2011.11.10.
Megszűnik a rokkantsági nyugdíj
Címkék: táppénz rokkantsági nyugdíj giró szász andrás rehabilitációs és rokkantsági ellátás
206 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.10. 20:33:55
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 20:57:15
midnight coder 2011.11.10. 20:58:59
Pipas 2011.11.10. 21:02:10
@butus: A munkanélküliség azt jelenti, hogy van olyan, aki nem talál munkát, nem azt jelenti, hogy nincs olyan, aki talál munkát. Ezen érdemes elmorfondírozni. :-)
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:02:22
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:05:09
Pipas 2011.11.10. 21:10:43
És tévedsz szeretik alkalmazni őket, ha másért nem azért, mert támogatást kapnak utánuk.
Kisgyermekesekkel, meg egy csomóval dolgozunk együtt mindannyian, ha kisgyermekes vagy és jól tudsz programozni, akkor bármikor jöhetsz is hozzánk melózni. :-)
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 21:12:31
ha nekem adnanak listat es a lebuktatasanak a 20% -at milliomos lennek
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:14:06
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:15:21
Pipas 2011.11.10. 21:16:07
Szóval ebből az egészből csak annyi derül ki, hogy Pécs polgármesteri hivatala valakit alkalmaz nem túl nagy fizetéssel valamilyen feladatok ellátására és ki is fizeti a pénzt.
Persze tudom, hogy neked jobban tetszene, ha Pécs polgármestere most is egy lélegeztetőgépen tartott agyhalott lenne évekig, de tudod egyszer volt Budán kutyavásár. De akkoriban azért gondolom nem tiltakoztál ilyen vehemensen ugye? Láttad a városban a letakart parkolóórákat te igazság lovagja? Lassan vége van mi? :-)
Pipas 2011.11.10. 21:19:51
Csak egy kicsit bele kellene húzni, mert nagyon szorít az idő...
cso zsi 2011.11.10. 21:20:01
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:21:55
NA YA! 2011.11.10. 21:22:41
Szakállas zember miért ilyen sírósan beszél, bántották? Hiszen örvendezni kéne, mert a megszorításoknak ismét új nevet adtak: Magyarország megújítása! Banyeg!
igazi hős 2011.11.10. 21:22:53
Az meg igazán érdekelne, hogy az önkormányzatoknál ki keres 450 ezret.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:25:12
Pipas 2011.11.10. 21:27:22
Ugyanakkor azonban sok olyan embert is láttam, akik "leszázalékoltatták magukat" egy kist pénzt dugva az orvosnak, hogy aztán évtizedekig eltartassák magukat az állammal. Ezt nem szabad engedni ugye?
Tehát a hozzászólásodnak úgy kellett volna szólnia: "majd akkor is ezt hangoztasd, ha nem találsz munkát és ezért lefizeted az orvost, hogy leszázalékoljon és évtizedekig segélyből és rokkantsági nyugdíjból élsz és majd valaki azt mondja, hogy ezt bizony nem kellene engedni". :-)
Amúgy mi ez a szakma, ha nem vagyok indiszkrét?
Pipas 2011.11.10. 21:31:20
"a betegek foglalkoztatásával nekem (Budapesten) más volt a tapasztalatom, amikor még dolgoztam": Persze, biztosan van ilyen eset is, meg olyan eset is. Egy portásnál nem számít, hogy nem tud futni, de ha valaki sokan van táppénzen, az biztos nem egy előny. Nem is tud mindenki elhelyezkedni, hiszen épp ezzel kezdtem. Na de nem is szűnik meg mindenkinek a támogatás/ellátás, csak nem rokkantsági nyugdíj lesz a neve.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.11.10. 21:32:24
Nektek a Kerényi féle 20 milliós festmény förmedvények a legszebbek, Dörner hazug csaló a legnemzetibb színházigazgató, Hegedűs Zsuzsa havi 1 milláért szegényeknek észt osztó a Teréz anya, az épphogy egyetemet végzett Vitézy Dávid a legjobb cégvezető, a diesel ára 451- nél a legjobb, az euró 315 ft-ot ér, az ország leminősítve a legmagyarabb stb. stb.
Ugyan azt csinálj ez a banda mint a szocik, hisz rajtuk szocializálódtak. De nekik lehet, mert ők különbek és ők az igazak.
Csak ti álszentek, műmagyarok, sunyik és gőgösek is vagytok!
Pipas 2011.11.10. 21:39:01
Én az a csávó vagyok, aki szólt Pécsről, hogy marhaságokat írkálsz, nem az a csávó, aki a fideszt védte. Az szerintem egy másik blogon lehetett ahova szintén benyomtad a cuccodat. :-)
Szóval a mostani pécsi vezetés ugyanolyan mint az agyhalott volt? Nocsak! :-)
dna 2011.11.10. 21:40:53
cso zsi 2011.11.10. 21:46:22
Olvasgass álláshirdetéseket, mert biztos nem teszel ilyet. Most épp nincs rá szükséged.
Bizonyos kor fölött ugye azért nem alkalmaznak munkaerőt, mert nem lehet hülyíteni, nem lehet vele packázni.
És elég csak egy kis egészségügyi változás, hogy ne legyél alkalmas arra, amit tanultál, és 20+ éven keresztül jó voltál benne.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:47:57
cso zsi 2011.11.10. 21:49:15
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 21:49:28
Pipas 2011.11.10. 22:01:34
Hát vagy a megtakarított pénzemből vagy valamiféle kölcsönből. Ez egy időben nagyon ment, úgyhogy csak van valami módja. Amúgy ki az, aki "kiesett minden ellátásból"?
"Bizonyos kor fölött ugye azért nem alkalmaznak munkaerőt, mert nem lehet hülyíteni, nem lehet vele packázni."
Hát erre mit mondjak, meg kell mondani az állásinterjún, hogy veled lehet packázni.
"És elég csak egy kis egészségügyi változás, hogy ne legyél alkalmas arra, amit tanultál, és 20+ éven keresztül jó voltál benne."
Én már többször is váltottam és láttam másokat is, akik megtették. Az átképző programok már nagyon régóta kiemelten támogatottak szerteszéllyel az országban. Az ország egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy mindenkit élete végéig eltartson, aki nem talál munkát az eredeti szakmájában ilyen vagy olyan okokból. Aki tud más munkát találni, az menjen el dolgozni.
Persze vannak lehetetlen helyzetek, kisiklott életek, de mégegyszer mondom, hogy a munkanélküliség azt jelenti, hogy vannak akik nem találnak munkát, nem azt, hogy senki sincs, aki találna munkát.
Martian (törölt) 2011.11.10. 22:02:02
Ha csak a fele is igaz, ehhez kellene kb. ennyi új munkahely is.
kurtakocsma 2011.11.10. 22:02:12
Pipas 2011.11.10. 22:05:40
Nem bizonygasd már, hogy nem lehet elhelyezkedni mert tudom, hogy van aki elhelyezkedik. Nem könnyű és nem mindenkinek sikerül, de azért nem lehetetlen. Ezt ugye elismered?
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 22:08:28
vagy mert eppen 1990ben megszuntek sorra a gyarak oszt ez volt a legegyszerubb
akkoriban meg az akkoriban regnalo kurmany is engedte hogy hat szegenykek mit kezdjenek...
amugy meg sokszor lehet hallani 90 eves nenikekrol akik meg 5 eve is felastak a kertet oszt rokinyuggerkent mentek el...
a valodi rokkant az okes es valoszinu ma mar nem olyan konnyu jogosultsagot szerezni viszont igenis volt egy idoszak amikor sulyos terheket kurtak a tobbi adofizetore a "seeeglyket nekem oszt melozgatok feketen" mentalitassal
es az a gond, hogy ezt ma nem lehet felulvizsgalni vagy legalabb ujraszamolni a nyugdijakat, hogy hat nicsak volt valaki aki alig fizetett jarulekot megis milyen szep sokat kap hat csokkentsunk...
na ezt nem lehet mert jonnek az áljogvedok meg okosbercik akik inkabb a sajat gyerekenek a vesejet is eladna csak egy-ket csalo ven szart ne lehessen befingatni utolag...
pl. olyanra gondolok aki veletlenul idokozben a gyogyithatatlan betegsegebol felepult :)))
Pipas 2011.11.10. 22:09:45
A maradéknak egy része nyilván tényleg rokkant, nem mindenki csaló.
A maradéknak egy tetemes része most is dolgozik, csak nem vallja be, mert akkor (1) elesne a rokkantságitól és (2) adót kellene fizetnie.
Szóval messze nem olyan sok szükséges munkahelyről van szó.
cso zsi 2011.11.10. 22:09:46
De addig jó neked.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 22:12:33
Pipas 2011.11.10. 22:14:45
De addig jó neked."
Nah, ez volt a végső érv. :-)
Figyelj, most komolyan javaslom neked, hogy olvasd el Eric Berne Emberi játszmák c. művét. Mondom ezt azért, mert aki folyamatosan csak azt hangoztatja, hogy "ez ezért nem fog működni" meg "azt azért nem lehet csinálni" úgy, hogy közben feltűnően félrehajít minden ötletet, ami valamiféle megoldást jelentene, annak ez a pasas elég jó tanácsokat tud adni. És ez a könyve megjelent magyarul is, olvasmányos és könnyen emészthető, hosszú évtizedek óta nagyon sikeres.
HerrBürgermeister 2011.11.10. 22:16:13
ONYI statisztika, 2011-ben. Tehát nem 800000 fő.
Visszahívni közel 200000 embert vizsgálatra, beleszakadnak az ORSZI orvosai, mire végeznek kb. 3 év lesz.
Vagy pedig nem hívják vissza, hanem az eddigi orvosi papírjai alapján mondanak véleményt, az eredményt meg elküldik.
Pipas 2011.11.10. 22:17:45
Persze ne felejtsük, hogy ez a nagy tömeg lassan mind eléri az öregségi nyugdíjkorhatárt. Fele már ott van.
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 22:26:58
megertem en, szivesen elmennek en is herevakargato vakaciora, es kozben fusiznek egy kis mellekesert, de ez nem koscher hogy hitelre teszi ezt az orszag
@HerrBürgermeister: hozzatennem hogy a korhatar alatti az 62 evet jelent, na most nekem MOST 65 nez ki... es az egyetemembol is elbaszarintottak 2 evet utkozben...
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 22:41:49
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 22:41:53
www.portfolio.hu/img/upload/2011/03/nyug4110302.png
amugy meg ezt a hozzaszolast is:
"Tisztelt Dr. Horváth Sándor Ágoston Úr!
A 25 évem 2011.január 02-án lesz meg. 2007.december 31-én nyugdíjam rögzítésre került. Orvosi vizsgálatokra járogattam ebben az évben, és két hétre kiírt a pszichológus is aki gondozásba vett. Szervi problémáim alig vannak, de már szívesen nyugállományba vonulnék...Újabb két hétre kiír az orvos rövidesen. Az lenne a kérdésem, hogy mikortól kellene folyamatos eü. szabadságra mennem, hogy a lehető legjobb nyugdíjat állapítsák meg részemre. Tisztelette: Jóna Ferenc"
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 22:44:12
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.10. 22:47:01
diesel12 2011.11.10. 22:50:30
diesel12 2011.11.10. 22:52:31
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 22:53:13
a mezogazdasagot az idiota magat jobboldalnak vallo oldal mint "az ősparaszti megtarto ero" meg "ne mereszeljek a termofoldet eladni ahol a kenyer megterem" szolamok jellemzik
amig iparban kepesek voltak behivni a toket addig itt nem, meg is van az eredmenye, fusihegyek, szamla nelkuliseg, NULLA teljesitmeny!!!
viszont az egy masik dolog :)
kuki123 2011.11.10. 22:56:02
szerintem nem csaló mind? 900e rokkant nyugger? mikor szlovákoknál 5 milliós lakosság mellett alig 70 e -vannak csak nálunk akkor 140e-nél többnek nem lenne szabad lennie.
