A kétharmad nemcsak lehetőség, hanem hatalmas tehertétel is, és nagy kihívás az egyharmadnak - Csizmadia Ervin politológus évértékelője. Csizmadia szerint a kétharmad „magával is vitatkozik”, ezért meglátása szerint belátható időn belül a Fidesz osztódhat egy „nemzeti típusú” és egy „konzervatív jobboldalra”. Az előrehozott választás azonban „mindig a kormányzó erők döntésén múlik, tehát ha a Fidesz úgy érzi, neki jó lenne, akkor ki fogja írni”.
2011.12.29.
A magyar kormányt a külföld buktathatja meg
Címkék: politika évértékelő csizmadia ervin
381 komment · 5 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Államcsőd 2012? 2011.12.29. 21:03:53
Trackback: Élet, halál, végtörlesztés 2011.12.29. 16:13:39
Trackback: Orbán mögött meredező sztálinista zászlóerdő 2011.12.29. 15:43:10
Trackback: Beindulhat a legalizált szavazatvásárlás? 2011.12.29. 15:42:12
Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.29. 15:40:31
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.29. 13:44:49
Persze a makk lehet olyan makk is. :-)
Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.12.29. 13:53:23
Balt 2011.12.29. 13:57:05
"Akármilyen konfliktusok is vannak az országhatárokon belül baloldal és jobboldal között, ennek nem szabadna, hogy eurólai kihatása legyen. Tulajdonképpen egy eldöntetlen kérdés 2012: tovább folytatódik ez a 2011-es trend - ami tehát a konfliktusok totális kiéleződése -, aminek végpontja akár az is lehet, hogy a magyar kormányt a külföld buktatja meg, mert a belső ellenzék nem elég erős ehhez, a külföld viszont igen."
Lucky Larry Silverstein 2011.12.29. 13:58:26
Balt 2011.12.29. 13:59:19
B-rocker (törölt) 2011.12.29. 14:04:56
Lucky Larry Silverstein 2011.12.29. 14:06:28
nyekk 2011.12.29. 14:10:19
Könyörgöm; legalább gumilövedéket, vagy könnygázt...ahogyan ő szokta...
Lucky Larry Silverstein 2011.12.29. 14:12:54
vajdasagi 2011.12.29. 14:13:08
Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2011.12.29. 14:13:56
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.12.29. 14:15:22
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.12.29. 14:20:37
piros pipacs 2011.12.29. 14:21:43
piros pipacs 2011.12.29. 14:25:03
magyar ember teli szájjal 2011.12.29. 14:25:07
piros pipacs 2011.12.29. 14:28:40
2011.12.29. 14:29:42
Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2011.12.29. 14:32:22
Lucky Larry Silverstein 2011.12.29. 14:33:43
Nem hallom hogy a demokráciáért(+sajtószabadságért) aggódnának a elvhü liberráltak.
Lucky Larry Silverstein 2011.12.29. 14:36:15
Ebből sejthető, hogy a cselekvés szintjén az IMF/Euval való megegyezés a céljuk.
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 14:45:42
Az meg nagyon érdekes lesz, ha az IMF nevez ki valakit (a demokraták legnagyobb örömére), mert az ellen tüntetni már én is elmegyek.
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 14:46:16
nu pagagyí 2011.12.29. 14:47:26
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 14:59:01
Igy kellene felfogni, nem pedig úgy, hogy Orbán diktátor.
fetyisob 2011.12.29. 15:02:05
mit szoltál volna a te autodat rongálják meg?
hagytad volna ?
bárhol a világon ahol autokat gyujtanak fel es elszabadult b középszerü emberek rohangálnak és üvöltöznek törnek zuznak ott bizony rendet kell rakni ! aki meg olyan hulye hogy közéjük megy az vessen magára!
én mindegyik gyujtogatot es rongalot börtönbe záratnék,
bár szerintem lesz itt jövöre megint höbörgés!
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 15:02:07
A "probléma" mindössze annyi, hogy az emberek többsége akkor sem akar a ballibsik mellé állni, ha egyébként magát a célt jogosnak érzi. Mert bankárkormányt érthetően még kevésbé akar.
is 2011.12.29. 15:02:13
nu pagagyí 2011.12.29. 15:04:58
is 2011.12.29. 15:05:29
Kámasuka 2011.12.29. 15:06:09
Kámasuka 2011.12.29. 15:07:20
lehuto 2011.12.29. 15:10:49
Kivancsi 2011.12.29. 15:13:20
Sajnos a Magyar allam koltsege az egeket veri: az allamaparatus, a mutyi, a holdudvar, BKV, MAV stb, valamint a sok lehuto es ingyenelo meg segelyezett miatt, hogy a fidesz hiaba kalimpal az arral szembe ha nem fogyokuraznak az ar elviszi mindenestul...
Mindez mellett az adossag es ures zsebekkel megaldva meg kibaszottul ugatunk a kulfoldnek es teszunk keresztbe es szarunk rajuk nagyivben mintha mi fedeztuk volna fel a spanyolviaszt...
A sok pofazas es vetites miatt a HUF csak gyengebb es gyengebb lesz... az adossag meg csak nagyobb es nagyobb naprol napra...
Nos mikor nem lesz loviii kifizetni az allami-onkormenyzati szamlakat, intezmenyeket, korhazakat, havi bereket...
Nos akkor fogjak nyakoncsipni es elpicsazni a fityeszt a zemberek...
Az igazi forradalmarok... nem a kulfoldiek...
VT Man 2011.12.29. 15:13:47
Csak hogy szívjanak a kedves ballibek.
Kámasuka 2011.12.29. 15:22:19
Az igazi forradalmarok... nem a kulfoldiek...
Jajaja.
A téli palotát is az igazi forradalmárok puccsolták meg, nem a külföldek. Ők csak a pénzt adták hozzá, de ez nem volt benne az olvasókönyvben.
DFK 2011.12.29. 15:26:26
DFK 2011.12.29. 15:30:28
KopaszMercis 2011.12.29. 15:31:44
Raadasul ezt nem a volt kommunistak alkotmanyba rogzitett utodai, hanem akik "elvileg" ugyen anti komcsik voltak.. a hos es bolcs magyar jobboldal hasznalja szitokszonak.
Es akkor kurvara csodalkozik mindenki, hogy nem jut penze semmire. Lazarnak igaza volt.. kinek mije van annyit er. Azert nincsen semmid mert egy semmire kello szar vagy, akinel a szabadsag szitokszo :)
fetyisob 2011.12.29. 15:31:58
2008ban 150ft volt a svajci frank es 270ft volt 1liter benzin!
miröl beszélsz?
akkor még ért valamit a munkád és a pénzunk!
jövöre akiket ennyire védesz azok miatt szart sem fog érni a pénzunk!
mert ahelyet hogy gazdasággal foglalkozna ez az ostoba fidesz ö alkotmányoz! érted alkotmanyoz!
jovore minden duplájára emelkedik a 2008as árakhoz képest!csak a fizetésunk nem!!
na ki a hülye?
KopaszMercis 2011.12.29. 15:34:34
Te tenyleg, TENYLEG csodalkozol apukam, hogy ott tartasz ahol?
fetyisob 2011.12.29. 15:34:39
KopaszMercis 2011.12.29. 15:39:06
De ha Orban egy nyelveket nem beszelo kozepesen intelligensnek is nagy jo indulattal mondhato cigany talaltgyerek, aki olyan videki mint a gemeskut... lehet, hogy marha tehetseges szonok, meg politikus, de Ekszöl Róz is nagyon szepen enekel es jo szamokat tudott irni, de azert nem mernem ra bizni egy popkornos stand vezeteset sem, plane nem egy orszaget.. ahogyan Viktorkara sem szabad.
Ne haragudj, de egyaltalan nem mervado, hogy egy ilyen szerencsetlen melynovesu vegletekig frusztralt hulyegyerek mirol mit gondol...
KopaszMercis 2011.12.29. 15:39:52
Meg szerencse, hogy a bajnai munkajat a fidesz dicserete (igaz csak kulfoldon, ahol laknak meg emberek, nem csak degeneralt patkanyok...)
jog-ász 2011.12.29. 15:42:29
ob.szerver 2011.12.29. 15:47:44
"2008ban csődbe mentünk, az akkori hitelt most kell elkezdeni fizetni te idióta."
Attól, hogy a fidesz agitprop hazugságait nyomod, azok még nem lesznek igazak.
1. 2008-ban a válság miatt világszerte kiszáradtak a hitelforrások, amit IMF hitellel kellett helyettesíteni. Az IMF hitel nem pótlólagos hitelfelvétel volt amit "most kell elkezdeni törleszteni".
2. A fideszrezsim a tönk szélére juttata a gazdaságot és világgazdasági hitelszűke sem kell ahhoz, hogy kiapadjanak a hitelforrásaink. Ezért somfordáltak vissza az ájemefhez, de eközben az MNB tartalákot akarják ellopni, hogy a nyugdíjvagyonhoz hasonlóan nyom nélkül eltüntessék.
Na, ezeket próbáld meg felfogni, vadbarom.
sárkányfő 2011.12.29. 15:50:16
Sajnos attól tartok hamarabb fog megbukni, mintsem teljesen legyengülne, és félő hogy marad annyi ereje, hogy tovább blokkolja az országot, akár ellenzékből is, ahogy tette eddig is.
Most olvasom, a forint megint zuhan, Roubiniék szerint az egész ország bukhat, a jövő élvi költségvetés elejtéől a végéig egy hazugság.
A mai állampapír-aukció ismét kudarc, pedig 9 (!!!!!) százalék felett járnak a hozamok, ami maga az öngyilkosság, ez fenntarthatatlan, még a 8 is sok, még a hét is nagyon sok, Berlusconi 7-nél bukott, igazából még a 6 is sok, de az még visítva kibírható hosszútávon.
Ha már bukik az ország, legalább annyi haszna legyen, hogy maga alá temeti Orbánt is. Hogy legalább az újrakezdésre maradjon remény.
belekotty 2011.12.29. 15:53:07
vasihazafi.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1082:kinos-gazdasagi-kamu-a-jobboldalon-az-izlandi-forradalom-es-cafolata&catid=3:publicisztika&Itemid=5
calamites 2011.12.29. 15:53:38
belekotty 2011.12.29. 15:55:52
De mi gáláns szabadságharcosok vagyunk, mit nekünk a 8-9 százalék!
Csak Red shield idióta fog sírni hogy megint a zsidók keresik magukat gennyesre.
teslaport (törölt) 2011.12.29. 15:56:37
calamites 2011.12.29. 15:58:06
Leszarom a zsidókat, felőlem az uruk-hai orkok is rendet rakhatnának, csak ne ez a kapkodás legyen ész nélkül.
Pipas 2011.12.29. 15:58:22
A kormány/állam úgy jut pénzhez, hogy elveszi valaki(k)től. Persze neked nem kell tudnod ezt, mert tényleg nem értesz a gazdasághoz. :)
vkaresz6 2011.12.29. 16:00:59
hattyú 2011.12.29. 16:02:00
Wagem 2011.12.29. 16:04:23
sárkányfő 2011.12.29. 16:04:42
Mi már a 10-ehz (!!) közelítünk:
"Az ötéves papír átlaghozama 9,63 százalék lett, ez 0,35 százalékkal magasabb a tegnapi szintnél. A tízéves hozama 9,7 százalékra, 0,32 százalékponttal ugrott."
De hát gazdag ország vagyunk, finanszíozzuk a külföldet extra hozamokkal :)
Eh... mindegy. Én már ezt is leszarom. Én lélekben már készülök az ország bukására. Azt olvastam valahol, hogy egy államcsődöt 6-9 év alatt lehet kiheverni, ennyi idő alatt ér vissza az ország a csőd előtti szinthez. Oké, ha már elkerülhetetlen, hát legyen. De akkor Orbánt a büdös életben ne lássam többé, még egy határszéli kisfalu képviselőjelöltjei között sem.
Mérges 1234 2011.12.29. 16:12:56
MOndjuk az a szopó, hogy a szabadságunkat nem is kaphatjuk vissza, csak a Vityáék helyet kaphatunk egy külföldről választott hülyét.
Szoval két tűz között vagyunk, Vitya szopat minket, ezért külföld is szopat minket.
Nagyon gyanús, hogy ebből az egyszeri pogár, csak szarul jöhet ki.
trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2011.12.29. 16:23:16
komplikato 2011.12.29. 16:29:25
komplikato 2011.12.29. 16:33:57
Akkor miért a kádárizmus restaurációját csinálják most?
"Az elvel eguetertek legyen reform es modernizacio (de akkor szeretnem latni is ezeket) egy valamirol feledkeznek meg a legnagyobb kommunista oroksegrol sajat magukrol ( ez alatt a komplett parlamentet ertem) ... A rendszervaltas pedig akkor felyezodik be ( tortenik meg vagy ahogy tetszik) ha a regi arcok teljesen eltunnek."
Azt azért megnézném amikor a Fideszből kikergetik az összes egykori "jóelvtársat"*, azok gyerekeit, meg a KISZ titkárokat. Akkor ki marad?
* Hat elemis politikai tiszt okítja a túlképzett sorkatonákat a II. Világháború ideológiai alapjairól: "És tudják volt a Sztálin elvtárs, aki jó elvtárs volt. És volt a Hitler elvtárs, aki nem volt jó elvtárs ..."
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.12.29. 16:34:18
úúú, hitelek! kétpofára!
komplikato 2011.12.29. 16:36:30
Idézném első főnökömet a témában, ki világ látott hajós kapitány volt:
"Tudja Zoltán a mi országunk 1000 év kulturális lemaradással indult itt Európában ... ennek jó részét sikerült behoznunk. De még mindig van 60 év lemaradásunk legalább."
dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 16:36:50
Ja..ja,...azért tárgyalnak Moszkvával, Pekinggel, és az arabokkal....kéne a pízük....
dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 16:38:05
Senki.....
tillatu 2011.12.29. 16:43:39
dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 16:43:42
Még a bankbetétek megvannak...(azoknak , akik nem vitték Bécsi, vagy Pozsonyi bankokba...
agyamputáltak 2011.12.29. 16:43:52
biztos azt hiszi, hogy most zsidó pénz nincs az államkötvényekben :DDDDD
komplikato 2011.12.29. 16:46:16
Jó lesz az 269-nek is.
komplikato 2011.12.29. 16:46:56
agyamputáltak 2011.12.29. 16:49:27
a szabadságharc és a forradalom drága! :))
az nem számít, hogy százmilliárdokat spórolhattunk volna egy év alatt, mikor amúgyis brutális hiány van, részben a nagyszerű "adócsökkentés" miatt, persze az IMF ezt nem engedte volna, de az már EZEKNEK magas, hogy mégis előrébb lehetnénk, persze ha a pénznyelő helyeket is kinyírnák ezzel párhuzamosan. micsoda dicsőséges fejezet lehetett volna orbán nevével fémjelezve.. kár, hogy elkúrták amúgy
tillatu 2011.12.29. 16:50:14
nu pagagyí 2011.12.29. 16:52:13
Nem mentünk csődbe, az most fog jönni, az inkompetens gazdaságpolitika miatt.
