mást kitalálni, amire ahogy hallom, már javaslatok vannak, nagyon helyesen.

JohnHenry 2011.10.28. 20:55:23

ahhoz mit szólnátok, ha egyáltalán nem lenne ingyenes lomtalanítás, hanem _mindent_ fizetős hulladékudvarokba kéne elszállítani?

@zero: tudom, hogy életveszélyes, de azért egy fényképet sutyiba csinálhattál volna :-D

micsoda? 2011.10.28. 20:56:13

Németországban is müködik a lomtalanitás.Persze az alig használt, vagy megunt dolgokat a külföldiek összeszedik, és viszik/hozzák haza.Itthon meg árulják. Ez egy kicsit "illedelmesebb" forma, nem mondjuk, hogy a szemétből élnek.

JohnHenry 2011.10.28. 21:00:56

@hubertusz: igen, az tényleg vicces, hogy egyszeri lakóként nem tudhatom meg a főkefétől előre a lomtalanítás pontos dátumát.

egyébként időnként hasznosak tudnak lenni a lomosok: pár éve a pincéből (cselédlépcső, 2 emelet minuszba, anno légópince volt) velük hozzattam fel kidobásra itélt 200 literes üres olajos hordókat. mi megmozdítani se bírtuk, ők se nagyon, de a fém iránti szeretetük nagyobb volt :-D

Gera 2011.10.28. 21:23:05

@JohnHenry: Ha nem lenne ingyenes lomtalanítás, akkor még több kihajított mosógéppel lehetne találkozni az erdőben. Ez van, ennyire sötétek vagyunk.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.28. 21:40:04

Amúgy pont ezt a rendszert akarja a Főkefe megreformálni, egész évben folyamatosa lesz lomtalanítás, és mindig az adott pár utcát értesítenék csak, így nem tudná meg előre a lomis-maffia...

JohnHenry 2011.10.28. 21:47:27

@zero: ez így meg minimum 2 éve, 2009-ben már nem kaptunk felvilágosítást a lomtalanítás pontos dátumáról, mert nehogy a lomosok megtudják.

khmm... 2011.10.28. 21:51:13

@zero: egy ismerősöm egy aglomerációban lévő kisvárosban tanít. Az osztályába jár a helyi "lomisvajda" purdéja. Amíg a lakosok kb egy-két héttel a lomtalanítás előtt értesülnek (levélben) a főkefétől, hogy mikor lehet kipakolni, ennek a lomiscigánynak _egy évre előre_ megvolt szép kockásfüzetben felírva....

LOL

gondolom, megvannak a kapcsolatai a FKF-nél...

khmm... 2011.10.28. 21:51:59

Bocs, nem volt egyértelmű: nem csupán a kisváros, hanem egész Budapest, kerületekre beosztva ott volt a füzetkéjében...

kacsa. 2011.10.28. 21:55:41

@Macséta: Tévedsz. Az én "becses központi idegrendszeremből" az váltotta ki a szégyenérzetet, hogy "disznóól" volt. Nem vagyok rendmániás de azt a mocskot, ami lomtalanítás után marad undorítónak tartom. És nem azért mert valami kőgazdag burzsuj lennék.

Írtam, hogy az újrahasznosítás részével egyetértek, bizonyos esetekben én is élnék vele, csak a jó kupacokat őrzik, mégpedig igen agresszívan (savanyú a szőlő ;)).
Nem a guberálás léte zavar, hanem a hogyanja. A csörömpölés, óbégatás, beszólogatás, a szilánkok és más mocsok, ami utánuk marad.
Nem tartom helyesnek, hogy ennyi dolgot dobunk ki és nem irigylem azokat, akiknek ez jelenti a megélhetést, de ettől még lehetne kulturáltan viselkedni.

OFF: Igazad van, könnyen kerülhetek ilyen helyzetbe (nincs állásom). Nemrég esett, hogy egy másik városban akadt némi munka, de akivel csináltuk volna, 2 nappal előtte lebetegedett. A főnök megkérdezte az ottani kocsmárost, hogy ismer-e valakit, aki megbízható és elvállalná. Nem tudott ilyen emberről, pedig kb. 8 általános kellett volna a munka elvégzéséhez.

