Élő közvetítések, videók

A 2008-ban alakult Live Info Produkciós Kft. Magyarország és a világ vezető vagy érdekes híreiről szolgáltat élő közvetítéseket és online videókat hírügynökségek és hírportálok számára. Real-time közvetítünk közéleti és céges eseményekről, majd a rögzített közvetítésből összefoglalót készítünk. Az itt megjelentetett videók között van hírügynökségtől megvásárolt tartalom, esetleg más partneri együttműködésből származó videó is.

Live Info a Facebookon

Utolsó kommentek

Címkefelhő

2012 (4) áder jános (4) adócsalás (3) Afganisztán (3) áldozat (6) aligátor (3) állat (10) állatkert (15) állatkölyök (4) Amerika (4) anglia (5) Anglia (13) áradás (72) Argentína (3) Argentina (4) árvíz (12) Ausztrálai (3) Ausztrália (33) ausztrália (17) Ausztria (4) autó (20) autóbaleset (5) autópálya (6) autósüldözés (3) autós üldözés (3) Bajnai Gordon (4) Baleset (4) baleset (83) bálna (7) Bándy Kata (6) Banglades (5) barcelona (3) barikád (3) beiktatás (5) békemenet magyarországért (3) bevásárlóközpont (3) bicikli (4) bíróság (5) biztonsági kamera (3) bkv (4) boeing (3) bomba (6) börtön (4) Borussia (3) Boston Maraton (3) Bosznia-Hercegovina (3) bóvli (4) bozóttűz (4) brazília (7) Brazília (14) bulvár (5) bundesliga (3) Bundesliga (5) bűnügy (3) busz (8) buszbaleset (5) cápa (4) Chicago (3) Chile (8) ciprus (3) Colorado (3) costa concordia (4) Costa Rica (3) császármetszés (3) csecsemő (3) Csehország (3) Csendes-óceán (3) csőd (3) cuki (10) damu roland (3) dél-afrika (4) Dél-Korea (5) demokratikus koalíció (3) demonstráció (19) devizahitelesek (5) Donyeck (11) donyeck (5) Dortmund (3) drón (3) d day (3) Ecuador (3) egyesült államok (9) Egyesült Államok (16) egyetem (3) egyiptom (5) Egyiptom (4) éhségmenet (3) életmentés (3) ellenzék (4) elnökválasztás (5) élő közvetítés (9) ENSZ (3) épületomlás (3) erdőtűz (20) erőszak (10) esküvő (4) esőzés (10) észak-korea (3) etiópia (3) étterem (3) eu (3) Európa (4) évértékelő (5) extrém sport (3) fagy (4) fegyver (4) fegyveres konfliktus (9) fellegi tamás (3) felsőoktatás (5) Femen (4) fesztivál (4) fidesz (6) Florida (6) foci (19) foci-vb (5) fóka (4) földcsuszamlás (10) földrendés (3) földrengés (18) fotó (3) Fülöp-szigetek (8) fülöp-szigetek (5) füst (5) futball (4) futball világbajnokság (4) Gáza (8) Gaza (4) Gázai övezet (9) gazdaság (6) gazdaságpolitika (6) gázolás (7) gázrobbanás (3) genova (4) gól (3) gorilla (4) Guatemala (3) gyermek (3) gyilkosság (12) gyurcsány ferenc (6) háború (9) hadgyakorlat (5) hajléktalanok (3) hajléktalanszálló (3) hajó (5) hajóbaleset (5) hajótörés (3) halál (29) halott (7) halottak (4) harc (5) harci helikopter (3) havazás (32) Hawaii (7) helikopter (7) híd (4) hideg (3) (4) hoffmann rózsa (4) hőhullám (3) Hollandia (5) homokvihar (5) Hongkong (3) Horvátország (3) hotel (3) hóvihar (12) hurrikán (4) időjárás (110) imf tárgyalások (4) india (5) India (18) Indonézia (5) Irak (10) irak (3) Irán (6) iskola (6) iskolai lövöldözés (3) ISS (4) istván (4) iszlám (7) Iszlám Állam (5) Iszlám Dzsihád (3) ítélethírdetés (3) Izrael (21) izrael (3) janukovics (9) Japán (20) japán (8) jég (6) jobbik (9) jóslat (3) Kalifonia (7) kalifornia (6) Kalifornia (12) kamera (4) kamion (5) Kanada (3) katasztrófa (9) katasztrófavédelem (3) Kate Middleton (3) katona (3) kelet-ukrajkna (4) kenguru (3) kényszerleszállás (5) keresztény (3) kiállítás (6) kijev (10) Kijev (3) Kilauea (3) kína (23) Kína (41) kislány (3) kitörés (5) klicsko (3) költségvetés (7) Kolumbia (3) kölyök (5) komp (3) konferencia (5) kongresszus (5) kosárlabda (5) kötéltánc (3) Közel-Kelet (3) közélet (50) közlekedés (4) krím (7) Krím (6) krokodil (3) Kuba (3) kultúra (3) kutya (8) Kutya (3) labdarúgás (8) labdarúgó-bajnokság (6) lázár jános (4) légicsapás (6) leminősítés (3) lemondás (7) letartóztatás (3) lmp (5) London (8) lövöldözés (11) magánnyugdíjpénztár (3) Magyarország (4) Malajzia (5) maláj repülőszerencsétlenség (3) malaj utasszállító (4) malév (3) Manchester (4) Matolcsy György (3) matolcsy györgy (11) medve (5) megemlékezés (3) megmenekült (3) megnyitó (3) mentés (6) merénylet (11) messi (3) meteor (3) metró (5) Mexikó (10) mexikó (5) meztelen (4) milla (5) mise (3) mókus (3) Moszkva (3) motor (5) mszp (3) műhold (4) muszlim (4) múzeum (4) Nagy-Britannia (6) NASA (5) NBA (3) Németország (13) németország (5) népszavazás (5) new york (6) New York (13) Nigéria (6) novák előd (3) Oklahoma (3) október 23 (3) olaszország (4) Olaszország (8) olimpia (4) öngyilkosság (6) orbán viktor (16) Orbán Viktor (8) óriáspanda (3) orosz (3) oroszlán (4) oroszország (15) Oroszország (30) orrszarvú (3) országgyűlés (3) Oscar (3) oscar (3) Oscar Pistorius (3) összecsapások (6) pakisztán (5) Pakisztán (9) panda (9) pápa (13) pápaválasztás (3) parlament (11) Pécs (4) Peru (7) péter (3) Pistorius (4) plágium (3) plenáris (5) plenáris ülés (12) polgárháború (3) politika (50) Prága (3) puccs (3) pusztítás (3) pusztulás (3) putyin (3) Putyin (3) rablás (8) rakéta (3) Red (3) rekord (4) rendőr (10) rendőrség (15) repülőgép (9) repülőtér (4) robbanás (17) robbantás (18) sajtótájékoztató (4) Sandy hurrikán (8) schmitt pál (5) segély (3) selmeczi gabriella (3) sérült (3) sérültek (6) Skócia (4) Spanyolország (6) sport (37) Sydney (4) szakszervezetek (6) szent (3) Szerbia (4) Szíria (8) szíria (3) szmog (5) szórakoztató (5) szülés (4) szupertájfun (3) tájfun (11) Tajvan (7) támadás (5) tánc (3) tárgyalás (13) tarlós istván (4) technika (3) temetés (7) tenger (5) tér (3) terror (3) terrorizmus (4) Texas (7) Thaiföld (4) thaiföld (3) tigris (4) tiltakozás (4) time-lapse (4) tömegbaleset (3) tornádó (19) Törökország (6) törökország (6) tragédia (3) tudomány (3) túlélő (3) tüntetés (75) tűz (44) tűzoltó (5) tűzoltók (3) tűzszünet (6) Új-Zéland (7) ukraja (6) Ukrajna (34) ukrajna (29) ukrán válság (4) ülés (3) usa (31) USA (74) utasszállító (3) választás (3) válság (4) Vatikán (3) vatikán (5) vélemény (3) Velence (5) venezuela (3) Venezuela (3) verekedés (8) videó (4) vihar (19) világbajnokság (7) villám (3) villámcsapás (3) vilmos herceg (4) víz (3) víztölcsér (3) vonat (3) vonatbaleset (4) vona gábor (3) vulkán (13) vulkánkitörés (15) washington (7) Washington (3) zuhanás (3)

2011.11.07.

Az utca embere az eva mellett

Címkék: orbán viktor költségvetés rogán antal eva lázár jános

Orbán Viktor miniszterelnök határozott és kemény volt a Fidesz-KDNP hétfői frakcióülésén abban, hogy meg kell szüntetni az egyszerűsített vállalkozói adót, az evát; a kormánypárti frakció azonban arra kéri a kabinetet, vizsgálja meg annak lehetőségét, hogy jövőre emeljék meg az eva kulcsát 35 százalékra, és csak 2013-tól szűnjön meg - közölte Lázár János. Az érintett vállalkozók azonban ragaszkodnak az egyszerű adónemhez.  Rogán Antal közölte: a frakció az ülésen támogatta a kamatplafon-szabályozási javaslatot. Kifejtette: a 2012. január 1-jétől hatályos szabályozás egy általános, 30 százalékos thm-korlátozást vezetne be a hitelezések esetében. A megkérdezettek üdvözlik a thm-plafon bevezetését.