@DFK:
A " tipikus balos hazugság" a következő:
Hornék húszegynéhány százalékkal csökkentették az államadósságot (90-ről hatvanvalahányra). Tudod, a Bokros-csomag meg a "fogatlan nemzet". Hozzájuk képest a Fidesz mitológiában élő hatalmas adósságcsökkentés a semmittevéssel ér fel, tényszerűen nem csináltak semmit a jövő érdekében, csak élvezték a külső konjuktúra áldásait.
Gyurcsánynál az államadósság a válság kirobbanásakor 73%-on állt. A virtuális növekedés 80-ra a GDP 6%-os csökkenése és a forintárfolyam gyengülése miatt következett be, elsősorban. Gyurcsány egyébként Medgyesitől kapta a túlspilázott költségvetési kényszereket, reformjai és megszorításai azt célozták volna, hogy fenntartható pályára állítsa az országot. Az ország érdekeit mindig leszaró Fidesz és a töketlen MSZP együttes erővel lőtte ki az érdemi államháztartási reformokat. Ennek ellenére 2006-tól Gyurcsány takarékos költségvetési politikát folytatott.
Bajnaiék a felvett IMF-hitellel együtt, köszönhetően egy szakértői kormánytól elvárható hozzáértésnek, egy növekvő gazdaságot adtak át, normalizálták a forintárfolyamot. Hoztak néhány jövőbe mutató intézkedést: nyugdíjkorhatár-emelés, a vállalkozásokat ösztözve a közterhek csökkentése. Ök 78%-os, piacról finanszírozható adóssággal, 30 milliárd euró feletti devizatartalékkal, 180 körüli CHF-fel, 270 körüli euro árfolyammal, növekvő gazdaságot adták át, a nyolc évi szüntelen népi konzultációkon, utcai hőzöngéseken, szíjártói szinvonalú óbégatásban edződött Fidesznek.
A FIDESZ egyébként már részlegesen 2006-tól hatalomra került, szinte minden nagyobb város önkormányzatát birtokolta. Intő jel lehetett volna, hogy mennyire nem értenek a gazdálkodáshoz, ezeknek a városoknak a totális eladósítása (devizában). Debrecen, Hódmezővásárhely, Kaposvár, Esztergom helyzete pontosan mutatja mire számíthat a jövőben az ország.
Tegyük még hozzá, hogy az előző kormányok takarították meg a "zemberek" későbbi nyugdíjára szánt és a GDP 11%-át kitevő magánpénztárban levő pénzt, normálisan ellátták azokat a dolgokat, ami egy állam feladata polgárai érdekében: kultúra támogatása, infrastrukturális beruházások, kiszámítható törvényhozási tevékenység.
A Fidesz eddigi mérlege a következő: rosszabb a helyzet, mint Gyurcsány lemondásakor. Az adósság 82%-ra nőtt úgy, hogy kifosztották a magánpénztárakat. Leálltak minden fejlesztéssel, még az EU-tól igényelhető fejlesztési pénzeket sem használják fel. A szabadságharccal elkúrták az árfolyamokat, előidézve a devizahitel-válságot. A pofára mért különadókkal és a piac elleni támadásaikkal elkúrták a CDF-felárat, így az ország nem tudja a piacról finanszírozni magát, ezért is kell újra pitizni az IMF-nél. Elkúrták a demokráciát, talán elég saját mostani jogaitokat összehasonlítani a "diktátor" Gyurcsány korabelivel. Összetákoltak egy senkinek nem kellő alkotmányt, pofátlanul nyúlják le a közpénzeket, sógor-komámak osztogatnak végelgyengülésig tartó hitbizományokat. Rendszerüket a bájgúnár smittpali testesíti meg talán a legjobban: üres fej, puha gerinc.
tillatu 2011.12.29. 16:57:11
Frizuravarjú 2011.12.29. 16:59:15
Ügyesek vagytok fitymátlanok, időről-időre kiharcoljátok.
sityak 2011.12.29. 17:01:27
tillatu 2011.12.29. 17:02:22
bebe tv 2011.12.29. 17:05:13
sityak 2011.12.29. 17:05:33
sityak 2011.12.29. 17:06:11
tillatu 2011.12.29. 17:06:37
Mérges 1234 2011.12.29. 17:07:27
A céllal nincs is baj, csak a megvalósítás biceg egy kicsit.....
NA nem kicsit :D
Azt vágod, hogy mióta tart a szabadságharc egyre többe kerül nekünk finanszírozni az álamot, azaz a pénzszívattyú sokkal többet szállít.
Akkor, hogy is van ez???
Valójában nem a álamadóság a fő probléma, hanem a halott gazdaság.
tillatu 2011.12.29. 17:12:11
tillatu 2011.12.29. 17:13:53
belekotty 2011.12.29. 17:16:12
tillatu 2011.12.29. 17:17:15
belekotty 2011.12.29. 17:17:30
belekotty 2011.12.29. 17:18:16
VT Man 2011.12.29. 17:25:39
"Te tenyleg, TENYLEG csodalkozol apukam, hogy ott tartasz ahol? "
Aki szerint volt más valódi lehetőség a legutóbbi választásokon, mint a Fidesz, az jobb ha elsüllyed.
Az MSZP már "bizonyított". 8 év alatt majdnem becsődöltették az országot, szórták a segélyt és a 13. havi bért. Ennyit tudnak.
Maradt a Fidesz és a Jobbik. Mivel a Jobbik cigányozik és zsidózik, és nincs programja se, ezért maradt a Fidesz.
Lehetett volna még az LMP, de én inkább nem kívánom, hogy a Paksi atomerőművet bezárják valami őrült vadbaloldaliak, ezért LMP-t passzoltam.
Most szórhatjátok rám a fikát, hogy Fidesz szavazó vagyok, de nem nagyon láttam jobbat.
Sőt: sajnos még most sincs.
T-101 2011.12.29. 17:36:12
Sőt! Etelköznél még semmilyen államadósságunk nem volt!
Vissza Etelközt!
T-101 2011.12.29. 17:40:22
Baromság. Ezeknél minden jobb. Ékesen bizonyítják nap mint nap. Nyugi, még 1-2 hónap, s mindenki látni fogja.
2llkedő 2011.12.29. 17:42:51
Tévedsz! Ha nincs a válság, akkor nem vagyunk csődközelben. Most viszont abban vagyunk, és ez a jelenlegi kórmány másfél éves tündöklésének eredménye.
"Most szórhatjátok rám a fikát, hogy Fidesz szavazó vagyok, de nem nagyon láttam jobbat."
Ha nem kapták volna meg a 2/3-ot, valszeg normálisabban kórmányoznak.
Ahhoz, hogy legyen tényleges választási lehetőség, sajnos az kell, hogy a fidesz teljesen leamortizálja magát. És sajnos ezt mindannyian megszívjuk.
Naki vagyok kerdojel 2011.12.29. 17:43:38
Akkor -szerinted- nekem süllyednem kellene. Igenis volt más lehetőség, mégpedig Bokros Lajos (aka MDF). Az egyetlen párt volt, amelynek volt valódi, végrehajtható, a kilábalás lehetőségét ígérő programja. Az MDF múltját pedig nyugodtan elfelejthetjük, senkit sem érdekel, mit csináltak 20 éve. Ja és mellesleg: csak ők NEM szavazták Medgyessy őrült 100 napos programjait (igen, még a FIDESZ is megszavazta, hogy száradt volna le a kezük nekik is).
Annyiban persze igazad van, hogy 2010-ben egy büdös zolnit is megválaszottak volna, ha ráírják, hogy FIDESZ. Ez valóban sajnálatos, s azt kell mondanom, hogy annak a sok embernek, aki nem szokott gondolkodni, ám ennek ellenére mégis rendelkezik szavazati joggal és ezt azzal tetézi, hogy él is vele, ennyi elég is volt ahhoz, hogy a FIDESZ-re szavazzon. Rövid az emberek emlékezete, szinte semmire sem emlékeznek az 1998-2002 közötti időszakból. Sajnos én sem mindenre, de ahhoz elégre, hogy semmiképpen se szavazzak rájuk. Az akkori pökhendi hozzáállásukat most a 2/3 által igazolva látják, mindenre azt mondják, hogy erre kaptak felhatalmazást. Hát a lónak a faszára kaptak, nem erre.
Alf (törölt) 2011.12.29. 17:45:26
De a magyarok mindig is örültek, ha elfoglalták őket.
Genetikusan alattvalók, méghozzá a legerősebb kutyának nyalnak, aki most nem orbán.
Balt 2011.12.29. 17:50:56
Sajnos annyi látszik a közelmúlt európai történéseiből, hogy a - népszavazást felvető - görögöknél és az olaszoknál el tudták érni a kormányváltást (a demokrácia legnagyobb dicsőségére), ami akár cinikus modell is lehet világszerte, de már középtávon is fenntarthatatlan az egész, világbankostul... Kb. ezek a "remények", akár öröm, akár nem...
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 17:51:23
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 17:54:02
kela-bá 2011.12.29. 17:58:12
Egy kis háttér infó:
www.vntv.hu/2013 májusában bedőlhet az Euro ?
Az interjú hazánk leminősitése előtt hangzott el.( Ezenkivűl más érdekes is van) Jó egészséget, mert az is fontos !
Lacdelo 2011.12.29. 18:01:56
A populista, inkompetens jobboldali gazdasagpolitika Magyarorszagot tonkre fogja tenni!
Ha ezt megengedjuk a Fidesznek es Jobbiknak, akkor mi meg is erdemeljuk a sorsunkat! Tegyunk erte, hogy ne igy legyen. A demokrataknak ossze kell fogniuk es megalljt kell parancsolni a jobboldali nemzetromboloknak!
BOVLI KORMANY!
Húsleves 2011.12.29. 18:04:18
Ha esetleg még nem vagy elég gyakorlott a blogokon kommentelő "okos MDF szavazó"-kkal kapcsolatban, akkor segítek, hogy az szadesz szavazót jelent. Bokros volt a jelöltjük, az SZDSZ volt a szövetségesük, és a Hitgyüli a szponzoruk. Semmi köze nem volt már annak MDF-hez, a magyarellenes párt megvette kilóra Ibolykát. A belső ellenzéket, akiknek nem tetszett a folyamat, a rájuk jellemző demokratikus értékek szellemében a titkosszolgálatok segítségével szerelték le.
Az "okos MDF szavazó" olyan gerinctelen, hogy fel sem vállalja kicsoda valójában, de azokat fikázza, akik nem kapták be a horgot, és nem szavaztak az MDF-be átszivárgott magyarellenes pártra.
laci_52 2011.12.29. 18:06:20
Még csak ez hiányzik! Visszajutnánk oda, amikor Moszkvából mondták meg, ki legyen a kormányfő.
A külföld hagyja csak békén a kormányt, hadd dolgozzanak nyugodtan '14-ig, akkor majd kiderül, maradhatnak-e, mert választás lesz.
T-101 2011.12.29. 18:07:30
Miniszterelnöknek bárkit, aki nem áll pszichiátriai kezelés alatt. Valakit, aki gyenge szónok, de jó közgazdász. Ja! És demokrata.
kela-bá 2011.12.29. 18:08:50
További szép estét !
Pipas 2011.12.29. 18:09:57
Lacdelo 2011.12.29. 18:10:29
Latom te is a Kuruc.inforol muvelodsz.
Nem csoda, hogy Magyarorszag itt tart. Ez mind a gusztustalan es elvtelen Jobbik es Fidesz hibaja.
Lacdelo 2011.12.29. 18:15:17
"Terrorista vagy nem demokrata."
En lelkes demokrata vagyok, akinek faj hogy Magyarorszagot az ilyen aljas fideszes es jobbikos csocselek demagogiaja metelyez es ennek hangot is adok. Ha a Fideszen vagy a Jobbikon mulna Magyarorszagon romokba dontenek.
Húsleves 2011.12.29. 18:17:56
Nem olvasok kurucinfot, ezek tények. Mindenki ismeri, aki követte akkor a tévében, rádióban, interneten, vagy bárhol az eseményeket. De - ahogyan azt már megszoktuk a hozzád hasonló gusztustalan és elvtelen lberálisoktól - érveid nincsenek, konkrétumok helyett kurucinfozol, jobbikozol meg fideszezel.
Don Quixote de la Ferko 2011.12.29. 18:20:42
"Magyarországot ugyanis nem Orbán, hanem egy eléggé nagy kulturális szakadék választja el Európától, ha ez nem így lenne, akkor sem Gyurcsány, sem Orbán nem létezhetnének mint vezetői alternatívák és nem vigyorogna a pofánkba egy Jobbik nevű, potenciális győztes, szélsőjobbos párt sem. "
Itt a pont.
Elsőként a fejekben kellene rendet tenni.
Pipas 2011.12.29. 18:21:35
Az, aki a demokratikus úton megválasztott kormány hatalmának erőszakos megdöntésére buzdít, az viszont terrorista.
Te azért hangoztatod magadról (jópár ismert politikussal együtt), hogy demokrata vagy, mert az jól hangzik és kitűnően elfedi a szélsőséges nézeteidet. Olyan ez, mint amikor Gyurcsány megpróbálta kijátszani a házszabályokat, hogy a demokratikus jogrend ellenébe frakciót alapíthasson. Hát persze, hogy ő is nagy demokratának kiáltotta ki magát és azt hangsúlyozta, hogy a demokratikus úton a parlamentbe került Jobbik és Fidesz *nem* demokrata.
Vicces, de nagyon átlátszó.
LMP=SZDSZ 2011.12.29. 18:23:21
Most már én is:
atv.hu/cikk/20111224_az_szdsz_csatlakozik_a_szolidaritas_mozgalomhoz
Hanuka-koalíció, avagy összenő ami összetartozik.
alfacharlybravo 2011.12.29. 18:25:23
kela-bá 2011.12.29. 18:27:25
" A demokratáknak össz e kell fognoiuk..."
Helyes fogjunk össze,mind az öt pártbeliek.Tanuljunk a demokráciában fejlett nyugattól. A választáskor nagy csete-paté, aztán következőig egymás tiszteletben tartása.Nem igaz?
Jó egészséget Önnek és BUÉK !
Mérges 1234 2011.12.29. 18:29:22
Mi a helyzet azzal a demokratikusan megválsztott kormánnyal, ami tudatosan lerombolja a demokratikus intézményeket, korlátozza a munkavállalok jogait, és kifosztja az embereket???
Demokráciába ez is belefér?????
Illetve akkor légyszíve értelmezd ezt a FIdesz ellenzékben töltött 8 évére is.
Szerintem meg az a demokrácia, ahol az emberek kifelyezhetik az ellenérzésüket....
Lacdelo 2011.12.29. 18:30:47
Az "okos MDF szavazó" olyan gerinctelen, hogy fel sem vállalja kicsoda valójában, de azokat fikázza, akik nem kapták be a horgot, és nem szavaztak az MDF-be átszivárgott magyarellenes pártra."
Nagy jelentosegu es magasroptu eszmefuttatasodat, politikai elemzesedet milyen tenyekre alapozod?