A cigányság körében egy teljes ipar épült erre.
Anyám munkatársa valami humbug ügyel leszázalékoltata magát 15 éve majd ki csattan
az egészségtől.
ha csak szelemileg nem sérült akkor az nem rokkant...van keze van szeme és tudja mozgatni a karjait az a mai világban nem rokkant ember.
Még az ágyból se kell kiszállni.
Nos mivel jelenleg én tartalak el (meg a többi gyereket nevelő dolgozó adózó fiatalok meg 30-50-esek) így én a te helyedben befognám a kis csőrikémet és kussolnék(vagy ha hasznossá akarod tenni magad zavard el a kormányt a fészkes francba).
BlogMeister 2011.11.10. 23:22:18
kuki123 2011.11.10. 23:24:33
cso zsi 2011.11.10. 23:31:26
Azt meg nem viccből tették bele. Tény, hogy nélküle olcsóbb lenne az államnak.
diesel12 2011.11.10. 23:42:44
Köztük van a legtöbb szarházi ingyenélő!
BlogMeister 2011.11.10. 23:43:00
Feca 2011.11.10. 23:43:46
Meg kell a szivnek szakadni....
cso zsi 2011.11.10. 23:44:56
Látom a másik oldalt is, szintén családtagon keresztül. Tudja jól, hogy a munka, amit kiad, többet ér, mint a minimál. De, vagy négy embeert dolgoztat, hogy meglegyen a munka, vagy hármat, de úgy a munka sem lesz kész, és egy rakás pénzt kell fizetni állambácsi felé a magasabb munkabér után. Európai árat meg nem lehet kérni, mert verseny van. Így is vannak jelentkezők a "féláron megcsinálom" kategóriából. Amiről tudjuk, hogy mire kész lesz addigra drágább lesz. Dolgoztam nyugaton, egy elég vastagon fogó ceruzával írták a számlát. Itthoni mércével. A kintinek töredékéért.
Feca 2011.11.10. 23:47:38
Főnököm helyettese pészmékerrel él egy ideje.
Jó fej, dolgozik is, boldog is.
Bizonyára egy lúzer, hiszen roki is lehetne, nem is kéne bejárnia.
BlogMeister 2011.11.10. 23:50:59
Inkább a "menjetek közmunkára, különben éhenhaltok és építsetek nekem stadiont b+" elv érvényesül.
cso zsi 2011.11.10. 23:53:12
Feca 2011.11.11. 00:00:12
A jó munka motivál, és boldoggá teszi az aktiv embert. Én ezt elértem és a környezetemben többen, és ebben hiszek. Sajnálom, hogy ez nem általános,
de nemcsak a környezeten, hanem az egyénen is múlik.
cso zsi 2011.11.11. 00:19:59
Ez a 40-50-es korosztály esetében mindennapos gond, látszik a munkanélküli hivatal ügyfelein is. Ők azok, akik munkaerőnek "öregek", nyugdíjasnak meg fiatalok. Némelyiket a nyugdíjas szülője tart koszton-kvártélyon.
komplikato 2011.11.11. 00:26:03
Én meg holnaptól vízen fogok járni és borrá változtatom bónuszból
komplikato 2011.11.11. 00:38:32
1. Eddig mindig az szívta csak meg, aki nem csalt az összes ilyet, legyen az pénzbeni járandóság, parkoló igazolvány, stb. Aki csal, ezután is fog és az őt ebben segítők érdekei miatt ritkán bukik. Aki tényleg rokkant, az meg X havonta menjen felszolgáltatni magát, hogy hiányzó végtagjai és szervei, vagy a törött gerince már regenerálódott e? Vagy ha a valós igazolványa ellenére megbüntetik parkolásnál hiába megy bárhova, mindenhol szívatják
Kissé olyan mint seregben az E kategória. Olyat 98%-ban csak szín egészségesek kaptak. A szakaszomban meg lyukas szívű, drog függő, idegbeteg nyugtatóbogyós, gerincsérves, lépét vesztett arcok mellett én voltam a legegészségesebb.
2. Apám szívbeteg lett. Megoperálták, rehabilitálták, élete végéig kezelésekre és gyógyszerekre szorul. Természetesen, mert nálunk természetes, a több hónapos gyógykezelés miatt munkahelyet bukta. A doki elfelejtette mondani a kockázatok között, hogy bypass esetén sűrűn előfordul a paciens keze használhatatlan lesz, olyan erőt tud kifejteni mint amikor totál elzsibbad valakinek a keze. Most anyám hatalmas nyugdíjából (lol) és a rokkantsági nyugdíjból élnek. Persze annak idején épített több szintes családi házat fenntartani már most sem tudják, mivel azóta a gáz ára röpke százszorosára (értsd 100x) emelkedett. Ja persze eladni nem lehet a kéglit max. egy putri áráért az ismert okokból, már ha sikerül 2-3 évnél hamarabb. Erre most elveszti a fater a járulékát, melót jelen állapotában nem igazán tudom ki ad neki (majd biztos az új 800.000-ből jut) és akkor erre még az urak még rászerveznek egy ingatlanadót ... Szóval fasza lesz. Majd mi gyerekek összedobjuk nekik, hiszen olyan faszán keres a dolgozókból vagy 2-3 millió, hogy megteheti? Persze nem. Örülünk ha van hóvégén még kajára ...
Szóval ez így nagyon fasza és igazságos. Remélem a kormánytagok majd elkölthetik az így spórolt/lopott (megfelelő aláhúzandó) pénzt gyógyszerre vagy esetleg egy fasza szívműtétre ... már ha van nekik.
fzoli77 2011.11.11. 01:27:08
"
szerintem nem csaló mind? 900e rokkant nyugger? mikor szlovákoknál 5 milliós lakosság mellett alig 70 e -vannak csak nálunk akkor 140e-nél többnek nem lenne szabad lennie.
"
Imádom a sok szakértőt.
Én se vagyok az :), de egy kicsit olvassunk már előtte utána, mielőtt HÜLYESÉGEN höbörgünk.
Szlovákiában HASONLÓ módszertannal összehasonlítva ~ 200 000 rokkant nyugdíjas van.
Magyarországon meg ~390 000.
Egy lakosra kevesebb rokkant nyugdíjas jut tehát mint a szlovákoknál.
(Értsd: többen vannak, mint 5M (~5,3M) vagyis ~ 420E kellene hogy legyen nálunk a rokkant nyugdíjas. Majdnem 10%-al jobb a mutatónk tehát. Ők nézhetnek fel ránk, pedig mi se lehetünk büszkék)
Én roppant fontosnak tartom, hogy aki nem rokkant, az ne úszhassa meg, hogy ingyenélő / más adófizetők pénzéből él.
De munkába se azért járok, hogy azt a cél fogalmazzam meg, hogy a hónap végi fizetésem a lottó ötössel lesz egyenértékű, és nem is ezzel kalkulálók, mert az felelőtlen amatőrség.
Volt egy kontroll csoport nem rég, ahol a esetlegesen megbukottak (nem 100%) aránya ~8% volt.
Ez egy vélhetően felül reprezentált minta volt, mert egy lebukott csaló orvos által rokkantnak nyilvánított egyéneket vizsgáltak felül.
Igen nagy valószínűséggel tehát
390 000 * 0,08 ember terelhető vissza a munkaerőpiacra:
32 000 emberről beszélünk tehát és NEM 900 000 -ről. Ez 30 X hülyítés. Aki leírja, hogy 900 000 és egyben ennyi csalóra akar utalni, annak visszavenném a fizetését a 30-ad részére, hogy tudja mi az a kettős mérce.
Többel kalkulálni felelőtlenség.
Továbbá ha a szlovákoknál kb. 2-3000 embert sikerült visszaterelni évente, akkor ne nagyon higgyük azt, hogy a felülvizsgálatok miatt évente kb.
4000-10000 több embert sikerülne nekünk.
Szóval relax.
Ennek már ideje volt, hogy rászálltak a csalókra, de ettől nem nagyon fog felbolydulni se a munkaerőpiac, sem pedig nem oldódik meg az ország gazdasági helyzete egycsapásra.
Főként, és már elnézést, mert akiket visszaterelnek azok vélhetően alul képzett, nem versenyképes, kevés hozzáadott értéket teremtő munkaerői réteget képviselnek. (Erről kellene statisztika)
Mire ezeket az embereket felszívja a munkaerőpiac keresleti oldala, hát nem kis idő.
Éhen halni meg csak nem kellene senkit se hagyni manapság, szóval mind az oktatás, mind pedig az egyéb szociális juttatások miatt nem csökkenthetőek még ennyire se a költségek.
Sőt lehet hogy az első időszakban az ellenőrzés költségei, a megfelelő átképzési programok és a szűkséges szociális juttatások miatt, még drágább is lesz, mint egyszerűen csak rokkant nyugdíjat fizetni és kész.
Viszont hosszútávon még 50-100 ehhez hasonló intézkedéssel már előrébb lennénk.
Főként ha már 2010-ben elkezdődtek volna a felülvizsgálatok, reális hatástanulmányok.
Csupán azt kell belátni, hogy jó munkához idő kell. Tervezni, befektetni, lemondani, nélkülözni, hogy a jövőben jobb legyen.
Persze ez biztos rosszabbul hangzik, mint az egycsapásra holnap eljön a messiás :)
carramba 2011.11.11. 01:33:37
Pimpas és más észosztók
néhány szám
a korábban a kormány által emlegetett 800-900 ezres rokilétszámból mára hogy, hogynem már csak 111 ezer rok. nyugdíjas felülvizsgálatáról beszélnek
ez azért van, mert végig csúsztattak, manipuláltak és úszítottak a rokik ellen
az összesen 700-750 ezer rokinak több mint a fele már elérte a 62 évet, őket már eleve nem volt tisztességes beleszámolni semmiféle aktivitási rátába
jelenleg 322 ezer korhatár alatti rokkantsági nyugdíjas van, ebből 65 ezer az legsúlyosabb kategóriába tartozó I-es és II-es csoportbéli(akinek se keze, se lába). Marad durván 260 ezer fő, aki 50-79% közötti egészségkárosodásban szenved és emiatt nyugdíjat kap.
A teljes lakosságnak a 3,2, ill. a 2,6%-áról beszélünk, az aktív korú lakosság (6,5 millió 16-62 év közötti)esetén ez nem éri el az 5! százalékot. Nemhogy nálunk több a roki, mint az eu átlag, hanem lassan inkább kevesebb is. 2008-ban ugyanis nagyot szigorítottak a rendszeren, két év alatt kb. 100 ezer fővel lett kevesebb pl. a rokkant. Aki a rendszerben ezek után benn maradt, marad, az tényleg beteg.