164 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://liveinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr273361366

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szó sincs megszüntetésről: Orbán Viktor az EVÁ-t kiterjesztené 2011.11.08. 10:12:10

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője 2010 április 16-án közleményben cáfolta azokat a korábbi találgatásokat, melyek arról szóltak, hogy a választáson győztes párt adóreformja keretében eltörölné az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (ekho) v...

Trackback: Ki (nem) akasztotta fel a Véderő egykori vezetőjét? - avagy a nagy pángalaktikus összeesküvések országa 2011.11.07. 19:37:04

Gondolatok közös örökségünkről, a nemzeti paranoiáról...Eszes Tamás meghalt, szombaton pedig már el is temették. A Véderő korábbi vezetőjét néhány napja holtan találták gyöngyöspatai ingatlanában, ahol az első szakértői vélemények alapján saját kezével...

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Eva: Orbán segget csinált Lázár szájából 2011.11.07. 18:11:39

Valami rejtélyes okból mindig az ellenkezője történik annak, amit a Centrális erőtér ígér, amit a papagájkommandó a kommunikációban megpróbál beleverni az emberek fejébe. Különösen így van ez, ha a gazdaságról van szó....

Trackback: Orbán: Az ország nem tudja megtartani az eva-t 2011.11.07. 17:18:01

Az ország nincs abban a helyzetben, hogy megtartsa az egyszerűsített vállalkozási adót - jelentette ki a miniszterelnök a Fidesz-KDNP hétfői frakcióülésén. A képviselők tudomásul vették a kormányfő tervét, de arra kérték, hogy vizsgálja meg annak lehetősé…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.07. 18:03:45

Én az EVA megtartását támogattam egészen a tegnapi napig. Mert egyszerű, igazságos, nem csalható nullára kamuköltségekkel, stb.

Sajnos ma miniszterelnök úr beszéde után már nehezebb a dolgom. Neki nem szoktunk ellentmondani, ezért mától én sem támogatom az EVA megtartását. Helyette azt hiszem számlagyárak létrehozását illetve szlovák adóparadicsomokba tett kirándulásokat támogatok majd.

Hacsak a miniszterelnök úr meg nem gondolja magát, vagy akivel tegeződünk: téged.

Közbiztonság Szilárd 2011.11.07. 18:04:22

Az eva túl ésszerű.
Mivel ártunk és ormányunk (Orbánunk) nem szereti azt, ami túl ésszerű, naná, hogy meg akarja szüntetni.

Kivlov 2011.11.07. 18:12:25

és az utca embere az mellett is van, hogy akkor az állam kevesebbet adjon? nyugdíjban, segílyben mindenben? mert azt akarja: keveset adózzon, de az állam adjon sokat, gondoskodjon. Azaz adózzon más. hát a f*szt!!!

Behajtó70 2011.11.07. 18:30:12

-1 szavazat!

köszi fiúk!

lyia (törölt) 2011.11.07. 18:37:32

@Kivlov:

Inkább nekem higyj, mint Orbánnak, mert én már voltam evás!

Az evás nem adózik kevesebbet!

15 %-kal kezdte, hogy hamarosan 25-tel folytassa. Ma 30-at fizet, 2012. január 1-től a fene tudja mennyit, vagy milyet.

Azt, hogy miért, azt eddig se firtathatta: az állam adta, az állam elvette, Istennek legyen hála.

Ámen

mediacapic 2011.11.07. 18:38:17

Sajnalom, h ismet 1 dolog ami az igeretekhez kepest maskepp lett!

Politikusnak hinni...

Leonard Zelig 2011.11.07. 18:39:18

A magyar söripart meg leszarjuk? Hát mi lesz a söralátétekkel így?

klacus 2011.11.07. 18:44:19

@Kivlov: Lófaszt lesz több bevétel. Még annyi se.

Túlnyomó részt olyan vállalkozásokat érint, akik pikk-pakk megszűnnek, vagy települnek, vagy átalakulnak.