Ezeket az informaciokat melyik nyomtatott sajtobol, internetes hirportalrol vetted?
Egyebkent olvastad az MDF programjat. En vettem a faradtsagot es elolvastam. Egy igen magasszinvonalu, jominosegu politikai program volt, amely a Fidesz es a Jobbik nevetseges kutyauto, hiteltelen programjanal mindenkepp jobb volt. (1 millio munkahely :D, Jobbik csendorseg es romak lageresitese :( ). A Jobbik gazdasagpolitikajaba bele se menjunk keleti piacokra nyitas az EU-bol kihatralas, gazdasagi ongyilkossag. :(
2llkedő 2011.12.29. 18:34:30
Fidesz 2006-2010?
Pipas 2011.12.29. 18:34:48
Ne keverd azonban össze a "választók" vélenyével. Ha összekevered, akkor abba a téveszmébe hajszolod magad, hogy a te tiszted megmondani, hogy merre haladjon az ország. :)
2011.12.29. 18:35:19
A dohány utcai zsinat és a liberális demokratának hazudott csicskásaik valószínűleg pont ezt tennék, bár nem feltétlenül ebben a sorrendben.
Anti Anyag (törölt) 2011.12.29. 18:37:03
Ez a demokrácia, nem pedig az, hogy volt komcsik és kiszolgálóik (libsik) verik a mellüket, mekkora demokraták, miközben szétverik a népet ha ellenük tüntetnek.
2llkedő 2011.12.29. 18:37:38
Lacdelo 2011.12.29. 18:39:26
Eszmefuttatasod baromi gyenge labakon all. De tegyuk fel, hogy logikad helyes. Akkor ezek szerint a Jobbik es Fidesz 2006-os oktoberi tuntetesei terrorista akciok voltak Magyarorszag hivatalban levo kormanya ellen.
Ezek szerint a Fidesz es Jobbik politikai terrorizmus utjan erosodott es a Fidesz terrorizmus hathatos segitsegevel jutott hatalomra.
Lehet, hogy neked van igazad es ezek szerint meg is csak terrorista vagyok? :D
Te teljesen agyalagyult vagy. :D
"A terrorista erőszakos cselekedetei révén félelmet keltő személy."
A mostani 23-ai tomeg demonstracion meg csak egy pofon se csattant el, mig a 2006-os "terrorista" fideszes es jobbikos csocselek szekhazakat es autokat gyujtogatott. :D
2llkedő 2011.12.29. 18:39:38
Még...
Ami késik, az nem múlik!
Mérges 1234 2011.12.29. 18:41:55
Nekem nem is tisztem megmondani merre haladjon. Azt viszont nagyon is meg kell mondanom tudatos álampolgárként, hogy ne vissza 1960-ba.
Lássuk be túl sok a hiba. Ami nem azt jelenti, hogy a korméynak menni kell, hanem azt, hogy az ország érdekében változtatni kellene.
De abban igazad van, ha a választok nagyobb részének ez tetszik, és sokan újkori álamszocializmusban akarnak élni, akkor ezt is el kell fogadni, illetve ha ez nem megy, akkor el lehet menni innen....
Pipas 2011.12.29. 18:42:07
Pipas 2011.12.29. 18:44:44
2llkedő 2011.12.29. 18:47:12
2llkedő 2011.12.29. 18:49:15
apanna 2011.12.29. 18:49:37
2llkedő 2011.12.29. 18:51:44
Húsleves 2011.12.29. 18:52:23
Például itt van egy link, azért indexes, mert ha bármi más lenne, akkor jobbikos meg fideszes médiára hivatkozva zsigerből hiteltelennek nyilvánítanád.
index.hu/belfold/2009/06/24/az_ugyeszseg_kikeri_david_es_herenyi_mentelmi_jogat/
"Egyebkent olvastad az MDF programjat."
Nem, nem olvastam a programját. Ugyanazért nem olvastam, mint amiért azoknak a cégeknek a prospektusait sem olvasom el, amelyeknek az a szokása, hogy miután az emberek már kiismerték őket, nevet változtatnak, és újra próbálkoznak. Az SZDSZ pont elég ideig bizonyította, hogy korrupt, hazug, magyarellenes párt. Ezek után érdekes lenne hitelesnek tekinteni egy ilyen lejáratott mocskos pártnak - amelyik már fel sem vállalja magát, hanem átsunnyog egy másik pártba - a programját.
2llkedő 2011.12.29. 18:52:47
Ha nem qrja el Orbán ezt a másfél évet, akkor nem kellene most kuncsorogni az IMF-nek.
Mérges 1234 2011.12.29. 18:53:17
Én már kifejtettem itt, hogy a népnek sehogyan sem lesz jó. Külföld keménykedik velünk, mert Viktor erősebnek hiszi magát, mint amilyen valójában.
Ha esetleg lecserélik (amire esély van de nem olyan sok), akkor is mi szívjuk meg, ha marad akkor is, illetve eddig is nagyon sokban volt nekünk ez a moka.
Eleve nem sok lehetpsége volt Magyarországnak, ez elmúlt 20 év miatt, de azt a keveset is siekrült elvesztegetni.
Már Lázár is elismerte (hvg.nek adott interjújában), hogy a gazdaságot kissé elszabotálták.
Kurvára nem kormányváltás, csupán csak iráyváltás kellene nekünk. Más kérdés, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a jelenlegi miniszterelnök személyiségével az irányváltás nem összeegyeztethető.
Szóval összegezev, most nagyon nem win-win a szitú.....
Lacdelo 2011.12.29. 18:54:39
A nyugati demokraciakban nincsenek ennyire aljas nacionalista, populista partok maximum periferian (5-10% kornyeken osszesen). Nekunk itt van a Fidesz es a Jobbik, ha ezt osszeadjuk az kb a szavazok 65% volt a valasztaskor, a parlamenti ulohelyek szamat nezve meg kozel 80%.
Amig 2 ilyen borzalmas part hatarozza meg a politkat addig Magyarorszag csak a nacionlizmus pocsojajaban fog vergodni.
A megoldas az, ha mi valasztopolgarok nem szavazunk ilyen nemzetrombolo partokra es csak demokratikus bal es jobboldali partokra voksolunk nem pedig fasiszta, dilettans Jobbikra es diktatorikus, dilettans Fideszre. Es ha maskepp nem megy, akkor igenis az utcara kell menni es tuntetni, plane ha a demokraciat akarjak lerombolni. A demokracia megvedese az kotelessege minden magyar allampolgarnak. Petofi ha elne 23-an a Kossuth teren orditotta volna, hogy BOVLI KORMANY!
Barmelyik jelenlegi baloldali es jobboldali demokrata part jobba, elhetobbe es europaibba tenne Magyarorszagot.
Onnek is "jó egészséget és BUÉK" !
Pipas 2011.12.29. 18:56:40
Nagyon igyekszel feladni a függetlenségünket, de azért az EU "független államok szövetsége" marad.
Húsleves 2011.12.29. 18:57:03
Meg itt van egy link az MDF-SZDSZ választási szövetségről, ha azt is le akarod tagadni:
www.origo.hu/itthon/valasztas2010/kampanynaplo/20100124-bohm-andras-kritizalja-az-mszp-szdsz-szovetseget.html
odamondó 2011.12.29. 18:57:41
2llkedő 2011.12.29. 18:58:34
Tudom, a nagymamának is kell alkalmazkodnia a lekvárhoz.
Kell nekünk pénz? Akkor kinek kell alkalmazkodni? El akarjuk adni az árunkat? Kinek kell alkalmazkodni? A függetlenség is korlátokkal jár.
T-101 2011.12.29. 19:00:03
Tehát CSATLAKOZNAK hozzá. Dolgozz még ezen: hogyan lehetne bizonyítani, hogy maga a Szolidaritás is eleve egy zsidó szervezet!
Tudod mit? Én meg leszarom, hogy kik csatlakoznak egy JÓ, demokratikus kezdeményezéshez. Remélem minél többen lesznek.
Néha azon gondolkodom, milyen szereket kellene szednem ahhoz, hogy minden rosszról ami velem történik a zsidók (pirézek, indiánok, stb tetszés szerint) jussanak eszembe, nem pedig a saját töketlenségem.
Meggyőződésem, hogy mindenki a saját szerencséjének (és jósorsának) a kovácsa. Az életem alakulásáért kizárólag én vagyok felelős. Mint ahogy a Tiédért meg Te. Persze ettől Te még gondolhatod másként.
Ja! Nem vagyok zsidó. Személyesen még csak nem is ismerek egyet se. Vannak személyek, akiket nem szeretek. Vannak, akiket gyűlölök. De nem a vallásáért. Hanem, mert olyan ember, amilyen.
Pipas 2011.12.29. 19:00:34
Nekem úgy tűnik, hogy Orbán előtt is volt kuncsorgás rendesen. Éppen Orbán volt az, aki eddig megvolt IMF kölcsön felvétele nélkül is, nem?
tillatu 2011.12.29. 19:01:29
2llkedő 2011.12.29. 19:02:24
Éppen Orbán volt az, aki a Bajnaiék által meghagyott IMF hitelből vette meg a MOL kis részét. Bocs!
2llkedő 2011.12.29. 19:04:32
tillatu 2011.12.29. 19:05:42
Pipas 2011.12.29. 19:07:08
"Tudom, a nagymamának is kell alkalmazkodnia a lekvárhoz."
Ha a nagymama nem akar egy halom rohadt lekvárt, akkor bizony be kell tartania bizonyos szabályokat, amelyek a lekvár tulajdonságaiból következik.
"El akarjuk adni az árunkat? Kinek kell alkalmazkodni?"
Meg akarja venni a vevő? Akkor kétoldalú az alkalmazkodás, ezt hívják piacnak.
"A függetlenség is korlátokkal jár."
Persze. Mint ahogy a függőség sem korlátlan. Erre mondtam, hogy "nem vagyunk *teljesen* függetlenek, de bizonyos mértékű függetlenségre nyilván jogunk van...", ugye.
kitiltott bögre 2011.12.29. 19:08:14
Mérges 1234 2011.12.29. 19:09:38
Tényszerű, hogy az MSZP rendesen legatyásította az országot. Erről nem érdemes vitatkozni, és az is biztos, hogy azt a fajta politikát senki értelmes ember nem kivánja vissza.
Beszéljünk tehát a mában zajló folyamatokról.
Én két súlyos hibát emíltenék, de vannak mások is, legyen inkább három.
1. 1 kucsos adó, nem az 1 kulcsal van baj, hanem a móddal, azzal, hogy 523 milliárd kiesés mellett, az emebrek 90 %-nak kevesebb lett a bére. (Nekem pár ezerrel több lett, tehát mondhatjuk, hogy számomra irreleváns a dolog anyagilag, vagy inkább jó, mint rossz, de nem nagy a különbség.) És a fogyasztás nem nőt, hanem még csökkent is, nem csoda, mert attól a rétegtől vettek el, ami minden pénzét feléli, és annak adtak, akinek vannak megtakarításai.
2. A jővőre bevezetendő 27%-os ÁFA. Nos ez is fogyasztás csökkentő hatása miatt durva a válság közepén. (Annyi előnye van, hogy ezt általában mindeki megfizeti.)
3. A gazdasági szabdságharc által felkorbácsolt nemzetközi hagnutal, melynek árát vastagon fizetjük.
Szoval nem a Fidesszel van a baj, hanem a nem kcsiit fura gazdasági "programjukkal".
Kérem probáljunk meg ezekről érdemben vitatkozni, pro és okntra.
Persze van még sok más egyéb, ha nemtán ezeket sikerül megvítatni, akkor mehetünk tovább.
2llkedő 2011.12.29. 19:10:05
A nagymama betartja azokat a bizonyos szabályokat. Ez az EU.
"Meg akarja venni a vevő? Akkor kétoldalú az alkalmazkodás, ezt hívják piacnak."
Mástól is meg tudja venni a vevő. A vevő nincs kiszolgáltatva. Igaz, az eladó is eladhatja másnak, feltéve, ha van aki megveszi. Ha lenne ilyen, akkor lehetne dacoskodni. De nincs.
2llkedő 2011.12.29. 19:11:00
Majd a koporsóból reklamálj!
Jobb a bajt megelőzni.
Pipas 2011.12.29. 19:11:07
"Éppen Orbán volt az, aki a Bajnaiék által meghagyott IMF hitelből vette meg a MOL kis részét. Bocs!"
*kölcsön felvétele nélkül*
És *visszavásárolta* amit az MSzP eladott. Gondolom egyetértesz abban, hogy eladni/árulni az országot nem olyan nagyon klafa, nem? Gondolom egyetértesz abban, hogy a MOL nagyon fontos nekünk, mondhatni stratégiai fontosságú? Nekem például elegem van abból, hogy a nemzeti vagyon megy kifelé, üdvözlöm, ha valaki tesz ellene valamit. Gondolom te is így gondolod, nem?
T-101 2011.12.29. 19:12:52
2llkedő 2011.12.29. 19:13:08
"Tényszerű, hogy az MSZP rendesen legatyásította az országot. Erről nem érdemes vitatkozni, és az is biztos, hogy azt a fajta politikát senki értelmes ember nem kivánja vissza."
Nem tényszerű. Előbb, vagy utóbb rájönnek az emberek, hogy a fidesz sokkal nagyobb kárt tett az elmúlt nyolc évben, mint a maszop-szadesz tandem.
tillatu 2011.12.29. 19:14:44
2llkedő 2011.12.29. 19:15:56
Lehet neked értékes családi ékszered, ha nem tudsz enni, mert nincs pénzed, akkor bizony akármennyire is a szívedhez nőtt, akkor is el kell adni.
Mi egy qrva ország voltunk, és vagyunk. Ha tetszik, ha nem. Feri nem így gondolta, de tudtán kívül is igazat mondott.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:16:18
Bassza meg, hogy itt mindkét oldalon lököttek vannak.
Igen szerintem is több kárt tett a Fidesz, mint az MSZP, de ezt még nem tudjuk biztosan.
Azt viszont tudjuk, hogy az MSZP sok mindent elbaszott.
Jó lenne kiegyezni ilyen apróságokban, ahhoz, hogy értelmesen lehessen beszélgetni. pláne azért, hogy ne nézenek rögtön szoci bérencnek, mikor a Fideszt kritizálod.
Az MSZP regnálása szar volt ez tény. De nem ez itt a lényeg arról kellene beszélni, ami ma szar, hogy legalább a jővöt jó irányba befolyásoljuk, ha egyáltalán erre van mód.
Ez a végletekig tartó megosztottság csapja haza ezt az országot. TÉnyleg menekülni kell innen.....
EsteeSatmary 2011.12.29. 19:17:11
Balt 2011.12.29. 19:17:48
Az összenőtt szemöldökű nyugger poltisztet? Muhaha!
Oszkó 2008:
www.mfor.hu/cikkek/Oszko_Peter__az_egykulcsos_adorendszer_azonnali_megoldast_nyujtana.html
Mérges 1234 2011.12.29. 19:17:58
"ÍRÍGYSÉG,CINIZMUS,BUTASÁG"
Csak az a nagy gebasz, hogy ugyanerre a szarra épitkezik a kormány is.....