Vincenzo90 2011.10.28. 22:05:46

"Szégyen, hogy a szemétből kell élnünk"

Nekem nem kell, mert hajlandó vagyok dolgozni. Azok meg ugyan így guberáltak 10 éve is. Szégyen, hogy az igényeik odáig züllöttek, hogy így jó nekik.

2011.10.28. 22:07:18

Öszintén szólva jó kidobott cuccokból én is kukázok. Pár éve kitett valaki a házunk elé egy tök jó trombitát, az máig a falamon lóg. Egyszer meg láttam az utcánkban egy zongora billentyűzetet baromi jól nézett ki a szép fa részekkel. Egy hangszer rom. Azt is felraktam volna a falra. De mire legyőztem a szégyenkezésemet és visszamentem érte, valaki elvitte.

C72 2011.10.28. 22:12:27

Én őszintén szólva örülök, ha még valaki használni tudja azt, amit kiteszünk, direkt úgy szoktam mindent kirakni (ruhák, cipők), hogy ne koszolódjon, elszállítható legyen. Sajnálnám, ha rögtön a bedarálós autóba kerülnének. Az idén kirakott ruháink 90%-át elvitték, pedig nem voltak jó állapotban, hiszen mi magunk sem gyakran újítunk ruhatárt.
Itt, az I. kerületben kb. másfél napig tartott a rumli, ki lehetett bírni.

val 2011.10.28. 22:21:12

@sagia77: "Miért nem lehet ez ellen tenni valamit?!"

Azért, mert az rasszízmus dazsvírem.

Tita nick 2011.10.28. 22:36:01

Isten bizony nem adtam el soha. :-)))))

Adjanak munkát. :-))))

Mer'az Orbán :-))))

Gyereknek veszek ruhát, unokáknak :-))))

Tita nick 2011.10.28. 22:40:17

Ez aztán a mélyenszántó, magvas gondolatokkal és igazságtartalommal rendelkező videó. Tanítani kéne. Hogyan ne.

ezmagyar 2011.10.28. 22:49:55

Lomizás párti vagyok. Elmondom, hogy miért:

A lomizás nagyon sok szegény embert juttat valamiféle kiegészítő bevételhez. Az általuk felelt dolgok közt vannak nyersanyagok: pl. fém, fa; használati tárgyak: pl. bútorok; alkatrészek, amivel már működésképtelen tárgyak életre kelthetők és régiségek, történelmi dokumentumok. Szóval csupa hasznos és értékes dolgot túrnak ki a szemétből.

A régiségeknél maradva: most éppen tömegével dobják ki azokat a hetven nyolcvan évvel ezelőtt készült art deco bútorokat, amely ma már elképzelhetetlen minőséget képeznek. Amihez hasonló minőségű bútorokat talán csak a leggazdagabbak vásárolhatnak meg most.

Lehet szégyenkezni, felháborodni, de a lomizással szerintem elég jó hatásfokkal hasznosul a kidobott szemét, és munkát ad azoknak, akik másban már nem reménykedhetnek.

Tudom, hogy rossz egy hétig együtt élni a sok szegény, szerencsétlen emberrel. Kellemetlen eltűrni a jelenlétüket, a zajukat, a rendetlenséget. Az is biztos, hogy sokkal jobb volt, amíg nem őrizték a halmokat és a laikusok is szabadon guberálhattak.

Ennyit azonban szerintem el lehet viselni. Nem kell rögtön rendteremtésért kiáltani, mert abból most van elég.

roxxtar 2011.10.29. 00:20:07

Finom cigányozás volt ez.

kvpsgb (törölt) 2011.10.29. 00:38:05

@ezmagyar: "Ennyit azonban szerintem el lehet viselni. Nem kell rögtön rendteremtésért kiáltani, mert abból most van elég."

Sajnos nincs elég, a különböző maffiák (különösen a kisebbségiek) nagyon elszemtelendtek az elmúlt években, de úgy tűnik ellenük még nem sikerült kellőképpen fellépni.

