Élő közvetítések, videók

A 2008-ban alakult Live Info Produkciós Kft. Magyarország és a világ vezető vagy érdekes híreiről szolgáltat élő közvetítéseket és online videókat hírügynökségek és hírportálok számára. Real-time közvetítünk közéleti és céges eseményekről, majd a rögzített közvetítésből összefoglalót készítünk. Az itt megjelentetett videók között van hírügynökségtől megvásárolt tartalom, esetleg más partneri együttműködésből származó videó is.

Live Info a Facebookon

Utolsó kommentek

Címkefelhő

2012 (4) áder jános (4) adócsalás (3) Afganisztán (3) áldozat (6) aligátor (3) állat (10) állatkert (15) állatkölyök (4) Amerika (4) Anglia (13) anglia (5) áradás (72) Argentina (4) Argentína (3) árvíz (12) Ausztrálai (3) Ausztrália (33) ausztrália (17) Ausztria (4) autó (20) autóbaleset (5) autópálya (6) autósüldözés (3) autós üldözés (3) Bajnai Gordon (4) Baleset (4) baleset (83) bálna (7) Bándy Kata (6) Banglades (5) barcelona (3) barikád (3) beiktatás (5) békemenet magyarországért (3) bevásárlóközpont (3) bicikli (4) bíróság (5) biztonsági kamera (3) bkv (4) boeing (3) bomba (6) börtön (4) Borussia (3) Boston Maraton (3) Bosznia-Hercegovina (3) bóvli (4) bozóttűz (4) Brazília (14) brazília (7) bulvár (5) bundesliga (3) Bundesliga (5) bűnügy (3) busz (8) buszbaleset (5) cápa (4) Chicago (3) Chile (8) ciprus (3) Colorado (3) costa concordia (4) Costa Rica (3) császármetszés (3) csecsemő (3) Csehország (3) Csendes-óceán (3) csőd (3) cuki (10) damu roland (3) dél-afrika (4) Dél-Korea (5) demokratikus koalíció (3) demonstráció (19) devizahitelesek (5) Donyeck (11) donyeck (5) Dortmund (3) drón (3) d day (3) Ecuador (3) egyesült államok (9) Egyesült Államok (16) egyetem (3) egyiptom (5) Egyiptom (4) éhségmenet (3) életmentés (3) ellenzék (4) elnökválasztás (5) élő közvetítés (9) ENSZ (3) épületomlás (3) erdőtűz (20) erőszak (10) esküvő (4) esőzés (10) észak-korea (3) etiópia (3) étterem (3) eu (3) Európa (4) évértékelő (5) extrém sport (3) fagy (4) fegyver (4) fegyveres konfliktus (9) fellegi tamás (3) felsőoktatás (5) Femen (4) fesztivál (4) fidesz (6) Florida (6) foci (19) foci-vb (5) fóka (4) földcsuszamlás (10) földrendés (3) földrengés (18) fotó (3) Fülöp-szigetek (8) fülöp-szigetek (5) füst (5) futball (4) futball világbajnokság (4) Gaza (4) Gáza (8) Gázai övezet (9) gazdaság (6) gazdaságpolitika (6) gázolás (7) gázrobbanás (3) genova (4) gól (3) gorilla (4) Guatemala (3) gyermek (3) gyilkosság (12) gyurcsány ferenc (6) háború (9) hadgyakorlat (5) hajléktalanok (3) hajléktalanszálló (3) hajó (5) hajóbaleset (5) hajótörés (3) halál (29) halott (7) halottak (4) harc (5) harci helikopter (3) havazás (32) Hawaii (7) helikopter (7) híd (4) hideg (3) (4) hoffmann rózsa (4) hőhullám (3) Hollandia (5) homokvihar (5) Hongkong (3) Horvátország (3) hotel (3) hóvihar (12) hurrikán (4) időjárás (110) imf tárgyalások (4) India (18) india (5) Indonézia (5) irak (3) Irak (10) Irán (6) iskola (6) iskolai lövöldözés (3) ISS (4) istván (4) iszlám (7) Iszlám Állam (5) Iszlám Dzsihád (3) ítélethírdetés (3) Izrael (21) izrael (3) janukovics (9) Japán (20) japán (8) jég (6) jobbik (9) jóslat (3) Kalifonia (7) Kalifornia (12) kalifornia (6) kamera (4) kamion (5) Kanada (3) katasztrófa (9) katasztrófavédelem (3) Kate Middleton (3) katona (3) kelet-ukrajkna (4) kenguru (3) kényszerleszállás (5) keresztény (3) kiállítás (6) Kijev (3) kijev (10) Kilauea (3) kína (23) Kína (41) kislány (3) kitörés (5) klicsko (3) költségvetés (7) Kolumbia (3) kölyök (5) komp (3) konferencia (5) kongresszus (5) kosárlabda (5) kötéltánc (3) Közel-Kelet (3) közélet (50) közlekedés (4) krím (7) Krím (6) krokodil (3) Kuba (3) kultúra (3) Kutya (3) kutya (8) labdarúgás (8) labdarúgó-bajnokság (6) lázár jános (4) légicsapás (6) leminősítés (3) lemondás (7) letartóztatás (3) lmp (5) London (8) lövöldözés (11) magánnyugdíjpénztár (3) Magyarország (4) Malajzia (5) maláj repülőszerencsétlenség (3) malaj utasszállító (4) malév (3) Manchester (4) matolcsy györgy (11) Matolcsy György (3) medve (5) megemlékezés (3) megmenekült (3) megnyitó (3) mentés (6) merénylet (11) messi (3) meteor (3) metró (5) Mexikó (10) mexikó (5) meztelen (4) milla (5) mise (3) mókus (3) Moszkva (3) motor (5) mszp (3) műhold (4) muszlim (4) múzeum (4) Nagy-Britannia (6) NASA (5) NBA (3) Németország (13) németország (5) népszavazás (5) new york (6) New York (13) Nigéria (6) novák előd (3) Oklahoma (3) október 23 (3) Olaszország (8) olaszország (4) olimpia (4) öngyilkosság (6) orbán viktor (16) Orbán Viktor (8) óriáspanda (3) orosz (3) oroszlán (4) oroszország (15) Oroszország (30) orrszarvú (3) országgyűlés (3) Oscar (3) oscar (3) Oscar Pistorius (3) összecsapások (6) Pakisztán (9) pakisztán (5) panda (9) pápa (13) pápaválasztás (3) parlament (11) Pécs (4) Peru (7) péter (3) Pistorius (4) plágium (3) plenáris (5) plenáris ülés (12) polgárháború (3) politika (50) Prága (3) puccs (3) pusztítás (3) pusztulás (3) putyin (3) Putyin (3) rablás (8) rakéta (3) Red (3) rekord (4) rendőr (10) rendőrség (15) repülőgép (9) repülőtér (4) robbanás (17) robbantás (18) sajtótájékoztató (4) Sandy hurrikán (8) schmitt pál (5) segély (3) selmeczi gabriella (3) sérült (3) sérültek (6) Skócia (4) Spanyolország (6) sport (37) Sydney (4) szakszervezetek (6) szent (3) Szerbia (4) Szíria (8) szíria (3) szmog (5) szórakoztató (5) szülés (4) szupertájfun (3) tájfun (11) Tajvan (7) támadás (5) tánc (3) tárgyalás (13) tarlós istván (4) technika (3) temetés (7) tenger (5) tér (3) terror (3) terrorizmus (4) Texas (7) thaiföld (3) Thaiföld (4) tigris (4) tiltakozás (4) time-lapse (4) tömegbaleset (3) tornádó (19) törökország (6) Törökország (6) tragédia (3) tudomány (3) túlélő (3) tüntetés (75) tűz (44) tűzoltó (5) tűzoltók (3) tűzszünet (6) Új-Zéland (7) ukraja (6) Ukrajna (34) ukrajna (29) ukrán válság (4) ülés (3) USA (74) usa (31) utasszállító (3) választás (3) válság (4) Vatikán (3) vatikán (5) vélemény (3) Velence (5) Venezuela (3) venezuela (3) verekedés (8) videó (4) vihar (19) világbajnokság (7) villám (3) villámcsapás (3) vilmos herceg (4) víz (3) víztölcsér (3) vonat (3) vonatbaleset (4) vona gábor (3) vulkán (13) vulkánkitörés (15) Washington (3) washington (7) zuhanás (3)

2013.11.22.