Elég nagy gebasz van.
Lacdelo 2011.12.29. 19:18:06
"korrupt, hazug, magyarellenes párt" (SZDSZ)
Ezt mivel tudod ala tamasztani.
Hasonlitsd ossze az SZDSZ-t a Fidesz-szel.
Miert korruptabb az SZDSZ a Fidesznel.
Ha gondolod vegig megyek veled szemely szerint a kepviselokon. Kosa+Orban+Pinter+Lazar tobb penzt szivatyuzott ki az allami kasszabol, mint amivel az SZDSZ-t osszesen megvadoltak 8 ev alatt. :D
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=473317#null
www.origo.hu/itthon/20100629-tobb-mint-18-milliardot-kap-cegeiert-pinter-sandor.html
racionalitas.blogter.hu/168735/a_ganti_kobanya_titka
egyenlito.blog.hu/2011/01/05/lazar_ket_30_millios_audit_hasznal_lesifotok
Hazug? A Fidesz az meg sohasem mondott igazat, habar az 1 millio munkahely es a 6%-os gazdasagi novekedes elerese meg realis cel. :D
Inkabb azt jatszuk, hogy a Fidesz miben mondott igazat. Sokkal nehezebb arra peldat keresni.
Magyarellenes. A Fidesz dacbol most probalja bedonteni az orszagot. Ha nem lesz IMF megallapodas es az orszag fizeteskeptelen lesz a Fidesz inkompetens gazdasagpolitkaja miatt, akkor a lazadasok es tomegtuntetesek napi szinten lesznek a nyaron. Mar igy is BOVLI kategoriaban vagyunk, amit a Fidesz inkompetenciaja okozott. Az SZJA-ba, demokracia lerombolasaba, es MNYp-be ne menjunk bele mert reggelig itt fogok ulni. :(
A Fidesz raadasul helyzetbe hozta a Jobbikot, ami meg a Fidesznel is remesebb es mar sokan mint valtopartra tekintenek. Ami az orszagnak vegleg megadaja a kegyelemdofest. Innen a multik, a nemzetkozi toke tomegesen menkulnenek ki, ami par hulye idiota "magyarnak" jol hangzik a baj csak az, hogy utana meg ehkopp. A Jobbik antihuman, antiszemita, rasszista politikai ideologiajarol meg ne is beszeljunk. Ha gondolod lapozzal bele a 2. vilaghaborus konyvekbe, hogy mennyi szenvedeshez es katasztrofahoz vezetett.
Ezek utan szerinted az SZDSZ meg mindig korrutabb, hazugabb es magyarellenesebb?
BOVLI FIDESZ!
2llkedő 2011.12.29. 19:18:48
Ezt se tudjuk biztosan. Mondd, hogy mi az a sok minden, amit elbaszott?
Az viszont biztos, hogy az országot a fidesz, és elsősorban Orbán Viktor osztotta ketté.
És az is biztos, hogy egy haza van, mégpedig Orbán Viktor.
Pipas 2011.12.29. 19:20:21
Nem a céget vásárolta vissza, hanem a részvényeket. Értetlenkedsz, kiforgatod a szavaimat, árnyékbokszolsz.
"Lehet neked értékes családi ékszered, ha nem tudsz enni, mert nincs pénzed, akkor bizony akármennyire is a szívedhez nőtt, akkor is el kell adni."
Ó, persze, meg lehet ideologizálni. A vége mégis az, hogy az MSzP eladta a MOL részvényeket, kölcsönt vett fel, *aztán* jött a válság. A Fidesz meg visszavette a részvényeket a válságban. Mégis mindenki azt magyarázza, hogy a Fidesz *eltapsolja* a pénzt amit az MSzP *összeszedett*. He nem látod ebben az iróniát, akkor elég vak vagy.
Kámasuka 2011.12.29. 19:21:08
Már a neve is hazugság, csakúgy mint a tulajdonosainak a neve.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:21:55
Ne legyél te is hibbant ne véd a védhetetlent, ezzel robolod le a hitelességedet, és ezzel baszák el a jobb oldalon is.
Igenis, teszetoszáskodás folyt évekig.
De nem ez a lényeg, ezt kellene felismerni, hogy nem visszafelé kell mútogatni, hanem előre tekinteni, és a jővöt kutatuni. Ami mondjuk most elég rövidnek tetszik, úgy maximum 6 hónapra.....
Az viszont igaz, hogy a Viktor osztotta meg az országot, de kellett hozzá az ember is, aki vevő volt rá.
Így nem jutunk sehová. És nem is jutottunk már 21 éve.
2llkedő 2011.12.29. 19:24:01
Mennyi részvény van állami tulajdonban? És az hány százaléka az egésznek?
www.mol.hu/hu/a_molrol/befektetoknek_old/tulajdonosi_szerkezet/?print
tillatu 2011.12.29. 19:24:29
Lacdelo 2011.12.29. 19:25:03
"Gondolom egyetértesz abban, hogy a MOL nagyon fontos nekünk, mondhatni stratégiai fontosságú?"
Strategiai fontossagu egy nemzetkozi Rt.nek a 20%-at birtokolni, erdemi dontesbe az allam meg csak bele se szolhat a Mol strategiajanak a kialakitasaba. Eltozsdeztek kb. 250 mrd Ft-ot, mivel kb. ennyit vesztett az ertekebol, az oroszok meg most is rohognek rajtunk, hogy milyen idiotak voltunk. :(
"Nem erről beszéltem. Menj vissza és olvasd el újra, lehet, hogy megérted. :)"
Ez baromi szanalmas volt. :D De ha gondolod megprobalhatjuk megbeszelni ertelmesen, ha tenyleg komolyan gondolod. ;)
Legalabb erot vettel volna es megcafoltad volna a logikamat. Habar az valoszinuleg emberfeletti erolkodeshez vezetett volna. :)
2llkedő 2011.12.29. 19:26:13
És mitől lett jobb, hogy visszavásároltuk? Mi hasznunk van belőle? Azon kívül, hogy van nekünk.
Kámasuka 2011.12.29. 19:26:31
Feltünt hogy 90 óta a Fidsz és Orbán az egyetlen újrázó csapat? Aki még erősödött is? Ez senki másnak nem sikerült, hiába nevezi át a pártját akárhányszor.
Mert az emberek többnyire nem hülyék, csak a komcsik meg a zsidók hiszik azt.
Pipas 2011.12.29. 19:26:39
Tudom, hogy ezt is tagadni fogod, meg megint értetlenkedni próbálsz, úgy csinálsz, mintha hülyeséget mondtam volna, de már nem érdekel.
tillatu 2011.12.29. 19:26:40
2llkedő 2011.12.29. 19:27:48
T-101 2011.12.29. 19:29:05
Vagy más megközelítésben:
Itt a fele társaság szerint kurva jó minden, amit Viktor csinál, ez maga a demokrácia, meg a Nagy Függetlenségi Háború. A másik fele meg (magam is) nem ért ezzel egyet. Ilyen egyszerű.
Lacdelo 2011.12.29. 19:29:25
A 2010-es valasztasok ota is az MSZP erositi a Jobbikot? Habar a gyoker fideszes es jobbikosok szerint mindenert az "elmultnyolcev" a hibas. A Fidesz es a Jobbik meg artatlanok es ok semmirol nem tehetnek. Fidesz megszavazta a 100 napos programot, Orban 14.havi nyugdijjal kampanyolt 2006-ban, a Gyurcsany fele egyenlegjavito megszoritasokat kiherelte a szocialis nepszavazassal. A megszoritast szitokszova tette a koznyelvben.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:30:40
Hát az MSZp 3x is volt már 90 óta, valószínű nem lesz többé.... :)
De a Fidesz most éppen nem nagyon erős, és ha így folytatják, talán soha.
B+ mindkét oldalon örültek vannak, így sülyed el az ország.
Be kellene látni, hogy egyik kutya másik eb.
És értelmes dolgokon vitatkozni, nem csapkodni a mellünket, hogy a mi pártunk tévedjetetelne, nem a miénk az.
Az az igazság, hogy mindkét oldalon rohadt nagy gazemberségek folytak folynak, és ebbe megy tönkre az ország.
A mértékek természetesen eltérőek. (De pl. Pintér Simicska elég jól vágtat.)
tillatu 2011.12.29. 19:31:45
apanna 2011.12.29. 19:32:23
Pipas 2011.12.29. 19:32:31
Nem, azt mondtam, hogy maga a MOL stratégiai fontosságú.
"erdemi dontesbe az allam meg csak bele se szolhat a Mol strategiajanak a kialakitasaba."
Miért nem szólhat bele? Fejtsd csak ki.
"Eltozsdeztek kb. 250 mrd Ft-ot, mivel kb. ennyit vesztett az ertekebol,"
Nem hiszem, hogy egyetlen fillért is "eltőzsdéztek volna", hiszen nem adták el a részvényeket. Az MSzP viszont eladta 6000 forinton az állam MOL részvényeit, ahhoz mit szólsz?
"az oroszok meg most is rohognek rajtunk, hogy milyen idiotak voltunk. :("
Hát annyira nem röhögnek, hidd el. Nem így tervezték, hidd el.
nu pagagyí 2011.12.29. 19:32:48
Kámasuka 2011.12.29. 19:33:12
Lacdelo 2011.12.29. 19:33:38
"Feltünt hogy 90 óta a Fidsz és Orbán az egyetlen újrázó csapat? Aki még erősödött is? Ez senki másnak nem sikerült, hiába nevezi át a pártját akárhányszor.
Mert az emberek többnyire nem hülyék, csak a komcsik meg a zsidók hiszik azt."
Ez csak egyedul a Fidesz mediajanak az eredmenyessege. Sok bamba valaszto mint te beszopta a sok ures demagog maszlagot. Most meg sokkan koppannak es neznek, hogy mi nem erre szavaztunk. Ugy latszik te a hulyebbje koze tartozol mert neked meg nem esett le. Ne izguljal egyutt fogunk mi meg Orban ellen tuntetni, amikor az orszag fizeteskeptelen nem lesz a nyaron es becsodoltunk es kiraknak az utcara a munkahelyedrol es a munkanelkuli segely arra se lesz eleg hogy ne ehezzel. :(
Kámasuka 2011.12.29. 19:34:51
Az Mszp 3x csinálta, de mindig átfestette a cégtáblát, ahogy a szar cégek szokták.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:35:35
Az az igazság, hogy nekem, mint álampolgárnak nem érdekem a kormáyn bukása (még akkkor sem ha én nem szavaztam rájuk), nekem az lenne érdekem ha rendesen dolgoznának.
És ezt kellene valahogy kikényszeríteni, ehhez persze az kellene, hogy a FIdesz szavazók is hallassák a hangjukat az elkúrásokkal kapcsoltban.
Pl. az MSZP-t is az vitte a sírba, hogy a mámik az utolsó pilanatig csápoltak nekik.
Nagyon rendet kellene vágni a fejekben.
Nem a mi kutyánk kölke sem különb, mindekinek objektív elbirálás kellene.
Nagyon nagyon sok a megvezetett ember mindkét oldalon, de úgy tűnik ez valami tudatos folyamat eredménye. Így eleht hülyére rabolni.
nu pagagyí 2011.12.29. 19:35:35
Pipas 2011.12.29. 19:36:26
A választások óta nem volt semmiféle "helyzetbe hozás", a választásokon számít, hogy hányan szavaznak egy pártra, nem máskor. :)
"Gyurcsany fele egyenlegjavito megszoritasokat kiherelte a szocialis nepszavazassal."
Te is "demokrata" vagy? Bűnös a nemzet, mert megnépszavazta, mi? :)))
Lacdelo 2011.12.29. 19:36:38
"erdemi dontesbe az allam meg csak bele se szolhat a Mol strategiajanak a kialakitasaba."
Miért nem szólhat bele? Fejtsd csak ki.
Te fejtsd ki, hogy egy 20%-os tulajdonos, milyen hatast tud kifejteni egy vallalat strategiajanak a kialakitasaban. Egyebkent ne izguljal a Mol az egy profi tarsasag, nem engedik hogy egy Matolcsy szintu ember beleszoljon a dolgokba. Ha meg igen akkor 2 even belul tonkre mennenek csakugy mint most Magyarorszag. :(
T-101 2011.12.29. 19:37:06
Ha az egész világ jelzi, hogy itt valami nem okés, nem kéne egy picit magukba nézni?
tillatu 2011.12.29. 19:37:45
Pipas 2011.12.29. 19:38:12
Szerintem 20%-osat. :))) Meg gondolom bizonyos kérdésekben van vétójog, de nem néztem utána.
Kámasuka 2011.12.29. 19:38:19
Most már értelek. Engem nem. Sikeres-e vagyok?
nu pagagyí 2011.12.29. 19:38:24
Mérges 1234 2011.12.29. 19:41:11
Te komám tényleg hibant vagy ha nem vagy képes belátni, hogy az általad választott csapat, kicsit eltért az áhított útiránytól.
Az ilyen majomszerű ragaszkodás basza haza az egészet.
Figyú ki kell mondani, ami szar az szar, a jó döntéseke meg meg kell tartani.
Istenem te tényleg hibbant vagy.
Pl. Én mint baloldali szavazó, 2010 ben simán nem szaavztam az MSZP-re mert szarul csinálták.
Te képes lennél beismerni a kormány hibáját???
Olyan vagy, mint a Viktor, ha valamit elbaszunk, akkor mindeki hibás csak mi nem????
Mondom már Lázár Jani is elismerte, hogy vannak gondok a hitelességgel kapcsoltban, talán neked is be kellene látnod.
Ennyire nem lehetsz elfogult.
Mondjuk a legtöbb ember fél beismerni a hibáit, úgy látszika Viktor jobban ismeri a népeket.....
Kámasuka 2011.12.29. 19:41:12
Egyszerü. Illetve neked lehet hogy bonyolult. Ha mindenki másnak kisebb a csomagja akkor a legnagyobb tulajnak van a legnagyobb esélye.
2llkedő 2011.12.29. 19:42:34
Én elhiszem. Ők gazdagabb ország, mint mi. Ne hasonlítsd össze egy milliomos lehetőségét azzal, aki minimálbérből él.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:44:36
Szerintem ha az álam csődbemegy, azért az egy elég nagy csődhulámot indít be a versenyszférában is.
Szerintem kevesen lehetnek biztonságban, persze tuti van egy két szakama, ami marad, de hogy senkinek nem lesz könnyű az biztos...
Húsleves 2011.12.29. 19:44:46
Korrupt:
A saját koalíciós partnere, az akkori miniszterelnök, Medgyessy Péter mondta sz SZDSZ-re hogy korrupt, ez azért teljesítmény, nem? Ahogyan az is, hogy erre a törpepárt képes volt eltávolítani a miniszterelnöki székből.
Hazug:
Miután a saját nevüket már csontra lejáratták, az MFDF mögé bújtak, és itt pofáznak a maradványai, hogy "okos ember az MDF-re szavazott".
Ez is teljesítmény.
