Másodfokon szigorította a Fővárosi Ítélőtábla Geréb Ágnes szülész-nőgyógyász első fokon kiszabott büntetését, a két év fogházbüntetés mellett a korábbi öt helyett tíz évre tiltották el szakmájától. A szülész feltételes szabadságra sem bocsátható. Geréb Ágnes kegyelmet kér Schmitt Pál köztársasági elnöktől.
2012.02.10.
Csak Schmitt Pál kegyelmében bízhat Geréb Ágnes
Címkék: fogházbüntetés Geréb Ágnes Fővárosi Ítélőtábla
136 komment · 3 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mi lesz veled, Geréb Ágnes? Mi lesz veled, otthonszülés? 2012.02.11. 01:12:16
Trackback: A mások élete – A beteges félelemtől a problémák megoldásáig 2012.02.10. 20:28:10
Trackback: Egymillió munkahely 2012.02.10. 20:15:46
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dr. Aullah 2012.02.10. 20:12:40
Helyes.
komplikato 2012.02.10. 20:13:48
Mikor a fiam született, a mellettünk levő szobában 2 órát küzdöttek egy babáért sikertelenül. Csak ezt a témát nem szabad feszegetni, mert kínos. A bábák ügyét meg tizenvalahány év alatt sem sikerült rendezni más civilizált országokkal szemben. Mint ezer mást sem.
Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2012.02.10. 20:28:13
komplikato 2012.02.10. 20:34:48
vezér01 2012.02.10. 20:45:07
nátronnal "kezelők" milyen büntetést kaptak.
ubu1 2012.02.10. 20:47:02
This_is_Sparta (törölt) 2012.02.10. 20:47:23
papilloma 2012.02.10. 20:50:19
Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2012.02.10. 20:51:34
real madafaka 2012.02.10. 20:58:07
johevi 2012.02.10. 21:02:18
Álamfői hatalmamná fogva, ezennel azonnal fel mentem Önt a büntetés letöltésétől. Bár ugye a letöltést mindenhol büntetik, de remélem többet nem csinál ijet.
soproni1 2012.02.10. 21:06:30
Hát eddig nem ismertétek bazdmeg ! A két gyerekem csak a szülésznők rutinjának köszönhetően született meg probléma mentesen ?
Ezek képzelik magukat a társadalom felső rétegének !?
johevi 2012.02.10. 21:08:58
Perillustris 2012.02.10. 21:14:21
Mesterlövész 2012.02.10. 21:30:07
Fabrizio Moro 2012.02.10. 21:42:14
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 21:42:55
www.harmonet.hu/csalad_otthon/16302-orvosi-muhiba-ket-gyermeket-oltek-meg-korhazban.html
"Fogadd hadüzenetnek, tájékoztatásnak, vagy egy hírnek. Bármi módon is érint meg, egy biztos, hidegen nem hagy. A kórházi szülés tökéletességéről, makulátlanságáról már sokat hallottunk, s tudjuk azt is, hogy éppen úgy hiba-galiba csúszhat abba a bizonyos levesbe, miként az otthonokban szüléseknél is olykor megtörténhet a baj. Ma Magyarországon a nőknek, asszonyoknak nincs választásuk, habár pszichológusok ezrei bizonyították már, hogy az édesanya szorongása, lelki bizonytalansága többet árt, mint az, hogy a mama otthon szül."
tv2.hu/tenyek/cikk/muhiba-miatt-szulhetett-halott-kisbabat
Ezeknek a frankó dokiknak, akik óriási műszerezettség mellett, kórházban szülesztenek mi járna.
Bár én az ilyeneket inkább henteseknek nevezném, nem orvosoknak
komplikato 2012.02.10. 21:43:50
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 21:44:19
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.02.10. 22:00:13
Mindez azért, hogy a nők saját maguk dönthessenek a szülés kérdéséről és ne hozzá nem értő férfiak mondják meg a tutit.
Ajánlom mindenki figyelmébe a Marsden Wagner professzornak az előadását. Talán ebből érthetővé válik, hogy mit is képvisel, ez a többek által méltatlanul leszólt nő, a Geréb Ági.
mamami-tintin.blogspot.com/2010/10/marsden-wagner-eloadas.html
Fabrizio Moro 2012.02.10. 22:00:26
Az a hiba, ami egy kórházban rutinból elhárítható lenne, otthon végzetes lehet. Főleg nála.
Fabrizio Moro 2012.02.10. 22:03:05
GÁ egyedül többet ártott az otthonszülésnek, mint az összes "embernyomorító" törvény.
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.02.10. 22:07:09
szerinted mit kellett volna csinálnia? egymillió nemzetközi példát hoztak, éveken át könyörögtek a szabályozásért, cserébe meg se hallgatták, ellenben félrefordították a fejüket az illetékes orvosi és egyéb elvtársak.