Ha nem volt nagy költséghányaduk, akkor nagyon egyszerűen kiszámolják, hogy megéri nekik itt, vagy jobb Románia esetleg Szlovákia, vagy beleugranak, valami költséget igénylő fantomtevékenységbe, ami jövőre bizony szarul fog menni. Aztán majd 3 évente felszámolják magukat és jön az évszámos cégelnevezési őrület újra.

Ki a kicsit nem becsüli, az bizony rábaszik. Matolcsyval ellentétben a vállalkozók tudnak számolni, mivel a saját pénzükkel játszanak, nem a közössel.

mediacapic 2011.11.07. 18:44:26

Konnyu vallalkozast tervezni, h a jatekszabalyokat az itolso pillanatban atirjak!!!

Gratulalok!

mediacapic 2011.11.07. 18:48:53

Talan a kiadascsokkentes allami szinten jo lenne ha elindulna!!!
Egyebkent meg a f****nak kell stadionokat 10 milliardert epiteni, ahol 20 eve nincs foci!!!!??

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.07. 18:49:06

Szabályozni jobb lenne, mint megszüntetni. Lehetne 35-40% és megmaradna csak az egyéni vállalkozók adózási formája (cégek nem használhatnák, vagy csak magasabb kulccsal).

messi-asz 2011.11.07. 19:12:34

20 új adót hoztak... végre egyet megszüntetnek és ti meg hőbörögtök????

nektek semmi sem jó

messi-asz 2011.11.07. 19:13:09

@mediacapic: örülj b+ hogy nem nyóccévre visszamenőleg !!!

Alikam 2011.11.07. 19:15:02

A vállalkozók élete mindig is ilyen egyszerű volt ebben az országban.

A gazdaság teljesen le fog állni. Most Orbánék azt gondolják, hogy az amúgy is szarban levő Európa mentén elevickélnek és majd senkinek nem tűnik fel, hogy itt is romokban van minden?

pluto111 2011.11.07. 19:19:23

Az eva egyetlen előnye, hogy nem kell kettős könyvvitelt vezetni. Inkább emeljék a kulcsot, vagy legyen egy másik adónem aminél teljesül ez a feltétel....
(korábban adóügyileg is nagyon jó volt, de az már a múlt)

messi-asz 2011.11.07. 19:22:59

ha megbukott matolcsiné férje akkor miért nem mond le? akár az egész fides is... a 9éves betonozottakkal együtt? üres a kassza... ezek után kíváncsiak a kaszára is?

index.hu/belfold/2011/11/07/tulelni_2012-t/

NaMajdEn 2011.11.07. 19:26:04

Megszűnik az EVA?

Keresek számla képes embereket!
Kevesebb adót fogok befizetni. YESS!!:)
Köszi Viktor!

(ui. Nincs EVA-s cégem, de ismerek olyat akinek van...:) )

CoIie 2011.11.07. 19:30:32

Az EVA a világ *** legigazságtalanabb ***, *** legantiszolidárisabb *** és *** legadócsalómentőbb *** adója volt! Az első perctől vártam a végét!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.11.07. 19:32:09

@NaMajdEn: na, mibe, hogy az apeh kiemelten rá fog szállni az ex-evás, tárgyévben kevesebb adót fizető cégekre? Nem árt ötször is meggondolni azt a számlavásárlást...

különvélemény 2011.11.07. 19:34:40

A Számlagyár 2012 Kft. tárt karokkal várja jövőbeli ügyfeleit:
Érdeklődni az alábbi emailcímen lehet:

feladommagam@nav.gov.hu

NaMajdEn 2011.11.07. 19:37:17

@Berfore: És ehhez miért kell az hogy megszűnjön az EVA?
1990-ben el kellett volna kezdeni a vállalkozások és off-shore cégek ellenőrzését. De hát valahogy meg kellett nekik is gazdagodni.

Sajnos kiszámolták az okosok, hogy az EVA meszüntetése kapásból 20milliárd minusz az állambácsinak. E van.
De nem baj, majd azt is megfizetjük. Lehet az ÁFA 30% is.

Melee 2011.11.07. 19:42:59

Az Orbán-Matolcsy párosnak az a kényszerképzete, hogy az emberek önként és dalolva adót fognak fizetni. Egyszer már bebizonyosodott, hogy ez nem így van, akkor Orbán siránkozott is, hogy a vállalkozói szféra nem méltányolta az adócsökkentést és nem adóznak a várt mértékben (vagy csak Matolcsy **szta el akkor is a számolást). Most is hasonló lesz, kevesebb adó fog befolyni, ráadásul csökkenni fog a belföldi kereslet, mert az "adócsökkentésre" fordított forintok egy része nem itthon talál gazdára.
A Nemzeti AVH rá fog szállni az ex-evásokra, egy részénél találnak is valamit, szokás szerint jellemzően nem azoknál akiknek tényleg lesz vaj a fülük mögött.