Felszállt a csapdába esett Boeing

Címkék: Boeing Dreamlifter

Tévedésből rossz reptéren szállt le 747-400-as Dreamlifterrel, ami a Boeing legnagyobb modellje. A teherszállító a Kansas állambeli Wichitában lévő a McConnell támaszpontra tartott, de a pilóták véletlenül James Jabara reptéren landoltak.

A reptér kifutópályája mindössze 1860 méter hosszú, holott a 747-400 Dreamlifter teherszállítónak elvileg 2800 méteres nekifutásra van szüksége a felszálláshoz.

 

A gép azonban csütörtökön megkísérelte a felszállást és a manőver sikeres volt. A pilóták satufékkel a maximális teljesítményre pörgették a hajtóműveket, majd kiengedték a kerékféket, és a gép így végül a magasba emelkedett. 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://liveinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr565649101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

különvélemény 2013.11.22. 12:41:58

Nem meglepő.
A minimumot teljes terheléssel, full tankkal, biztonsági tartalékkal, hátszéllel számolják.

lutria 2013.11.22. 14:24:25

Most nem azért,de MINDIG (és minden merevszárnyú géppel)úgy indulnak hogy behúzott fékkel felpörgetik a hajtóművet,sohasem alapjárattal kezdik a gurulást.

Bambano 2013.11.22. 14:53:55

Hoztak új személyzetet a felszálláshoz, amelynek tagja volt Clark Kent... :)

toncsi64 2013.11.22. 15:26:20

Arra járt egy tökös orosz pilóta és némi vodka után megmutatta a tutit :)

2013.11.22. 16:01:17

@lutria: Nem mindig. Elég gyakran repülök Budapest és Amsterdam között Boeing 737-tel, és soha nem pörgetik fel a motorokat behúzott fékkel. Ugyanaz a helyzet a Budapest-Bukares között szálló ATR-ekkel.

ubu1 2013.11.22. 16:28:29

Hátszélre azért van maximum, méghozzá nem is olyan sok. Nem szokás hátszélben felszállni. De nyilván túl van méretezve az a 2800 méter akkor is. Gondolom, most kifejezetten az adott helyzetre optimalizált üzemanyag mennyiséggel és teher nélkül szálltak fel.

Egyáltalán nem szokványos dolog a hajtőművek felpörgetése satufékkel. Nem olyan egészséges dolog az. Tudtommal inkább teherszállító gépeknél szokás ezt csinálni hasonló (de nem véletlenül kialakuló) helyzetekben. Egy átlagos repülőgép sokszor meg sem áll a futópálya elején (és főleg nem ilyen célból), hanem a ráfordulás végén azonnal gyorsít, ha szabad a légtér.

Igaz ugyan, hogy a leghaszontalanabb dolog a hátunk mögött hagyott futópálya-szakasz, de a kevesebb néha több. Lehet, hogy a ráforduláskor meglévő lendület többet ér, mint a hirtelenebb gyorsulás miatti nyereség.

ubu1 2013.11.22. 16:37:11

Ja, és ha a V1 sebesség eléréséig leáll egy hajtőmű, akkor meg kell tudni állni. Szerintem ennek a féktávolságnak is bele kell férnie a 2800 méterbe. De ezzel most nyilván nem számoltak, hisz egy hajtóművel is fel lehet szállni.

Zotya@pest 2013.11.22. 17:38:50

A leg kézenfekvőbb kérdést még senki nem tette fel.

Hogy a francba lehet 2013 ban tévedésből! rossz reptéren! leszállni?:D

J.László 2013.11.22. 18:09:58

@Zotya@pest:
Pont úgy, ahogy be lehet ültetni a kapitány fiát a pilótaülésbe, aki 3 perc alatt földhöz vágja a gépet.

különvélemény 2013.11.22. 18:47:13

@Zotya@pest: @J.László:

Pontosan.
Az átlag amerikai pilóta kiképzés után megy airlinerre, míg a mai átlag magyar pilóta mögött van pár ezer repült óra, mielőtt airlinerezne, vagy bármilyen nagy gépbe ülne.