Ami itt megy, az álszenteskedés, ha pl. a holland szabályozást megnézik és alkalmazzák töredékére csökken a kockázat, ami egyébként az állami egészségügyben ugyanúgy megvan, sőt...
Kelly és a szexi dög 2012.02.10. 22:08:06
A nő/szülő önrendelkezési jogát megelőzi a gyermeke élethez/egészséghez való joga!
Fabrizio Moro 2012.02.10. 22:13:25
Csak el kellene végre választani az otthonszülést és GÁ "tevékenységét" és egy büntetőeljárást az otthonszülés mártírja elleni kereszteshadjáratnak beállítani.
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 22:17:44
Mit mondanal annak a szulonek, akinek esetleg azert hal meg a gyermeke, mert egy anyuci kenyelmes szulese miatt le volt foglalva a mentokocsi?
Egyebkent marha jo szemlelet, hogy egyetlen szules alanyi jogon orvost csinal minden nobol, egy ferfi meg akkor is hozza nem erto, ha esetleg tiz evig ezt tanulta es esetleg evtizedek alatt tobb ezer gyereket segitett a vilagra :D
Tell Vilmos 2012.02.10. 22:18:52
Androidos mobil Hong-Kongból · http://www.androidosmobiltelefonok.net 2012.02.10. 22:26:00
komplikato 2012.02.10. 22:27:59
Pont annyira mint összes magyarországi műhiba ... sose történt meg.
@Rántott máj: Gondolom utalás akart rá lenni, hogy a teljesen természet ellenes fekve szülést, annak összes plusz komplikációjával, egy férfi találta ki ...
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 22:28:26
menj szülni 9 ágyas vajúdóba, klinikai futószalagon és majd akkor szövegelj!
Nem Penny hajója 2012.02.10. 22:31:43
Mi van, ha komplikáció van? Mire felhívják a mentőt, kijönnek, beviszik az alsó hangon is egy óra... Ja, hogy a gyerek esetleg beledöglik? Az le van szarva, lényeg, hogy anyu otthon a kanapén pottyanthasson...
Hollandiában is így van? Ok, akkor vegyük át az ottani drogliberalizációt és kirakatos prostinegyedeket is, ha már olyan mintaország.
Fabrizio Moro 2012.02.10. 22:36:32
De a kettőt nem kellene összemosni és azért engedni ezt a nőt garázdálkodni, mert a kórházban is előfordul műhiba.
És azért arra a "sokkal sűrűbben-re" ne tegyél nagy összeget. (A félreértések elkerülése végett arányszámokra gondolok.)
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 22:37:36
Téged PERSZE nem érdekel, hogy a legtöbb műhiba a kórházakban történik: a nem megfelelő bánásmód, az anya sokkja, az orvos oda nem figyelése miatt, és van még a sok felesleges gátmetszés, magzatburokrepesztés?
Csak azt a statisztikát rendesen kikozmetikázzák.
Tudnál választ adni rá, hogy mi az a fene nagy műszerezettség , ami a kórházakban a megvan a magzati szívhangmérőn, és a szikén kívül?
Nem Penny hajója 2012.02.10. 22:44:23
De legyen... Legyen otthon szülés. Viszont legyen otthoni vakbélműtét is:
- a vakbélműtét előtt/után lelketlen 9 személyes kórtermekben vannak a betegek
- ki van szakítva a beteg a megszokott környezetéből
- nem kell utazni a betegnek, kényelmesebb neki, ha otthon műtik
- elvileg egy alapszintű sterilizálás biztosítható otthon is
- ha gebasz van, lehet mentőt hívni és a professzor majd megoldja bent a sebészeten a helyzetet
- gondoljunk csak bele: mennyien hallnak meg a sebészeten egy egyszerű vakbélműtét során, és akkor az otthoni vakbélműtőket cseszegetik?
Fabrizio Moro 2012.02.10. 22:45:28
Times New Roman 2012.02.10. 22:47:08
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 22:48:56
Ja, igen műtő, mert a magyar kórházakban a komplikációmentes szülésekből is komplikáltat csinálnak, jópénzért.
Steril?
Az a szülészeti műtő köbö annyira steril, mint a vajúdó, ahol azzal a bazi nagy hosszú tűvel fel szokták nyársalni a kismamákat, az esetek többségében feleslegesen.
Mire eldöntik, hogy vér kell, a kismama elvérzik:lásd Kenézy kórház.
Riz Ottó 2012.02.10. 22:48:58
Mondjuk, érthető: ha valami komplikáció történik, jobb, ha ott van kéznél a segítség, mintha 2 óra múlva érne ki a mentő Csajágaröcsöge-alsóra, mert a trendi Ősanyaamazon ott óhajtott szülni.