Magyarellenes:
Igen, az. Az már csak hab a tortán, amit Kertész Ákos produkált, hogy a magyarokat genetikai alattvalóknak, irígy disznóknak nevezte, tudjuk, hogy ez számotokra, éjjel-nappal rasszizmusról ajvékolók számára nem rasszizmus.
www.szdsz.hu/images/stories/kertesz.jpg
atv.hu/videotar/20110906_botranyt_kavaro_kijelentesek
Az is csak hab a tortán, hogy az ATV-ben, a közismert szektatévéteken is folytatta az ámokfutását, azzal kezdte az interjút, hogy semmit sem bánt meg.
A lényeg, hogy az SZDSZ minden tevékenysége a magyarok ellen irányult. Nem azért "integráltak" cigányokat falvakba, hogy segítsenek rajtuk, hanem azért, mert tudták, hogy olyan gyengén szocializáltak, hogy lopni fognak, mert máshoz nem értenek, és miután ez nem fog a meglopott magyaroknak tetszeni, lehet rasszistázni a magyarokat.
2llkedő 2011.12.29. 19:45:31
Nem ezt nyögjük! Bajnaiék úgy adták át az országot, hogy nem használták fel az IMF hitelt, 268 Ft volt egy ájró, és bízott a nyugat az országban.
Amit számon kérek Orbánon, az ez:
""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?
A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról."""""
tillatu 2011.12.29. 19:45:57
Kámasuka 2011.12.29. 19:46:07
És nyilván ha a minimálbéresnek továbbra sem lesz semmije, azzal nagy lépést tesz a milliomossá válás útján...:)
Nem tudom veled minek beszélget akárki is...
kela-bá 2011.12.29. 19:46:38
kizsákmányolók, imperialisták, üsd a tőkét ne siránkozz, világ proletárjai eggyesüljetek" stb-stb.
Most meg ugyan azok, vagy utódaik kapitalisták lettek, közben jól eladósitották az országot, meg eladták ? Érti Ön ezt ? Nem lehet , hogy alaposan becsapták a "jónépet" , mit gondol erről ?
Világ válság van ! Ezek az urak most azzal "tüntethetnének", hogy a saját cégeiket miként fejlesztik, és hány új munkahelyet teremtenek hazánk államporgárainak !
Ezt persze pártállástól függetlenül mindegyik tulajdonos szorgalmazhatná !
Demokráciáért bizony aggódni kell,ez igaz. De nem árt tájékozódni is, Önnek is. WWW.vntv.hu/ 2013 májusára bedőlhet az Euro.Hátha az indulata mérséklődik, de tájékozottab lehet az biztos.
További szép estét !
2llkedő 2011.12.29. 19:48:31
Erre írtam azt, hogy qrva ország vagyunk, és leszünk is.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:48:32
"fuj kapitalizmus,fuj
kizsákmányolók, imperialisták, üsd a tőkét ne siránkozz, világ proletárjai eggyesüljetek" stb-stb."
Ez az érv azért sántít, mert a Fidesz is volt komcsikkal van tele.
DE amúgy igaza van.
Kámasuka 2011.12.29. 19:49:27
Vagy azért, mert ahol a cigánylétszám 30-40%-ot elér, onnan mindenki elmenekül, a telek és lakásárak meg padlót fognak. A bevásárlás után lehet a cigókat költöztetni.
legeslegujabbkor 2011.12.29. 19:50:51
Kámasuka 2011.12.29. 19:52:04
Pipas 2011.12.29. 19:52:33
Hadd válaszoljak én. :) Én képes vagyok, szerintem is sok hibát követett el az MSzP kormány. :)
Viccet félretéve nyilván a Fidesz is követ(ett) el hibákat. Viszont a "hülyeség volt megvenni a MOL részvényeket" nem intézhető el úgy, hogy "mert én azt gondolom" meg "azóta lementek a részvényárak".
Ha azt várod, hogy elfogadják az emberek, hogy igazad van, akkor bizonyítsd be. Az, hogy "nem látod be, hogy nincs igazad pedig már harmadszor mondom" az nem bizonyíték. :)
A baloldal érvei nekem igencsak gyengécskéknek tűnnek, az egyszerű, kommunista beállítottságú szavazót nyilván meggyőzi a "Zorbán patásördög", meg "alacsony és biztos buta is", meg "Zorbán személyi kultuszt épít", meg "veszélyben a demokrácia", meg "megint megrogyott a forint" elég azoknak, akik alapjában véve hisznek a kommunista eszmékben, de akik gondolkodnak és megpróbálnak a dolgok mélyére látni, azoknak ez kevés.
nu pagagyí 2011.12.29. 19:52:46
Mindenesetre az állami beleszólás lehetősége nem olajozza meg az INA-val kapcsolatos terveket. Ki a fene lelkendezne egy másik állam befolyása alatt álló cégnek. Valószínűbb, hogy a nemzeti burzsoázia kapja jutalomfalatként a részvényeket. Szerintem ezért is vették meg, Orbánt ismerve. Így lehet az adófizetők pénzét átcsoportosítani magánzsebekbe és közben nyomni a hazafias blablát, hogy beszopd.
2llkedő 2011.12.29. 19:54:50
Ugyan ezt vezesd végig a jobboldallal kapcsolatban az utolsó nény évükre visszatekintve.
Mérges 1234 2011.12.29. 19:55:10
Pedig én ettől kapok agyfaszt, és ez dönti romba az országot.
A múltkor is tök higgadtan kérdeztem az egyik alválalkozonkat, hogy hogyan látja a dolgokat (fideszes), tök normáélisan beszélgettem vele.
Egyszer csak elkezdett üvölteni, hogy ne pofázzak az elmőlt 8 évben mindent szétbasztunk, és itt a hiba. DE mondom az ÁFA 1 kulcs és a többi. Üvöltött, lebaszott elrohant.
Valami gond van velük, de komolyan.
Fönököm azt mondt ne alkalmazzuk ezeket a hülyeket többet, egy pillanatra bennem is felmerült, de ez szintiszta geciség lenne, szoval maradnak.
De nagyon durva micsoda gyülölet hegyeket sikerült összerakni, és ezzel lehet vezérelni a népeket.
Megjegyzem tényleg el lett kúrva az elmúlt 8 év.
DE azért ma még lehetne értelmesen dolgozni a kormánynak és lassan építkezni, nem rombolni....
Balt 2011.12.29. 19:56:17
nu pagagyí 2011.12.29. 19:57:23
Mérges 1234 2011.12.29. 19:58:02
"Viccet félretéve nyilván a Fidesz is követ(ett) el hibákat. Viszont a "hülyeség volt megvenni a MOL részvényeket" nem intézhető el úgy, hogy "mert én azt gondolom" meg "azóta lementek a részvényárak"."
Te nekem nincs túl sok bajom a MOL részvényekkel. Kissé dárágn vettük, de ez mindegy, egyszer még érhet sokat, ha meg nem adjuk el akkor nem realizáljuk az árfolyam veszteséget.
Nekem scak a Matolcsyzmussal van bajom, illetve a komrány Önkényuralmi lépéseivel. De a legnagyobb baj a Matolcsyzmus, illetve az egyelőre értelmetlen szabadságharc.
Pipas 2011.12.29. 19:58:48
Mert máshol nincsenek állami kézben cégek, mi? LOL :))
"Szerintem ezért is vették meg, Orbánt ismerve."
Mondasz dolgokat, de minek?... Jah, akkor én is megmondhatom, hogy te miért írkálsz ilyeneket, ugye? :)
2llkedő 2011.12.29. 19:59:33
El lett qrva. És ebben éppen az alvállalkozódhoz hasonló felfogás a hibás.
A haza nem lehet ellenzékben, meg alakítsatok polgári köröket, hogy ha kell, együtt mozdulhasson politizálás megtette a hatását. Az öszödi beszéd után pedig még fokozódott.
HAZA = Orbán Viktor. Aki ellene van, vagy nem ért vele egyet, az a HAZA ellen van.
2llkedő 2011.12.29. 20:00:30
Mérges 1234 2011.12.29. 20:02:08
És még valami, azért a baloldalon is vannak értelmes lények.
Nekem nem gond, hogy Viktor kicsi, nem gond, hogy kezelteti magát (mondjuk ez fura, de a Gyurcsányr ais ráfért volna).
Nekem az a gondom, amit a gazdasággal tesznek, tettek.
Illetve az erős felsőközép kiépítése, ami szintén nem lenne baj, de közben szarnak másik 9 millió ember fejére.
MIndegy, nem magyarázom tovább, azért aki akarja látni, látja, hogy nem a legjobb irányba mennek a dolgok.
Mindamelett láttam egy két jó lépést is....
Húsleves 2011.12.29. 20:02:18
Sajnos nem mindenkinek van rá lehetősége, hogy elmeneküljön, mert nem tud a saját, értéktelenné vált ingatlanjáért cserébe más helyen ingatlant vásárolni.
Pipas 2011.12.29. 20:03:38
Azzal mondjuk nekem is.
"illetve a komrány Önkényuralmi lépéseivel."
Önkényuralom? Ez szerintem csak hiszti. A kommunisták mostanában az "osztályharcot" meg a "proletárdiktatúrát" lecserélték "demokrata voltam mindig is" köpönyegre, erre van kereslet.
"De a legnagyobb baj a Matolcsyzmus, illetve az egyelőre értelmetlen szabadságharc. "
A szabadság mitől lett értelmetlen. Hagyjuk a szabadságunkat, a függetlenségünket egyelőre, most nem aktuális. Na ne!
legeslegujabbkor 2011.12.29. 20:04:00
nu pagagyí 2011.12.29. 20:04:19
Mérges 1234 2011.12.29. 20:05:11
Ja, ja ez elégé odabasz.
Én konkrétan megíjedtem, miközben ez két inteligens ember. De telejen kifordultak magukból, és nem voltak hajlandóak beszélgetni.
Ez pont az a hozzállás, amit bal oldaon is utálok. A dolgokat azért valamennyire objekítven kellene mérlegelni. Nem véresszájjal fröcsögve.
Visszatérve a két csávóra, komolyan mondom azóta félek tölük, nem tudom, hol töltödtek fel ennyi indulattal. És miközben "ők" vannak komrányon, miért rám haragszik, aki megkérdem, hogy látja a dolgokat????
MI történt az emberekkel????
nu pagagyí 2011.12.29. 20:06:00
Kámasuka 2011.12.29. 20:07:42
Ez tökre idevaló. Főleg hogy én mondtam.
Mérges 1234 2011.12.29. 20:07:48
Attól vált értelmetlené, hogy sok sok millárdba került, és nem nyerhetünk.
Nyilván egyébként nem az.
Az Önkényuralmi rendszer, lehet erős, de vannak rossz lépések.
Tudod te is, hogy a Semjén nevében kommentelőket, elvitte az ügyészség, egy ember kapot 1 év felfüggesztet bűntetést, mert gyalázta az Orbánt.
Ezek nem jó jelek.
Ileltve ami most aktuális, az MTV-s botrány.
Ezekre mi szüöksége egy demokratikus rendszernek?????
De most komolyan????
Ez téged nem aggaszt. Ezekre egyzseráen nem lenne szükség.
Kámasuka 2011.12.29. 20:10:36
almatermelő 2011.12.29. 20:11:52
Miért nem akar a OV megállapodni az IMF-fel? Két törvény elhalasztását kérik. Az a két törvény mennyi pénzt hoz nekünk (ország), legyen az a jövőben, áttételesen? Azt ma láttuk, hogy forint árfolyamban kb.6 ft-ot visz. Jó ez így?
Miért nem lehet arról tényszerűen, érzelmektől mentesen tudni, hogy mit akar ránkerőszakolni az IMF? A kormányoldaliak nem mondják (a jelzők nem információ!!), de az ellenzéknél se találtam koherens magyarázatot. Lehet, hogy a kölcsönadó valami triviálisat kíván, mert a pénzét vissza akarja kapni? Az adósság ügyben (múlt, jelen)érdekes, hogy a kölcsönvevő a kölcsön vissza nem adásáról spekulál, de a kiadásainak csökkentésére valahogy nem gondol.A kölcsön kockázatos dolog, ez mindíg így volt, van, lesz.
Egy gondolatkísérlet: csőd lesz, vesztünk GDP 10%-ot egyből. Miért tervez országunk 3% deficitet? Legyen -2% és már tényleg jobb helyzetben vagyunk (a -10%-hoz képest is)! Gondolatkísérlet vége!
A kommentelőktől segítséget kérnék. Objektív, logikus, magyarázatokat szeretnék olvasni a fenntebbi témákról. A másik oldal ócsárlását valahogy igénylem. Linkeket szívesen fogadok.
Pipas 2011.12.29. 20:12:44
Én ennél egy picit optimistább vagyok. :)
"Ezek nem jó jelek."
Vérmérséklet kérdése. Nekem abból volt elegem ahogyan elszaladt a ló az országgal az elmúlt években. Mindent szabad volt, az emberek "rendet" akarnak. Nem gondolom, hogy minden klafa, de "őrbódékat" meg "szögesdrótokat" kiáltani nyilván megintcsak marhaság. Erre utaltam az előbb.
Mérges 1234 2011.12.29. 20:13:24
De most megint minek zsidózol. Komolyan mindenre ez a válasz.
MEg arról se feledkezzünk meg, hogy egy csomó magánemernek is lehetett izalndi befektetése.
Pl. Nekem is van egy raklap Magyar álampapírom, tehát én is dögöljek meg.....
A világ tényleg nem olyan egyszerű, mindeki tartozik már mindekinek...
almatermelő 2011.12.29. 20:14:08
Bocsánatot kérek a gépelési hibáért.
Kámasuka 2011.12.29. 20:15:01
Mérges 1234 2011.12.29. 20:16:34
reálisan nem sok esélyünk van, illetve nem most.
Ki van véreztetve az ország, and so on....
Nem jókor kezdet bele a harcba.
Tényleg nem nyerhetünk, szerintem akkor kellett volna megpróbálni, ha van esély a nyerésre. PL. ebben még tán a jobbik is jobb, aki őjratárgyalná az adóságot.
Nézd a Viktor azt mondta, mindent visszafizetünk, ez milyen szabadságharc?????
2llkedő 2011.12.29. 20:16:51
Az IMF nem akar ránkerőszakolni semmit. Ők egy programot várnak, hogy mit is akar az ország gazdaságával kezdeni a kórmány? Mint ahogyan írtad, azért, hogy biztosan viszontlássa a pénzét. Ha előáll a kórmány egy Széll Kálmán terv 2.0-val, lehet, hogy elfogadja az IMF. Csak onnantól kezdve nem lehet azt csinálni, mint a Széll Kálmán terv 1.0-val, vagyis hogy nem hajtom végre, mert azt viszont végre hajtatja az IMF.
Kámasuka 2011.12.29. 20:18:40
Nem mindenre. Rosenberg és Lagarde zsidó. Az IMF jelenlegi és ex-feje szintén(illetve az ex pedofil zsidó).