A kormány 111 ezre pedig úgy jön ki, hogy a 260-ból 150 ezer 5 évre van a nyugdíjtól, és azt még ez a csodálatos, igaz keresztény kormány is belátta, hogy őket aztán tényleg a kutya se fogja alkalmazni, így őket békén hagyják. Konkrétan tehát 111 ezer ember maradt, akivel ki lehet egyáltalán valahogy baszni, meg további 84 ezer, aki 30 ezer forint körüli, ilyen-olyan egészségkárosodáson alapuló juttatást kap. És dőzsöl belőle veszettül.
Jó dolog ösztönözni a munkába állásukat a rehabosoknak. Ehhez kellenek pl. munkahelyek, jelenleg kb. 600 ezer egészséges ember nem talál magának munkát, tehát nem most kéne erőltetni ezt a munkába állást. Főleg nem úgy, hogy kvázi meg is büntetik azokat, akik ezen körülmények között mégis találnak maguknak munkát azzal, h elvesszük tőlük a havi 50 ezres rehabilitációs járadékukat. Mire gondolok?
Adva van egy krónikus beteg, aki rehabon van, kapja a havi 50-et, amiből ugye nem tud megélni. Tekintettel arra, hogy az illető nem egészséges, a legvalószínűbb, hogy valamilyen részmunkaidős munkát tud jó esetben -nagyon optimista verzió- vállalni, ami lehet, hogy el sem éri a havi ötvenet. Elmegy dolgozni, elbukja a rehabilitációs járadékát, keres, amennyit keres, majd rosszabbodik az állapota, és nem tud dolgozni. Akkor mi van?
Megmondom, mi van: ez az új rendszer tényleg arra fogja kényszeríteni őket, hogy feketén dolgozzanak, amikor az állapotuk engedi és van mit. Ennyit a fehérítésről szóló dumáról.
Arról nem beszélve, hogy ezentúl nem számít, hogy hány évet dolgoztál, mennyit kerestél, mennyi járulékot fizettél be te és a munkaadód, ha elkap egy jó kis betegség -pl. egy autoimmun kórság, ami szereti a 30-as korosztályt - kapsz 50 ezret, oszt jónapot! Mehetsz a szemétdombra.
Ne feledjétek el, hogy ilyen sajnos bármikor, bárkivel megtörténhet. Egy stroke, egy szerencsétlen baleset, egy hülye genetikai betegség, egy megzavarodott immunrendszer, stb.
Akkor is ilyen nagy pofával védenétek a rokik megleckéztetését?
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.11.11. 04:37:00
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 05:20:24
A 415 Ft-os diesel, a rengeteg szociális segélyen lévő ember, a sok felelőtlen döntés, pl stadion építés 60 Mrd-ért, mind löki hazánkat bele a gödörbe. A gazdaságot ilyen áron soha nem fogják kifehéríteni. Szörnyen magasak a járulékok.
Csak el kellene gondolkodni kicsit....
Ha csökkennének a járulékok, akkor több ember kerülne bele az állami rendszerbe. Szívesebben kifizetne egy vállalkozó emberenként 15-20 ezer ft-ot, mint 50-et. Illetve akik be lennének jelentve fizetnének szja, tb, nyugdíj, munkanélküli ellátást. Szakértői kormány kell ehhez? Lópikula kell ige, nem szakértői kormány. A régi, és a jelenlegi kormány is, ahogy látom a bankoknak, a nagytőkének behódol. Amíg ez van, addig lehet a bankokat konszolidálni milliárdokkal, lehet örülni a plazma tv-nek, amit 6 évre vett a polgár hitelre.
iron-member-neck 2011.11.11. 06:17:13
"Jelenleg 238 ezren kapnak úgy öregségi nyugdíjat, 337 ezren pedig rokkantsági nyugdíjat, hogy nem érték el a nyugdíjkorhatárt. 15 ezren vannak korengedménnyel nyugdíjban illetve kapnak bányásznyugdíjat. Az átlagos havi kifizetés a korhatár alatti öregségi nyugdíjasoknak több mint havi 120 ezer, a korengedményeseknek közel 135 ezer, a korhatár alatti rokkantaknak közel 73 ezer forint az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság legfrissebb, 2011 januári adatai szerint - a számokat összeszorozva az idei évre 665 milliárd forint jön ki (plusz a korhatár alatti özvegyi nyugdíjakra kifizetett 8,4 milliárd forint) -, ami a nyugdíjkassza több mint 20 százalékát jelenti."
(Index)
Hmmm?
Pipas 2011.11.11. 06:53:43
Figyelj, ha csak ilyeneket tudsz, akkor nem kell erőlködni.
@Lakásfelújító Feri: "Ha csökkennének a járulékok, akkor több ember kerülne bele az állami rendszerbe."
Jah, két hét alatt bedőlne az ország. Amúgy komoly ember nem hihet abban, hogy az emberek azért fizetnek adót, mert becsületesek. Mindenki tudja, hogy aki egyszer elkezdett csalni azt csak erővel lehet erről eltéríteni.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 07:01:47
Ha ez így lenne, kevesebb csalás lenne a vállalkozók részéről is. Úgy adó, és úgy az áfa tekintetében. De lehet hogy Ön ezt jobban látja. Mindenkinek szabad a vélemény nyilvánítás... Lehet hogy egyszer nem csak síket fülekre találunk.
Pipas 2011.11.11. 07:19:33
De ha nem egyezik a véleményünk, akkor azért annyira nem nyilvánvaló, ugye?
A szakértők szerint egyébként olyan mértékű adócsökkentéssel lehet visszaterelni a jogkövető magatartás felé az embereket, hogy az adócsalás már ne érje meg, hogy az adócsalás többe kerüljön, mint amennyi az új (csökkentett) adó. Ilyen egyszerű.
Csakhogy ilyen mértékű adócsökkentést az ország nem bír el, mert nagyon alacsony a foglalkoztatási ráta. Tehát csak azokra lehet újabb terheket rakni, akik már amúgy is meg vannak fogva, akik már amúgy is fizetnek adót. Ezek közül azonban egyre kevesebben fognak jogkövetően adót fizetni, mert egyszerűen nem képesek elviselni a terhet.
Ugye, hogy nem olyan egyszerű? Ugye, hogy nem lehet laikusként frappáns megoldást találni?
"Mindenki abban hisz, amiben akar." "Ha ez így lenne, kevesebb csalás lenne a vállalkozók részéről is."
Hát én viszont jobban örülnék annak, hogy az "azt hiszem, amit akarok..." elvnél azért valamivel szilárdabb alapokon kockáztatnánk az egész ország sorsát. Mert úgy tűnik, hogy az amatőr ötletelés, amit az elmúlt évtizedekben összebarmolt az uralkodó osztály (igen, beleírtve a mostanit is) nagyon nem jött be. Nagyon, nagyon nem jött be.
Pipas 2011.11.11. 07:22:15
Nem elég, hogy kevesebb csalás legyen, az kell, hogy a kevesebb csalás következményeiként a csökkentett adó beszedéséből is több bevétele legyen az államnak. Merthogy nincs zsé!
miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.11.11. 07:26:55
Pipas 2011.11.11. 07:46:18
belekotty 2011.11.11. 07:50:01
belekotty 2011.11.11. 07:51:52
desw 2011.11.11. 08:01:50
"A szakértők szerint egyébként olyan mértékű adócsökkentéssel lehet visszaterelni a jogkövető magatartás felé az embereket, hogy az adócsalás már ne érje meg, hogy az adócsalás többe kerüljön, mint amennyi az új (csökkentett) adó. Ilyen egyszerű.
Csakhogy ilyen mértékű adócsökkentést az ország nem bír el, mert nagyon alacsony a foglalkoztatási ráta. Tehát csak azokra lehet újabb terheket rakni, akik már amúgy is meg vannak fogva, akik már amúgy is fizetnek adót. Ezek közül azonban egyre kevesebben fognak jogkövetően adót fizetni, mert egyszerűen nem képesek elviselni a terhet."
Ugyanezek a szakértők azt is mondják ám már vagy 10-15 éve, hogy évi 2-3000 milliárddal kellene csökkenteni az állami kiadásokat (nyugdíj, állami vízfej, ...). Egyből lenne fedezete az adó- és járulékcsökkentésnek.
Ja, hogy ez népszerűtlen intézkedés lenne, és vagy 6 millió állampolgár prüszkölne? Ezért nem lépte még meg igazán semelyik párt a rendszerváltás óta. Ok, így akkor megyünk a görögök után a levesbe...
belekotty 2011.11.11. 08:08:00
belekotty 2011.11.11. 08:09:47
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 08:09:49
Kivlov 2011.11.11. 08:18:02
belekotty 2011.11.11. 08:18:44
belekotty 2011.11.11. 08:19:39
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 08:21:21
Ja és "csak" 40 év munkaviszonya volt az illetőnek, de még nem volt jogosult a teljes nyugdíjra a kora miatt.
Vissza a munka világába, vagy ki a temetőbe?
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 08:24:08
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 08:25:30
cso zsi 2011.11.11. 08:34:31
Aki nem csak a kisvállalkozó, hanem az alkalmazottja.
Normális fizetések mellett lenne vásárlóerő, ami azonnali áfabevételt jelentene az országnak. Akik csak a napi betevőért dolgoznak, (hiába ér többszörannyit a munkájuk), azok nem potenciális áfa-fizetők. Ők azok, akiknek megfelel (értsd: nem jut jobbra) háromhavonta az ezer forintos cipő, meg az ötezer forintos nadrág a kínai piacról. Abból meg mit lát az állam?
Kivlov 2011.11.11. 08:36:00
Ki hasonlított? "ÉS"-t írtam. Mindkét csoportra túl sokat költünk.
Kivlov 2011.11.11. 08:36:37
Sosem leszek az, mert beledöglök abba, hogy a mai inaktívak eltartásához hozzájáruljak...
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 08:38:48
Mint a Századvég Alapítvány igazgatója(politológus) egy gazszálat nem rakott keresztbe életében, mégis neki van 200 milliós villája.
Jobb lenne, ha szépen csenben eltakarodna az egész fidesz-kdnp csőcselékkel együtt.
Ha valakikre, hááát rájuk simán rá lehet sütni a bélyeget, hogy ingyenélők.
Kivlov 2011.11.11. 08:46:34
Szociális érzékernységből, meg empátiából nem lehet megélni, barátom.
Épphogy egy kis racionalitás kéne végre. Azaz annyit költsünk, amennyit megtermelünk.
Spiro 2011.11.11. 08:48:52
Ebben az intézkedésben az lesz a trükk, hogy az új nevű juttatás, a költségvetésben már nem a nyugdíjakhoz fog tartozni, így a jövőben attól eltérő indexálás hajtható végre (gond nélkül el lehet sorvasztani, hiszen ez csak ~0,1M szavazó), és egyensúlyba, sőt többletbe hozható ez a fejezet az időközben megemelt nyugdíjjárulék miatt.
Ez azt is jelenti, hogy a beszedett nyugdíjjárulékból a „kevesebb” nyugdíjasnak akár több nyugdíjat is ki lehet fizetni és még mindig egyensúlyba lesz a költségvetési fejezet (ez a megadóztatott és/vagy már szintén nem nyugdíjat kapó rendvédelmisekkel, és a megszűnő nyugdíjas státusú rokkantak nélkül is ~2,6M szavazó).
