Élő közvetítések, videók

A 2008-ban alakult Live Info Produkciós Kft. Magyarország és a világ vezető vagy érdekes híreiről szolgáltat élő közvetítéseket és online videókat hírügynökségek és hírportálok számára. Real-time közvetítünk közéleti és céges eseményekről, majd a rögzített közvetítésből összefoglalót készítünk. Az itt megjelentetett videók között van hírügynökségtől megvásárolt tartalom, esetleg más partneri együttműködésből származó videó is.

Live Info a Facebookon

Utolsó kommentek

Címkefelhő

2012 (4) áder jános (4) adócsalás (3) Afganisztán (3) áldozat (6) aligátor (3) állat (10) állatkert (15) állatkölyök (4) Amerika (4) Anglia (13) anglia (5) áradás (72) Argentína (3) Argentina (4) árvíz (12) Ausztrálai (3) ausztrália (17) Ausztrália (33) Ausztria (4) autó (20) autóbaleset (5) autópálya (6) autósüldözés (3) autós üldözés (3) Bajnai Gordon (4) baleset (83) Baleset (4) bálna (7) Bándy Kata (6) Banglades (5) barcelona (3) barikád (3) beiktatás (5) békemenet magyarországért (3) bevásárlóközpont (3) bicikli (4) bíróság (5) biztonsági kamera (3) bkv (4) boeing (3) bomba (6) börtön (4) Borussia (3) Boston Maraton (3) Bosznia-Hercegovina (3) bóvli (4) bozóttűz (4) brazília (7) Brazília (14) bulvár (5) Bundesliga (5) bundesliga (3) bűnügy (3) busz (8) buszbaleset (5) cápa (4) Chicago (3) Chile (8) ciprus (3) Colorado (3) costa concordia (4) Costa Rica (3) császármetszés (3) csecsemő (3) Csehország (3) Csendes-óceán (3) csőd (3) cuki (10) damu roland (3) dél-afrika (4) Dél-Korea (5) demokratikus koalíció (3) demonstráció (19) devizahitelesek (5) donyeck (5) Donyeck (11) Dortmund (3) drón (3) d day (3) Ecuador (3) egyesült államok (9) Egyesült Államok (16) egyetem (3) Egyiptom (4) egyiptom (5) éhségmenet (3) életmentés (3) ellenzék (4) elnökválasztás (5) élő közvetítés (9) ENSZ (3) épületomlás (3) erdőtűz (20) erőszak (10) esküvő (4) esőzés (10) észak-korea (3) etiópia (3) étterem (3) eu (3) Európa (4) évértékelő (5) extrém sport (3) fagy (4) fegyver (4) fegyveres konfliktus (9) fellegi tamás (3) felsőoktatás (5) Femen (4) fesztivál (4) fidesz (6) Florida (6) foci (19) foci-vb (5) fóka (4) földcsuszamlás (10) földrendés (3) földrengés (18) fotó (3) fülöp-szigetek (5) Fülöp-szigetek (8) füst (5) futball (4) futball világbajnokság (4) Gáza (8) Gaza (4) Gázai övezet (9) gazdaság (6) gazdaságpolitika (6) gázolás (7) gázrobbanás (3) genova (4) gól (3) gorilla (4) Guatemala (3) gyermek (3) gyilkosság (12) gyurcsány ferenc (6) háború (9) hadgyakorlat (5) hajléktalanok (3) hajléktalanszálló (3) hajó (5) hajóbaleset (5) hajótörés (3) halál (29) halott (7) halottak (4) harc (5) harci helikopter (3) havazás (32) Hawaii (7) helikopter (7) híd (4) hideg (3) (4) hoffmann rózsa (4) hőhullám (3) Hollandia (5) homokvihar (5) Hongkong (3) Horvátország (3) hotel (3) hóvihar (12) hurrikán (4) időjárás (110) imf tárgyalások (4) india (5) India (18) Indonézia (5) irak (3) Irak (10) Irán (6) iskola (6) iskolai lövöldözés (3) ISS (4) istván (4) iszlám (7) Iszlám Állam (5) Iszlám Dzsihád (3) ítélethírdetés (3) izrael (3) Izrael (21) janukovics (9) japán (8) Japán (20) jég (6) jobbik (9) jóslat (3) Kalifonia (7) Kalifornia (12) kalifornia (6) kamera (4) kamion (5) Kanada (3) katasztrófa (9) katasztrófavédelem (3) Kate Middleton (3) katona (3) kelet-ukrajkna (4) kenguru (3) kényszerleszállás (5) keresztény (3) kiállítás (6) Kijev (3) kijev (10) Kilauea (3) kína (23) Kína (41) kislány (3) kitörés (5) klicsko (3) költségvetés (7) Kolumbia (3) kölyök (5) komp (3) konferencia (5) kongresszus (5) kosárlabda (5) kötéltánc (3) Közel-Kelet (3) közélet (50) közlekedés (4) krím (7) Krím (6) krokodil (3) Kuba (3) kultúra (3) Kutya (3) kutya (8) labdarúgás (8) labdarúgó-bajnokság (6) lázár jános (4) légicsapás (6) leminősítés (3) lemondás (7) letartóztatás (3) lmp (5) London (8) lövöldözés (11) magánnyugdíjpénztár (3) Magyarország (4) Malajzia (5) maláj repülőszerencsétlenség (3) malaj utasszállító (4) malév (3) Manchester (4) matolcsy györgy (11) Matolcsy György (3) medve (5) megemlékezés (3) megmenekült (3) megnyitó (3) mentés (6) merénylet (11) messi (3) meteor (3) metró (5) Mexikó (10) mexikó (5) meztelen (4) milla (5) mise (3) mókus (3) Moszkva (3) motor (5) mszp (3) műhold (4) muszlim (4) múzeum (4) Nagy-Britannia (6) NASA (5) NBA (3) németország (5) Németország (13) népszavazás (5) New York (13) new york (6) Nigéria (6) novák előd (3) Oklahoma (3) október 23 (3) olaszország (4) Olaszország (8) olimpia (4) öngyilkosság (6) orbán viktor (16) Orbán Viktor (8) óriáspanda (3) orosz (3) oroszlán (4) Oroszország (30) oroszország (15) orrszarvú (3) országgyűlés (3) oscar (3) Oscar (3) Oscar Pistorius (3) összecsapások (6) pakisztán (5) Pakisztán (9) panda (9) pápa (13) pápaválasztás (3) parlament (11) Pécs (4) Peru (7) péter (3) Pistorius (4) plágium (3) plenáris (5) plenáris ülés (12) polgárháború (3) politika (50) Prága (3) puccs (3) pusztítás (3) pusztulás (3) putyin (3) Putyin (3) rablás (8) rakéta (3) Red (3) rekord (4) rendőr (10) rendőrség (15) repülőgép (9) repülőtér (4) robbanás (17) robbantás (18) sajtótájékoztató (4) Sandy hurrikán (8) schmitt pál (5) segély (3) selmeczi gabriella (3) sérült (3) sérültek (6) Skócia (4) Spanyolország (6) sport (37) Sydney (4) szakszervezetek (6) szent (3) Szerbia (4) szíria (3) Szíria (8) szmog (5) szórakoztató (5) szülés (4) szupertájfun (3) tájfun (11) Tajvan (7) támadás (5) tánc (3) tárgyalás (13) tarlós istván (4) technika (3) temetés (7) tenger (5) tér (3) terror (3) terrorizmus (4) Texas (7) thaiföld (3) Thaiföld (4) tigris (4) tiltakozás (4) time-lapse (4) tömegbaleset (3) tornádó (19) Törökország (6) törökország (6) tragédia (3) tudomány (3) túlélő (3) tüntetés (75) tűz (44) tűzoltó (5) tűzoltók (3) tűzszünet (6) Új-Zéland (7) ukraja (6) ukrajna (29) Ukrajna (34) ukrán válság (4) ülés (3) USA (74) usa (31) utasszállító (3) választás (3) válság (4) Vatikán (3) vatikán (5) vélemény (3) Velence (5) Venezuela (3) venezuela (3) verekedés (8) videó (4) vihar (19) világbajnokság (7) villám (3) villámcsapás (3) vilmos herceg (4) víz (3) víztölcsér (3) vonat (3) vonatbaleset (4) vona gábor (3) vulkán (13) vulkánkitörés (15) Washington (3) washington (7) zuhanás (3)