A lomizással kapcsolatban egyetértek. Az az egyproblémám van vele, hogy a mi környékünkön igencsak erőszakosak.

billy reed 2011.10.29. 00:43:52

@WoodooKilla: "Miért nem lehet ez ellen tenni valamit?!"

Rajta! Segíts a szegényeken, add oda mindenedet, ahogy Jézus kérte.
Teszel valami konkrét dolgot? Vagy intézzék mások?
Ja, hogy inkább vigyék el őket a rendőrök, mert zavarnak téged a létükkel?
Idegesítenek, miközben te Facebook-ozol egy fűtött irodában munkaidőben?

Elég sok itt a sznob hozzászóló, akinek bántja a szemét a szegénység.
Elképesztően érzéketlenek vagytok. /Így kijelentő módban, felkiáltójel nélkül./

Társadalmi szolidaritás nulla, jó magyar szokás szerint.
Kívánom mindnyájatoknak, hogy olyan körülmények között kelljen élnetek mint ezeknek az embereknek!

Ó, biztos állásod van, meg házad? Meg tuti vállalkozásod?
És ha holnapra nem lesz? Nem ismersz senkit, akivel megtörtént? Vagy csak mások járnak így?
Akkor aztán mehetsz te is a sóhivatalba...és persze te kiabálsz majd segítségért a leghangosabban...

Macséta 2011.10.29. 01:14:52

@kacsa.:
Ne haragudj, így visszaolvasva nem indokolja semmi a reakciómat. Nyilván csak a helyzet abszurditása hozta ki belőlem a rosszabbik felemet. Bár a "külföldiek szörnyülködése", na az betett azért! :D
Ha már a Külföld, ahol (sajna) többnyire hasonló gondokkal küzdenek, a helyzet átlagban nem rosszabb mint itthon - Párizs korábban, London nemrég, ott is okoznak gubancot "a helyi szokásokban avatatlanok", nade milyet? Budapest a szezonális közösségi buckarakással, majd a buckalakók menetrendszerű megjelenésével még csak a kezdet... Ha azt mondom, nálunk egész jól működik az élni és élni hagyni elve - és amíg ez az elv érvényesül, addig némi bosszúság árán elodázhatjuk a pillanatot, amikor kénytelenek leszünk szembenézni és megoldást keresni erre a régóta érlelődő társadalmi, etnikai, szociális, gazdasági, meg mittoménmégmilyen problémára - akkor nem járok messze az igazságtól.
Ez felfogható egyfajta haladéknak. Haladék, amivel nem érdemes visszaélni, mert akár odáig is fajulhat a helyzet mint a fent említett városokban (országokban, btw). Nem elég azt közölni hogy "elegem van a mocsokból". Valamit ki kell találni, egy összetett és szerteágazó problémára a megoldás is összetett, mindenkit érintő... na meg persze kivitelezhetetlen. Például ha (neadj'isten) a kúrmány kitalálná hogy lomtalanításadót szed, attól a gondok garantáltan nem oldódnak meg, a befolyó összeget legjobb esetben (..nem lopják el, hanem) új platós teherautókra költik, a régieket pedig leadják a lomismaffia érdekeltségébe tartozó telepeken, ami ugyan esetleg pozitív mellékhatásként kiütné a jelenlegi veteránkorú privát járműpark egy részét, de a lényeg nem változna.
A gond a fejekben van, szerintem. Egyrészt ha nem kerül a buckába értékes holmi, mert azt 1. nem dobjuk ki, vagy ha mégis, akkor 2. ésszerűen szétválogatva gyűjtjük a szomszédsággal közösen, majd némi készpénzért magunk adjuk le, azzal megszűnik az a heves érdeklődés ami ezeket a szeméthalmokat manapság övezi, egyúttal a lakóház költségvetése gyarapodik olyan saccperkábé 20-100 ezerrel alkalmanként, ez azért tekintélyes összeg, főleg ha felszorozzuk a ma rendszeresen szemétdombbá, majd piréz támaszponttá váló kapuk számával. Akkora összeg amiből a turkálóknak akár értelmes munkát is lehetne adni (igaz, ezt csak gondolom, mint Matolcsy a 2012-es költségvetést... :) - ilyen jellegű problémákat lentről szerveződő csoportok a helyi állapotok ismeretében sokkal hatékonyabban oldhatnak meg, mintha a messiásra várnának, aki csak úgy "megszűnteti" a bajokat. Még ha ez kényelmetlen is, és a közvetlen előny nem annyira nyilvánvaló mindenkinek, azért meg lehet próbálni, nem?