Nyilván teljes biztonsággal nem zárhatók ki szerencsétlen események a kórházban sem, de jelentősen leredukálja a kockázatot.
Én sosem engedném otthon szülni a gyerekemet, mert egész egyszerűen felelőtlenség. Sosem kockáztatnám az életét sem a magzatnak, sem az asszonynak.
Hogy mennyire lesz kiegyensúlyozott a gyerek meg az anyuka, az nevelés, törődés és odafigyelés kérdése, nem annak, hogy ősi mantrákat mormogva szantálfaillatú füstölőkkel körülvéve cigánykerekezve szül a nő a szoba szigorú feng-shui-koordinátákal kijelölt sarkában, mert épp ez a divat.
Ez megint valami "jómódunkban_nem_tudjuk_hogy_mit_csináljunk" baromság.
Örüljünk, hogy kórházban szülhet a nő.
Times New Roman 2012.02.10. 22:49:41
Qwer 2012.02.10. 22:50:36
Van pl. műtő, infúzió, vérátömlesztéshez vér, altatógép, ultrahang, orvosi csapat: sebész, koraszülőttgyógyász (!), inkubátor, leszívó - Te ennyire elvakult vagy, vagy csak lusta gondolkozni?
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 22:51:13
öRÜLJÉL ÉS SZÜLJ KÓRHÁZBAN!
Állítsuk meg a ......... 2012.02.10. 22:52:18
Nem bazzmeg, csak én mészárszéknek tekintem a debreceni klinikát
Times New Roman 2012.02.10. 22:54:14
villamos alóli kacaj 2012.02.10. 22:58:53
Riz Ottó 2012.02.10. 22:59:38
Hát mivel nem akarunk felesleges kockázatot vállalni, ott fog szülni az asszony.
De aztán ne tessék ajvékolni, mert a csajágaröcsögei CBA-ban nem lehet lélegeztetőgépet és AB Rh+ vért kapni átömlesztőberendezéssel, mindezt éjjel kettőkor :D
Amúgy biztosan van, akinek a debreceni klinikán mentették meg az életét és olyan is akadhat ebben az országban, aki Geréb Ágnesről nincs jó véleménnyel.
Amúgy meg ne üvölts, késő van, felébred a csimota.
LAVÓRVAGÁNY 2012.02.10. 23:02:39
Irsai Olivér 2012.02.10. 23:08:29
Igen, itt az orvos lobbi pénzféltéséről van szó nagy valószínűséggel. Sajnos. Ez igen erős jelenség!
Emlékezzenek vissza, kedves sokszor szült férfi társak, hogy a szülés nem 2 perc alatt zajlik le! Ha vmi gond adódik, azt egy >jó< szakember időben észre veszi és van idő cselekedni. Kórházba menni is. Ha vki kórházban szül, és gond van, ott sem 2 perc múlva vetik be a gépészetet!
És még mielőtt felvetődne, igen vannak az otthonszüléshez kivonuló orvosnak is életmentő készülékei, gyógyszerei, ilyesmi. Egész bőröndnyi. Nem egy imakönyvvel mennek szüléshez.
Nem Penny hajója 2012.02.10. 23:11:03
Lehetnének "mandulaházak" ahol otthonos környezetben, jól képzett ápolónők veszik ki a mandulát, az mégse olyan, mint egy szar hipószagú kórház. Ha pedig gond van, akkor hipp-hopp ott terem egy mentő.
Egyébként meg itt egy magyar nő szülésének a sztorija az annyira irigyelt Hollandiából:
atmenetiallapot.freeblog.hu/archives/2010/10/10/Korhazban_szultem_Hollandiaban/
Leonce 2012.02.10. 23:15:05
lóf.szt ezeknek a seggükbe, nem gyereket. Irány külföld, ahol emberi módon lehet szülni.
Times New Roman 2012.02.10. 23:15:32
Amúgy meg a halott gyermek anyjának magyarázza milyen jó szakember is GÁ! Hogy is van ez? Inkompetens, műhibás orvosoknak nincs kegyelem, az ilyen aluliskolázott emberi hulladékoknak viszont igen? Mert miért is?
Leonce 2012.02.10. 23:16:34
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:20:24
De ha nem igy van, es tenyleg egy ferfi talalta ki, es tenyleg egeszsegtelen, akkor miert is kovetkezik belole, hogy egyik ferfi sem ert hozza? :)
Erdekes, ha egy no meghuzza a kocsimat es azt mondom, hogy a nok nem tudnak vezetni, mindig jon az ajvekolas az altalanositasrol meg a gusztustalan nemi megkulonboztetesrol :))))))
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:24:35
Az utolso mondatot emelnem ki: "a születés körüli csecsemőhalandóság az európai országok közül még mindig Hollandiában a legmagasabb"
Times New Roman 2012.02.10. 23:25:31
komplikato 2012.02.10. 23:30:58
Most sztorizgathatnák mekkora balfaszságokat csinált a szülész fiam születésénél és hozzá tehetném, hogy legtöbb ember szerint a legjobb budapesti szülészet legjobb orvosa volt, de nem írom le.