2011.11.07.

Az utca embere az eva mellett

Címkék: orbán viktor költségvetés rogán antal eva lázár jános

Orbán Viktor miniszterelnök határozott és kemény volt a Fidesz-KDNP hétfői frakcióülésén abban, hogy meg kell szüntetni az egyszerűsített vállalkozói adót, az evát; a kormánypárti frakció azonban arra kéri a kabinetet, vizsgálja meg annak lehetőségét, hogy jövőre emeljék meg az eva kulcsát 35 százalékra, és csak 2013-tól szűnjön meg - közölte Lázár János. Az érintett vállalkozók azonban ragaszkodnak az egyszerű adónemhez.  Rogán Antal közölte: a frakció az ülésen támogatta a kamatplafon-szabályozási javaslatot. Kifejtette: a 2012. január 1-jétől hatályos szabályozás egy általános, 30 százalékos thm-korlátozást vezetne be a hitelezések esetében. A megkérdezettek üdvözlik a thm-plafon bevezetését.

164 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://liveinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr93361366

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szó sincs megszüntetésről: Orbán Viktor az EVÁ-t kiterjesztené 2011.11.08. 10:12:10

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője 2010 április 16-án közleményben cáfolta azokat a korábbi találgatásokat, melyek arról szóltak, hogy a választáson győztes párt adóreformja keretében eltörölné az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (ekho) v...

Trackback: Ki (nem) akasztotta fel a Véderő egykori vezetőjét? - avagy a nagy pángalaktikus összeesküvések országa 2011.11.07. 19:37:04

Gondolatok közös örökségünkről, a nemzeti paranoiáról...Eszes Tamás meghalt, szombaton pedig már el is temették. A Véderő korábbi vezetőjét néhány napja holtan találták gyöngyöspatai ingatlanában, ahol az első szakértői vélemények alapján saját kezével...

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Orbán: Az ország nem tudja megtartani az eva-t 2011.11.07. 17:18:01

Az ország nincs abban a helyzetben, hogy megtartsa az egyszerűsített vállalkozási adót - jelentette ki a miniszterelnök a Fidesz-KDNP hétfői frakcióülésén. A képviselők tudomásul vették a kormányfő tervét, de arra kérték, hogy vizsgálja meg annak lehetősé…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fufo 2011.11.07. 20:57:18

@ökörpöröly: Azt hiszem, neked van igazad :(

CoIie 2011.11.07. 20:57:31

@ökörpöröly: ...a fehérgallérosok, a legveszélyesebb bűnözők!

Qqriq 2011.11.07. 20:57:35

@Kóser Malac:

Brilláns érvelés! Gratulálok! Gondolom 3 diplomád van dr. Kóser......
(Ekkora szellemi teljesítményt ugyanis kevesebbel aligha lehet előadni.)

klacus 2011.11.07. 20:59:36

@ökörpöröly: A kívánatos középosztály 52 nm-es panelban rohad, 25 évre vett fel hitelt az OTp-től, 10 évre vette a suzukit 0%-ra CHF alapon, szereti a bari köztet, és gerjed a paprikás krumplira.

Ha nem ismertél magadra, akkor porold le az orosz könyveket, mert a szlovákok megértik, főleg ha pénzt akarsz odavinni.

Fufo 2011.11.07. 21:00:04

@CoIie: A fehérgallérosok már voltak egyszer bűnözőnek, vagy legalábbis ellenségnek kikiáltva. Megérjük most is?