ergerberger 2011.10.29. 01:37:39

Inkább a lomizókat kéne újrahasznosítani.
Készülhetne belőlük sok hasznos dolog, persze megfelelő fertőtlenítés után.

denevér3333 2011.10.29. 01:52:01

Nos ha a kedves lomtalanítók szelektálva raknák ki a szemetet és nem egy kupacba törve zúzva akkor már egy lépést tettünk volna a normális környezetért! Én pl azt néztem, hogy mennyi tüzelésre alkalmas faanyag van a lom közt ha ilyen tüzelésű kályhám bizony elgondolkoznék, hogy ne gyűjtsek -e össze akár egy télirevalót.
Lehetne ésszel is szelektálni és akkor talán több maradna a tényleg "szegényeknek", mert míg 3 millás autóba pakolják a lomot addig ne mondja senki, hogy ez nem éri meg!

Alf (törölt) 2011.10.29. 02:10:55

Ez nem szégyen, az lenne a szégyen, ha sok régiséget, egyéb értéket, fémeket egyszerűen bezúznák.

Én rendszeresen járok lomtalanításokra, találtam régi gramofonlemezektől kezdve 100 éves játékokon át bicikliig mindent. Rengeteg kincs vana lomok között, sokan kiválogatják, majd régiségboltok, gyűjtemények polcaira kerül.

A fémek különválogatása pedig nagyon hasznos.

Nekem rengeteg lomtalanított tárgyam van, pedig nem vagyok homeless, sőt, normálisan élek, 3 millás autóba pakolom a lomot.

Ma is voltam, és szembejött francia fiatalok csoportja, az egyik egy széket vitt magával, amit majd otthon le akar festeni.

Alf (törölt) 2011.10.29. 02:14:14

Ja meg a lomisok olyan tisztára nyalták a társasházunk pincéjét, hogy öröm volt nézni. mindenki jól járt, pénz nem cserélt gazdát, a legjobb dolog, ami történhetett.

Alf (törölt) 2011.10.29. 02:17:10

@hubertusz: látszik, hogy nem lomizol, mond ki bazmeg, hog CIGÁNYOK, és igen jól kiválogatnak mindent, főleg a fémet, de 100 forintért megvehetsz tőlük a helyszínen bármilyen bútort, edényt, egyebet, amit kiválogattak.

Nem agresszívek, csak ha a kiválogatott cuccukhoz nyúlsz...én is az lennék :)

totyatotya 2011.10.29. 02:40:44

@JohnHenry: annak a bizonyos szemétlerakónak, ahova kötelezően el kéne szállítani (szállíttatni) a lomot, nem kéne fizetősnek lennie, ugyanis ennek benne kéne lennie a rendes szemétszállítási díjakban. X körzetből Y napokon kellene fogadni a lomot a lerakóban _ingyen_. Egyéb napokon meg pénzért. szépen ott a helyszínen szét lehet válogatni a cuccot -> az utcák takarítására pazarolt munkaerő itt hirtelen értelmet is nyerhet.

És igen, bizony nem az utcára kéne lehányni a sok szart.

WoodooKilla 2011.10.29. 02:43:22

@billy reed: Te miről beszélsz, te szerencsétlen? Fel bírod fogni azzal a madáragyaddal, hogy ezek szabolcsból, meg honnan felszökött népek, akik egy hétig a kibaszott iroda előtt élnek, úgy, hogy este nem mersz hazamenni mellettük, nehogy meglopjanak, megverjenek? És érezzek együtt velük, mert kiraknak az utcára 3 láda könyvet, néni odamegy, hogy kiválassza, ami tetszik, ezek meg elkergetik, ha nem fizet darabjáért 500 forintot?! És én sajnáljam őket, mert képes voltam eljutni oda, hogy irodában dolgozhassam, ezek meg mindennemű tanulás helyett az én adómból élnek?!
Gyanítom, Te is guberálásból fizeted az ADSL-ed, vagy csak egy jómagyar liberalista vagy, aki ilyen komment után minden vagyonát szétosztotta a szegények között, én meg elnézést kérek, amiért biztonságban, normálisan akarok élni. Az ilyen idióták miatt vagyunk ott, ahol..