A bábák meg nem otthonszülést szeretnének kiharcolni, hanem rendes SZÜLŐOTTHON-t, ahol minden orvosi kellék ott van. Illetve elvi lehetősége lenne akár a kórházban is segítenie a szülő nőt. Csak fentebb írtam túl sok pénztől esnének el a "jószívű" dokik.
Én most nem fogom kinyomozni mennyire bűnös a Geréb Ágnes, csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy ő a "véres kard" orvosok részéről nehogy a bábák itthon is elfogadottak lehessenek.
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:31:18
Ugy atlagban minden otodik, minden tizedik meg az anyat is vitte magaval.
Ezek mondjuk hasrautesszeruen meghatarozott adatok, ha valaki tud konkretat, helyesbitsen. Az viszont biztos, hogy a korhazi korulmenyeknek koszonhetoen ment a csecsemohalandosag egy szazalek ala mindenutt Europaban.
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.10. 23:32:54
@Kandabula:
Nehéz megmondani, de valaki aláírja a törvényeket, az tuti.
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:33:32
Ertem. Tehat Budapest egyik legjobbnak tartott szuleszorvosa rossz napot fogott ki, ebbol kovetkezik, hogy valamennyi no ert hozza, pusztan mert no, jobban, mint barmelyik ferfi orvos, pusztan azert, mert ferfi :))))))))
komplikato 2012.02.10. 23:33:47
@Kandabula: "Ki a f*szom az a Schmitt Pál"
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:36:04
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:38:10
1. Akkor most az orvos volt a hulye vagy a muszer volt rosszul beallitva?
2. A baba erzi, mikor jon ra az anyara a fajas, csak az orvos nem?
komplikato 2012.02.10. 23:39:17
Ilyenkor van, hogy a gyerek később születik mint kéne, komplikációkat okozva. Van, hogy nem tágul rendesen az anya, utána a gyerek tiszta lilán születik utána meg jól besárgul. A MÁV-os doki még egyéb gyógyszereket is bevetett, nehogy szabi alatt szüljön valaki, aztán kitört a balhé, hogy miért van nála annyi rosszul sikerült koraszülés.
A fiam szülésekor előző műszak nem vizsgálta meg az asszonyt, nehogy beleköpjön másik doki ügyeibe (Pénz.)
A következő műszak meg későn vette észre, hogy van némi akadálya a szülésnek ...
Aztán a hiányos vizsgálatok okán a szülész doki diszkréten tekerte le fiam nyakáról a köldökzsinórt, hátha nem veszem észre. Utána rosszul varrta össze asszonyt ... aztán másodszorra sikerült, de lecseszte a nőt, hogy annyira nem fájhat az érzéstelenítés nélküli varrogatás ...
Szóval igen, rossz napja volt a dokinak.
vkaresz6 2012.02.10. 23:39:50
Szép dolog a természetgyógyászat (mint szakember) tiszta lelkiismerettel ajánlom is amennyiben a "hagyományos" (ultramodern) orvoslást is megtartjuk.
Ultramodern= a legtöbb sci-fi rajongó szájtátva döbbenten figyelne ha néhány orvosi képalkotó műszer (több 10 éves) működési elvét elkezdenék neki ecsetelni. Az sg-atlantis sokszor ehhez lófasz miközben a falról esik le a vakolat és az egész valami középkori borzadálynak néz ki.
Miközben a műszer amiért rajtad "ingyen" végeznek vizsgálatokat a naphoz mérhető mágneses mezőt generál vagy halyben gyártott izotópokra támaszkodik esetleg pozitronokra (anti-elektronkra). Ezek a lehetőségek egy intézményrendszert kívánnak ami pedig szuperrezisztens baktériumokat állít elő más kockázat nincs és nem véletlen a hogy miért válaztja a szülők 99% a a kórházat.
Aki hajlandó a romantikáért cserébe a gyermeke jövőjét kockára tenni tegye aki racionálisan akar dönteni az pedig korházba megy ez egyszerű tény. Amíg a szülő dönt a gyermeke életéről addig semmi jogunk beleszólni ki hogy bassza azt el.