ökörpöröly 2011.11.07. 21:02:21

@Kóser Malac: A Bölcs Cigány Törpe nem csak a külföldi működőtőkét üldözi el, hanem a hazai kis szolgáltatókat is kizavarja a határon túlra.
Nem csodálom, hogy a magyar GDP-növekedés harmada-negyede a régiós átlagnak.
Én alig vártam, hogy eltakarodjon az MSZP a hatalomból. Azt hittem, hogy a demagógia mögött racionális gazdasági lépések vannak előkészítve, életem tévedése volt. Az elmebeteg Bölcs Cigány Törpe rezsimje az eddigi legrosszabb.
A komcsik és a libek is loptak, csaltak, hazudtak. Ők képviselték a régi maffiát, akik a bűnöző életmód mellett bizonyos szabályokat betartottak. Nem ölték meg az ellenfelet a családja előtt, nem gyilkolták le a gyerekeiket, nem terjesztettek drogot, klasszikus módon éltek zsarolásból, szerencsejátékból, prostikból. Aztán jött az új maffia, ők már nem csak megölik az ellenfél családját, hanem előtte a szeme láttára megerőszakolják a kislányát, nem csak árulják a drogot, hanem kötelezik a rászokást.
Ennyi a különbség. Magyarország egyre élhetetlenebb.

Melee 2011.11.07. 21:05:27

@CoIie: Tudok szorozni. Nem adtál alapot, hogy miket szorozzak. De a hsz-eid alapján ezen nincs mit csodálkozni.

Amikor az EVA-t bevezették meglepődtek azon, hogy több adó folyt be, mint várták (egyébként szerintem is hülyeség volt 15%-on bevezetni). De még azzal is többet adóztak, mint az előzetes számok alapján várták. Mert nem csalták az emberek az adót, hanem befizették. Most ismét csalni fogják, miként a "normál" módon fizetők több mint 95%-a csalja. Aki meg nem akar adót csalni az kiviszi, az EU-ban vagyunk, úgyhogy teljes joggal megteheti, és különösebb adminisztráció se kell hozzá.

Elstron 2011.11.07. 21:08:08

@Kóser Malac: Nézd már meg, hogy mire ment a válasz!

@klacus: Ez addig megy, amíg fel nem nyomnak, és kiderül, hogy 99%-ban csak MO-ra szolgáltatsz. Ha meg így van, akkor fizetheted a bírságot... :)

Melee 2011.11.07. 21:08:26

@CoIie: "a fehérgallérosok, a legveszélyesebb bűnözők! "

Rákosi is ezt mondta.

klacus 2011.11.07. 21:09:08

@ökörpöröly: +1

Azt hittem, hogy egy Draskovics vagy egy hogy a faszba hívták a másik köcsögöt nemtudom- tól nincs lejjebb, de azért úgy látom sikerül. (Ja Veress Jancsi forrás Wikipédia)

pluto111 2011.11.07. 21:09:17

Erről a vitától csak annyit, hogy ha beállítanák az eva százalékát annyira ami egyenértékű az ÁFA, nyereségadó, osztalékadó levonásával 0 Ft költség elszámolása mellett, akkor se csökkenne lényegesen az evások száma. (mert egyszerű, és az egyszerű adó az jó)

klacus 2011.11.07. 21:12:06

@Elstron: ez csak varázslat a TEAOR számokkal című trükk. Az Oszkó, meg a Simor tudna mit mesélni nyugi...

CoIie 2011.11.07. 21:14:04

@Melee: bűnözésre nem az a válasz, hogy aki csak 3 késszúrással öl az elmehet, de aki 9-el az már 30 évet kapjon! Ez az államkorrupció világa!

Fufo 2011.11.07. 21:17:16

Ezt már írták az imént, de gyengébbek kedvéért mégegyszer:
Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég
Akkor most melyikkel jár jobban az állam???

movhu 2011.11.07. 21:17:37

Főállású munka(teljes bejelentett jövedelem) mellett vagyok EVA-s vállalkozó, hogy ne kelljen "okosban" megoldani a dolgokat, ha kis pénzt akarok mellékesnek. Lazán összejött volna eddig is, hogy a nyereségem 0 legyen, lenne annyi költségem...de kényelmesebb és egyszerűbb volt, hogy nem kell küzdenem a számlákkal, és évről évre befizettem a többet.
Ugye nem kell mondanom, hogy ha úgyis küzdenem kell vele, akkor mennyit fogok befizetni?

CoIie 2011.11.07. 21:18:01

@Melee: ...de előtte levette az ingét és egyuttal felvette a fekete bőrkabátját!

Qqriq 2011.11.07. 21:18:38

@ökörpöröly:

Majdnem igazad van. Értelmiségi középosztály, így van. Csak nem megélhetési okokból lett vállalkozó, hanem a JOBB megélhetés okán! Ha valaki megtehette, inkább TB járulék és az szja nagy részének megtakarításával vette fel a jövedelmét a foglalkoztatójától. Nem is volna ezzel semmi baj, ha ez a lehetőség MINDENKI számára nyitva lett volna! De csak bizonyos értelmiségi holdudvarnak állt a zászló! Én emlékszem zalai orvosokra, akik megpróbáltak "vállalkozni", de kurva gyorsan leállította őket az APEH (meg a munkáltatójuk), hogy az nekik nem jár.
Az eva a közteherviselés arculcsapása, egyesek kibújhattak a magasabb közterhek alól, de a többségnek coki volt.
Evás ismerőseimet annyiból becsülöm, hogy ők voltak az elsők, akik az adócsalás legalizálásának nevezték az evát (persze, ettől még éltek vele), és nem nevezték a kirekesztett többséget "bérből és irigységből élő nyomoroncnak", mint itt 1-2 disznóparéj. Tudták, hogy simli az egész, és úgy is tekintették, nem gyártottak mellé homályos ideológiákat, álmagyarázatokat.