CoIie 2011.11.07. 19:48:51

Bennfentes infóból tudom, hogy a NAV 1000 új munkaerő felvételét tervezi kizárólag a volt EVÁ-s cégek ellenőrzésére és a számlagyárak hűvösön tartására?

klacus 2011.11.07. 19:51:21

@CoIie: Bennfentes infóból tudom, hogy megbaszhatja, ha Szlovákiába viszem a cégem...

messi-asz 2011.11.07. 19:51:42

@CoIie: akkor most adót fognak fizetni a fid eszesek? és a politikusok is?

vagy csak rendes adózókat basztatják? akik nincsennek a kubatovlistán?

messi-asz 2011.11.07. 19:52:50

@klacus: de hát hát... igenis... akkor nem vagy hazafi... nem vagy a nemzet teste... megilyesmi... ha nem adózol a csontodig...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.07. 19:53:14

@CoIie: 10%ért bármikor tudok számlát.
Nem áfa +10ért hanem a bruttó össszeg 10 % ért.
Nem is értem az EVÁsokat.

CoIie 2011.11.07. 19:55:16

Új börtönök építéséről hallott valaki?

sanche_ 2011.11.07. 20:02:40

@Kivlov:
Rohadtul nem ismered sajnos az EVA-t és ebből adódóan a magyar gazdaságot sem.
A magyar gazdaságot kb egyedül a sokat szidott multik és kevés számú középvállalat (indegenforgalmi vagy IT esetleg) tartja el. És ennyi. De természetes, hogy ez így önmagában kevéske. A kisvállalkozásoknak bőven lenne szerepük a gazdaságban..de nem ilyen abszurd feltételekkel.
Ha az EVA-t eltörlöd, akkor ez az üzenet: 10 bejövő forintodból 8-at(!!) fizess ki, ha a maradék kettőből nem tudsz megélni, akkor dögölj meg és ne legyen céged, menj az auchanba takarítani.
Ez normális szerinted? Ez mocskosul nem a segélyről szól.. itt arról van szó, hogy van egy nagyon nagy réteg, akiknek vállalkozásuk van kisebb-nagyobb, s ezek a vállalkozások még ilyen mocskosul magas EVA-val is tisztességgel befizetik a pénzt és együtt milliárdokat termelnek. Így tán 10 forintból megtudnak tartani 4-et is..netán még fejlődni is tudnak.

Az a baj, hogy úgy írtál, hogy azt hiszed ez valami segély. Tudod mi a segély? Az egy dolog, amit adunk valakinek és cserébe nem vársz el semmit..senkinek nem lesz jó tőle. Az EVA viszont egy olyan dolog, ami azt mondja, hogy a kisebb cégek nyilván nem tudnak annyit termelni, mint egy nagy multi, de attól még tudnak sokat adózni, ha ésszerűen húzzuk meg azt a bizonyos vonalat. Aki tisztességes az él vele. Mondj még egy olyan segélyt, ami évi 180 milliárdot hoz a konyhára!
Ha ilyesmiben segélyt akarsz látni, akkor nézd inkább az ekhó-t. Na az, tényleg egy csalás és undorító, hogy amúgy jól kereső emberek mire föl adózhatnak jobban, amiből az égvilágon senkinek semmi haszna. A színész ígyis-úgyis jól megél.
Az EVA eltörlése borítékolhatóan azt hozza, hogy az állam sokkal rosszabbul jár összességében. A most EVA-s cégeknek több, mint a harmada valamiképpen adót fog csalni, a másik több, mint harmada tényleg csődbe megy..és a harmadik réteg pedig megél valahogy szarabbul, esetleg mérget vehetsz rá, hogy gyarapodni nem fog. Ez miért fontos?
Én elmondom neked, hogy alkalmazott vagyok egy magyar középnagy IT vállalatnál és ez a cég konkrétan kis garázscégként kezdte, néhány emberrel. Most az egyik legtöbb bevételt hozó vállalat. Hát ezért nem kéne a kisvállalkozásokat eltaposni. Nem segélyezni kell őket, csak hagyni kell, hogy termeljenek.