Másrészről a volt szocialista országokban a rendszerváltás fenntartása indokolta a sok korkedvezményes, rokkant nyugdíj felett történő szemhunyást, hiszen a teljes foglakkoztatás feladása után, a megszűnő munkahelyeken lévő ~1Mrejtett munkanélküliek jövedelem nélkül, az utcán hőzöngve gyorsan megfordították volna a folyamatot (a hiba az volt, hogy ez a folyamat folytatódott 22 éven keresztül).
cso zsi 2011.11.11. 08:49:47
Pipas 2011.11.11. 08:51:58
@belekotty: Igen, értem a különbséget. Sír a szád, mert adót kell fizetni az ingatlan után, úgy gondolod, hogy nem kellene. Úgy érzed, hogy másoknak kellene, neked meg nem, mert a tied ingatlan, nem pedig ingóság. Ha fuvaros lennél, akkor azt akarnád, hogy a kocsi után ne kelljen, a nyaraló után meg kelljen.
Értem én, hogyne érteném.
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 08:56:08
Okoska, akkor a politikusok és a hátországuk halna éhen leghamarabb.
Ők mit termelnek meg?
Csak viszik a pénzt a flancos kocsikra, laptopra, pesti többszáznáygzetméteres bérlakásra, ingyenkajára, külföldi utakra, persze mindezt közpénzből.
Vajon orbán jegyeit, utazásait a világbajnokságokra, meccsekre ki fizeti?
Ki fizeti a leköszönt köztársasági elnökök rezidenciáját, amelyen még az özvegyének is haszonélvezete van?
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 08:57:06
Kivlov 2011.11.11. 08:57:31
okoska, ezen hiába sz*rakodsz. tudomásul kell venni, hogy a politikus egy olyan állatfaj, amelyik megállapíthatja a saját bérezését. ez van. attól függetlenül, hogy ez sem helyes.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 09:02:01
VT Man 2011.11.11. 09:02:50
"szerintem nem csaló mind? 900e rokkant nyugger? mikor szlovákoknál 5 milliós lakosság mellett alig 70 e -vannak csak nálunk akkor 140e-nél többnek nem lenne szabad lennie."
Pontosan!
Illetve a bányászokat vegyük ki, mert őket megszivatta az előző rendszer, a rossz munkakörülményekkel, ezért hamarabb is halnak.
@carramba:
"Konkrétan tehát 111 ezer ember maradt, akivel ki lehet egyáltalán valahogy baszni, meg további 84 ezer, aki 30 ezer forint körüli, ilyen-olyan egészségkárosodáson alapuló juttatást kap. És dőzsöl belőle veszettül."
Nem ők dőzsölnek!
Hanem az államnak az ellátásuk évi 1000 milliárd Forintba kerül!
kozoskassza.hu/
És lehet szépíteni a számokat, de ez akkor is 900 ezer ingyenélő, mínusz kivétel azt a 100-300 ezret, aki valóban rokkant.
"Jó dolog ösztönözni a munkába állásukat a rehabosoknak. Ehhez kellenek pl. munkahelyek, jelenleg kb. 600 ezer egészséges ember nem talál magának munkát, tehát nem most kéne erőltetni ezt a munkába állást."
Bírom ezt a "nem most kellene dolgoztatni őket" "nem most kellene SZJA-t csökkenteni".
Sőt, legjobb lenne soha.
Az, hogy a csaló (!) rokkantnyugdíjas emberek (nem mind az!) a rokkantnyugdíj MELLETT munkát vállalnak, szintén kibaszás a sima dolgozókkal szemben.
Ugyanis amit egy átlagember nem tud elvállalni nettó 60 ezres havi bérért, azt egy álrokkant simán elvállalja, mert ez neki 60 ezer bér (vagy feketén) + 30 ezer rokkantpénz = 90 ezer havi kereset.
Kivlov 2011.11.11. 09:04:39
Nem fizetnek? Ez van. Magasak az adók. És miért magasak? Mert sok a kiadás.
Annyit kéne szétosztani, amennyi bejön!
Kivlov 2011.11.11. 09:05:44
Befizettek. és???
Felosztó-kirovó nyugdíjrendszer van, azt megkapták az akkor nyugdíjasok az elmúlt 20 évben!!!
VT Man 2011.11.11. 09:05:52
"Ja, hogy ez népszerűtlen intézkedés lenne, és vagy 6 millió állampolgár prüszkölne? Ezért nem lépte még meg igazán semelyik párt a rendszerváltás óta. Ok, így akkor megyünk a görögök után a levesbe.."
Őszintén szólva, ha így nézzük, nem is lenne olyan rossz egy magyar államcsőd.
Szociális és egyéb kiadások leállnának, mert nincs miből, és lehetne tiszta lappal kezdeni az egészet.
Nem lenne sajnos emberséges, sőt, kegyetlen lenne... de mi az alternatíva? A dolgozó réteg megfojtása?
És az mire jó, ha a még egészséges dolgozók is tönkremennek a sok teher alatt? Akkor meg mindenkinek kalap-kabát.
Munkamániás 2011.11.11. 09:06:08
Kivlov 2011.11.11. 09:06:36
Ennyi!!!
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 09:08:03
Az adócsaló, fiktíven számlázó vállakozókhoz még mindig nem mernek hozzáérni, ja persze, mert a polikusok 80%-ban ebből élnek.
A környezetemben szinte mindegyik vállakozó adótcsal.
VT Man 2011.11.11. 09:08:10
"Visszahívni közel 200000 embert vizsgálatra, beleszakadnak az ORSZI orvosai, mire végeznek kb. 3 év lesz."
Vagy ne hívjuk őket vissza, és szakadjon bele az ország?
Az a baj, hogy szociális érzékenység addig van a többségben, amíg a rászorulók veszik csak igénybe, és nem a csalók.
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 09:10:29
Inkább élj!!!!!
Munkamániás 2011.11.11. 09:12:22
Munkamániás 2011.11.11. 09:13:18
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:14:50
@pcr: Természetesen mi fizetjük! A töbség döntése volt a Fidesz győzelemre segítése.
Az hogy Ők galád módon nem tartják meg választás előtti ígéreteiket, az meg már minden napos a hazai politikai életben. Sokkal jobb sárral dobálni, mint tenni valamit az ország érdekében.
A nyugdíjasok. Ez mostanában szörnyű téma. Dolgoztak bejelentett munkaviszonyban 35-40 évet, és cserébe beleszarnak a markukba. Pedig Ők fizették az iskoláinkat, orvosi ellátásunkat, meg sok egyebet. Igaz a tartozást sokan nem szeretik megadni, csak kendőzik, és hitegetik Őket mint a gyerekeket.. Mindegy az hogy hervadt az a szegfű, vagy a narancs helyett citrom lesz tálalva. Szimbólumok harcolnak egymással, megfeledkezve az igazi okokról, amiket a bankok, és más országok okoznak hazánknak.
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 09:18:30
Olyan is van, aki a 300 ezres nyugdíja mellől heti 20 órában 150 ezerért még visszajár dolgozni.
A tudományos munkakörökben dolgozók, meg még 80 évesen is bevitetik magukat hetente kétszer, csak hogy lássák őket, és az 500 ezer feletti nyugdíjukhoz megkapják még az 1 milliót is akár, pedig nemhogy járni, de már beszélni sem tudnak értelmesen.
Pipas 2011.11.11. 09:19:24
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:20:43
Hol lehetne megnézni, az összes szociális segélyen lévők számát?
Ezzel van itt baj, nem a nyugdíjasokkal.
Rengeteg embert el kell tartani. Mi lenne ha az állam elvenné a sok potyán kiosztott segélyt?
Anarchia, lázadás, éhezés...
Ezért kell eltartani például az etnikai kisebbséget is. Pedig a felzárkóztatásukra 120Mrd Ft-ot adtak már.
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 09:22:25
Sajnos itt trianon előtt és óta a politikusok a saját önös érdekeiktől vezérelve folyamatosan kiárusítják az országot.
Olyan ez, mint egy szezon előtti leárazás.:(
BlogMeister 2011.11.11. 09:23:12
Orbán már 1998-2002 is tanúbizonyságát adta, hogy utálja a nyugdíjasokat. Ez 2010 után folytatódott.
Munkamániás 2011.11.11. 09:25:10
SvenH. (törölt) 2011.11.11. 09:27:26
en is azon vagyok hogy a jelenlegi nyugdijasok ne kapjanak tobbet mint amit pl. az en nagyszuleimnek odaloktek alamizsnat... tudod ok tenyleg szegenyek voltak, ha nem hetvegi telkeztek volna, akkor kulonallo haztartasban ehen doglottek volna... akkor ennyit errol az ervrol :)
Pipas 2011.11.11. 09:27:49
Munkamániás 2011.11.11. 09:30:05
Pipas 2011.11.11. 09:33:10
Munkamániás 2011.11.11. 09:33:36
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 09:33:57
Munkamániás 2011.11.11. 09:35:37
A munkáltatókkal ilyen pozícióban nem lehet ujjat húzni, hidd el. Ha én "ugrálok", lesz helyemre ezer másik, aki ráadásul az irodába is bejár!
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 09:35:41
Munkamániás 2011.11.11. 09:36:58
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 09:38:04
hitler is így kezdte.
A végén meg maga ellen fordult.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:39:13
Ide jönne ismét egy multicég aki fegyvert adna minden baromnak akciós áron?
Véleményem szerint a rokkantak 40%-a csaló.
Az ne legyen már rokkant, aki idült alkoholista pl.
De mi jót lehet várni a rendszertől, mikor egy műtétre 4 évet kell várni,még ha előtte fizetted is a járulékodat rendesen. Szemétláda dolog. Na meg a vizit automaták is azok voltak.
JohnHenry 2011.11.11. 09:40:03
ja, kár, hogy drága viktorod viszont nem támogatja.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 09:41:14
"Olyan ez, mint bármilyen biztosítás."
Rossz hírem van számodra: a "társadalombiztosítás" csak nevében biztosítás, a valóságban egy piramisjáték, különösen egy elöregedő és népességcsökkenő társadalomban.
Volt egy szerb (ha jól emlékszem) csóka az USA-ban még a '60-as években, aki bebukott hogy háborús bűnös volt a II. vh. idején; megfosztották az amerikai állampolgárságától (mert hogy hazudott a bevándorlási kérelmén), és kitoloncolták. Mondta hogy rendben van, de akkor köhögjék ki neki azt a pénzt amit befizetett a nyugdíjalapba mint "társadalombiztosítást": ha nem részesül a "biztosítás" kifizetéseiből, akkor kéri vissza a befizetéseit. Az ügy elment a Legfelsőbb Bíróságig, amely kimondta: az állami nyugdíj habár nevében (társadalom)biztosítás, de gyakorlatában nem: a befizetéseket nem tárolja/fekteti be a nyugdíjalap (a magánnyugdíj-pénztáraktól eltérően), hanem (túlnyomórészt) kifizeti az épp' nyugdíjasoknak, és a nyugdíjba kerülés után mindenki az _akkor_ befizetők által a nyugdíjalapba betolt pénzből kap (a ki nem fizetett összeget valóban befektetik, de ez nem az a pénz amit még befizető korában rakott be a munkás). Ezzel le is pattintották a "visszafizetés" iránti igényét.