CoIie 2011.11.07. 21:19:28

@movhu: ...no, de mi lett így azzal a régi szép mondással, hogy "dolgozzon meg a pénzéért"?

Melee 2011.11.07. 21:19:50

@CoIie: Az EVA megszüntetése a hülyeség világa, az államkorrupciót a közbeszerzési rendszerben keresd. Miért is lenne minden EVA-s bűnöző?

CoIie 2011.11.07. 21:21:18

@Fufo: ...avval, hogy a volt EVÁ-sok megszorozzák majd reálisan 2-3-mal a befizetésüket, comprende? Ez itt a cél!

CoIie 2011.11.07. 21:23:14

@Melee: nem az EVÁ-s a bűnöző, hanem az EVÁ-tlanított volt/lesz!

Qqriq 2011.11.07. 21:25:47

@ökörpöröly:

Te szedsz valamit? Nem? Pedig az lehet segítene...
Nehogy kárt tegyél már magadban! OV még senki lányát nem erőszakolta meg tudtommal...

klacus 2011.11.07. 21:26:22

@Melee: "Miért is lenne minden EVA-s bűnöző? "

Minden vállalkozó bűnöző, nem tudtad? Rohadt szemétláda mind, mert megpróbálja saját magának megteremteni az egzisztenciát. Az persze senkit sem zavar.
1. nincs fizetésnap
2. nem egy kretén főnököd van
3. ebben az országban ceruzával írják a törvényeket
4. olcsón adják adják a radírt...
5. ja és a piac nem nagyon tűri a hülyéket, és a balfaszokat

2011.11.07. 21:26:23

@ökörpöröly: Ez egy korrekt ősszefoglaló! Sajnos :(

Fufo 2011.11.07. 21:26:46

@CoIie: Nem fogják megtenni, mert leírják mindazon költségeiket, amiket eddig nem. Olyan cég, amelyiknek semmi költsége nincs nem létezik. Sokan (beleértve engem is)eddig is inkább kényelemből választottuk az EVA-t, hogy ne kelljen mindenhonnan számlákat gyűjtögetni. Most majd gyűjtögetünk. Hogy ettől az államnak miért lesz jobb, azt nem tudom.

Melee 2011.11.07. 21:27:30

@CoIie: "...avval, hogy a volt EVÁ-sok megszorozzák majd reálisan 2-3-mal a befizetésüket, comprende? Ez itt a cél! "

Most az EVA-ban 30% adót fizetnek, ez 2-3-al szorozva 60-90%. Ez a cél? Te 60-90% adót fizetsz? Azt se tudod miről beszélsz.

ojcabojca 2011.11.07. 21:27:46

Csak annyit az orbáni vállalkozásbarát kormányzásról, hogy amíg a NAV számára előírás a büntetésekből származó bevétel mértéke (40 000 000 000 Ft még idénre)komolyan hihető, hogy a megbüntetendők körét kívánják gyarapítani a folyamatos (tragikus) intézkedésekkel.

Nekem amúgy keserű a szőlő, a hó végi utolsó tízezresemet fizettem be büntinek. Miért?
a 2000 Ft negyedéves környezetvédelmi termékdíjamat nem adtam postára időben.

A termékdíjfizetés alapja egy államtól vásárolható valamilyen szám (5 000 Ft/év), egy külön könyvelő, aki eligazodik a követhetetlen szabályokban (50 000 Ft/év).

A fizetendő adó mértéke az én estemben 6 000 Ft/év.

Egy normális állam megköszönné, hogy adót szeretnék fizetni neki, ingyenes adminisztrációval segítene és gyengéd hangon figyelmeztetne a határidőkre. Persze hülye törvényeket hozni és büntetni sokkal könnyebb.

Ez van, ha egy munkát, vállalkozást soha nem látott ember kezd rendrakásba.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:28:33

@Qqriq: 25M Ft. -ig bármelyik vállalkozó lehetett EVA-s.
(A zalai orvosok EVA-s számlát akartak adni a hálapénzekről? Dicséretes!) :)))

ggaborx 2011.11.07. 21:29:43

Olyan jó, hogy itt is megint egymásnak estek. Civakodtok mint a gyerekek az oviban. Csodálatos! Nem csalódtam bennetek! Ebből érzem, hogy még mindig ebben az országban élek.

A "nagyok" megint bedobtak egy koncot, amin mehet a civakodás. Itt szinte már halomra gyilkolnátok egymást. Csakcsupán azért mert nem értetek valamiben egyet. Halovány érvek gyenge visszhangjaként hat csupán néhány konkrétum, melyeket könnyedén félresöportök megint. Kell a francnak a vita, mikor fröcsögni is lehet, ugye? Mindkét oldalról.

Szerényen csupán annyit kérdeznék, hogy az EVA eltörlése tényleg hatalmasat fog lendíteni a gazdaságon? Avagy csak lelki békét, az elégtétel véres mosolyát csalja az egyszerűek bárgyú képére - mint rendesen.

Hőbörgéseitek közepette egy lapost pillantást azért vethetnétek a kurva nagy kérdőjelre, amely szerint egyre inkább nincs jövő ebben az országban. Ma az EVA alanyokat állítják falhoz, holnap meg a te életed teszik tönkre. Nem fognak felsegíteni a korábban tönkretettek téged sem a földről. Ebben biztos lehetsz.

Most pedig folytassátok a fröcsögést, gondolkodni ráértek majd a halom alatt.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:31:22

@Fufo: Akár lehet(ne) jobb, mert most majd attól is fogunk kérni számlát, akitől eddig nem kértünk. Szvsz. attól még nem fog több adó befolyni.

ojcabojca 2011.11.07. 21:31:54

@Fufo: Már bocs, de rengeteg olyan cég van, ahol minimális költség keletkezik (pl saját lakásban végzett webfejlesztés)a leírt költségeket pedig évekkel később kérhetik számon rajtad. (útnyilvántartás, ügyfelek zaklatása....)És ez a büntetési lehetőségek legbiztosabbika.

klacus 2011.11.07. 21:32:43

@Fufo: Biztosan boldogsággal tölti el őket a tudat, hogy ezzel a húzással kb 400.000 szavazat vész el, 2014 -ből.