Érdekes módon a földműveseknek azért is jár a pénz, ha nem is aratnak.. érdekes módon a segélyért sem kell csinálni semmit.. A sok milliárdot és gyarapodást hozó kisvállalatokat meg irigylik és tönkre akarják tenni..bravó!

klacus 2011.11.07. 20:02:43

@messi-asz: Egy fekély leszek a nemzet testén HAHAHAHA!

Szlovákiában 19%-ot jattolsz, és tiéd a pénz. Ki a fasz fog, telepíthető szolgáltatás esetén br 140-ből 72-t kézhez venni, akkor el kell menni alkalmazottnak...
*****LÓFASZT!!!!!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.07. 20:03:15

Szerintem meg szüntessük be az adószedést! Egy csomó pénzt meg lehetne spórolni, ha nem kellene adópénzekből eltartani az APEH-het!

Én egyből erre szavaznék. Ha valaki véletlenül megkérdezné! ;)

Qqriq 2011.11.07. 20:06:25

@CoIie: Nálad a pont!

Az eva az adócsalás legalizálása volt. (Ezt pont most mondta Vámosi Nagy Szabolcs is.)
Emlékezzünk, hogy is kezdődött: 15% árbevétel utáni adó és ennyi. Ha viszont cég fogadta be az evás számláját (és naná hogy az fogadta be a vállalkozóként bujtatott munkavállalók evás számláját) 20% áfát igényelhetett vissza. 15%-20% az nálam -5% adó! És ennek örült a fél ország 2003-ban. (Legalább is a marhábbik fele, meg aki kedvezményezett volt és bekerülhetett a kiváltságosi körbe, aki élhetett vele.) Sok vállalkozónak felcsillant a szeme, megpróbálkozott vele, de hamar rájöttek, nem nekik találták ezt ki, hanem azoknak a bujtatott alkalmazottaknak, akiknek igazán 0 költségük.
Ez a Medgyessy-Gyurcsány éra emblematikus intézkedése volt: nem felszámoljuk az adócsalást, hanem legalizáljuk (mint korábban a megélhetési bűnözés). Támogatókat lehet vele szerezni, a bűnüldözők terheit csökkentette és a bűnügyi statisztikákat is megszépítette.
Azóta sokat módosultak a szabályok, fogalmam sincs, most mennyivel előnyösebb, mint alkalmazottnak lenni (de nyilván jobb, különben senki sem élne vele, mindenki alkalmazott szeretne lenni, meg a zokogás sem volna ilyen hangos), de már csak az előélete miatt is meg kell szüntetni, mintegy jelezve, hogy nem kívánják folytatni az előző kurzus (adó)trükkös Magyarország modelljét.
Az eva már megalkotásakor is a közteherviselésnek adott pofon volt, épp itt az ideje, hogy pusztuljon!

bubci 2011.11.07. 20:17:10

én eddig két evás cégemen keresztül évi 3-4 millió adót fizettem be. ezt az adót jövőre szlovákiában fogom befizetni, ha nekik kell. úgy látom a magyar kormánynak nem kell az adóm......

klacus 2011.11.07. 20:23:29

@Qqriq: "de már csak az előélete miatt is meg kell szüntetni, mintegy jelezve, hogy nem kívánják folytatni az előző kurzus (adó)trükkös Magyarország modelljét."

Mit is mondott a Viktor király pár hónapja? Hogy marad, mert jó és követendő.

Hozzáteszem, hogy az Evás cégek 600 mrd. körüli forgalomból 180 mrd. körül adóznak. A számok nyelvén az általad felvázolt érvek nem igazak. Úgy is mondhatnám igaztalanak, de ezt a másik faszfej mondogatta egy Tv-s vitában.

Biztos van visszaélés, biztos van adókiesés, de mennyi is? 50 mrd. +. A szürkegazdaságban a becslések szerint a GDP 15-20 % is elveszik. Az mennyi is? 2000-3000 mrd. alsó hangon? Talán arrafelé kellene tenni némi tétova lépést. Csak hát ahhoz ész is kellene.

egyenlito 2011.11.07. 20:23:54

@Qqriq: Nem bújtatott alkalmazottak, hanem önfoglalkoztatók. Náluk nem jutott három dolgozóra hét irodista. Érdekes módon az átlagos befizetett adó kétszerese az országos átlagnak.

Még csak nem is vállalkozók. Az átlagos éves bevételük 8 millió volt. A lakás a telephely, az iroda, nincs könyvelő, portás, takarító, pénzügyes, HR menedzser, stb.