ComLo 2013.11.22. 19:14:29

@Zotya@pest: @J.László: @különvélemény: Azért érdemes megnézni a konkrét helyszínt. Pár kilóméteren belül 3 db (!!) repülőtér is található, azonos irányban. Úgy tudom hogy a vizuális megközelítés az utolsó szakaszban hatványozottan fontos. A pilóta valószínűleg nézte a műszereket, meglátta a pályát, és onnantól csak azzal foglalkozott hogy simán letegye. Aztán amikor a földön volt akkor konstatálta hogy nem stimmel valami :-) .

különvélemény 2013.11.23. 04:06:45

@ComLo:
3 reptér? És erről nem tudott? Váratlanul érte, mint a főkefét a havazás?

Hagyjuk...

ComLo 2013.11.23. 07:58:10

@különvélemény: Már miért kellet volna tudnia róla mindenképp? Ha repültél már, teljesen életszerű és elképzelhető, hogy műszeres repüléssel közelítette meg a repteret, majd a vizuális megközelítésnél, rossz pályát nézett. A két reptér közel van egymáshoz, kinézetre is hasonlítanak. Mivel 1 000 000-ból szerintem 1 ilyen lehet, egy rutin repülés során nem nézik végig a célreptér 20 km-es körzetét.

Sokkal életszerűbb, mint hogy "a hülye amerikaik tapasztalatlan pilótákkal repülnek, a magyarok sokkal sokkal jobbak". Az utóbbinak legalábbis semmilyen szakmai alapját nem találtam :-) .

különvélemény 2013.11.24. 19:47:50

@ComLo:
Bocs, de a reptérnek van egy felülnézeti képe, utána van egy saját frekije, nos mindkettőt elcseszni, elég nagy hiba.

ComLo 2013.11.24. 20:06:45

@ComLo: Ha megnézed google maps-en mindhárom reptér tök ugyanúgy néz ki (egy kifutópálya és mellette parkolórész), a reptér frekvenciáját pedig nyílván nem szúrták el, de az nem oszt nem szoroz, leszállásnál a torony nem sok mindent csinál.

És persze hogy hiba volt, én csak azt mondom, a körülmények ismeretében, szerintem full megérthető a dolog, szerintem full belefér. Azt viszont semmiképp nem gondolom, hogy ebből minimális szinten is következne hogy az USA-ban képzetlenek és buták a pilóták ellenben a magyarokkal.

ComLo 2013.11.24. 20:09:21

@különvélemény: Ha megnézed google maps-en mindhárom reptér tök ugyanúgy néz ki (egy kifutópálya és mellette parkolórész), a reptér frekvenciáját pedig nyílván nem szúrták el, de az nem oszt nem szoroz, leszállásnál a torony nem sok mindent csinál.

És persze hogy hiba volt, én csak azt mondom, a körülmények ismeretében, szerintem full megérthető a dolog, szerintem full belefér. Azt viszont semmiképp nem gondolom, hogy ebből minimális szinten is következne hogy az USA-ban képzetlenek és buták a pilóták ellenben a magyarokkal.

különvélemény 2013.11.24. 20:18:00

@ComLo:

Elcseszte, eleve nem az a reptér jelentkezett be a rádióján, amelyiknél le akart szállni, elnézte a repteret, ami ha másban nem is, de pályaméretben mindenképpen különbözik, még ha az avatatlan szemnek ugyanaz is x távolságból.

Ez a tipik amcsi arroganciából levezethető baleset, tehát én vagyok a jani a nagy géppel, és ide leszállok.
A repülésirányító sem mondta azt, hogy semmi keresnivalód itt, valamint túl nagy a géped....

Hadd ne soroljam mennyire amerikai a történet, hiába szereted annyira az amcsikat...

ComLo 2013.11.24. 20:31:28

@különvélemény: Egy szó sem volt arról hogy másik reptérre jelentkezett volna be, ha minimálisan képben vagy legiirányítás területén tudhatod ez nem is lehetséges. A két pálya közti különbség, szemből nézve pedig pont nem tűnhet fel, nem csak avatatlan szemnek.