Papa, mama, gyerek, nagypapa,nagymama,haverok.

Fufo 2011.11.07. 21:35:04

@Kóser Malac: : És le fogjuk vonni mindazon költségeinket, amelyeket eddig nem. (Telefon, internet, benzin, villany, gáz, stb.)és a végén kevesebbet fogunk befizetni mint most.

egyenlito 2011.11.07. 21:36:03

@Qqriq: Evás újgazdag? Évi átlag nyolcmillió bevételből?

Mondd csak! Te egy kesztyűbáb vagy a FIDESZ székházból délutános műszakban?

CoIie 2011.11.07. 21:36:32

@Melee: fent írtam, hogy pont annyi adót fizetek! El vagy varázsolva, miközben mások viselik a terheket!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:37:18

"Az eva bevezetése nem volt helyes, ugyanis a kedvezményes, alacsonyabb adófizetést a többi adózó fizette meg azzal, hogy nekik értelemszerűen több adót kellett fizetniük, mint egy eva nélküli rendszerben kellett volna. Ezért helyes lépés az eva eltörlése, nem érdemes könnyeket hullatni az evásokért, hiszen az adónem megszűnése után végre az evások is hasonló mértékű adót fognak fizetni, mint a többiek – mondta a hvg.hu-nak Vámosi-Nagy Szabolcs. Az Ernst&Young adószakértője szerint az evások közel harmada csak megtakarítási céllal használja ezt az adónemet, miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."
HVG.hu

ökörpöröly 2011.11.07. 21:38:04

@Qqriq: Úgy látom, te valami szerencsétlen, semmire nem jut panelproli vagy, akinek remeg a szája, ha valaki képzettsége, tehetsége, szellemi javai alapján jut valamire. :) A tipikus "bozgurszittya", akinek a fő hitvallása: "dögöljön meg a szomszéd tehene is".
Más vállalkozók sokkal több adót csalnak el, mint az evások. A vállalkozók közül az evások voltak messze a legtisztességesebb adózók.
Arról meg nem én tehetek, hogy tényleg "éhbérből és irigységből élő nyomoronc" vagy, aki nem tudja felfogni, hogy az EVA eltörlésével csökkenni fog az állami adóbevétel, nő a feketegazdaság, illetve a magyar vállalkozások külföldre települése.
Rendben, te ma kivered háromszor, hogy a szemét evás vállalkozók megszívják, s jó lesz neked. De rövid-, közép- és hosszútávon ennek komoly nemzetgazdasági kárai lesznek.
Nem csak az evások részére pofon ez, hanem minden adófizető részére. Tovább nő a jogbizonytalanság, a kiszámíthatatlanság. Ez pedig nem kedvez se a gazdaság fehéredésének, se az adómorálnak, se a tőkevonzó képességnek. Eddig is nagymestere volt a zavarkeltésnek a Bölcs Cigány Törpe. Biztos sok Mao Ce-tungot, Lenin összest olvas. :)

Fufo 2011.11.07. 21:38:23

@CoIie: 90 % adót fizetsz?? Ugye ezt nem kell elhinnünk?

CoIie 2011.11.07. 21:39:01

@Fufo: ...legalább nem kell a garast a foghoz verni, leírható lesz minden, ami ténylegesen szükséges! Ennek csak örülni lehet!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:39:09

@Fufo: Nálam is csak annyi fog változni, hogy most meg fog dolgozni a pénzéért a könyvelőm... :)

segitoember 2011.11.07. 21:39:50

"miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."

...számomra ez az év mondata...

CoIie 2011.11.07. 21:39:54

@Fufo: hol olvastad? 78%-ot írtam! Csodálkozol mi, sajnos nem tudod mi van ebben az országban...

ökörpöröly 2011.11.07. 21:40:20

@Qqriq: Hogy te mekkora egy FIDESZ-birka vagy! :D A belterjesen tenyésztett, agyatlan fajtád sajnos túlságosan is túlszaporodott Magyarisztánban. :)

klacus 2011.11.07. 21:40:43

@ojcabojca: Hát ez van.
- útnyilvántartást vezetni kell, pontosan, életszerűen, a kocsi ne menjen 0-24 -ben.
- kölcsön veszed magadtól a kocsit is, amit után szja-t fizetsz.
- cégautó adót is szépen fizeted
- fel kell szerelni külön villanyórát a cég nevére.
- telefonszámla után fizeted szépen a járulékot.
- évente cseréled a számítógépet
- kölcsönveszed magadtól az irodát, ami után beköhögöd az SZJA-t.
- lejelented magad minimálbér + 50 % -ra, és bérszámfejtetsz minden hónapban

Ezek mind legális módszerek amivel szépen ugyan ott leszel, mintha fizetnéd az EVA-t 35-40 %-al. Max egy kicsit lesz több, ja és ellenőrzésre tegyél félre, mert a bünti az borítékolható. Aki keres az talál alapon.

Fufo 2011.11.07. 21:40:45

@Kóser Malac: Az EVA-sok pillanatnyilag TÖBB adót fizetnek be, mint a nem EVA-sok (feljebb valahol kiszámoltam).

CoIie 2011.11.07. 21:44:10

@Fufo: ezt senki sem hiszi el! Az EVÁ-tól függne egy ország! Az EVA "virágoztatta" ennyire fel hazánkat! Haha, az évezred vicce volt, sokáig fogok rá emlékezni!