Paranoiás vagyok-e?
almatermelő 2011.12.29. 20:20:20
2llkedő 2011.12.29. 20:20:26
A lehetőség van meg rá. És ha kell, akkor fel is használják, és az akkor már törvényes lesz. A probléma ott van, hogy ha a fideszt leváltja egy új kormány, az ugyanúgy felhasználhatja. És ez lehet akár maszop, akár jobbik, akár LMP. A kiskapukat kell bezárni, nem pedig újabb kiskapukat építeni.
Pipas 2011.12.29. 20:20:35
Csak megüzenték, hogy melyik törvénymódosításokat kell visszavonnunk csak ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljanak velünk. (Aztán jön a többi követelésük, nyilván.)
Megjegyzem szerintem Gyurcsányt is az IMF léptette le, de ezt persze nem tudom bizonyítani.
nu pagagyí 2011.12.29. 20:20:52
Hogy a klub néhány országa fejlettebb, mint mi és ez frusztrál? Hát akkor érjük utol őket! Például úgy, mint Szlovákia teszi. Elég sok pénzt kapunk az utolérésre, nem kellene visszautasítani. Hazafiaskodás helyett meg kellene tanulni kereskedni, vállalkozni, pénzügyi kulturát felcsipegetni, becsületesen dolgozni. Ez a hajó pillanatnyilag elmenni látszik, megint parazitákat nevelő oktatási rendszer van készülőben, semmihez sem értő dzsentrikeltető felsőoktatással, hozzáadott értéket nem termelő "nemzeti" tőkésekkel.
2llkedő 2011.12.29. 20:23:01
Igen, mert azok a törvények nem abba az irányba mutatnak, hogy a pénzüket viszont láthassák.
Mérges 1234 2011.12.29. 20:23:06
Nem vagy!
Csak a világ ennél összetettebb.
Mint mondottam volt egy csomó magyar embernek is van álampíprja.
És viszont nekem van némi németországi befektetésem is.
Szóval összetettebb dolog ez az álamadóság.
Az IMF pedig tényleg kemény dolgokat akar, gondolom ezért nem akarunk belevágni, hiszen az megköti a politikusok kezét. Aztán nincs többé osztogatás fosztogatás.
elégé szar a helyzet, ha nincs IMF, akkor esélyes az álamcsőd, ha van olyan megszorítás lesz, ami a kormány buktáját okozhatja.
Ha jól értem mindenképpen bukás lesz. Tán ezért az egyetlen alternatívája a kormánynak a MNB devizatartaléka.
De most komolyan, amióüta megy a harc, mindeki fizeti az árát, ezt akartuk???? Akrtátok???
Pipas 2011.12.29. 20:24:31
Ne légy már naív.
Pipas 2011.12.29. 20:25:57
No, akkor
1) nem akarnak ránk erőszakolni semmit, vagy
2) mégis ránk akarnak erőszakolni pár dolgot?
Húsleves 2011.12.29. 20:26:15
Ha érzelemmentes választ akarsz, akkor talán nem úgy kellene feltenni a kérdést, hogy "miért nem akar Orbán megállapodni az IMF-fel", hiszen kinyilvánította, hogy akar.
Ha az IMF vezér azt mondja neked, hogy nesze itt van egy milla kölcsönbe, ha kinyalod érte a seggem, akkor megteszed? Ez ugyan egy kicsit morbid példa, de rávilágít arra, hogy lehet olyat kérni, amit nem teszel meg, függetlenül attól, hogy benned lenne a megállapodás szándéka.
2llkedő 2011.12.29. 20:27:42
Ha bemész a bankba kölcsönért, ott is vannak feltételek. Vagy nálad másként müxik? Te diktálod a feltételeket?
dennisthemenace 2011.12.29. 20:29:31
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.29. 20:29:44
Magyarok ne tűrjük tovább ezt a fideszes diktatúrát.
Január 2-án este nyílt Operabál, ott találkozunk este 6-kor!
Bóvli orbány kormány takarodj!
Mérges 1234 2011.12.29. 20:30:18
Nyilván ránk akarnak erőszakolni dolgokat. Én néha szoktam kölcsönadni ismerősöknek, és tényleg parázom, hogy nem kapom vissza.
Sőt megtörtént, hogy valaki kért kölcsön házfelújításra adtam neki, aztán elég sokáig nem tudta megadni, de haverok voltunk, csak akkor buktam ki mikor kiderült, hogy közben elment nyaralni.
Na valahogy így játszik ez nagyban is.
Adnak nekünk pénzt, de biztosítékokat akarnak, hogy nem hülyeségre költjük.
Nem megy másként, meg kell érteni, hogy csak így van lové.
Másrészt ha nem a Matolcsy lenne a miniszterelnök, akkor lehet simán tudtuk volna finansízrizni az országot a piacról is.
Ez az egész arról szól, hogy a Viktornak a szavazatok fontosabbak, mint a józan ész, lés ezért képes a végsőkig elmenni.
Viktor nyeri és veszit el a választásokat a Fidesznek. Jó szónok, valamilyen értelemben jó politikus is, de nem jó gazdasági szakember.
Pipas 2011.12.29. 20:31:39
Én nem Magyarország vagyok, az IMF meg nem az én bankom. Viszont ha bemegyek a bankba igenis elvárom, hogy ne erőből tárgyaljanak velem és racionálisan viselkedjenek. Ha van esélyem, akkor megpróbálok számomra (is) előnyös megállapodásra jutni. Amennyire lehet megpróbálom megőrizni a függetlenségemet.
2llkedő 2011.12.29. 20:35:18
Mondjuk akkor amikor előtte elküldöd melegebb égtájakra a bankot, akkor ne várd azt, hogy tárt karokkal, kávéval, süteménnyel fognak várni.
2llkedő 2011.12.29. 20:36:30
Ez olyan, mint a jogom van hozzá.
nu pagagyí 2011.12.29. 20:37:10
Mérges 1234 2011.12.29. 20:37:50
Örülök, hogy talán sikerült egy kicsit kevesebb gyülöledttel telve beszélgetni a témáról.
Az biztos, hogy a következő 3 maximum 6 hónap döntő lesz Magyarország számára.
Ha nagyon nagy áldozatokat kellene vállalni az sem lenne baj, csak ne az legyen, hogy 1.5 évnyi áldozatvállalással és harccal rosszabb helyzetbe kerülünk, mint vlaha.
Mer akkor az egész értelmetlen volt.
nu pagagyí 2011.12.29. 20:38:07
Húsleves 2011.12.29. 20:38:14
"Adnak nekünk pénzt, de biztosítékokat akarnak, hogy nem hülyeségre költjük."
Ezzel a gondolatmenettel csak az a baj, hogy az előző kormány hagyta maga után ezt a kiszolgáltatott helyzetet, hogy IMF hitel nélkül lehet ajvékolni, hogy a piac hisztizik, ha meg elfogadod a hitelt, akkor kötelezettséget vállalsz az IMF felé, hogy a "hitelt nem hülyeségekre költöd". Ami náluk azt jelenti, hogy Simornak visszaemeled a fizetését, a többieket meg jól megszorongatod, hogy megtanulja a magyar, kire kell szavazni.
kela-bá 2011.12.29. 20:38:52
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredtem.
( Az AXN tv-n 20.00-kor folytatódi a Katedrális, Ken Follet regényéből készült kanadai-német film, ami itt készült nálunk, hazai stábbal
és statisztákkal.)
További szép estét !
almatermelő 2011.12.29. 20:39:11
Nehéz röviden fogalmazni, belátom, bocsánat.
Ha az IMF vezér azt mondja neked, hogy nesze itt van egy milla kölcsönbe, ha kinyalod érte a seggem, akkor megteszed? Ez ugyan egy kicsit morbid példa, de rávilágít arra, hogy lehet olyat kérni, amit nem teszel meg, függetlenül attól, hogy benned lenne a megállapodás szándéka.
Ez jó volt, erről van szó! A baj az, hogy ez a példa a "jelző". Most légyszíves egy valódit!!
Pipas 2011.12.29. 20:40:02
Egyelőre úgy néz ki, hogy a Matolcsy alatt nem vettünk fel IMF hitelt, előtte viszont igen. Szóval úgy érzem, hogy a tények éppen mást mondanak.
@2llkedő: "Mondjuk akkor amikor előtte elküldöd melegebb égtájakra a bankot, akkor ne várd azt, hogy tárt karokkal, kávéval, süteménnyel fognak várni. "
Az nyilván nagyon buta dolog volt. De mondjuk azért az is furcsa, ha egy IMF szintű szervezet "megsértődik".
2llkedő 2011.12.29. 20:40:32
Felejtsd már el ezt az előző kormányra mutogatást!
Másfél éve a fidesz vezette ilyen helyzetbe az országot a hülye düntéseivel.
2llkedő 2011.12.29. 20:41:43
2llkedő 2011.12.29. 20:43:34
Mindig van az a pénz, amiért megteszed. Főleg, ha azzal megmenekülsz mondjuk egy fulladásos haláltól.
Húsleves 2011.12.29. 20:46:31
Gyurcsány nem mondott le, hanem lemondatták. Emlékszem rá, amikor komor tekintettel bejelentette, hogy ezt várják tőle. Ezt támasztja alá az azt követő "miniszterelnök-választás" is, amit nemrégiben már Mesterházy is komédiának nevezett, amiért a választók megbüntették az MSZP-t. Gyurcsányt ugyanúgy félrerugdosta a toleráns baloldal, amikor terhessé vált számukra, mint korábban Medgyessyt. Aztán jött a tisztakezű pártocska, az LMP, amelyik az akkor már padlón fekvő Gyurcsány rugdosására építette a választási kampányát, ők jelentették fel Sukoró ügyben.
nu pagagyí 2011.12.29. 20:48:10
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.29. 20:50:23
Micsoda? Fidesz egy jobboldali párt??? Hol él ez az nagy elemző? A parlamentben csak baloldali pártok ülnek. Csak van amelyik csíkos, van amelyik narancs, van amelyik piros és van amelyik zöld.
Pipas 2011.12.29. 20:50:47
Hogy lenne már demokrácia az, amikor a választott kormány törvénymódosításait egy nemzetközi pénzügyi szervezet megvétózza? Ennyire azért már ne szakadjunk el a valóságtól!
nu pagagyí 2011.12.29. 20:50:58
Húsleves 2011.12.29. 20:51:40
Attól, hogy a példában jelző volt, még teljesen érthető volt, ha nem, akkor írd le, mit nem értettél.
Úgy hogy nem kell a púder, ha valóban választ vártál a kérdésedre, akkor valószínűleg tudod, hogy nem csak ilyen egyszerű blogokon, hanem bármilyen publicisztikában gyakran élnek hasonlatokkal, jelzőkkel, ha a megértést az szolgálja legjobban.
2llkedő 2011.12.29. 20:52:32
"""""„Miniszterelnök úr, ha valóban olyan nagylegény, kérjen bizalmi szavazást önmaga ellen, legyen világos, hogy az SZDSZ támogatja-e az ön összetákolt kormányát, vagy pedig nem támogatja, Kóka János heti eskütételei a valóságban érvényesek-e, vagy csak arra érvényesek, hogy magasabb alkupozíciót vívjanak ki maguknak” – fogalmazott a Fidesz frakcióvezetője.
Navracsics Tibor szerint a másik lehetőség az, hogy a kormányfő ajánlja fel a lemondását a köztársasági elnöknek. Az elmúlt hat év koalíciós kormányzása alatt Magyarország éllovasból sereghajtó lett Európában, minden főbb gazdasági mutató romlott 2002 óta – indokolta szavait. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök erre reagálva az Orbán-kormány időszakából hozott negatív adatokat, és a koalíció hat évének eredményeit sorolta fel."""""
nu pagagyí 2011.12.29. 20:53:49
Húsleves 2011.12.29. 20:54:57
"Felejtsd már el ezt az előző kormányra mutogatást!
Másfél éve a fidesz vezette ilyen helyzetbe az országot a hülye düntéseivel."
Szerintem nem korrekt az az értékelés, amelyik nem veszi figyelembe a lehetőségeket. A kell-e FIDESZ nekünk vagy nem kérdés ugyanis arról is szól, hogy van-e jobb helyette.
Húsleves 2011.12.29. 20:57:04
Nem vagyok FIDESZ-es, csak nem látok jobbat.
2011.12.29. 20:57:15
"Hogy lenne már demokrácia az, amikor a választott kormány törvénymódosításait egy nemzetközi pénzügyi szervezet megvétózza? Ennyire azért már ne szakadjunk el a valóságtól! "
Szerintem se.
Már csak azért sem, mert erről szó sincs, hisz nem is képes rá ugye.
Jelenleg az EU tagjai vagyunk. Ez jogokkal és kötelezettségekkel jár.
Ha olyan törvényeket hozunk, amik ellentétesek az EU alapelveivel, akkor ne csodálkozzunk, ha "beszólnak".
Később azon, ha nem kapunk pénzt és végül azon, ha ki leszünk penderítve......
Egy dolog azonban nagyon igaz: kormányunk demokratikusan megválasztott.
2llkedő 2011.12.29. 20:57:36
Még demokrácia van, ezért 2014-ben lesz a következő választás. Addig még sok víz lefolyik a Dunán, ezért felesleges arról ábrándozni, hogy van-e jobb? Nekik kell tenni valamit. Vagy elzavarni Orbánt, vagy kormányozni, vagy megyünk a süllyesztőbe.
almatermelő 2011.12.29. 20:59:36
A megállapításod úgy általában igaz, de ez csak egy kiragadott mondat.
A valódi kérdés az volt, hogy melyek azok a várható IMF feltételek (most, a várt 2012-es kölcsönszerződésnél), amelyek nem vállalhatók? Ha tudsz ilyet, vagy olyan linket, ahol erről érdemben, objektíven és bal-jobb, jobb-bal ócsárlás nélkül írnak, akkor azt megköszönném (ez utolsó szót elolvasva zavarba jöttem, hogy prejudikálok. Kérlek a szó egyetlen, egyenes értelmét értsd).
2llkedő 2011.12.29. 21:00:17
A lehetőségekkel kapcsolatban már beidéztem, de most ismét megteszem, mert ismétlés a tudás atyja:
""""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?
A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról."""""
Pipas 2011.12.29. 21:01:11
Miért, egy külső pénzügyi szervezet (bank) által diktált törvénykezés az "feltétlenül garanciája a demokráciának"?
Ne add az értetlent, vedd már észre, hogy a mellett érvelsz, hogy mondjunk le a demokráciáról hátha úgy megóvhatjuk a demokráciát a kormánytól. Ez nyilván nonszensz.
Hitlert meg ne keverd ide, amikor bejutott a parlamentbe gyakorlatilag azonnal elkezdte betiltani a rivális pártokat. Minimum rossz példa volt.
Húsleves 2011.12.29. 21:02:21
Az általad beírtaknak nincs köze Gyurcsány lemondásához. Már éppen úgy tűntek, hogy ezeket a dolgokat szépen átvészeli Gyurcsány, amikor számomra meglepő módon egyszer csak a híradóban mutatták, ahogy kommentálja a lemondását a saját közönsége előtt. Ő maga mondta, hogy ezt várják tőle. Előtte még volt, ha emlékszel, hogy a drága jó szövetséges, sz SZDSZ szépen kifarolt a kormányból, hogy mentse a renovéját. És akkor már ők is kezdtek Gyurcsányozni, azt óbégatták, hogy nem is igaz, hogy ők találták ki a vizotdíjat, meg hasonlók.