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:41:52
Amit nem ertek, hogy:
1. A noi szuleszorvos ert-e hozza?
2. Ha egy ferfi babaskodasra adja a fejet es otthon szuleszt, akkor vajon erteni fog-e hozza?
komplikato 2012.02.10. 23:42:43
Amit bábákról írtál az nem lehetetlen. Viszont. A dokinak és a védőnőnek kell szülő számára létfontosságú papírokat aláírni, szóval részükről a zsarolás mehet tovább, csak magáért a szülésért szokás legnagyobb pénzt leakasztani.
komplikato 2012.02.10. 23:45:53
Nyilván férfi orvos amit lehet megtanult a szülésről, meg látott párat. De nyilván ettől nem lesz benne tapasztalata. Ettől miért ne értene hozzá? De egy női orvos sem fogja a szülő nő helyett érezni a fájásokat.
Én csak arról regélek, hogy az előre időzített biznisz alapú futószalagos szülészeti témának vannak ám hátulütői.
Nyilván ha ki tudsz fizetni tisztességes magándokit, akkor nem jársz így.
vkaresz6 2012.02.10. 23:47:08
A lényeg: Az ember hihetetlen technikákat és esélyeket vet el a divat vagy a hype kedvéért vagy mert lusta utánnanézni. Aki erre hajlandó a gyermeke életét feltenni tegye aki nem kérjen tanácsot szakembertől. Felelős szakembert Geréb Ágnest nem lecsukná hanem agyonlőné.
Rántott máj (törölt) 2012.02.10. 23:48:58
Azert pontositanek. Nagy penzt azert szokas leakasztani, hogy garantaljak, hogy annal az orvosnal szul, akit o szemelyesen kivalasztott, illetve az orvos garantalja, hogy valoban o vezeti le a szulest. Ezek egyebkent a TB altal alapvetoen nem biztositott szolgaltatasok, igy nem ertem, miert megy a sapitozas, hogy fizetni kell ertuk.
Ha valaki megbizik a korhazban es elfogadja a mindenkori ugyeletes orvost (aki valoszinuleg szinten hozzaerto, meg ha ferfi is, elvegre azert van ott), akkor reszint nem kell kulon fizetnie, reszint nem all fent a veszelye annak, hogy kicsit megsurgetik a szulest, hogy a lefizetett orvos el tudjon menni szabadsagra.
komplikato 2012.02.10. 23:52:28
Azért kissé durci voltam mikor nem két filléres "4D" (igen ez csak 3D) ultrahangon az azt végző doki elkezdte ecsetelni, hogy ez egy tök felesleges "látványkonyha" vizsgálat, érdemi diagnosztikára tök alkalmatlan, arra mást használnak. Azért a szép summát elkérték érte, meg a szülész elküldött rá, ugye.
vkaresz6 2012.02.10. 23:52:48
Ambiorix 2012.02.10. 23:53:09
tundrazuzmo (törölt) 2012.02.10. 23:54:20
- Aztán miért, Ágikám?
- Mert a te doktorid se ér semmit a történtek után, meg az enyém se, úgyhogy rokon lelkek vagyunk!
Kandabula 2012.02.10. 23:55:06
Times New Roman 2012.02.10. 23:57:50
Térerő (törölt) 2012.02.10. 23:57:50
2002 2012.02.11. 00:02:23
GÁ-ra is azt mondanám, hogy csinálja.
De ha már egyszer ---- eltiltották ---- és újra csinálja, és újra gebasz lett belőle, akkor az azt mutatja, hogy folytatná, és újabb gebasz lenne belőle. Ezért köteles az állam megvédeni a születendő gyermekeket az idióta szüleiktől, és az idióta GA-tól.
vkaresz6 2012.02.11. 00:20:30
Ha pedig mégsem írj egy névjegykártyát ezzel a szöveggel.
"Rendkívül alacsony minőségű vagy semmilyen ellátásban sem részesültem találkozunk a hiradóban és a blog.hu fórunain" hagyd a portán sétálj ki ülj le a padra és várd hogy behívjanak.XD
vkaresz6 2012.02.11. 00:32:16
vernarancs 2012.02.11. 00:33:55
Kandabula 2012.02.11. 00:38:52
Kandabula 2012.02.11. 00:47:52
vkaresz6 2012.02.11. 00:51:43
vkaresz6 2012.02.11. 00:55:07
vernarancs 2012.02.11. 01:02:09
Kandabula 2012.02.11. 01:15:47
penelope garcia 2012.02.11. 01:56:01
Ágnesnek jót fog tenni egy kis magába szállás. A törvények mindenkire vonatkoznak, önjelölt gurukra is.
bkkzol 2012.02.11. 02:13:23
33.vilmos 2012.02.11. 04:47:15
szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.02.11. 04:49:32
balfék 2012.02.11. 07:55:05
Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.11. 08:15:43
Nem vagyok otthonszülés párti, de legalább annyira nem vagyok párján a sötétségnek sem!
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.02.11. 08:29:00
Idézem a professzort:
"A szülés bekerült a
kórházakba, és az orvosok hangsúlyozták, hogy a statisztikák pozitív alakulása nekik
köszönhetõ. Ez nem igaz!