Fufo 2011.11.07. 21:46:29

@CoIie: Mit nem hiszel el? Az osztás nevű számtani művelet nem hit kérdése. Megkeressem és bemásoljam újra a számokat, vagy megtalálod egyedül is?

klacus 2011.11.07. 21:46:58

@segitoember: ""miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."

Azaz a KREATÍV KÖNYVELÉSRE!

Mondja ezt egy olyan ember aki "adóoptimalizálásból" él. Hívhatjuk csalónak?

CoIie 2011.11.07. 21:47:50

@Fufo: "Csak az általam hamisított statisztikának hiszek!" - és szerencsére nem csak én!

Fufo 2011.11.07. 21:47:54

@CoIie: Csak a te kedvedért:
Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég

klacus 2011.11.07. 21:48:23

@CoIie: Mond te azért adsz számlát a Narancsos brigádnak, vagy magadtól vagy ennyire bináris?

Melee 2011.11.07. 21:48:44

@CoIie: 78% adó befizetés úgy se jön ki, ha saját vállalkozásban foglalkoztatod magad, és a havonta megtermelt pénz teljes egészét elviszi a magadnak utalt fizetés és a cég által befizetett járulék. Te valamit nagyon elszámolsz, vagy a könyvelőd nagyon meglop. Ez már tényleg komoly alap arra, hogy haragudj az EVA-sokra.

ojcabojca 2011.11.07. 21:49:02

@Qqriq: Már bocs, de ez hülyeség. Egy viszont kiderül belőle az EVA megszüntetése egy szimbolikus tett a számotokra, egy újabb valamikori politikus nevének leradírozása. Kerül, amibe kerül. Így mulat egy igazi magyar.

CoIie 2011.11.07. 21:49:23

@klacus: adócsalás: ma tankoltam, mert szerdától drágább a gázolaj! Mi más ez, mint jövedéki adó és áfa csalás! Pont analóg a "szlovák rendszámmal"!

CoIie 2011.11.07. 21:50:20

@Fufo: statisztika az statisztika marad - nincs köze a valósághoz!

klacus 2011.11.07. 21:52:21

Set @CoIie = 'A2V2'; /* viktordroid init*/

CoIie 2011.11.07. 21:52:25

@Melee: nem csak EVÁ-s él ebben az országban, ezt nem kellen figyelmen kívül hagyni! Ha csak EVÁ-s lenne itt a termelő erő, akkor nem 30%, hanem - kapuszám - 81% adót kellene fizetni ugyanazon állami bevételhez! Ezt kellene már a fejekben rendbe tenni!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:53:14

@Melee: Mé' ne? Minden 100 forintból, marad neki 22. Életszerű. Te egy álomvilágban élsz, ahol akár 35 forintod is megmarad, de majd most megtanulod, mi a kutyafitty! :D

CoIie 2011.11.07. 21:53:49

@klacus: a binaritást tanultam, nem is haszontalan egy dolog - legalább egzakt!

klacus 2011.11.07. 21:55:04

@CoIie: "a binaritást tanultam, nem is haszontalan egy dolog - legalább egzakt! "

Ki kéne törnöd. Vannak más számrendszerek is, szépek, megnyugtatóak... :-)

CoIie 2011.11.07. 21:55:28

@klacus: nagyon bele lehetsz esve OV-ba, ha ennyire foglakoztat!

Fufo 2011.11.07. 21:55:41

@CoIie: Ne haragudj kedves, de erre sajnos kénytelen vagyok azt válaszolni, hogy te egy igen buta ember lehetsz. Igazán sajnálom.

worldpeace 2011.11.07. 21:55:43

EVA-bünöző. Hehe. Napi 12-14 órát dolgozok, és nem is emlékszem rá, mikor volt utoljára szabad hétvégém.

Melee 2011.11.07. 21:58:04

@CoIie: "statisztika az statisztika marad - nincs köze a valósághoz! "

Figyu, haverkodjunk már össze, beajánllak a Showder Klubba, ilyen mondatokkal tuti a sikered. Megelégszek a bevétel annyi százalékával amennyit adózol.

Az EVA-s nem csak a 30% EVA-t fizeti, hanem a saját fizetésének megfelelő adót és járulékokat is, amit saját cégben alkalmazva le se tud vonni az adóalapból. Ezt meg a te fejedben kell rendbe tenni.

CoIie 2011.11.07. 21:58:21

@worldpeace: más is ezt teszi, miért gondolja, hogy az EVÁ-s tud csak dolgozni?

Charlie100 2011.11.07. 21:59:43

@lokotus: Teljesen egyetértek, egy kivétellel:
2009-ig a magyar adóbevételek 60%-a a kkv-któl jött, a foglalkoztatás 65%-át pedig a kkv-k biztosították. Sajnos frissebb adatom nincs, de az egy nagy félrevezetés, hogy a multiktól és nagyvállalatoktól jön a legtöbb bevétel. Egyébként ez az egész EU-ban hasonlóan működik, a kkv-k a mozgatóerők.

worldpeace 2011.11.07. 22:00:23

@CoIie: Mondtam egy szóval is, hogy más nem tud dolgozni? Kérlek, ne marhásokodj! Olvasd el, mit írtam.

CoIie 2011.11.07. 22:01:29

@Melee: én csak az adóról beszéltem..., a járulékok még tovább csökkentik a nettót! Ébresztő!

Egyébként nyugi, mert borítékolom, hogy kivezetik az EVÁ-t, de bevezetik, az OVÁ-t, mint EVA v.2.0-t!
Tovább lehet élvezni az állami közműveket, és szolgáltatásokat minimálos befizetéssel...

CoIie 2011.11.07. 22:02:23

@worldpeace: megtörtént! Nem írtad! De én igen! Olvass vissza!

worldpeace 2011.11.07. 22:05:33

@CoIie: Igazad van, bünöző vagyok. További szép estét, mennem kell bünözni, holnapi határidőm van, sietnem kell.

Melee 2011.11.07. 22:06:46

@CoIie: "én csak az adóról beszéltem..., a járulékok még tovább csökkentik a nettót! Ébresztő!"