2llkedő 2011.12.29. 21:03:19
2llkedő 2011.12.29. 21:05:39
De van köze. Éppen erre hivatkozva mondta azt, hogy nem akar akadály lenni, mert hogy a fidesznek igazából vele van baja, nem a maszoppal.
Pipas 2011.12.29. 21:06:33
Mi, egy bank? Ne viccelj már és ne csúsztass. Nem bizonyosodott be nemzetközi bíróságon, hogy a törvénytervezet bármiféle normát sért, nem "szóltak be", hanem azt mondták, hogy addig, amíg nem vonják vissza ezeket a törvénymódosításokat, addig nem is tárgyalnak a kormánnyal.
Ez az eljárás a legnagyobb jószándékkal sem nevezhető törvényesnek, demokratikusnak vagy az államok szuverenitását tiszteletben tartónak.
Húsleves 2011.12.29. 21:06:58
"A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés."
Szerintem ez működne is, ha nem lennénk már eleve benne az adósságcsapdában.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:07:03
Így visszaolvasva, azért megjegyezném, hogy mostanában ezt a beszédet nem mondaná el Navracsics. Van ok a szerénységre. Amúgy Gyurcsány csak 2004-től volt miniszterelnök, 2002-2004 rá nem vonatkozik. A Fidesz meg 2000-től csak osztogatott és a költségvetéssel trükközött (pl. MFB-n keresztüli költészet).
Pipas 2011.12.29. 21:08:57
Vicces, hogy arra hivatkozol, amit Gyurcsány mondott. :)
2011.12.29. 21:10:15
Barroso-t nem nevezném Banknak.
Lehet vissza kellene olvasnom, de te kit nevezel banknak?
Az meg, hogy megvétózza az még annyira sem tiszta.
almatermelő 2011.12.29. 21:10:22
A valódi kérdés az, hogy melyek azok a várható IMF feltételek (most, a várt 2012-es kölcsönszerződésnél), amelyek nem vállalhatók? Ha tudsz ilyet, vagy olyan linket, ahol erről érdemben, objektíven és bal-jobb, jobb-bal ócsárlás nélkül írnak, azt elolvasnám.
Valaki írt olyat, hogy Simor jegybankelnök fizetésének emelése. Ez nem nemzetgazdasági ügy, hanem bal-jobb, jobb-bal. Az ilyet kihagynám.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:10:36
Frizuravarjú 2011.12.29. 21:11:22
Ja, hogy nagy részük zsidó volt és így nem lehetett... ?
Sebaj, legalább büntetlenül folytatják a magyar nép irtását, most épp gazdaságilag.
Húsleves 2011.12.29. 21:11:56
"De van köze. Éppen erre hivatkozva mondta azt, hogy nem akar akadály lenni, mert hogy a fidesznek igazából vele van baja, nem a maszoppal."
Ok, erről lemaradtam, de attól még nincs okom nem elhinni. Tudsz erről egy linket adni?
ob.szerver 2011.12.29. 21:13:18
"Hogy lenne már demokrácia az, amikor a választott kormány törvénymódosításait egy nemzetközi pénzügyi szervezet megvétózza?"
Az 1931-es és 33-as német parlamentet is szabadon választották. Ebből eredően szerinted, minden törvénykezés, ami azután történt, az demokrácia volt.
Ha a szabadon választott parlament szembemegy annak a közösségnek az írott és íratlan szabályaival, amelybe önként lépett be, onnan folyamatos támogatást kap, és most a megmentését tőle várja, akkor annak a közösségnek nemcsak joga, de kötelessége megvétózni az ilyen törvénykezést.
Pipas 2011.12.29. 21:13:31
Butaság.
2llkedő 2011.12.29. 21:19:02
Ha szerinted múködne, és a fidesz is ezt tartotta megfelelőnek 2008-ban, akkor miért nem alkalmazza az unortodox megoldások helyett? Ami ugye nem európai út?
Húsleves 2011.12.29. 21:19:27
Szerintem ez az, ami téged érdekel:
torokgaborelemez.blog.hu/2011/12/22/423_mit_irt_ala_orban_viktor
torokgaborelemez.blog.hu/2011/12/21/422_most_kell_eldontened
Pipas 2011.12.29. 21:20:16
"Az 1931-es és 33-as német parlamentet is szabadon választották. Ebből eredően szerinted, minden törvénykezés, ami azután történt, az demokrácia volt."
Figyelj, te ezt honnan a fenéből vetted? Olvasd vissza mit írtam erről, nem írom le mégegyszer.
Amúgy ha lehet ne írd le helyettem, hogy mit gondolok. :)
"Ha a szabadon választott parlament szembemegy annak a közösségnek az írott és íratlan szabályaival, amelybe önként lépett be, onnan folyamatos támogatást kap, és most a megmentését tőle várja, akkor annak a közösségnek nemcsak joga, de kötelessége megvétózni az ilyen törvénykezést. "
Tájékozódj egy picit. Hamar rá fogsz jönni, hogy *nem* az IMF az, amelyik eldönti, hogy egy törvényjavaslat/módosítás ellenkezik -e az EU normákkal. Vagyis nem az IMF-nek kellene lennie, nyilván komoly szereptévesztésben vannak amikor így próbálják belénk törölni a lábukat.
Szóval ez amit leírtál egy nagy lila köd leöntve egy halom naivitással.
Balt 2011.12.29. 21:21:26
Pipas 2011.12.29. 21:24:43
Sajnos már nem találom az eredeti cikket.
Húsleves 2011.12.29. 21:25:49
Konkrétan melyik unortodox megoldásokra gondolsz? Mert ha a bankadóra meg hasonlókra, arra megadták a választ: azért, mert az általad idézett módszerek csak közép és hosszú távon hozzák meg az eredményt, de addig is fizetni kell az adósságot.
2llkedő 2011.12.29. 21:26:46
""""„Léteznek olyan befektetések, amiket akár magunk is meg tudnánk tenni. És amiken keresztül nagyon sok pénz áramlik ki. Ilyen például a kereskedelem. De jó néhány más ilyen terület is van, és ezekkel az üzleti érdekekkel ütközött Magyarország, és ezek az üzleti érdekek nagyon erős lobbierővel bírnak Brüsszelben. Nekünk a tárgyalásokon nem alapvetően az IMF-fel, hanem Brüsszellel lesz problémánk. Brüsszel lesz sokkal keményebb és fog olyan elvárásokat támasztani, ami ezeknek az üzleti érdekeknek a mentén lesz” – fogalmazott a Parragh László.
hírTV""""""
2011.12.29. 21:26:56
"Tájékozódj egy picit. Hamar rá fogsz jönni, hogy *nem* az IMF az, amelyik eldönti, hogy egy törvényjavaslat/módosítás ellenkezik -e az EU normákkal. Vagyis nem az IMF-nek kellene lennie, nyilván komoly szereptévesztésben vannak amikor így próbálják belénk törölni a lábukat."
Olli Rehn-nek hívták az illetőt, aki hazarendelte az IMF-et. Ő az EU pénzügyi biztosa.
José Manuel Barroso aki levelet írt Orbánnak az Európai Bizottság elnöke.
2llkedő 2011.12.29. 21:28:42
2008-ban ezt nem tudta a fidesz? Viszont jól hangzott, az egyszerű embereket ezzel a szöveggel meg lehetett vezetni.
2011.12.29. 21:30:24
"Arról van szó, hogy az IMF hivatalosan bejelentette addig nem tárgyal Magyarországgal, amíg a megadott két törvénymódosítást a kormány vissza nem vonja. Erre ugrott meg megint a forintárfolyam.
Sajnos már nem találom az eredeti cikket.
"
Igen, ennek megvan az oka. Többek között az EU.
Ha az EU azt mondja, nincs pénz, akkor nincs pénz.
Szerinted mi folyik itt. Az IMF magánakciója Hungary ellen?
Ez nem így működik. Az IMF hitel sem így működik, hogy odamész aztán ide nekem 4%-ra 5 mrd EUR-t, mikor a piac csak 9% felett adná.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:30:53
A Fidesz példát vehetett volna, Hornéktól, akik 80%-hoz, azaz kormánypártokon túlmutató többséghez kötötték az alkotmánymódosításhoz szükséges többséget. Ostoba dolog a Fidesz részéről az is, hogy 150 millióig nem kell közbeszerzési tendert kiírni, sutyiban is át lehet passzolni a melót a sógor cégének. A közszféra mindenki adójából éldegél és mivel mindenki szabadon vállalkozhat, természetes igény, hogy egyenlő esélyt nyújtsanak a közpénzből történő megbízásokra.
ob.szerver 2011.12.29. 21:31:21
Azt fejtegetted, hogy ha egy parlamentet szabadon választanak, és annak a törvénykezésébe mások beleszólnak, az nem demokrácia. Mintha a szabadon választás predesztinálná az adott szervezet későbbi demokratikus tevékenységét, illetve ennek a vitatását antidemokratikussá tenné. Erre volt a német példa adekvát hasonlat.
IMF megállapodás csak EU hozzájárulás mellett lehetséges (minden EU tagország esetében). Esteleg te tájékozódj egy picit.
2011.12.29. 21:33:37
Azt hiszed ezek nem függnek össze? Istenem!
Ki kell még, hogy szóljon Viktornak, nem kapunk pénzt, ha szembe megyünk az EU-s alapjogokkal és ha folytatjuk az értelmetlen gazdaságpolitikát?
Mit képzelsz, hogy mi lesz itt?
Annyi pénzt veszünk fel a piacról amennyit akarunk! Hát lássuk....
almatermelő 2011.12.29. 21:34:05
Én is kb. így látom. A kölcsön típusban a készenléti látszik.
A két törvényről esetleges lemondás milyen kárt okoz országunknak? A két törvény miatti tárgyalás el nem kezdésének lebegtetése ma -6Ft árfolyamveszteséget hozott. Mi a racionális oka a megmentendő/nem megmentett deviza hiteleseknek (is) rossz forint leértékelődés felé vinni a dolgokat? Rosszul látom? A két törvény hosszútávon, áttételesen többet hoz?
2llkedő 2011.12.29. 21:36:08
Pipas 2011.12.29. 21:36:08
Nagyon sok demokráciából hiányoztak/hiányoznak ez a szemlélet. Ráadásul eredetileg arról volt szó, hogy a "a demokrácia ott kezdődik, hogy az érdekeltekkel megpróbálnak konszenzusra jutni" ami nyilván nem igaz.
A demokrácia ott kezdődik, hogy sokan szavaznak, bár szinte soha nem *mindenki*.
2011.12.29. 21:36:37
Olli Rehn hazaküldte az IMF-et! Érted?
Minek jöjjenek vissza? Hogy megint haza legyenek küldve?
Csak ők is elismételték amit már tudhatunk, mi kell a pénzhez. Ennyi.
Pipas 2011.12.29. 21:37:40
Ki mondta neked, hogy ezt hiszem? Csak jeleztem, hogy ez az eljárás ellentétes a nemzetközi joggal és a demokrácia alapelveivel és sérti Magyarország szuverenitását.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:38:51
nu pagagyí 2011.12.29. 21:39:54
Pipas 2011.12.29. 21:40:09
Ahhoz képest, hogy "csak elismételték" elég nagyott ment lefelé a forint. :) De persze nem csak elismételték, kijelentették, hogy "addig nem indulhatnak meg a tárgyalások...", legalábbis az index cikkjéből ez jött le. Erről eddig nem volt szó.
Húsleves 2011.12.29. 21:40:49
Az egyszerű emberek nem azért szavaztak a FIDESZ-re, amit te belinkeltél, hanem azért, hogy leváltsák az előző kormányt. Ez az a gordiuszi csomó amellyel úgy látszik nem vagytok képesek megbirkózni. Nem az emberekre kell mutogatni, hanem saját magatokra. Nem nekik köszönhetitek a két-harmadot, hanem az előző kormánynak. Annak a politikai oldalnak, amely a rendszerváltás óta először egymás után kétszer kapta meg a lehetőséget ugyanazoktól a választóktól, akiket most fikáznak a választási eredményért. Volt rá két ciklusuk. És nem csak a gazdasági teljesítményükkel volt a baj, hanem azzal a liberális ámokfutásokkal, amelynek az eredménye az iskolákban eluralkodott erőszak és a teljesen elhibázott integráció miatt elszaporodott bűnözés.
Pipas 2011.12.29. 21:41:46
ob.szerver 2011.12.29. 21:42:00
"A két törvény hosszútávon, áttételesen többet hoz?"
A gond ott van, hogy megpróbálsz haszonelvűen gondolkodni, mérlegeled, hogy mit, miért cserébe, és megpróbálsz racionalitást keresni az események mögött. Ne tedd, mert fölösleges. Egy paranoiás pszichopata cselekedeteiben nincsenek ilyen megfontolások.
2011.12.29. 21:45:24
"Csak jeleztem, hogy ez az eljárás ellentétes a nemzetközi joggal és a demokrácia alapelveivel és sérti Magyarország szuverenitását. "
Mit gondolhat erről Berlusconi? :)
Nem értem, mire akarsz kilyukadni.
Hogy írjam még le? Az IMF hiába akar tenni bármit is, ha megvétózza azt az EU!
A szuverenitás sértése meg szerintem értelmezhetetlen ebben a helyzetben.
Pipas 2011.12.29. 21:46:08
Eszedbe sem jut az, hogy aki egyszer lemondott a szabadságáról, attól később újabb és újabb dolgokat fognak elvenni.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:46:16
2011.12.29. 21:47:57
Olvasd már el pl. ezt a cikket:
www.origo.hu/itthon/20111216-olli-rehn-az-europai-bizottsag-gazdasagi-es-penzugyi-biztosa.html
Pipas 2011.12.29. 21:48:05
Ó, tényleg? Nem gondoltam volna. :)))))
ob.szerver 2011.12.29. 21:50:58
"sérti Magyarország szuverenitását..."
Azt kellene megértened, hogy MINDEN, ami sérti az orbánrezsim szuverenitását, az JÓ az országnak, mert korlátozza azt, hogy amihez csak hozzáérnek, azt elbaßßák. De ha tudsz ellenpéldát, ne tartsd magadban.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:52:28
Kámasuka 2011.12.29. 21:52:53
De tudom hogy nem akarod megérteni.
nu pagagyí 2011.12.29. 21:53:43
Pipas 2011.12.29. 21:55:19
Most nem lehet behívni az bolsevik tankokat, hívjuk be a tőkés bankárokat, ugye?
Undorítónak tartom ezt a hozzállást!
Kámasuka 2011.12.29. 21:55:48
De annyi biztos, hogy amikor a IMF-Világbank-Wall Street-i pénzrendszer megbukik, akkor Mo. lesz a pozitív példa a nyugat előtt, mint első mozgató.