Ez azért nagyon fontos, mert sokszor fogják ugyanezt hallani magyar orvosoktól.
Nekem sokszor mondták már. „A kórházba jönni, használni a különbözõ gépeket, az EKG-t, a CTG-t stb. ez modern, ez fejlõdés, nem akarunk visszafelé lépni.“ – mondják. De tévednek. Nem az ultrahang és az EKG alkalmazása miatt csökkent a halandóság. Hanem a jobb táplálkozás, a jobb lakáskörülmények, a jobb családtervezés és igen, bizonyos értelemben a jobb orvosi ellátás miatt is. De nem az ultrahang alkalmazása miatt, hanem pl. az antibiotikumok miatt vagy a biztonságos vérátömlesztés miatt. Ezek valóban nagy vívmányai az orvostudománynak. Ezek csökkentették valójában a halandóságot. De leginkább a szociális változások."
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.02.11. 08:36:38
Idézek ismét, ezúttal a sokat csodált magyar születési módszerek eredményéről:
"Változtatni kell! Mondhatnak a miniszterek és a professzorok bármit arról, hogy ez a
rendszer milyen jó.
Mondják meg nekik, hogy 27 olyan európai ország van, ahol kevesebb
baba hal meg a perinatális idõszakban mint Magyarországon. Értik ezt? A perinatális
mortalitás 27 európai országban kisebb, mint itt, vagy más szavakkal, a 27 ország
közül Magyarországon a legmagasabb a perinatális mortalitás. Azt is mondják
el nekik, hogy Magyarországon a perinatális idõszakban több anya hal meg, mint 22 másik európai országban."
Egyszer annyira szeretném, ha mindkét felet ugyanazzal a figyelemmel meghallgatnátok. Senki nem azt mondja, hogy az orvosok gonoszak, a bábák meg angyalok. Hanem azt, hogy egy bába (mivel nő) tudja mit jelent szülni, egy férfi meg legjobb esetben csak valamennyire sejti.
A születés meg nem kórházi esemény, csak oda be lett kényszerítve, méghozzá a szocialista ideologisták által. Geréb és a hozzá hasonlók azért küzdenek, hogy a szülés emberhez méltó legyen és ha az álszent politikusok létrehozták volna ennek szabályrendszerét, a problémák túlnyomó többsége kiküszöbölhető lett volna.
Ehelyett mi van: szigorú börtön, példa statuálás, megvetés.
Utálom ezt a helyet.
janeausten 2012.02.11. 08:38:17
RowiwClub (törölt) 2012.02.11. 08:39:19
RowiwClub (törölt) 2012.02.11. 08:43:42
Nehéz megérteni, hogy mások (a GÁ mellett fanatikusan hőbörgők) miért nem értik meg, a bíróság ítélete nem a többi orvos morális-szakmai megítéléséről, és az otthonszülés melletti/elleni állásfoglalásról szólt, hanem GÁ folyamatosan végzett, időközben részére megtiltott és nyereségvágyból elkövetett tevékenységéről, melyből fakadó mulasztások következményeként emberek haltak vagy nyomorodtak meg.
RowiwClub (törölt) 2012.02.11. 08:46:26
janeausten 2012.02.11. 08:56:58
dr. Bubó 2012.02.11. 09:30:41
mondhatnánk úgy is: kollégák... (elnézést kérek Ágnestől de a rossz poén miatt csak...)
fakopács 2012.02.11. 09:30:45
Olyan egyszerű vagy hogy a faék hozzád képest űrhajó.
fakopács 2012.02.11. 09:32:18
fakopács 2012.02.11. 09:34:42
Geréb Hentes Ágnes azt hitte a törvény felett áll. Hát nem. Rohadjon rá a műanyag lakat!
fakopács 2012.02.11. 09:39:21
Csak példaképpen mondom egy spanyol kétszeres világbajnok motorosnak le kellett tenni a jogosítványt hogy az utcán vezethessen.
Egy év baleset és büntetés mentes vezetés után szállhat majd csak utcán 47 lóerősnél nagyobb motorra. Szerintem jogsi nélkül Schumachert sem engednék vezetni a közutakon. Kezded már kapisgálni?