Ja, hogy 78%-ot csak adót fizetsz, emellett a járulékok tovább csökkentik a nettódat. Látod, erre tényleg nem gondoltam...

CoIie 2011.11.07. 22:07:26

@worldpeace: ...azt csak a NAV itélheti meg, ne menjünk annyira előre!

Qqriq 2011.11.07. 22:07:33

@ökörpöröly:

ökör, te érted amit írok?
Nem úgy nézel ki.
Vagy nagyon is érted, magadra ismertél, és akkor innentől panelprolizás bunkózás.
Pedig az első beírásod alapján egész értelmesnek tűntél, nem úgy, mint a disznóparéjok. De tévedtem.

sárkányfő 2011.11.07. 22:10:20

Ne üljetek fel a bolsi-nemzetközi karvalytőke dezinformációinak, az eva marad.

Az Egyetlen Abszolút Hiteles Forrás = Orbán Viktor Szája.

A Száj pedig kiállt az eva mellett:
"Marad az ekho és az eva, sőt az új kormány arra készül, hogy kiterjessze az adózók körét – ezt mondta Orbán Viktor"

tv2.hu/tenyek/video/interju-orban-viktorral-2

CoIie 2011.11.07. 22:10:50

@Melee: ennek örülök. Sajnos OV és elődei eddig erre ugyanígy nem gondoltak. Nem csak az EVÁ-soknak vannak itt problémái az adókkal.

No, majd később - aktuálisan - kitárgyaljuk az új OVÁ-t is! ;)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2011.11.07. 22:12:50

Rengeteg szabadúszó fordító és tolmács evás. Ha a fejünket a falba verjük, akkor se tudunk mit kitalálni költségnek (persze, hogyne, ki tudunk találni bármit, csak valaki árulja már el, hogy mi a francnak...). Ha kell, éjjel is dolgozom, meg hétvégén is. Az életbe nem fordult elő, hogy ne kellett volna számlát adnom, szerződést írnom, stb. Ha még élni is akarok (pl. aludni meg hasonlók) soha nem lesz az éves bevételem 25 millió felett, mondjuk nincs is rá szükségem. Egyvalami tény: evás vállalkozóként az életbe nem vettem volna fel alkalmazottat. Viszont ezután sem fogok (:

Melee 2011.11.07. 22:12:50

@worldpeace: Speciel tényleg bűnözöl, 8 óránál többet nem szabad dolgoznod, fel kell vegyél alkalmazottat, ezt NAVH ellenőrnek ne mondd.

Qqriq 2011.11.07. 22:13:01

@ojcabojca:

Ki az a "számotokra"?
Én egy vagyok, és egy a véleményem is. És 2003-ban is ez volt: az eva az adócsalás legalizálása. (mondta ezt akkor egy könyvvizsgáló, és 2 órával ezelőtt Vámosi Nagy Szabolcs is, csak kicsit árnyaltabban fogalmazott)

Roa 2011.11.07. 22:25:41

@lyia: Ez szimpla hazugság. Az eva kevesebbet adózik. Nem sírna most senki, ha nem így lenne. Kevesebbet adózik, és össznépi elfoglaltsággá vált, hogy nagyobbacska kisvállalkozások evás számlákat vettek. Pont azért, mert kevesebbet adózik. Laza 15-20 százalékponttal (nem számolom most ki pontosan). Evás számlagyárak: valós tevékenység nélküli kifizetőhelyek. Nem is csoda, hogy ilyen nagy adóbevétel volt belőle, mert a nagyobb cégek egy részének a társasági adója és osztalékadója is itt csapódott le (ami persze nem Szlovákiába ment ki, vagy Ciprusra, ill. Seychelle-re). Erről persze senki sem hallott, senki sem tud, és főleg senki sem csinált ilyet. Persze...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.07. 22:27:20

Ez a LiveInfo!

A Michael Jackson ügyebn az esküdtszék (mert Amerikában olyan is van!) nem szándékos emberölésben bűnösnek találta Murray doktort, a volt énekes volt kezelőorvosát.

Fufo 2011.11.07. 22:28:56

@Kara kán: Ez most mennyiben tartozik ide?

Malachi 2011.11.07. 22:29:23

régen minden másképp volt.

orulunkvincent.blog.hu/2011/11/07/bucsu_az_eva_tol

csak hogy tovább árnyaljuk a képet.

Qqriq 2011.11.07. 22:29:41

@Fufo:

"Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég "

Egy apróságról elfelejtkezel: az evás nem fizet áfát, de az evás számláját befogadó visszaigényelhet! Vagyis az evások 182 mrd-jából le kellene vonni az evás számlák után visszaigényelt áfát. Azt viszont az Isten se mondja meg, hogy ez mennyi! Lehet, csak 1 mrd (és akkor egész jók a számaid), de lehet 150 mrd (akkor viszont egészen rosszak).
A nem evás befizetésekből már semmi nem jön le, az tiszta nyereségadó (ha jól sejtem).

Fufo 2011.11.07. 22:35:44

@Qqriq: Hogy a nem EVA-s mit igényel vissza az EVA-s számlájából az mennyiben az EVA-s felelőssége?

ggaborx 2011.11.07. 22:44:21

@Qqriq: Ha és amennyiben a mostani EVA-s jövőre nem EVA-sként állít ki számlát, úgy annak az áfáját a befogadó ugyanúgy vissza fogja-e igényelni, avagy semmi értelme erre hivatkozni, vagy mégis?

Sokkal érthetőbb az a verzió, hogy az EVA szerint adózót nem igazán lehet csesztetni ilyen-olyan ellenőrzésekkel, hiszen egyszerű mint a faék. Ezért aztán azért kell megszüntetni, mert így plusz 100.000 céget lehet majd szarrá büntetni ilyen-olyan indokokkal. Pláne azokat, akik egyelőre hozzá sem szagolnak az EVA-n kívüli könyvelési témákhoz. Ezek kisebb-nagyobb hibákat fognak véteni. A NAV meg majd jól lesz, hogy segíts...izé jól megbüntesse a szerencsétlen lúzereket.