Így hát a "[n]yugdíja jelenleg annak van, aki anno kapott jövedelmet" koncepció -- habár jól hangzik -- alapvetően téves: a mai nyugdíjas befizetései (túlnyomórészt) már akkor elköltésre kerültek amikor betolta azt, jelenleg abból van amit most befizetnek azok, akik befizetnek... és mindenütt, nem csak a rendszert váltott keleti blokk országaiban. A baby boomer generáció (a Ratkó-gyerekek amerikai megfelelői) igen sokba kerül az amerikai adófizetőnek (a szövetségi költségvetés kb. 40%-a megy el öregségi nyugdíjra + rokkantnyugdíjra + ezek egészségügyi ellátására) és ez a helyzet csak romlani fog a közeljövőben: ha nem változtatnak a rendszer paraméterein (befizetések mennyisége és/vagy nyugdíjkorhatár emelése és/vagy egészségügyi kifizetések csökkentése) akkor 25 év alatt tönkremegy az amerikai "társadalombiztosítás".
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:41:56
Hogyan van így az elvégzett munkára garancia?
Nem vagyok biztos benne, hogy olcsóbb a számla nélküli munka.
Pipas 2011.11.11. 09:42:24
"A munkáltatókkal ilyen pozícióban nem lehet ujjat húzni, hidd el. Ha én "ugrálok", lesz helyemre ezer másik, aki ráadásul az irodába is bejár! "
Az egész országba bárhol kereshetsz munkát, hiszen ha otthonról dolgozol, akkor mindegy. Hány helyen kopogtattál, hány helyen érdeklődtél? Vajon kikérted -e munkajogász tanácsát, érdeklődtél arról, hogy mire számíthatsz? Vagy csak úgy gondolod, hogy kitennék a szűrödet, ha panaszkodni mernél?
Munkamániás 2011.11.11. 09:44:36
Munkamániás 2011.11.11. 09:47:55
Munkamániás 2011.11.11. 09:50:47
JohnHenry 2011.11.11. 09:52:58
én csak "Azt akarom, hogy tudd, egy seggfej vagy."
fenti idézet tőled. azért jó, hogy meg lehet nézni a korábbi hozzászólásaidat, mert így legalább tudom, hogy nem kell téged komolyan venni, hiába próbálsz itt okoskodni.
Pipas 2011.11.11. 09:53:35
JohnHenry 2011.11.11. 09:54:31
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:54:32
Szörnyű, hogy mi van, és mi lesz még hazánkban.
Munkamániás 2011.11.11. 09:55:40
Édy, aki Endre 2011.11.11. 09:58:44
"Persze annak idején épített több szintes családi házat fenntartani már most sem tudják..."
Ez is annyira jellegzetes kortünet.
SvenH. (törölt) 2011.11.11. 10:01:18
egyetertek!!!
szerintem aki csalo volt a multban most meg pl. 75 eves es kiderul hogy jogosulatlanul vette fel azt el kellene kapni(kiderul hogy tud ujra jarni pl.), ja hogy ok mar oregsegiben vannak meg hat mit tennenek a nyugdij nelkul?
hat mit ?
amikor o kivonta magat az en tanittatasom alol(ez a kiraly ervuk!!!) akkor miert nem mondogatott ilyeneket hogy hat mit tennek en tanittatas nelkul?
amugy meg: www.portfolio.hu/img/upload/2011/03/nyug4110302.png
lathato hogy az a 150e -s massziv tomeg aki valahogy veletlenul mind rokkant, az most eri el a 62 eves korhatart... gyakorlatilag a mostani kurmany is havi 38e -rel csak VELUK csokkenteni tudja az aktiv roki nyugdijasok szamat!!!
amugy meg ezt tekintven:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Hungary_pp_2005.png/800px-Hungary_pp_2005.png
arra az idoszakra 800e volt az emberek szama, 1 evre 200e, es ebbol 38e rokkant...
Pipas 2011.11.11. 10:01:49
El nem tudom képzelni egyébként mi a bajod ezzel a mondattal, egy átlagos Index blogon ennél ezerszer keményebb szavak röpködnek. Talán keress egy olyan blogot, ahol indokolatlanul, ok nélkül kezdtem el szidni valakit... valakit aki nem anyázott le előtte ennél sokkal durvábban.
Amúgy meg tudod mit? Ne vegyél komolyan!
SvenH. (törölt) 2011.11.11. 10:05:12
csak tudod a nagyszuleim nem azon filoztak nyaron mint a szomszed nyugdijas hogy torokbe vagy csak egy balatoni wellnessbe menjen...
Pipas 2011.11.11. 10:07:01
Ne erőlködj tovább, a megjegyzéseidet nem olvasom.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 10:10:42
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 10:12:45
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.11. 10:12:49
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 10:16:38
Pipas 2011.11.11. 10:16:55
Egyébként a különféle átképzésekhez javaslom az állami oktatási intézményeket. Persze az állami oktatás olyan amilyen, de megoldást jelenthet az állami közép és felsőfokú oktatás azoknak, akiknek megváltozott a munkaképessége. Nem nagy szám az ilyen oktatás, de természetesen államilag támogatott.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 10:22:00
"Amúgy meg a kapitalista nagytőke az oka minden bajnak nálunk."
'48-'89 között nem volt kapitalista nagytőke Mo-n; akkor nem volt egyáltalán baj?
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 10:35:07
SvenH. (törölt) 2011.11.11. 10:36:28
hiszen a befizetok szama csokken igy az lenne a logikus hogy a szetosztando lovetta is csokken nem?
cso zsi 2011.11.11. 10:40:10
Milyen munkahely az, ahol nem minimálbért fizetnek?
Miért is nem az állam hibája az, hogy akkor adóterhek vannak egy normális fizetésen, hogy azt nem tudja bevállalni a munkaadó?
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 10:41:53
"Én nem kívánom egyáltalán hogy újra az a rend legyen nálunk"
Na de miért nem kívánod ha "a kapitalista nagytőke az oka _minden_ bajnak"?
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 10:45:47
Csökkenthető a nyugdíj... de az a kormányzat amelyik (komoly mértékben) csökkenti a nyugdíjakat, akár ne is állítson jelölteket a következő választáson.
cso zsi 2011.11.11. 10:48:54
- Érdeklődnék, hogy meggyüt-e már a segíjem?
- Még nem. De a béremből már levonták...
szivatnakanyám 2011.11.11. 10:50:02
Inkább a kormánynak azon kellene elgondolkodnia, hogy miért is ilyen beteg ez a társadalom.
Olyan emberek életkörülményeiről írnak egyesek elvtelen hazug bejegyzéseket akik talán csak hallomásból itélkeznek.
Java többségüknek az ellátása nem haladja meg a havi 32e forintot.
A számok amit a kormány sugall torzak és nem fedik a valóságot, csak megint egy réteget kell utálni.
Korhatár előttiek pl.rendör = 240e fő
Egészségkárosodott = 160e /havi 32eFT/
Korbetöltött rokkant = 384e
Előrehozott, csökkentett
/védett koru/ = 640e
A többi valódi nyugdíjas.
Nem ellehetetleníteni kellene még több embert.
Sokan nagyon sokan dolgozni szeretnének.
Vissza az igazi termelői munkát! A feldolgozó iparokat. Működne a mezőgazdaság, mert ugye nem nehézipari ország ez!
Eltudná az ország tartani saját magát, ha nem árusították volna ki és nem importból kellene a létszükségleteinket fedezni.
Vissza kellene állítani!
tejipart,konzervipar,husipart,dohángyárakat,cukor gyárak.
A közterek sepréséből nincs GDP nincs adó.
Valaha 3millós koldus országán hívtak bennünket!Jó felé halad a társadalom. Ez kell nekünk!Bérmunkával fenntartani a nyugati kényelmet.Rabszolga társadalom ez.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 10:51:00
Milyen dolog az már, csak abból kiindulva mit ígértek a választások előtt a Fideszék. A világon semmi sem lett belőle, sőt egyre jobban elnehezül a megélhetés országunkban.
Munkahelyteremtésről beszélnek? Egyszerűen megpatronálják pl az audit több Mrd forinttal, hogy vegyenek fel pl 500 embert. Az audi itt fog adózni? Nem csak egy leány vállalata van itt? Az adóját meg saját országában fizeti. Fel kellene már ébredni!
Ez csak egy gazdasági kizsákmányolás, ami itt folyik nálunk. Valamikor volt egy 3. birodalomnak nevezett rendszer. Ott már létezett a birodalmi márka. A háborút elvesztették, és becsődölt a terjeszkedés.
Most nem háborúval térítették szolgasorba a más országok lakóit, hanem gazdaságilag. At euró hasonlít teljes mértékben a birodalmi márkára, csak nem egy tulajdonos van.
kittrabi 2011.11.11. 10:52:57
Kinyirni az összes rohadt lógós ingyenélő nyuggert, beteget, ál és valódi rokkantat.
Náthás vagy? Betegállomán? Támogatott gyógyszer kéne? Bang! Dögölj meg.
Utána meg a pöcs munkaképtelen, képzetlen, tudatlan, beszarós gyerekeket, mert azokat is csak el kell tartani.
Nekem hős munkázónak, nekem kell eltartom az egész világot.
Engem szipolyoz még a nemzetközi nagytőke is.
Azokat is kinyírni.
Hibázott anyám, mikor a szart mosta alólam, ennem adott.Nemá én mossam öt most, meg etessem,
dögöljön meg a kurva annyát.
@fzoli77, carramba: a borsó esete a fallal.
Pipas 2011.11.11. 10:53:06
Milyen munkahely az, ahol nem minimálbért fizetnek?"
Az enyém és a kollégáimé pl. ilyen. Az előző munkahelyemen közalkalmazott voltam, ott sem minimálbért fizettek. Nagyon sok embernek ráadásul papíron minimálbért fizetnek, a többi meg megy zsebbe.
cso zsi 2011.11.11. 10:57:27
Éreztem, hogy közalkalmazott vagy/voltál, ők azok akiket nem érint a probléma. Ráadásul az ő adójuk "nullszaldós".
Pipas 2011.11.11. 11:01:09
A legtöbben, akik beleegyeznek abba, hogy minimálbéresen jelentsék be őket és zsebbe kapják a fizetés fennmaradó részét nem a nyugdíjaséveit tekinti elsődleges fontosságúnak, hanem a jelent.
"Éreztem, hogy közalkalmazott vagy/voltál, ők azok akiket nem érint a probléma."
Nem tudom mit éreztél, már öt éve nem vagyok közalkalmazott. És amíg az voltam, addig is volt problémám elég, elhiheted.
cso zsi 2011.11.11. 11:01:34
Ha ezeket mi látjuk, akkor "odafent" miért nem látják?
Vagy szándékos? Akkor viszont meddig lehet még ezt csinálni?
Most a közmunkások lesznek első körben a "fizetett rabszolgák", hiszen el kell menniük dolgozni, de az már senkit nem érdekel, hogy a kapott ellenérték a közlekedésre, és a létfenntartásra sem lesz elég.
cso zsi 2011.11.11. 11:04:02
Aki nem fogadja el a minimálbért, azt nem veszik fel.
Átképzés? A rokon két éve járkál a munkanélkülibe, és csak széttárt karok fogadják, hogy "most nem indul képzés", januárban meg az volt az utolsó mondat, hogy "minden ilyesmit leállítottak".