Start Gomb 2011.10.29. 03:24:59

Aki a guberálókat elítéli, az nincs tisztában a magyar realitásokkal. Azzal, hogy több millió ember a létminimum környékén vagy az alatt él ebben az országban.

Nem megszüntetni kellene a lomtalanítást, hanem 1-2 napos időkorlát között tartani. Aki megakarja szüntetni, az egy rakás extraköltséget fog okozni a teljes magyar lakosságnak..

Mert mi lesz azzal a sok lommal, amit kiakarnak majd dobni?

Az újrahasznosítás tökjó dolog, és szerintem a lomizók kaphatnának egy képzési programot, hogy mi az amit átvenne tőlük az állam, (támogatott áron) pl. felvásárolná a nyersanyagnak újrahasznosítható cuccokat..(pl. színesfém) Mindenki jól jár, és ők pénzt kapnak érte..

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.29. 06:19:06

Tényleg nagyon zavaró a sok guberáló. De látom gazdag kerületekben mennyi ténylegesen még használható dolgot tesznek ki. Sok létminimumom élő még egy csomó dolgot tud hasznosítani.

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.29. 06:21:29

@Gera: Igy van, a budai hegyek erdei útjai mellett bizony heverők, székek és egyéb tartós használati cikkek vannak. Főképp a gazdagabb kerületekben. Anyám gyakran szokta aktuális élettársaival onnan beszerezni a bútorait.

Bruhahahahihihi 2011.10.29. 06:47:43

Mert egy szemét ország vagyunk, szemét kormánnyal....

webnazi 2011.10.29. 07:25:11

A "szemét kormány" az egy eléggé dúrva megjegyzés ám! Az előző 8 éves rablóbanda, amelyik ide juttatta az országot és lakossága nagy részét, az szerinted mi volt? Angyalok brigádja?
De a lomizásra rátérve - valóban idegesítő, hogy Szabolcsból-Nyírségből szakadt kisebbségi söpredék lakja napokig az utcát, terrorizálva a helybéli lakosságot. Meg lehet nézni ezeknek otthon a portáját. Mint egy szeméttelep ...
Mellesleg a munkáról, munkahelyekről néhány szóban. Egyik havert azért nem vették fel mindenféle alkalmassága ellenére raktárosnak, mert nem volt érettségije! Egy targoncavezető-raktárosnak mi a lószarnak érettségi? Jogsija legyen a munkagépre "oszt jónapot!"
A gyermekem azért nem jutott egy nagy cégnél megüresedő munkahelyre, mert túlképzett! Tecnikusi állásra diplomásan mert jelentkezni! Szóval ennyit a munka-"lehetőség" világáról kis hazánkban.
Elárulohatom azt is,
a tehetősebb lomis cigóknak lejegyzett eseménynaptáruk van az összes kerület összes lomizási akciójának időpontjáról, az ügyesebbek még Bécs és a többi környező ország nagyvárosainak időpontjait is bírják. Az utcai lom-őrség többnyire csak az alja, vagyis a csicskások - mivel a főnökök fél kilós aranylánccal a nyakban és a legújabb merdzsóikkal járkálnak. Nem alacsonyodnak le a plebsz szintjére, őket csak az aranymutogatós romafesztiválokon a cigányvajdák környezetében látni.