És így voilá - már meg is van a plusz 50 csilliárd.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.07. 22:46:15

@Fufo:
Semennyire, de gondoltam lehet, akit érdekel, és amúgy lazításképpen el lehet olvasni.

Fufo 2011.11.07. 22:49:58

@Kara kán: Így már értem, köszönjük :)

Szamiz67 2011.11.07. 23:33:27

A legnagyobb baromság egy olyan adót megszüntetni, amelyet az adófizetők kínos pontossággal fizetnek be. 16 éve látom a vállalkozói szektort közelről, ekkora öngólt már szánt szándékkal is nehéz lenne összehozni. Aki látta már közelről a magyar kkv szektort, annak nem kérdés, hogy ebből nemhogy plusz bevétel nem lesz, hanem még nagyobb hiány keletkezik a költségvetésben, és a kkv szektor is kap egy újabb gyomrost, az eddigiekhez...

Az Utolsó Csillagharcos 2011.11.07. 23:42:00

nekem evá-s cégem van, de a dolog mégsem érint. A megrendelések elfogytak, nincs miből adóznom, húzok is innen a g3cibe

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.07. 23:45:26

EVÁS ismerőseim már húzzák fel a falakat, épül a számlagyár. A körbeszámlázáshoz pedig szlovák cégeket használnak fel, azt az APEH-NAV nem tudja körbeellenőrizni.

Ezt akartátok, öcsém? Igyátok a levét!

Szamiz67 2011.11.07. 23:47:43

@Roa: Igen, de ez a hazugság még mindig korrektebb, mint az, hogy egy olyan adórendszerben kellene megélned, ahol az általad megtermelt bevétel irreálisan nagyobb részét elviszik a közterhek, ezért (szinte közmegállapodás keretében) rákényszerülsz a csalásra. Az EVA nyitás volt abba az irányba, ahol az adózó vállalkozó legális keretek között teremthette elő a jövedelmét, ha megszűnik, lehet visszamenni a hazug, képmutató középkorba. Sajnos több mint 20 évvel a rendszerváltás után a Magyar Állam még mindig csak az Állam fenntartójaként tekint a vállalkozókra, pedig egy normális világban a vállalkozások által kifizethető, a közösségi kiadásokra fordítandó pénzből lesz adó, de nálunk az Állam a kiadásaihoz igazítja az adóterhelést...

Kiwicake 2011.11.07. 23:48:38

@Kovácsné: Szintén zenész? Üdv, Kollegina, szívemből szóltál :)

Qqriq 2011.11.07. 23:55:21

@Fufo:

Bemutattál 2 db osztást, amivel azt sejtetted, hogy az evás cégek egy cégre vetítve több adót fizetnek. Ezt felületes szemlélőnek be is lehet adni. Csak arról felejtkezel meg, hogy a befizetett eva összegét csökkenteni kellene a befogadók ÁFA visszaigénylésével, mert csak így tekinthető tiszta bevételnek az állam szempontjából. Csak így lehet a nem evás cégek nyereségadójával összevetni (ami szintén tiszta bevétel állam bácsinak). Körtét a körtével, almát az almával hasonlítsunk össze, tiszta bevételt a tiszta bevételhez hasonlítsunk!
Ez nem felelősség vagy felelőtlenség kérdése. Ezek tények.

Qqriq 2011.11.08. 00:09:14

@tundrazuzmo:

Aztán majd tót iskolába járatjátok a kölykeiteket? Vagy az iskolákat tartsák fenn itthon a balekok? Majd elpotyáztok, hisz általános tankötelezettség van. Meg jogaitok. Kötelesség??? Ehhez a szóhoz gondolom értelmező szótárra van szükséged....
Imádom az ilyen "önzetlen" tahó bájerzsótikat....

Nem Penny hajója 2011.11.08. 01:11:39

Napok óta agyalok ezen az eva témán, de bevallom, nem értem, hogy mi a jó ebben a kormánynak. A volt evások közül ugyanis három csoport lesz:

1. Nem tud költségelni, ezért csökken a nettó bevétele ---> megvágja a kiadásait. Nem vesz autót, kevesebbet autózik, nem megy üdülni, próbálja minden téren racionalizálni a kiadásait ---> alacsonyabb lesz az állam közvetett adóbevétele.

2. Kihasznál minden legális és féllegális optimalizálási lehetőséget, hogy szinten tartsa magát ---> töredékét fogja adóként befizetni annak, amit az eva alatt.

3. Éppen az eva által érintett körből sokan ki tudják szervezni a tevékenységüket mondjuk egy szlovák cégbe. Amennyiben csak 2000 olyan egykori evás így dönt, aki eddig fizetett évi 3 millió forintnyi evát, az éves szinten 6 milliárd forint kiesés. Ezen felül 400 millió körüli kiesés az iparűzési adónál. S akkor azzal nem számoltam, hogy a bérjárulékokat sem itthon fizet.

Marhára nem látok ebben a döntésben logikát. Az a baj, hogy egy hülye, rövidlátó lépés miatt fog szopni megint az ország.

mediacapic 2011.11.08. 01:43:41

Talán az a fontosabb kérdés, amiről csak sorok jelennek meg, h MI A FASZ***ÉRT KELL EGY RAKÁS DOLOGRA KI** A PÉNZT??? PL A STADIONÉPÍTÉSEK???????

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.08. 05:51:21

A stadion építés? Egy topikot megérne.
60Mrd Ft-ról hallottam.
Hmmm.....

Kivlov 2011.11.08. 08:03:14

a stadionokkal 10 évet késtünk.
inkább fizessünk arra 60at, mint segélyre 60at vagy nyugdíjra...
süti beállítások módosítása