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:05:51
Pipas 2011.11.11. 11:09:25
"Mondom, hogy nem látsz semmit a valóságból." Más körökben mozgunnk, de hidd el én is a valóságban élek.
"Aki nem fogadja el a minimálbért, azt nem veszik fel." Én semmi olyasmit nem mondtam, hogy ilyen nincs. Ha visszanézed, akkor én azt mondtam, hogy ha valaki napi 16 órát dolgozik és egy fél minimálbért kap, akkor annak a munkáltatóval gondja, a megoldást nem a rokkantnyugdíjban kell keresni.
És igen, én nem fogadom el a minimálbért és felvettek. Jó szakmám van, rendben, azt aláírom, de természetesen nem vagyok egyedül az országban.
Munkamániás 2011.11.11. 11:16:28
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 11:18:26
"Az 1-es típusú diabetes mellitus (más néven inzulinfüggő diabetes mellitus] egy autoimmun betegség, melyet abszolút inzulinhiány okoz."
"További formái
A hasnyálmirigy krónikus gyulladása (pancreatitis chronica) következtében
Endokrinológiai betegségek hatására (például akromegália, Cushing-szindróma, phaeochromocytoma, hyperthyreosis)
Gyógyszerek hatására (például glukokortikoidok, pajzsmirigyhormonok, diazoxid, thiazidok)
Öröklött betegségek következtében (például Down-kór, Klinefelter-kór, Turner-szindróma)
Ritka immunológiai eredetű formák (például anti-inzulinreceptor antitest következtében)
Fertőzés hatására (például cytomegaliavírus (CMV)-infekció)"
Nem mindenki hibáztatható a cukorbetegségéért.
Ez olyan hülyeség, mint az, hogy a hasnyálmirigy gyulladásért az alkohol, meg a sok zsíros-fűszeres étel a felelős.
Van olyan aki zabálhat, ihat egész életében az átlag felett, mégsem lesz soha sem cukorbeteg, sem hasnyálmirigyes.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:26:13
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 11:27:06
"Hazug minden párt."
Nocsak, nocsak: akkor nem _minden_ baj okozója a kapitalista nagytőke; a pártrendszer is hibás.
Milyen egyéb megoldásokat látsz a bajok kiküszöbölésére a kapitalista nagytőke kitiltásán és a pártrendszer megszüntetésén kívül?
És egyébként is, az egyéni képviselők fogják meghozni a kapitalista nagytőke kitiltására vonatkozó törvényt? Vagy ez hogy' fog működni, népszavazás tárgyává teszed és tutira meglesz az 50% + 1 szavazat?
Nem lenne egyszerűbb és biztonságosabb ha pajzsra emeltetnéd magad a Duna jegén és királyként megszerveznéd a tutit a népnek?
Állítsuk meg a ......... 2011.11.11. 11:37:52
Pont ott van a leírtakban a pajzsmirigy hormon, ami felelős az elhízásért, a pajzsmirigy alulműködésnél jól elhízik az ember, zabálás nélkül is.
Tudom milyen ez a betegség, elég korán kezdtem, akkor túlműködésem volt, most a "sima" autoimmun betegségnél tartok, amely általában alulműködésbe csap át, mert a védekezőmechanizmuson saját maga pusztítja el az egész pajzsmirigyet, ez a folyamat évekig eltarthat, csak nincs rá gyógyszer.
Diagnosztizálása is elég nehézkes, drága izotópos vérvizsgálattal történik.
Fura okból ezt nem is tartják igazi betegségnek, monhatnám magasról tesznek rá az orvosok, pedig fulladással, hajhullással, neurológiai tünetekkel, szívproblémákkal jár.
Ha még hozzáveszem a két gerincsérvemet, meg a szívbillentyűzavaromat, továbbá az egyensúlyzavart, még ez sem lenne elég a leszázalékoláshoz.
Pedig naponta szó szerint beszédelgek a munkahelyemre.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:42:27
Megoldás? Újra helyreállítani a magyar ipart, hogy ne importból szerezzük be a cukrot, a dohányt, az egyéb élelmiszereket. Az ipar állapotát is siralmasnak lehetne mondani, de még sírni sincs kedve senkinek miatta. Gyönyörűen ki lett privatizálva minden. Ha te nem így látod, szívesen olvasnám gondolataid, pl víz, villany, gáz, építőipari termékek, szerszám és gépgyártás.
Ugye ezek nem külföldi tulajdonban vannak? Ugye ezek itt fizetik az adójukat? Az uniós csatlakozás úgy el lett baszva, ahogy csak lehetett. Miért van az, hogy egy másik uniós országban élő mezőgazdaság vállalkozó 80% támogatást kap, (francia) a magyar pedig csak 40%.De miért is kellett csatlakozni?
Amikor már kiszipolyozták országunk utolsó csepp vérét, akkor majd belső viszályt fognak eszközölni. A buta ember hiszékeny.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:44:56
szivatnakanyám 2011.11.11. 11:46:14
Egy társadalom nagyon szelektív, de ettől működik.Szükség van orvosra, tanárra,szolgáltatókra,szemétszállítókra.
Mára az a baj,hogy csak a fentiekben leírtak élnek élhetnek normális emberi életet.
Java többségünknek azt is meg kell gondolni ha beteg elmenjen e az orvoshoz,mert nem tudja megfizetni a gyógyszerét.Stabil egzisztenciáju emberek kerültek mára a periféria szélére.
Nem azért mert nem szeretnek dolgozni.32-42év munka után.Mára kinek van 2-3 gyereke el kell döntenie melyiket iskoláztatja.Nem azért mert hülyék.Értékes okos embergyerekek ennek a társadalomnak.Te mit mondanál nekik? Tanulj nyelvet és huzz el innen? A társadalom legkisebb összetartó egységét a családot szakítják ma szét.Gyökértelen, buta nemzetet akarnak csinálni belőlünk.
Pipas 2011.11.11. 11:46:50
Kivlov 2011.11.11. 11:50:20
nem is az lenne a baj. hanem ha valamelyik bevállalná pl a csökkentést, az utána következő demagóg bagázs, azonnal visszaállítaná az ereti állapotot. lásd: "a fidesz minden nyugdíjastól 19 ezer ft-ot elvett" dolgot...
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:50:28
tinacska.uw.hu/zolibacsi/cion/index.html
Pipas 2011.11.11. 11:53:18
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 11:57:59
Megoldás? Haladéktalanul kilépni az unióból.
Akkor már meg tudunk élni.
Az uniós szekeret közösen kell húzni, de nem egyforma a juttatás mértéke benne, vagyis nem egyenlő mértékű a tagállamok közti elosztás.
Valaki megírja hogy országunk mennyit fizetett be az elmúlt éveben? Igaz szép az mikor azt mondják az együgyű népnek, " Készült az Európai unió támogatásával."
Ugyan már.
Pipas 2011.11.11. 12:02:11
Bár lehet, hogy tévedek, nem böngésztem át a pontos adatokat, nem vagyok szakértő ebben.
Csak egyszerűen jobban bízom az eu-ban mint a saját uralkodóosztályunkban, szinte az eu-tól várom, hogy megregulázzák a magyar hatalmasságokat (minden melyik pártot, nem vagyok elfogult :-)
cso zsi 2011.11.11. 12:19:59
Fognak?
Elég régóta jelen van a probléma. Az ingyenélő kisebbség a többség nyakán. Akik a kedvezményeik ellenére mindig elvesznek azoktól, akik megdolgoztak a tulajdonukért.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 12:30:39
"De miért is kellett csatlakozni?"
Talán azért hogy Mo-nak elérése legyen az EU-piacokhoz (beleértve a munkaerő-piacot) és hogy Mo is kapjon a különféle EU-s pénzekből amiket a két nagy nettó befizető (Franciaország és Németország) ad.
Nem értem, miért tartod fontosnak a dohány Mo-i termelését; te úgysem kívánsz eü szolgáltatásokat nyújtani azoknak, akik önhibájukból betegszenek meg, és a dohányzás bizony különböző mértékű egészségkárosodással jár a legtöbb hosszú távú dohányos számára. Ha ezt komolyan gondolod, akkor vagy az általános egészségügyi ellátás megszüntetéséért vagy a dohányzás betiltásáért kellene lobbiznod, nem a hazai termelésért.
Az (újra)államosítás mennyiben oldaná meg az ország gazdasági gondjait? Az átkosban lehet hogy teljes foglalkoztatottság volt, egy bankkal amelyik adott kölcsönt lakásra, de annak ára is volt: a bújtatott munkanélküliség, a rengeteg hiánycikk, az alacsony termelékenység és az ezzel járó alacsony életszínvonal... azok a lakások amikre az OTP adott kölcsön bizony gyakran panellakások voltak, azoknak minden nyomorúságával. Ha autót akartál venni, nem hogy hitel nem volt rá -- és igazi választék sem -- de először befizetted az ár felét, aztán vártál 5-8 évet és miután kicsengetted a másik felét, választhattál homokszín, fehér és piros Zsiguli között (és ha nem toltál oda egy ezrest a MERKUR-telepen az átadó Józsinak, bizony előfordulhatott hogy hiányzott ez-az az "alapfelszereltségből").
Mindennek ára van... az államosított üzemeknek a központi tervezésből adódó összes rákfene: alacsony termelékenység, piaci igények iránti rugalmatlanság, a menedzsment érdektelensége a hatékonyság felé, korrupció, nepotizmus stb. stb.
Én épp' az ellenkezőjében hiszek: a lehető legminimálisabb állam, amelyik a lehető legkevesebbet adóztat, az igazságszolgáltatástól, honvédelemtől és külügytől eltekintve minden magánkézben van, egyszerű szabályok amik következetesen betartatásra kerülnek mindenki által és egyébként mindenki úgy csinálja a szerencséjét ahogyan képes és úgy éli az életét ahogyan jónak látja. Persze ebben a rendszerben sem lenne mindenki élete habostorta, de legalább szabadon cseszné el -- vagy élné sikeresen azt. És minél szabadabb az ember hogy dolgozzon/vállalkozzon, annál több földi jó kerül megtermelésre/megteremtésre amiből mindenki életszínvonala emelkedik, még a legszegényebbeké is.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 12:43:52
Ó, te egy anti-szemita vagy. Akkor ajánlanám az Észak-Koreába történő bevándorlást: ott egyáltalán nincsenek zsidók, valószínűleg azért is élnek olyan jól az észak-koreaiak.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 17:04:06
Van itt az országban rengeteg olyan, aki a vajas kenyeret sem tudja megvenni a gyerekének jóformán, hiába dolgozik. A részletekkel biztos tisztában vagy te is. Az meg hogy valaki ismeri cion bölcseinek jegyzőkönyveit, az még nem jelenti azt, hogy azt, hogy zsidó gyűlölő lenne. Arról meg ismételten nem tehetek, hogy nem olvastad.
Korea? Hmmm... Ott is megvan a baj sajnos a vezetőséggel, de a lakossággal is. Most már csak egy példát várnék tőled, hogy Líbiában miért is kellett lelőni a diktátort... Ugye nem azért mert jó volt az életszínvonal? Ugye nem azért mert ingyenes volt az iskolai képzés minden szinten? Ugye nem azért mert az USA-nak kell az ott rejlő olajkincs? Ugye nem Irán lesz a következő háború helyszíne, amit az Usa kezdeményez megint? Mert akkor tényleg a világra fog szabadulni a rengeteg fanatikus őrült.