lionking 2011.10.29. 07:26:11

Az is vicces, vagy inkább szörnyű? hogy ismerős kitett valamit lomtalanítás idején, de még a kapunál meggondolta, visszament érte, és az "őrök" majdnem agyonverték, hogy ne merjen hozzányúlni, merazaz övék már!!! Szép? ja!
Meg kéne nézni ennek a lomizásnak a hátterét. Tiszta MLM szerű. Aki legfelül van az nem is látszik az utcán, alattvalók gyűjtik be az értékesnek ítélt dolgokat, akiknek a saját alattvalóik guberálnak benne, és az azok alatti réteg őrzi.
De ez nem az a kifejezett megélhetési guberálás, ez már egy jól kiépített ipari tevékenység, ami természetesen minden engedély és számla és egyéb híján nagyon mély feketén megy.
A baj az hogy senki sem tesz ellene, mindenki szépen elnézi, hogy ezek az utcán laknak napokig, ordibálnak gyereket nevelne - azt sem csendben- és nem igazán jó viselkedési normákat tanúsítanak.
Na persze itt is van kivétel, illedelmesen megkérdi, hogy ezt elvihetné-e? de ez a nagyon ritka.

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.29. 08:23:09

@webnazi: "Egyik havert azért nem vették fel mindenféle alkalmassága ellenére raktárosnak, mert nem volt érettségije! Egy targoncavezető-raktárosnak mi a lószarnak érettségi? Jogsija legyen a munkagépre "oszt jónapot!"
A gyermekem azért nem jutott egy nagy cégnél megüresedő munkahelyre, mert túlképzett! Tecnikusi állásra diplomásan mert jelentkezni!"

- Az a raktáros akinek nincs érettségije, nagy valószínűséggel egy rendes leltárt nem fog tudni megcsinálni. Aki diplomásan technikusnak jelentkezik, az azt jelenti hogy a szakmájában nem kell a kutyának se. Bocs.
Vagy büfészak papírja van.

troutman 2011.10.29. 08:35:32

@Alf: nekem kifinomultabb ízlésűekkel volt dolgom, a fémfogasért, amit cipelt 6E Ft-ot kért, igaz, végül 3E-ért odadta. Az ultimate érv, mikor kérdeztem miért ilyen drága: "Dehát árdekós!".:)

Cseber Lajos 2011.10.29. 08:37:09

Ők csak bérmunkások, akik fizetést kapnak!

A mi utcánkban az ablakunk alatt vertek sátrat a lomizók, hallottunk mindent, amit mondtak. Azon háborogtak, hogy ők miért kapnak ugyanannyi pénzt, mint a Józsiék, pedig sokkal több helyük van.

Azt kell mondjam, hogy keményen megdolgoztak a pénzükért. Egy hétig őrséget álltak a kupacaiknál, közben esett is. Néha megjelent egy nagy autó, valamelyikük odaszaladt a leengedett ablakú hátsó ajtóhoz, és beszámolt a főnöknek.

Úgy tűnik, hogy ez az egész lomtalanítási üzlet egyetlen kézben fut össze, és nagyon jól van megszervezve. Elnézve a "munkásokat", aligha hihető, hogy ők saját maguk meg tudnák oldani az összegyűjtést és az értékesítést.

KopaszMercis 2011.10.29. 08:52:42

@Macséta: Vegre egy ertelmes hozzaszolas. Bravo!
En amugy is behanyok ettol az irgalmatlan pazarlastol... Es most ezt is beakarjak tiltani. Dicseretes

soymilk (törölt) 2011.10.29. 08:55:09

Nem tudom, mit kell ezen szégyellni vagy miért gondoljuk, h ez a külföldiek előtt kínos? Amerikában az ilyen lomtalanításkor "yard sale"-t tartanak, a tulaj ilyenkor olcsóért kiárusítja a cuccait, tisztára olyan, mint egy piac. Megy az info, hogy hol, mikor van yard sale, vagy csak arra jársz a kocsival és válogatsz. A különbség annyi, h ott nem kupacokba hányják oda a cuccot, hanem szépen összerendezik, tényleg piacszerűen és persze senki sem dúrja szét.

KopaszMercis 2011.10.29. 08:58:47

@zero:
Hahahahahahahaha!!!! Mi rendeltunk sittes kontenert egy cegtol, a kereszt rud miatt nem tudtak berakni az udvarra, csak az altalunk lebetonozott es takaritott garazsbejarora. 5 perc mulva jott az onkormanyzat es megbirsagolt illegalis teruletfoglalas miatt 10 perc mulva a ciganyok a femert.... Egymas kezebe adtak a kilincset. Elegans mi?
Magyarorszag en igy szeretlek... Bar egyre kevesbbe
Jah osszesen par orat volt ott a kontener, es nem fizertuk be a birsafgot. Elonb fogom sitten leulni! Szemet geci banda

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.29. 09:02:39

Volt már, hogy próbált valamit böfögni a rühes cigány a kupac mellet, de miután eltörtem egy cseréplécet a derekán elkussolt.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.29. 09:04:57

Elnézést, lemaradt egy t-betű. Nem akartam megkárosítani önöket, tehát tessék: mellett.