CoIie 2011.11.07. 20:26:30

@bubci: semmi baj, a szlovákok azok a magyarok, akik tudnak csehül! Erősítsd tovább nemzetünket!

klacus 2011.11.07. 20:27:11

@bubci: Az állam a javadat akarja, illetve a javaidat :-)

Qqriq 2011.11.07. 20:28:24

@lokotus:

Mindjárt elpityeredek szegény magyar vállalkozók sorsán, meg gyűjtést szervezek számukra!
Mondjuk a magyar-történelem szakos tanárok között: mondjanak le a buszbérletük áráról a szegény Mercis vállalkozók javára.

A Téged alkalmazó cég volt valaha evás? Meglepne.

Én még tényleges evás vállalkozást (amelyik nem a munkavállalói terhek alóli kibújás miatt evázott) én még csak 1-et láttam, de az is feladta pár év alatt. Viszont minden evás ismerősöm korábban a munkavállalói terhek elől eltűnő "vállalkozó" volt, akik öröm táncot jártak, mikor kitalálták az evát. Azt mondták, ha nekik kellett volna kitalálniuk valamit, amivel legalizálhatták volna korábban űzött bujkálásukat, aligha mertek volna ilyen szemtelenül tökéletes megoldással kiállni a nyilvánosság elé.

klacus 2011.11.07. 20:32:43

@Qqriq: Hidd el, hogy az a pénz akkor is a vállalkozóknál fog maradni, vagy így vagy úgy. Nem ma másztak le a falvédőről.

Fufo 2011.11.07. 20:33:02

Azért azoktól akik itt az EVA ellen hörögnek, tisztelettel megkérdezném, milyen cégük van és mennyi adót fizetnek?

Parajpuding 2011.11.07. 20:33:25

@Qqriq: Te pont olyan sötét vagy, mint zorbán meg a matolcsy. Zsigerből vélekedsz és teszel voksot, különösebb ész nélkül. Tudom, hogy ez könnyebb, de sajnos nem eredményes. Mint ahogy az EVA megszüntetése sem lesz az. Sajnos a számok meg fogják mutatni, hogy óriási bevételkiesés borítékolható. Jónéhány evás ismerősöm és jómagam is be kívánjuk szüntetni az adófizetést. Így, vagy úgy, vannak lehetőségek. Feketemunka, Szlovákia, cégtemető és egyebek.
De hogy értsd (bár valószínüleg neked is ellenségeid a számok, mint az említett két h*gyagyúnak):
Eddig fizettem éves szinten 2-5MFt evát. Mostantól egy buznyákot se.
Vagy túl bonyolut matekfeladat nektek még ez is?

slingsh0t 2011.11.07. 20:38:00

Azért mennyire érdekes, hogy az újságírók milyen szép egységfrontba tömörülnek (még Matildka is, aki nem igazán szokta Viktor faszát kivenni a szájából), ha az ő zsebükben piszkálnak. Le az EVA-val, le az ingyenélő újságírókkal!

klacus 2011.11.07. 20:38:00

@Parajpuding: Aki a válságot túlélte, annak egy Matolcsy már meg se kottyan. Az adóelkerülésre pont azok a neves közgazdászok biztatnak, akik most az EVA-t ellenzik. Vajon az adótanácsadók mi a faszból élnek, ha nem az ilyen praktikákból. Ez nekik most egy nagy piac. Illetve azt hiszik.

Parajpuding 2011.11.07. 20:38:02

@Fufo: Itt olyan nincs, aki az eva ellen hörög és valaha volt evás. Legfeljebb bérből és irigységből élő nyomoroncok ők, akiknek mindig fáj, ha másnak jó. És ezért mindig is bérből és irígységből élő nyomoroncok maradnak.

Kivancsi 2011.11.07. 20:38:38

Narancsos fiukak elszamoltak magukat szerintem megintcsak...

Az EVA lenyege (volt):

1.
Ha a volt evások jövőre egyetlen fillér költséget sem számolnak el,
akkor a 179 milliárd forint eva helyett 118 milliárd forint áfát és 47 milliárd forint társasági adót fizetnek be

179 <=> 165?

2.
Idén az első kilenc hónap alapján a fizetett előlegekből
- egy evásra 896 ezer forint jutott,
- egy NEM evás cégre pedig CSAK 404 ezer forint.

Tavaly:
100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett

3.
Kérdés ugyanakkor, hogy hányan kezdenek buzgón költségszámlát gyűjteni, növelve a költségvetés veszteségét

Qqriq 2011.11.07. 20:38:54

@klacus:

A 180 mrd-dal csak az a baj, hogy sosem teszik mellé az evások számláit befogadók emiatti áfa visszaigényléseit. Valószínűleg, nem is lehet, mert a rendszer úgy lett kiépítve, hogy ne is lehessen kimutatni, aláásta volna a kiválóság prekoncepcióját.