320? Lesz az még több is. De tessék örülni mindenkinek. Kihalásba kergetik a népet, közben dőzsölnek látványosan.
carramba 2011.11.11. 18:39:44
Tavaly 400 milliárdot, idén 385-öt költünk a 62 évnél fiatalabb, egészségkárosodottak támogatására. Összesen, tokkal-vonóval. Ebben benne van a bányász, a rokkantnyugdíjas, a rokkantsági járadékos, stb.
Nézz utána bátran, mielőtt idelököd ezt az undorító kormányzati propagandát. Használd az ONYF statisztikáit, kinn van a honlapjukon.
Összemosni a 62 év feletti nyugdíjasokat a még aktívakkal, ez is a megszokott kormányzati uszítás része.
Szóval jelenleg évi 380-400 milliárdot költünk az összes, aktív korú egészségkárosodottunk ilyen típusú támogatásara. A 14,5 ezer milliárdos kiadásainkból.Ehhez képest 800 milliárdot tömtünk a gazadagok, jól keresők zsebébe az egykulcsos adó révén. Ami szerinted gondolom igazságos és jogos is.
És igen. Szerintem nem most kéne az utcára dobni az ilyen-olyan betegséggel együtt élőket, amikor 600 ezer egészséges ember sem talál munkát.
Miért? Mert nem emberséges, mert nem fér össze az értékrendemmel, mert arra tanítottak, hogy ne rúgj bele abba, aki szerencsétlen, hanem próbálj neki segíteni. Hogy ne bűnözőt, csalót láss abban, aki szegény, beteg, elesett, ne kövezd meg, hanem segíts. Vagy ha nem akarsz, akkor inkább hagyd békén. De semmiképp se ítélkezz oly módon, ahogy te teszed.
Ennyi. Tudod, volt egy Jézus nevű csávó, az a hosszú hajú..meg ez az egész keresztény értékrend is, amire a jelenlegi garnitúra olyan szívesen hivatkozik...
neoteny · http://word.blog.hu 2011.11.11. 18:58:03
No ha szeretsz igazságosan látni, akkor annak is utánanéztél hogy a Cion Bölcseinek Jegyzőkönyve egy hamisítvány, amit (legjobb tudomásunk szerint) a cári titkosrendőrség ügynökei tákoltak össze. Egyébként olvastam, jó régen. A Jelenések Könyvét is olvastam, abban is vannak hasonló trükkök: általánosságok, amik minden helyzetre igazak (akkor jön el a világvége, amikor háborúk, földrengések, járványok, éhínségek hírei jönnek... magyarán mindig, hiszen ezek mindig is voltak, ma meg aztán igazán hatékonyan értesülünk róluk).
Aki pedig egy, a zsidók általi világuralomra törő összeesküvésben hisz, nem arról tesz tanúbizonyságot hogy különösebb jóindulattal viseltetne a zsidók iránt. Lehet hogy nem kívánja a zsidók fizikai megsemmisítését, de nyilvánvalóan nem is érzi úgy hogy a zsidóknak is ugyanolyan jogokkal kellene rendelkezniük, mint bárki másnak. A -- nem a törvény előtti -- egyenlőtlenségek meg (szintén) mindig is voltak, mindig is lesznek; az hogy vannak gazdag és befolyásos zsidók, ugyanolyan természetes mint az hogy vannak gazdag és befolyásos nem-zsidók. Csak az utóbbiakról senki sem jegyzi meg hogy "na nézd csak, már megint egy nem-zsidó aki meggazdagodott, hatalomra tett szert aztán azt arra használja hogy -- néha nem mindig törvényes eszközökkel -- további pénzre ill. hatalomra tegyen szert". Bill Gates pl. nem zsidó (habár soha nem lehet tudni hogy nem csak jól titkolja-e), mégis a csúcsra került, még ha nem is mindig a legtisztább vagy legetikusabb eszközökkel. Ellenpéldaként meg ott van Robert Oppenheimer, aki nagy mértékben hozzásegítette az amerikaiakat az (első!) atombombához, mégis meghurcolták annak idején amikor politikailag előnyös volt nyaggatni azokat akiknek a legkisebb közük is volt az Amerikai Kommunista Párthoz.
Nem, én nem vállalkozó vagyok; (szerződéses) alkalmazottként dolgozom, mindig is azt tettem, vszínűleg mindig is azt fogom. Nem vagyok egy vállalkozótípus, a saját korlátaimból kifolyólag, nem azért mert bárki is elnyomva tartana. Lakásom sincs (bérelek); ez is a saját döntéseim következménye. Pedig ajánlották nekem is megvételre az albérletet amiben éltem 2007 tájékán, és még ~35% önerőt össze is tudtam volna hozni, de nem mentem bele az üzletbe, mert nem CHF-ben kaptam a fizetésemet és forintban meg nagyon drága lett volna eladósodni. Így szerencsémre kimaradtam abból, hogy az ingatlanlufi felszálló ágában, drágán vegyek meg egy ingatlant aminek aztán az értéke jól lezuhant (volna) amikor a lufi kipukkant.
Pusztán az a tény hogy valaki dolgozik, nem jelenti azt hogy jól kell élnie: függ attól is hogy mit termel meg és azt mennyiért tudja eladni. Egy építőipari segédmunkás fizikailag sokkal nehezebb munkát végez, mint egy programozó; de az előbbi egy napi/heti/havi/évi munkájának értékét limitálja az, hogy csak x mennyiségű betont tud bekeverni, míg az utóbbi által egy nap/hét/hónap/év alatt megírt kódból technológiai okok miatt igen olcsón ezerszámra lehet másolatot csinálni és azt eladni ezreknek (feltéve hogy van a programjára kereslet). Ez nem feltétlenül "igazságos" (persze ez nagy mértékben függ az alkalmazott igazság-fogalomtól) de egy elkerülhetetlen közgazdasági tény.
Kadhafi sok borsot tört az amerikaiak orra alá; egyszer már megpróbálták hazavágni még '86-ban amikor jól lebombázták Tripolit (és Bengázit is); akkor nem jött össze direktben az akció, most jól megragadták a felkelés által nyújtott lehetőséget hogy végelszámolást készítsenek vele. Az olajnak nyilvánvalóan szerepe volt és van a játékban (habár az én meglátásom szerint nem azáltal hogy "megkaparintsák" a líbiai olajat, hanem az ottani termelés -- részleges -- kiütésével magasan tartsák az olajárakat, mert abból igen befolyásos körök igen sokat profitálnak). Amíg az olaj stratégiai erőforrás, ez mindig is így lesz; az oroszok sem szívbajoskodnak amikor a földgázcsap politikai fegyverként történő használatára kerül a sor.
Ami az olajat illeti, nézd Venezuelát: ott van az a Chavez bohóc aki szintén jó sok olajon üldögél és a létező szocializmust építgeti (vagy legalább is erről dumál), orosz fegyvereket vesz nyakra-főre... de nem finanszírozza a terroristákat, nem robbanttatgat fel polgári járatokat vagy amerikai katonákat diszkókban. Nem is próbálják az amerikaiak megölni (hacsak azt nem gondolod hogy a rákot az amerikaiak küldték rá).
Ami Iránt illeti, elképzelhetőnek látok egy (megismételt) atomipari létesítmények bombázást Izrael által, de nyílt háborút már jóval kevésbé: Irán népessége 2,5-szerese Irakénak (vagy Afganisztánénak), vallásilag egységesebb mint az előbbi és iparilag jóval fejlettebb mint az utóbbi és emellett az oroszok is, a kínaiak is támogatják Iránt az ENSz Biztonsági Tanácsában. Emlékezz vissza hogy Irak és Afganisztán lerohanásához is ill. Líbia bombázásához is gyártottak az amerikaiak ENSz "felhatalmazást"; ezt nem látom Irán esetében annyira könnyen járható útnak, arról nem is beszélve hogy Iránban nincs egyszemélyes diktatúra, nem lehet "a nép védelme" ürüggyel operálni. Meglátjuk; szerintem nem fogják az Irán-kását olyan forróan enni, de én sem látok a jövőbe, sok minden lehet még.
No mostmár jól elkerültünk a rokkanntnyugdíjas témától, így elköszönök tőled; sok sikert és minden jót kívánok neked.
SvenH. (törölt) 2011.11.11. 20:39:32
latszik hogy te is csak messzirol a rozsadombi villabol osztod az eszt
a rokinyuggerek nagy resze arra volt berendezkedve hogy feketezik...
persze ezt tamogatni kell de hogy az ado ne bassza agyon a melosokat azt nem
latod ezert vagyunk segelyesek es adocsalok orszaga...
kuki123 2011.11.11. 21:34:45
@belekotty:
Jól mondod fizetted és az abban a pillanatban bizony kifizetésre is került..jelenleg amit a ma az adózók fizetnek abból tartják fennt a szociális rendszert. tartalék nincs.
"Arról, hogy a dicső kormányok elherdálták nem én tehetek. "
Hát én ebben nem lennék annyira biztos mivel nem voltam még szavazásra jogosult, mikor te már valszeg 60 évesen nyugdíjas voltál
vagy is 15-20 éve is lett volna lehetősége ennek a rétegnek (50-55 évesek voltak) elkergetni mondjuk antal jóskát vagy pufajkás horn gyuszikát...cigány orbánt stb
De pont ezt a reakciót vártam, hogy így kifakadj, jól megmutatja: akkor sem tettünk semmit, most meg már minek...majd más megoldja...nem az én problémám...jó magyar módra.
Nos szerencsére én nem vagyok ilyen
"Én zavarjam el a kormányt, mikor majdnem 70 éves vagyok?"
Mozog kezed, lábad, agyad? tudsz tanácsot, ötletet ravaszságot adni a fiatalságnak hogy mit tegyen ha harcolni kell? hogy zavarja el megnyomorítóit, hogy szervezkedéskor ne a rendőrség vigye el? Mindenki a maga módján...
"Te abszolút tévedésben vagy ez pontosan a fiatalok feladata lenne."
Te abszolút tévedésben vagy ez pontosan a magyarok feladata lenne.
carramba 2011.11.11. 23:31:59
nem tudom, mire gondolsz, a 230 körül és azalatt keresőket szívatja a kormány, aki meg 400-500 ezer körül keres, az kurva jól jár
szerinted ez fair? pont, hogy a kiskeresetű melósok járnak rosszabbul ezzel az adórendszerrel
SvenH. (törölt) 2011.11.12. 00:22:16
szoval a 230e nettosok alattiak mind rosszul jarnak nem mondod!!!
vagy egyszer a nettot mondod maskor a bruttot? eppen ahogy kellemes? hogy szebben hangozzek?
meg a gyerek adokedvezmenyerol is elfeledkezunk? hat milyen erveles ez hogy egyszer szepen kiosztod a masikat hogy milyen debil itt vannak a szamok maskor meg te belecsempeszel ilyen ordas hazugsagot?
a kerdesedre hogy fair, az varjal mar!!! hogy is van? MEGDOLGOZOTT azert a penzert amibol meg a szajonbaszott kurmany leszedi a sapot es pl. felmillio kamu rokinyuggerre is elveri a penzt?
errol kerdezed hogy fair -e? hogy a megdolgozott penzebol kap is valamit?
hat igen fair, igazsagos
a kiskeresetu melos meg gondolom szerinted tipikusan az EVAzo ugyved, nem? hiszen o is minimalberes volt nem? vagy esetleg a melos aki okosba minimalba van bejelentve mert azon picike az adoterheles a tobbit meg kapja zsebbe?
te valoszinu egy elkenyeztett rozsadombi vallalkozofelesegecske vagy, ha ezeket amiket irtam nem tudod
de hogy kiterjesszem a latasmododat... aki 500e NETTOT KAPOTT 2010ben az 1.3 millat keresett havonta, persze ezt biztosan bejelentette es leadozta, Szlovakia nem letezik, hol elsz ember a Holdon?