Dr.Bio74 2011.10.29. 10:07:51

Lehetne ezt másképpen is, sőt igen egyszerűen, de ez itt Magyarország, ami nem baj, csak éppen ilyen.

mivanmivan 2011.10.29. 10:41:29

kitettünk néhány nekünk már nem kellő ruhaneműt. jött a barnabőrü a kiccsaláddal és SZÉTDOBÁLTÁK az egészet, de úgy, hogy nem vettek el belőle semmit (jó, nem volt vasalva, de legalább tiszta volt a holmi, berakva egy átlásztó zsákba) a földön hagyták szétdobálva. amikor szóltam nekik, hogy ha már nem viszik el szedjék már össze, azt mondták hogy azt meg minek???? (bevallom, annyiban hagytam, mert nő vagyok, és nem voltunk egy súlycsoportban én, illetve a nő meg a kiccsaládja...)

átlátó 2011.10.29. 10:56:54

En csak annyit mondok, hogy egy orszag altalanos allapotat sok minden mas mellett latvanyosan megmutatja az allatokkal valo banasmod, az, hogy a vendeglato helyek mennyire telitetlenek es ezzel együtt mennyire nem, - kerem nem a fövaros exponalt utcaira kizarolagosan gondolni,mert van a videk is - es hat a lomizasnal maradva, az a különbseg is lathato, hogy a szerencsesebb orszagokban a szekondhend es a flomark müfaj mennyire mas keretek es tradiciok között mükszik...nem Magyarorszag ellen, hanem mellette ertek mindent, pontosan azert, mert remelem, hogy egyszer csak jobbra fordul a sorsunk.

osze 2011.10.29. 11:00:06

Egyébként az tényleg gond, hogy a lomizók elvisznek egy csomó cuccot, amit otthon szétbontanak. Viszont ami a bontás után már számukra is értéktelen, azt nem a kukába teszik, hanem kiöntik az utak mellé, a természetbe. (mert az a kultúra már hiányzik belőlük, hogy ne szemeteljék tele a környezetet) Néhány községben emiatt tiltották be a lomizást. (egy kisebb községbe jobban szemet szúr a falu határában felbukkanó szemét.)

átlátó 2011.10.29. 11:02:48

@soymilk: Bizony... es ez mar a szomszedban is igy müködik a fejlödes, valamint a mentalitas okan. Mondjuk ebbe belejatszik az is, hogy nem voltak egy primitiv szlav nyelvü nep megszallasa alatt evtizedekig. Tudom, vannak ott is Tolsztojok, meg Csajkovszkik...
Azon kivül megemlitem, hogy amikor a szomszedokhoz a kicccsalad atmegy utanfutoval, nem azok az allapotok maradnak utanuk, mintha nem a kiccsalad nagy letszamban pakolt volna onnan el. Erröl bövebben a helyi erö rendörök is tudnak nem keveset meselni.