Egy szóval nem mondtam hogy imádom amerikát, de veled ellentétben azzal tisztában vagyok hogy pl a világon az amerikai pilóták kifejezetten kedveltek és szakmailag elismertek. Ellenben ha éltél már kint az USA-ban szerintem elég hamar szét tudják oszlatni a "minden amerikai arogáns és buta" sztereotípiát.

különvélemény 2013.11.24. 20:46:50

@ComLo:
Látom szövegértési problémáid is vannak. Amerikai vagy?

Aha, tehát a jó reptérre jelentkezett be, de a rossz reptérre szált le?
Vagy mi a rossebet akarsz itt bizonygatni?
Megkapta a xy szögű yz irányú pályát az idegen reptértől, amire be sem jelentkezett, mert más a freki?

Vagy mi a rossebet akarsz bizonyítani?

Az amcsik nyilván nem fogják reklámozni, hogy a pilóta egy totál idióta, mert ott "független" a sajtó. De azért lecserélték a pilótákat a pár kilométeres útra.

ComLo 2013.11.24. 21:00:12

@különvélemény: Ne haragudj, de hol olvastad hogy rosz reptérre jelentkezett be?

Amit már tudok de azért rákérdezek: ugye halvány fogalmad sincs arról hogy működik a légiirányítás, és repülés? Tudod hogy milyen fázisai vannak egy leszállásnak?

Nem vagyok pilóta, de számos alkalommal repültem pilóta mellett, láttam és éltem át pár leszállást onnan. Ezek és a körülmények ismeretében egyáltalán nem tartom olyan durvának a dolgot, simán látok rá reális magyarázatot.

787 Dreamlinert - pláne ha katonai cuccokat szállít - pedig szinte biztos vagyok hogy nem adnak "totál idióta" kezébe.

Az pedig továbbra is tény hogy a világ egyik legjobb pilótái a tengeren túl vannak.

különvélemény 2013.11.24. 21:08:06

@ComLo: "Az pedig továbbra is tény hogy a világ egyik legjobb pilótái a tengeren túl vannak."

Egy magyar pilóta, mire airliner lett, és most a jelen állapotról beszélek, azaz a múltról, a legtöbb ezüstkoszorús vitorlázó, repült minimum pár száz órát motoros kisgépen, majd nagy gépre ment.
Amcsi: Elvégzi a kiképzést nagy gépre, majd repül...

Szerinted a kettő ugyanaz?

ComLo 2013.11.24. 21:14:58

@különvélemény: Egész mások a méretek, a körülmények. A PPL-t a világ minden pontján ugyanarra a teljesítményre adják, simán lehet valakiből annyi tapasztalattal pilóta Magyarországon is mint az USA-ban.

De a "csúcs szinten" jobban állnak. Elég csak azt figyelembe venni, mennyi légiharcban edződött pilóta kerül be munkaerőpiacra onnan. És pl egy Dreamlinert egy olyanra bíznak akinek nem kevés repülési tapasztalata van mondjuk katonai szállítógépeken.

különvélemény 2013.11.24. 21:24:15

@ComLo:
A katonai nem igazán illik ide.
Ez polgári repülés.
A méretek sem számítanak, nem ezért írtam, hanem a tapasztalat miatt.

De mindegy. Már látom, hogy nem jutunk egy nevezőre sohasem, akkor meg minek vitatkozni. Jó éjt.

ComLo 2013.11.24. 21:34:10

@különvélemény: A katonai tapasztalat úgy kerül ide, hogy az évente sok ezer (!!!) leszerelt repülőtiszt, jellemzően a polgári légiközlekedésben dolgozik utána, rájuk mondtam hogy a világ legelismertebb, és legjobb pilótáinak tartják őket.

Egyébként ebben az esetben pont katonai érintettség is van, az eredeti cikkben volt szó arról hogy katonai cuccokat szállított, a McConnell ami az eredeti célpont volt, egy katonai támaszpont.

Szerintem is értelmetlen és meddő a vita, jobb ha hagyjuk a másikat. Egy világ választ el minket gondolkodásban (nem azt mondtam hogy valakié jobb vagy rosszabb csak baromira különbözünk). Peace és mindenki menjen a maga útján, ne zargassuk egymást. Neked is jó éjt.
süti beállítások módosítása