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.12. 05:17:42
carramba 2011.11.13. 21:51:17
Szóval, ez most nem jött be, mert nem azokért sírok, aki 230-at kapnak kézbe, hanem akiknek ennyi a bruttójuk, sőt, leginkább azokért, akiknek még ennyi sem.
tehát semmilyen ordas hazugság nincsen itten,sajna
a gyermekek utáni adókedvezménnyel pedig nem értek egyet, mert ott is az van, hogy leginkább az jár jól vele, aki sokat keres
aki csóró, az meg nem igazán tudja kihasználni, mert nem fizet annyi adót, amiből ezt a kedvezményt jóváírhatná
ergo: a gazdag gyerek többet ér a magyar államnak, mint a szegényebb szülők gyermeke
nem egyformán támogatja a különböző hátterű gyermekeket, holott ők nem tehetnek róla, hogy hová születnek
az, hogy a melós minimálbérre van bejelentve, és a többit zsebbe kapja, azt nem ő kéri, drága barátom, hanem a munkáltatója oldja meg, így, mert lehet, hogy egyébként nem tudná, de valószínűbb, hogy egyszerűen csak nem akarná így alkalmazni, mert fehéren többe kerül neki
a melós ugyanis nagyon jól tudja, hogy ha kicsi a hivatalos bruttó, szar se lesz a táppénz, a nyugdíj, a gyermektámogatási (asszem gyed), stb...
hát így, ezeket még mi is vágjuk itt, a Rózsadombon
ahol szerinted lakom, ez amúgy nagyon tetszik
miből következtettél erre?
aki használja a statisztikákat meg tud néhány számot, az már csak rózsadombi lehet?
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 12:26:05
caramba!!!
a melos tudna amugy azt is mondani hogy tobbre jelentene be magat, pont mint az a rengeteg kamu roki nyugger akik elpucoltak a biztosba okosba, most meg nem lehet hozzajuk erni mert ugymond oregsegi nyugdijasok...
na most azert mondalak en teged rozsadombi cuciologuspalantanak mert nem vagy kepes felfogni, hogy a melost azert veri agyon a hatalmas ado mert a sok kamu roki nyugdijast el kell tartani... ennyi... van 900e aminek a 70% -a a mai viszonyokban nem nyerne el a rokkant statuszt, gyakorlatilag hiaba oregsegi nyugdijasok szimplan es egyszeruen sokba kerulnek...
aki meg fullosra kikoltekezik hogy hat nem szabad 80e ala beloni oket de nem szabadna a melost se agyonverni az adoval az szimplan nem kepes a bevetel vs kiadasi oldallal tisztaba lenni, tipikusan kocsog ujgazdag vallakozofeleseg mentalitasa van
carramba 2011.11.14. 14:44:52
nem valószínű, hogy vhol vidéken pl.
mert baromira nem vagy tisztában a valódi melósok helyzetével: a melós nem mondhatja, hogy jelentsék be többre, mert abban a pillanatban nézhet új munkahely után, a melósnak egy büdös szava sem lehet a bérét illetően, mert válság van, nincs munka, azonnal ezren jönnek a helyére, így neki kuss van
az van, amit a munkáltató, vállalkozó akar
ez a 900 ezerből 70%-ék nem lenne rokkant a mai viszonyok között, ez pontosan honnan van?
kiszoptad a kisujjadból, gondolom
cso zsi 2011.11.14. 23:53:34
www.origo.hu/itthon/20111114-tobb-ponton-is-puhitana-a-javadalmazassal-foglalkozo-albizottsag-lazar-janos.html
"Ismét ingyenes tömegközlekedést javasol a képviselőknek a javadalmazással foglalkozó albizottság."
"Lázár októberben ismertetett koncepciója szerint a képviselők a helyettes államtitkárokéval megegyező - jelenleg csaknem havi bruttó 750 ezer forint -tiszteletdíjat kapnának, más pénzbeli juttatásra viszont nem lennének jogosultak."
"Lázár eredeti elképzelése szerint a mai választókerületi pótlék (a korábbi költségtérítés) helyett a képviselők benzinkártyát kapnak, amellyel a választókerület Budapesttől mért távolságának függvényében 2000-5000 kilométerre elegendő üzemanyagot tankolhatnának."
carramba 2011.11.15. 07:37:49
SvenH. (törölt) 2011.11.15. 11:51:20
talan mert LATOM ember...
es mert talan nalad okosabb es AZZAL FOGLALKOZO emberek azt irjak...
nol.hu/archivum/20101204-tenyleg_rokkantorszag_
SvenH. (törölt) 2011.11.15. 12:19:55
kiszoptad a kisujjadból, gondolom"
te egy kis cinikus geci vagy amugy
nagyon jol tudod hogy az 57 evesek FELETTIEKHEZ nem nyulnak, semmi vizsgalat igy nem is lesz roluk semmi info
de basszon teged es a kolykodet agyon az ado, remelem a kolykodnek nem fogod tudni megvenni a 100%os narancslet, elvegre zsiros kenyertol is lehet dagi nem?
carramba 2011.11.15. 21:04:54
nagyon jol tudod hogy az 57 evesek FELETTIEKHEZ nem nyulnak, semmi vizsgalat igy nem is lesz roluk semmi info"
akkor pláne kérdezem, hogy honnan vetted a 70%-ot? bizonyára a mély gyűlöletedből, és a szomorú előítéleteidből merítettél egy jó nagyot
Népszabi cikk: bocs, nem tudtam, hogy VOSZ elnöke rokkantságinyugdíj-szakértő
azt hittem, az az érdeke, hogy minél több kiszolgáltatott, olcsó rabszolgát szerezzen a vállalkozóknak
Amúgy:
Az EU által készített hivatalos statisztika (lásd az ONyF honlapján, 24-es tábla) szerint 2006-ban Szlovákiában a teljes lakosság 3,5%-a volt korhatár alatti roki, idehaza pedig a 4,5%-a. Darabra ez annyit jelent, hogy odaát 5,5 millió lakosból kb. 190 ezer fő, ideát 10 millióból 450 ezer fő. Ennyit a 80 ezer szlovákiai rokkantról, meg arról, hogy idehaza kétszer, meg nem tudom, én, hányszor annyian vannak.
Nálunk azóta - a 2008-tól kezdődő szigorú felülvizsgálatok és az új rendszer bevezetésének eredményeképpen- 450 ezerről 332 ezerre csökkent a korhatár alatti rokik száma.
És azt is hozzá kell még tennünk, hogy Szlovákiában azért is alacsonyabb a rokik száma, mert ott effektíve nincs szociális háló.
Mondjuk nálunk is csak a lyukak vannak már meg belőle.)
Ennyit fenti szakértő úrról.
SvenH. (törölt) 2011.11.16. 00:27:26
az meg okes hogy egy fideszes csinyovnyik elmagyarazza, de hat ember teged ezert ki fizet?
azt a 24es tablat hiaba nem talalom... legyszi legyel olyan kedves belinkelni mert igy csak egy igeret...
masik cikk, ha olvasnal:
www.nol.hu/gazdasag/20101127-vizsgaljak_a_rokkantakat
de nehogy barmilyen belinkelt cikket el ne higgyunk, ne is vegyuk eszre az OECD diagramot
carramba 2011.11.16. 13:43:21
www.onyf.hu/index.php?module=news&fname=onyf_left_menu_statisztika_elemzesek&root=ONYF
fideszes csinovnyik azt magyarázná el, hogy mennyi itt a csaló, ingyenélő, álbeteg roki
én meg pont azt magyarázom, hogy ez hazugság, se sokkal több nincsen, mint az EU átlag, és az eddigi, az eddigi, egyre szigorodó felülvizsgálatok miatt pedig elenyésző "csaló" maradhatott benn.
az egész egy undorító, uszító hecckampány a rokkantak ellen, amit azért csinál a kormány, hogy tudjon rajtuk spórolni, mert elbaszták a költségvetést, a nyugdíjpénzt, az egykulcsost (ami már kettő, ugye), stb., elbaszták ezt az egész magyarutas baromságot, és kurvára kell a pénz, minden áron, és kellenek a bűnbakok is, persze
carramba 2011.11.16. 14:00:53
továbbá, ők 64 éves korig veszik a mintát, ami torzít, mert nálunk 62 év a nyugdíjkorhatár, ergo, ők a mi nyugdíjasaink egy részét is aktív korúnak vették,
nyilvánvaló, hogy minél idősebb korosztályt nézel, annál több lesz köztük a rokkant
nálunk munkaképes korú lakosságnak a 16-62 évesek számítanak, ők 20-64-el számolnak, és nyilván nem a 16 és 20 év közöttieknél lesz nagy a különbség, hanem a 62-64 év közöttieknél
OECD mentségére legyen mondva, nem könnyű összehasonlítani ezeket a dolgokat, mert a különböző országok különböző szempontok alapján minősítenek rokkanttá, különbözőek a nyugdíjkorhatárok is, stb..
A EUROSTAT anyaga ennél igényesebb, kár, hogy egyelőre csak a 2006-os adatokra van összesítés.
SvenH. (törölt) 2011.11.16. 22:36:01
na hat ez akkor mindent tisztaz...
12% HUN
7% SVK
5.5% OECD
tehat sok van, ennyivel nem lehet tobb tenylegesen rokkant, ez ugyebar ha a working-age population ~ 5 milla, ez 2007ben +6.5%, azaz PLUSZ 325e ember AZ AKTIVAK kozott
ez hatalmas nagy penz
nem szeretnem megint eligazitani a jokivansagokat ha arra celoznal hogy a diagram aljas modon a 64 felettieket nezi, nem erdekel, felolem vegyek elo a 80 eves ven szart es vegyek el tole a lakasat de ne pumpoljak a tobbieket
SvenH. (törölt) 2011.11.16. 22:42:46
hat a geciviharban edzodott kek szemu nyugdijvedelmi megbizott megcsocsalt kiflicsucsket nyomja csak fel maganak ha nem vedi meg a nyugdijakat a potyazoktol
ennyi...
ha az aktivban(2007es adat szerint) van ~300e PLUSZBA mint az EU atlag akkor az oregsegiek kozott is lehet legalabb annyi es okozuluk a nagy resze aki csalt, vagy mashogyan elt a lehetoseggel, egyertelmuen kiirtak magukat az egyuttmukodesbol
leforditva: amikor en kolyok voltam, akkor hugyoztak a fejemre, en csak azt kerem hadd tegyem meg ezt en is, az en penzembol tenyleg ne fizessek a kamu roki nyuggereknek a jarulekcsalo surmantasukat, attol fuggetlenul hogy szegenyke 80+ es mennyire kellene neki a penz
ott az ingatlan amiben lakik dobjak zaciba... amig el addig ne nyuljanak hozza, nehogy mar kegyetlennek tunjek :)
Utolsó kommentek