galoooshka 2011.10.29. 11:25:58

"Társadalmi szolidaritás nulla, jó magyar szokás szerint."
Elmesélnék egy szolid kis történetet, idén nyáron esett meg a XII.kerületi lomtalanítás alkalmával (egyébként MÁSFÉL héttel (!) a lomi előtt már mindennap ott ültek a kapuban a srácok, gondoltam is, hogy leviszek nekik egy sapkát, ha már állandó portaszolgálat...).Tehát valaki kitett egy egészen jó állapotban levő, patinás földgömböt, természetesen az egész csálád körbefogta a többi áruval együtt. Egy nyilván sznob és társadalmilag teljesen érzéketlen anyuka, a nyilván hasonló felfogású 6 év körüli gyermekével sétál az utcán, meglátják a földgömböt, kisfiúnak megtetszett nagyon, látszott a kis csillogó szemén, tudott volna mit kezdeni otthon a földgömbbel, boldogan szaladt oda hozzá, felkapta, mire a szociálisan hátrányos helyzetű, és természetesen társadalmilag is igen érzékeny cigányasszony rácsapott(!) a kezére és konkrétan kitépte a kezéből a földgömböt, mert az MÁR AZ ÖVÉK, ŐK LÁTTÁK MEG ELŐSZÖR és különben is ITT ÜLNEK MELLETTE, nekik az KELL!!!
Szóval ne haragudjatok már meg, ha ez a jelenség egyeseket igenis kurvára zavar...Mert ez nem egy egyedülálló eset.És az i igazán király, amikor a 3 "biztonsági őr" miatt, akik a kapuban klubbolnak nem napokig, hetekig, rossz érzéssel, félve kell hazamenni...Este kivinnéd a kutyát, de addigra meg már teljesen lealjasodnak, tufára isszák magukat, óbégatnak, beszólogatnak...szerintem zavaró, szerinted?

nyesi 2011.10.29. 11:34:59

Budapest egy szarkupa. Le kéne húzni a wc-n!!! Aki ezzel vitatkozik az nézzen körbe.

klorofil 2011.10.29. 11:35:59

"Szégyen, hogy a szemétből kell élnünk?"

Fordítsuk meg a kérdést:
"Szégyen, hogy ennyi szemetet termelünk?"

Miért lenne szemét a deszka, a létra. Inkább alapanyag. A falevél és a fű is szemét? Ha elkomposztáljuk, akkor akkor a kertet táplálhatja. A kert meg minket. Akkor szemetet eszünk?

komplikato 2011.10.30. 00:53:29

@klorofil: Az nem szégyen, hogy a T. lakosság jelentős része a LOM-ra (mert ugye LOMTALANÍTÁS van, nem szemétszüret) rászór annyi szemetet, lehetőleg apró darabokból álló papír, nylon, hungraocer, fadarab, stb. formájába, amibe egész kerület belefulladhatna, aztán vígan nézik, hogy viszi a szél és térdig ér a járdán? Láttatok már valami civilizált országban lomtalanítást, hogy néz ki? :)

Érdekes egyébként, hogy lomizosókról mindenkinek a koldusok, hajléktalanok és cigányok jutnak eszébe. Én magam a belvárosi lomtalanításkor csodálkozva figyeltem, hogy teljesen jól szituált és láthatóan nem csóró urak és hölgyek (kb. 40 és 60 között) is szedegettek ezt azt össze. Én eléggé meglepődtem. Meg vannak azok akik elég nagy autókkal ilyen Gueness rekord sebességgel összeszednek minden nagyobb fémtárgyat, mielőtt bárki a fenti csóróbb csoportból a közelébe jutna, és elvágtáznak vele. Ja meg ismerek valakit aki azokat az elektronikai és könyves lomokat szedi össze, amit szintén a csóró csoport hozzá nem értés lévén értéktelennek tart. Aztán lehet csodálkozni aukciós oldalon az 50-150.000-es kötetre.

komplikato 2011.10.30. 00:59:30

@osze: Ó Istenem! Ha csak a lomizók öntenék a szemetet az út mellé, az erdőbe, meg a város közepén bárhol bármikor, milyen kevés mocsok lenne. De sajnos állítólag iskolázott, állítólag művelt, állítólag értelmes emberek ezrei is.

Klorofil - Az a baj a lomokkal, hogy nálunk általában már tényleg tropa bútorokat teszik ki. Na most az olcsó gagyi bútorok jó kis bútorlapból vannak, ami ha már itt ott eltört nem jó semmire, de ha eltüzeled, akkor pár darab után lehet pucoltatni a kéményt, stb. Az olyan bútor ami javítható az kevés, kifejezetten deszkák, lécek, újrahasznosítható bútor meg elég kevés.

klorofil 2011.10.30. 08:17:39

Szerintem a lomtalanítás jelenlegi anonim módja a primitív: bárki, bármit, bárhová, ami még az egyébként normális emberekből kihozza az állatot.
süti beállítások módosítása