Mint '56-ban. De pufajkások akkor is voltak, ma is vannak.
ob.szerver 2011.12.29. 21:56:52
"eladod a szabadságodat, a függetlenségedet némi pillantnyi előny érdekében..."
Aki kiáll a TE szabadságodért, az nem az orbánrezsim, hanem az EU és Amerika és éppen az orbánrezsim ellenében, amely azt korlátozni akarja. Persze ha a Belső Párt tagja vagy (így írta Orwell?) akkor ez nem igaz. Ha te nem tartasz igényt a szabadságra, az persze magánügy.
2llkedő 2011.12.29. 21:58:07
"Az egyszerű emberek nem azért szavaztak a FIDESZ-re, amit te belinkeltél, hanem azért, hogy leváltsák az előző kormányt."
De miért is akarták leváltani az előző kormányt? Mert telenyomták a fejeket a hazugságokkal.
Mint például az, amit beírtam.
Orbán is elmondhatná, hogy végig hazudtuk az előző nyolc évet.
A fidesznek ugye van programja. Tudod mi volt az? A fidesz akár holnap át tudja venni az ország vezetését, felkészült rá. Látjuk, tapasztaljuk, stb.
És ezzel mára be is fejeztem. Jó éjt!
Pipas 2011.12.29. 21:59:22
Semmi gond. Nyugodtan indulhatnak a választásokon és ha megnyerik, akkor kiállhatnak a magyarok érdekeiért. Na látod *ez* a demokrácia! :))))
Kámasuka 2011.12.29. 22:01:49
Te teljesen hülye vagy.
Hová vittek ők demokráciát? Vietnamba? Koreába? Afganisztánba?
Húsleves 2011.12.29. 22:02:50
"Orbán is elmondhatná, hogy végig hazudtuk az előző nyolc évet."
Na ez meg a másik visszatérő hamis érv, az "őszinteségi roham". Gyurcsány zárt körben mondott ilyet, nem tudta, hogy ki fog szivárogni, úgyhogy ezt ne könyveljük el pozitívumnak.
Húsleves 2011.12.29. 22:05:16
Hová vittek ők demokráciát? Vietnamba? Koreába? Afganisztánba?
Persze, ezek mindegyikébe ők vitték a demokráciát, csak akkor még máshogy hívták: napalm, ideggáz, csőbomba.
Pipas 2011.12.29. 22:05:33
Kámasuka 2011.12.29. 22:11:17
Én mint Ben Franklin a valódi demokrácia és a valódi liberalizmus régi híve vagyok.
De sajna az USA is beszállt a hintába:
Aki feladja az alapvető szabadságát az átmeneti biztonságért, az nem érdemel se szabadságot, se biztonságot - Benjamin Franklin
JFK óta köpnivaló néptribunusok bitorolják a trónt, forgok a síromban.
Húsleves 2011.12.29. 22:12:25
Amúgy, ha már az amerikai demokrácia-export így szóbakerült, kíváncsi lennék, hogy vajon hol volt akkor Richard Fields, amikor a dicsőséges amerikai katonák zsákot húztak irakiak fejére, árammal kínozták, levizelték, megcsonkították, stb.? És vajon hova invitálta volna Richard Fieldst az amerikai kormány, ha Irakban vág bele egy jó kis evakuálós buliba? A parlament valamelyik bizottságába, vagy inkább Guantánamóra?
Húsleves 2011.12.29. 22:13:54
"JFK óta köpnivaló néptribunusok bitorolják a trónt, forgok a síromban. "
Szerintem régebb óta.
Pipas 2011.12.29. 22:18:46
Az evakuálós buli nekem is ütős volt, arra én is felkaptam a fejem. Egy azonnali kiutasítást azért szerintem megért volna. ;)
Kámasuka 2011.12.29. 22:19:18
Tehát ennyit a birodalomról.
Amerikát pedig túszul ejtették, belülről, és nem ma, nem most. Csak most azt hiszik a zemberek, hogy demokrácia van.
Az én időmben megmondtuk, hogy amerika köztársaság, és nem szabad mindenkinek szavazójogot adni. Ez áll az alkotmányban. Ma sem kell mindenkinek szavazni, az csak elfedi a rendszer valóságát.
A (központi) bankot pedig állami kézbe!
Pipas 2011.12.29. 22:21:15
Az amcsik is erről álmodoznak, de képtelenek megcsinálni. Nagyon későn kaptak észbe.
Húsleves 2011.12.29. 22:26:10
Vannak akik szerint szerint JFK pont azért halt meg, mert észbekapott.
Kámasuka 2011.12.29. 22:27:14
Először is, már többször sikerült. Jackson, Lincoln, Garfield, JFK. Igaz csak Jackson müve volt maradandó. Ezért minden ami a mai amerikai történelemkönyvekben kiemelt infó róla, az az, hogy alávágott az indiánoknak. De én leszarom az indiánokat, mert nem vagyok indián( különben sem személyes ügy ez, csak üzlet).
Kámasuka 2011.12.29. 22:29:31
agyamputáltak 2011.12.30. 00:23:26
de megmagyarázzák, hogy orbánnal kiteljesedett a demokrácia na az nagyon gáz :)
Frizuravarjú 2011.12.30. 01:57:51
Most viszont bajban van a vérszívó féreg, mert döglődik a gazdaállat.
2llkedő 2011.12.30. 10:11:30
Szakadj már el ettől a szabadságos dumától! Ez tipikusan a 18-huszonévesek gondolkodása, amit csinálsz. Tudom, mert én is voltam fiatal, én is ilyen voltam. Fel kellene már nőni, érett emberré kellene válni.
Az említett huszonébesek is elvárják a szülőktől, hogy mindent megadjanak, mindent megtegyenek, viszont a fiatalok mindig hangoztatják, hogy a szülők ne szóljanak bele az életükbe. Ugyan ez a gondolkodás van itt is.
Fel kellene már fogni, hogy szabadok vagyunk, szabadon dönthetünk. De azt is fel kellene fogni, hogy a szabad döntéseinkért vállalni kell a felelősséget. Fel kellene már fogni, hogy a másik is szabad, és ő is szabadon dönt.
Az én jogaimat (szabadságomat) mások jogai (szabadsága) korlátozza.
Péel szabadon választhatsz egyetemet? Igen. Akkor miért nem vesznek fel? Te választottad, akkor kutya kötelességük felvenni.
Elmehetsz a Kanári szigetekre? Igen, senki nem tiltja meg. Miért nem mész? Mert nincs pénzed.
Viktor szabadon változtatgathatja a jogszabályokat? Igen. Köteles aZ IMF és az EU kölcsönt adni? Nem. Ő is szabadon dönthet arról, hogy milyen feltételekkel adja oda azt, ami a "sajátja" (ill. amit kezel).
"""""""A jogérvényesítésnek szabályai, korlátai vannak.
Legfontosabb jogaink:
Jog az élethez
Ez azt jelenti, mindenkinek joga van élni. Minden ember élete egyformán fontos.
Jog a biztonsághoz
Mindenkinek joga, hogy szabadon és biztonságban
éljen.
Jog a mozgásszabadsághoz
Mindenkinek joga van eldönteni, hol szeretne élni, lakni.
Jog a tulajdonhoz
Mindenkinek lehet saját lakása, lehetnek személyes tárgyai.
Jog a magánélethez
Mindenkinek joga, hogy egyedül legyen, ha szeretne.
Mindenkinek joga, hogy ne fogadjon látogatót, ha
nincs hozzá kedve.
Mindenkinek joga, hogy ne szóljanak bele az életébe.
Jog a törvény előtti egyenlőséghez
A törvény előtt mindenki egyenlő.
Jog az állampolgársághoz
Az állampolgárság azt jelenti, tagja vagy egy országnak.
Mindenkinek van irata, amely igazolja személyét
és állampolgárságát.
Ez a személyazonosító igazolvány.
Jog a tanuláshoz
Mindenkinek joga van, hogy tanuljon.
Mindenkinek joga, hogy azt tanulja, ami érdekli.
Jog a munkához, a munkaválasztáshoz
Mindenki dolgozhat.
Mindenki megválaszthatja, hol szeretne dolgozni.
Jog a vélemény kimondásához
Jogunk, hogy elmondjuk, mit gondolunk.
Jogunk, hogy elmondjuk, mi a véleményünk.
Az embereknek kötelességeik is vannak.
Kötelességed a törvényt és a rendelkezéseket
betartani.
A törvény szabályt jelent. Mindenkire vonatkozik.
A törvényt mindenkinek be kell tartani.
A törvény előtt mindenki ugyanolyan.
Kötelességed mások jogait tiszteletben tartani.
A jog nem jelent egyben lehetőséget is.
/Önérvényesítő füzet autizmussal élők számára/"""""
2llkedő 2011.12.30. 10:43:04
Nem kell behívni a tőkés bankárokat. De akkor ne is ácsingózzunk a pénzükért!
Az előző beírásom Neked is szól.
Pipas 2011.12.30. 11:03:11
Ne bagatelizáljunk tehát, nem arról van szó, hogy "pénz kell", megszállásról van szó. Mindig találnak valakit, aki "behívja" őket, már itt a blogon is vannak rá jelöltek. :-(
Pipas 2011.12.30. 11:07:54
Egy biztos: ha az IMF az én szabadságomért küzd, akkor erre mondjuk rászálhatnak. Valami azonban azt súgja, hogy az ilyenek nem verik ki a biztosítékot egyetlen jogvédő bankárnál, amerikai politikusnál, meg eu tisztviselőnél sem. Ez rendben van, de a bankokhoz senki ne merjen nyúlni... a magántulajdon nem szent, a bank az!
2llkedő 2011.12.30. 11:11:03
Megint nagy tébedésben vagy!
56-ban az orosz tankok nem az előző generáció jogaiért volt itt. Ők leszarték, hogy mi van itt, egy valami érdekelte a Szovjetuniót, hogy a határaitól messze legyenek az ellenséges táborok (nyugat). Kész, ennyi.
Ha nem Kádár az, akivel behívatják magukat, akkor lett volna Kisguczi Illés. A név lényegtelen. Viszont lehetséges, hogy akkor nem ennyi embernek kellett volna meghalni. Ez olyan vádalku féleség volt.
2llkedő 2011.12.30. 11:12:08
Erre kíváncsi lennék. De komolyan!
Pipas 2011.12.30. 11:57:28
Én is az voltam. :) Kaptam egy ideológiai magyarázatot, de aztán rájöttem, hogy előtte is tudtam, hogy képesek megmagyarázni és azt is, hogy esélyem sincs vitatkozni velük. :(
"Megint nagy tébedésben vagy!"
Dehogy vagyok tévedésben! 1956-ban Kádár azt mondta, hogy meg kell védeni a munkásokat/népet, azért hívta be a tankokat. A tankok meg jöttek mert a ruszkik el akarták foglalni az országot. Most azt mondják itt, hogy meg kell védeni a népet az Orbántól, az IMF meg jön, mert foglalni akar.
A párhuzam tisztán látható, nincs itt semmi tévedés.
2llkedő 2011.12.30. 12:14:40
Még mindig nem érted. A ruszkik nem azért jöttek, mert meginvitálták őket, hanem azért, mert nem engedhette meg, hogy Magyarországon átrendeződés történjen, mert akkor a nyugattal lett volna egy közös határrésze, ezáltal egy esetleges újabb támadás közvetlenúl őket érhette volna. A "szocialista" országok tulajdonképp előretolt bástyák volak, hogy fel tudjanak készülni egy újabb háborúra. Ha nem akart volna a Magyar nép változtatni, akkor nem jönnek be.
Az IMF pedig nem jön, nem akar foglalni. Viktor éppen most mondta a rádióban, hogy mi megállunk a saját lábunkon is. Innentől kezdve nem kell foglalkozni az IMF-fel. És nem jönnek, ha nem hívjuk.
Pipas 2011.12.30. 12:25:58
Te nem érted. :)
"Ha nem akart volna a Magyar nép változtatni, akkor nem jönnek be."
Pont ahogy a mostani mizéria. Ha nem akarunk változtatni, akkor jó fiúk vagyunk, senki sem piszkál minket.
"Az IMF pedig nem jön, nem akar foglalni."
Csak meg akarja mondani, hogy mik azok a törvények, amelyeket felejtsünk el, mert nem tetszik nekik. Fizikailag nem kell jönniük, elég ha írnak egy e-mailt.
Mondom, az eszközök egy kicsit változtak, de a lényeg ugyanaz: a hatalom és a pénz. :(
"Innentől kezdve nem kell foglalkozni az IMF-fel. És nem jönnek, ha nem hívjuk."
Csak szólnak kettőt itt, hármat ott, 10%-ot esik a forint, aztán megvárják mit hoz a holnap. Minősítés, aggodalom kifejezése, nyilatkozat, sajnálkozás, tárgyalások megszakítása, hazavonulás. Aztán -30%-on a forint és vigyorognak, hogy "lám megmondtuk".
A lényeg, hogy a "nem hívjuk nem jönnek" és a "nem hívjuk mégis jönnek" forgatókönyvek egyike sem volt elfogadható sem a ruszkiknak sem az IMF/EU/USA pénzügyi köröknek. A ruszkiknak kellett valakit keresni, a Kádár volt az. Ha Kádár nem vállalja kerestek volna mást.
Most folyik a keresés meg a puhítás a pénzügyi világban. Kap a forint még pár pofont és máris lesz valaki, aki együttműködik. Itt a blogon már van, csak feljebb kell. :)
2llkedő 2011.12.30. 12:31:31
Látom, nem olvastad el a mai első beírásomat, vagy pedig nem fogtad fel.
Kinek kell a pénz? Nekünk. Köteles adni az IMF? Nem. Szabhat feltételeket? Igen.
Mi a megoldás? Megállunk a saját lábunkon, finanszírozzuk magunkat a piacról. Ja, hogy az nem megy, és mégis kellene az IMF pénze? Akkor pedig a feltételeket figyelembe kell venni. Szabadon dönthet az IMF, hogy milyen feltételekkel ad pénzt.
Tessék már megjegyezni, hogy másoknak is vannak jogai, és azokat tiszteletben kell tartani.
Pipas 2011.12.30. 12:44:31
Pontosan tudod, hogy a dolgok nem az IMF kölcsön/biztosítás szinten kezdődnek és nem is ott végződnek.
2llkedő 2011.12.30. 12:51:25
Kell az IMF pénze?
Köteles az IMF pénzt adni?
Kötheti feltételekhez a pénzadást?
2llkedő 2011.12.30. 13:03:08
Frizuravarjú 2011.12.30. 13:10:06
Honnan tudnék bármit is?
2llkedő 2011.12.30. 13:42:01
Látod, ezt elhiszem.
Viszont hogy a Közgázra jársz, a hozzászólásod alapján 2llkedem.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.30. 14:53:23
A francokat, kérem 10telettel! É-Korea is megvan IMF nélkül! Majd Ovi lesz a Magyar Kommunista Kirájság (sic!) pártfőtitkára! Az ország csődben lesz 3 hónapon belül, de kit érdekel! A sírt, hol nemzet süllyed el, majd Kerényi fogja rendezni!
Utolsó kommentek