Silvestris 2012.02.11. 09:46:24
fakopács 2012.02.11. 09:49:30
fakopács 2012.02.11. 09:51:34
fakopács 2012.02.11. 09:54:09
fakopács 2012.02.11. 09:55:38
Silvestris 2012.02.11. 10:02:27
Amugy meg szerintem a legnagyobb problema eppen GA: annyira polarizalja szemelye a velemenyeket, hogy ez mar lassan rosszabb mint egy Mesterhazi-Szijjarto parbaj. Ha BA a bortonbuntetes utan nyugdijba vonulna es megirna az emlekiratait, az mindenkinek jo lenne: o keresne egy rakas penzt mert az osszes fanatikus megvenne a konyvet, a boszorkanyegetest kovetelok megnyugodnanak, akiknek meg a dolguk, azok pedig nyugodt korulmenyek kozott tudnanak kidolgozni egy megfelelo, kulturalt szabalyozast.
fakopács 2012.02.11. 10:13:52
Qwer 2012.02.11. 10:27:46
GA. a kiváló szakember, aki IKERSZÜLÉST vállal otthon. Ja.
Egyébként idézném a fenti elhangzott hozzászólást, mert nagyon pontosan látja a jogi eljárás és az ítélet lényegét:
"...a bíróság ítélete nem a többi orvos morális-szakmai megítéléséről, és az otthonszülés melletti/elleni állásfoglalásról szólt, hanem GÁ folyamatosan végzett, időközben részére megtiltott és nyereségvágyból elkövetett tevékenységéről, melyből fakadó mulasztások következményeként emberek haltak vagy nyomorodtak meg..."
Annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem nyereségvágyból, hanem felkentségtudatból végezte.
Vegyük észre, hogy az otthonszülés egy "vallás", egy olyan eszme, mely a tömegtől való különbözés és az összetartozás érzését adja meg a városi, felsőfokú végzettségű nőknek. És ilyen szempontból előny is, hogy "üldözik", mert nagyobb a kohézió, az összetartozás-érzés, jobban kiemeli a lánglelkű vezetőt.
2012.02.11. 10:33:35
Amit ő csinál(na, ha hagynák és segítenék), az a boldogabb országokban teljesen természetes és elfogadott gyakorlat, csak a konzervatív és a pénzét leső, egyébként meg hűdeempatikus és nagyonhumanista magyar orvoslobbi, küldetné máglyára itthon a közellenségnek kikiáltottat.
Tessék inkább támogatni, adni pénzt, embert, felszerelést, járművet, klinikai segítséget ... mindjárt nem hal meg senki.
Miért bűn, ha valaki nem kér a kórházi miliőből? Miért tudja jobban a hivatalos kórházi szülészorvos, mi a jó az újszülöttnek, ha ő is prímán el tudja b.szni, még a csilivili szikéi és fogói között is ???
dr. Bubó 2012.02.11. 10:46:23
a szűlés az egy betegség
a kórház az egy jól működő egészségügyi rendszer
az orvosok azok tisztességes komoly szakma
(még etikai bizottságuk is van)
komojra fordítva a showt...
az álami intézmények ahogy pusztulnak (+ahogy egyre több bennük a dakota), így lesz egyre nagyobb igény (azok részéről akik egy teljes magánkórházat nem tudnak megfizetni) az otthonszűlés... ehhez sok dolog nem kellene csak bizonyos nagyon kevés feltétel...
természetesen a Meggebedeusok földjén ez elkövetkezendő 1000 évben nem várható épkézláb jogintézmény...
egy maréknyi dollár 2012.02.11. 11:00:11
Félre-tájékoztatottaknak,tudatlanoknak, és elvakult hülyéknek(úgy látom, szép számmal vannak a kommentelők között):Dr. Geréb Ágnes szülész-nőgyógyász szakorvos.Több mint húsz éve, 10 éves klinikai praxist követően foglalkozik az otthon-szüléssel.3000-nél valamivel több esetéből 2007-ben egy végződött a baba halálával.Ezért kapott most súlyos ítéletet,szakmai szabályszegésre(nem az otthon-szülésre!) hivatkozva.Az ítélet megszületéséhez öt év kellett.Félidőben titokzatos szakértői vélemény érkezett ismeretlen helyről a tisztelt bíróság asztalára.E szerint a doktornő annak idején a vállánál elakadt csecsemő fejét 180 fokos(!) szögben jobbra-balra forgatta, gyakorlatilag kitörve így a nyakát.A "szakvélemény" alapján az orvost(Magyarországon első alkalommal fordult ilyen elő!) szándékos emberöléssel vádolták meg.Később ezt a vádat ejtették.
Geréb doktornő 1 ezrelék alatti csecsemő-halálozási rátával dolgozott,a segítségével világra jött csecsemők - egy eset kivételével - nem szenvedtek a szüléskor maradandó károsodást.Az anyai halálozás 0%.
Ennek ellenére az ő nevétől hangos évek óta a sajtó; a kórházban születéskor elhunyt évi 500-600 babának,a hatodik napig meghalt + kb. kétszáznak,az oxigén-hiányos szellemi- ill. mozgás-sérült gyerekeknek,az elvérzett anyáknak nincs gazdájuk.
Rájuk a Szülészeti és Nőgyógyászati Kollégium elnökének az örök érvényű(kivétel:Geréb Ágnes) mondása vonatkozik:"A szülés olyan természetes folyamat, melynek során az anya vagy a gyermek olykor meghal."
nagyfeszültség 2012.02.11. 11:02:42
dr. Bubó 2012.02.11. 11:08:25
ez egy másik intézmény ami nem műxik a Meggebedeusok földjén...
szerinted a bírók is otthon szűljenek ítéleteket? hm...
egy maréknyi dollár 2012.02.11. 11:24:27
Tényleg döbbenetes ez a tömény ostobaság és rosszindulat, ami a hozzászólók egy részéből árad,ahogy rávetik magukat az agyonhajszolt, megkínzott, leterített vadra és virtuálisan elhelyeznek még rajta egy-két rúgást és taposást.
A saját érdekeiket kéne ilyen nekibőszült elszántsággal védelmezniük.
dr. Bubó 2012.02.11. 11:32:36
sose a primér probléma megoldásán megy a diskurzus... melléduma van... fel se fogják... menynire megágyaznak a hazug rabló maffia kormányoknak...
halálra ítélt nép... mucsa, tahótársadalom... nem ér egy érdemi mondatot se...
angyalföldi partizán 2012.02.11. 11:41:34
dr. Bubó 2012.02.11. 11:43:06
de úgy látom angyalföldön még harcolna partizánok...
ott sem csak angyalok élnek...
janeausten 2012.02.11. 13:48:15
Állítsuk meg a ......... 2012.02.11. 16:54:43
mi az a csimota?
Szóval halvány gőzöd sincs a szülésről, maradjunk annyiban.
Legalább te döntötted el, hogy hol szül a zasszony?
Jaj de utálom, amikor egy férfi így hívja párját.
Állítsuk meg a ......... 2012.02.11. 17:06:50
Egyébként te is szülöd meg a kicsit a párod helyett?:))
Engem nem érdekel, hogy milyen statisztikát mutogat a debreceni klinika a 9 ágyas vajúdójával és a 2 ágyasra tervezett, de 3-4 ágyasra kitömött szobáival, legalább 30 éve felújítatlan állapotú terhes és sima ambulanciájával, "bababarát" hitvallásával együtt.
Pórul jártam velük.
egy maréknyi dollár 2012.02.11. 21:29:08
janeausten 2012.02.12. 10:43:55
Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.12. 19:42:58
Kandabula 2012.02.12. 21:05:52
Riz Ottó 2012.02.13. 00:08:43
Az asszony ott szül, ahol az orvosa is dolgozik, akit ő választott, nekem semmi beleszólásom nem volt ebbe és nem is igényeltem.
Nem tisztem védeni a debreceni klinikát, nem ismerem, nem ott élek, de még egyszer elmagyarázom:
Nyilván vannak tragédiák a kórházakban is, de a legtöbb esetben az azonnali segítség megmenthet egy gyermeket (vagy anyát), olyan eszközökkel és szakemberekkel, amelyek egy otthonszülésnél nem állnak rendelkezésre, illetve előfordul, hogy a kórházba szállítás miatti időveszteség következtében már nem lehet megmenteni valakit.
Stimmt?
A csimota szó jelentése: kisgyerek, csemete. Leginkább a modoros ősanya-típusok használják, a "pocaklakó" és "poronty" szavak használata eléggé hajlamosít a csimotázásra is.
egy maréknyi dollár 2012.02.18. 09:15:42
Mi a véleményed pl. arról az 5-6 évvel ezelőtti szegedi esetről, mikor a gátmetszést végző orvos a művelet közben az apuka által a füléhez tartott telefonon beszélgetett.Ezért v. másért gátvédelem helyett átvágta a végbél izmait.Súlyos szakmai hiba.Tetézte azzal, hogy - mintha mi sem történt volna - az osztályra vitette a pácienst, aki később ott lett rosszul.A sebészeten súlyos műtétet kellett végezni rajta:a bél kivarrását a hasfalra.Hónapok múlva újabb műtétre került sor az eredeti állapot visszaállítására.A kisbaba a 3. napon meghalt.A fiatalasszony későbbi terhességét megszakították, mondván, hogy szétroncsolt szervei miatt nem alkalmas a szülésre.A pereskedés félidejében a házaspárt 500000 ft perköltség megfizetésére kötelezték.Ezután elvették a szülésszel baráti kapcsolatban lévő bírótól az ügyet.Ennek ellenére a házaspár nem nyert.Az ítélet szerint az orvos a szakma szabályai szerint tette tönkre az életüket.
Perillustris 2012.02.21. 09:32:37
Jó lenne figyelni az eljárást, csakhogy legyen valami, amihez viszonyíthatunk.
Utolsó kommentek