CoIie 2011.11.07. 20:41:07

@Fufo: 0 és 78%! Szerintem igazságtalanul!

klacus 2011.11.07. 20:45:57

@Kivancsi: A havi kivétek utáni szja, és a járulékot ne feledd. Össze jön az az 50 mrd. elméletben. Gyakorlatban nem fog.

@Qqriq: Az Áfa az vagy hozta az elvártat, vagy nem. Az Áfában MAXIMUM 150 mrd. volt ami visszaigényelhető.

De. Mivel tételezzük fel, hogy nem szűnik meg és továbbra is számlázni fog, ezért ez a tétel ez miatt nem csökken! Azt az Áfát továbbra is le fogják írni. Plusz volt egy csomó cég aki nem is volt Áfa körös, mert nem ért el az évi 5 millát. Ő is csaló?

A hörgők pedig nyomoroncok, ahogy feljebb írták.

Qqriq 2011.11.07. 20:45:58

@Parajpuding:

"Eddig fizettem éves szinten 2-5MFt evát. Mostantól egy buznyákot se.
Vagy túl bonyolut matekfeladat nektek még ez is? "

Hűűűű, de megmagyaráztad! Te kis Einstein, te Hegel!
Lehet, sötét vagyok, de hozzád képest még mindig a Nap vagyok, aranyecsém. Pont úgy hányok a fajtádtól, mint a nevedtől!

Melee 2011.11.07. 20:47:16

@Qqriq:
"de már csak az előélete miatt is meg kell szüntetni, mintegy jelezve, hogy nem kívánják folytatni az előző kurzus (adó)trükkös Magyarország modelljét"
Ja, új országigazgatáshoz új trükkök dukálnak, ugye? Szép estét a Fidesz-trolloknak.

Petya1977 2011.11.07. 20:47:50

Össze vissza beszélnek, saját maguknak mondanak ellent. illetve "sillentenek".
A legegyszerűbb adónem volt, kiszámítható.

Egyértelműen azon szolgáltatók vették igénybe akik nem tudtak költségelni. Nos ha kikerülnek ebből a körből arányosan többet kell fizetniük, mint azon cégeknek akik tudnak költségelni és elszámolni kiadásokat. Ez lehet akár hátrányos megkülönböztetés is.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 20:47:53

@Qqriq: Tipikus f@sz proli vagy. Irigykedsz a vállalkozókra, de csinálni már nem tudnád.

Elstron 2011.11.07. 20:48:29

@klacus: Ez azért a gyakorlatban nem így működik ám. Tudod, illetőség <-> forrás elve. Hiába viszed ki, ha ide szolgáltatsz, be fogják vasalni rajtad jó barát! :)

Qqriq 2011.11.07. 20:48:39

@Parajpuding:

"Itt olyan nincs, aki az eva ellen hörög és valaha volt evás. Legfeljebb bérből és irigységből élő nyomoroncok ők, akiknek mindig fáj, ha másnak jó. És ezért mindig is bérből és irígységből élő nyomoroncok maradnak. "

Egyre jobban hányok az újgazdag tahó fajtádtól!

CoIie 2011.11.07. 20:51:22

@Qqriq: aki csak 2-3-4 milkót fizet az ne hőbörögjön, majd ha letett valamit az ország asztalára és nem csak élvezi az előnyöket... Nemde? De!

CoIie 2011.11.07. 20:52:33

@Qqriq: csak szeretne az lenni, de itt már nem fog menni!

Elstron 2011.11.07. 20:53:03

@Petya1977: Ha nem merül fel költség a vállalkozási tevékenység során, akkor miért hátrány, ha a nem létező költséget nem vonhatja le az adóalapjából?

A költségek leírásának pont az a lényege, hogy a vállalkozással összefüggő költségek ne legyenek adóztatva, de ez nem jár plusz előnnyel, inkább megóv a hátránytól.

Kamu számlákat pedig bárki vehet.

klacus 2011.11.07. 20:54:08

@Elstron: Hát persze. Kivéve ha eladom a mostani cégemet egy szlovák cégnek, és know-how-t, meg leader costot számlázok minden hónapban a magyar felé.

Valahol veszek egy lerobbant házat, vagy befizetek egy telephely szolgáltatásra ügyvezetővel, odaát fel vannak erre készülve. Nyilván ára van, az Eva-nak is volt, Ta-s, költségélős cirkusznak is van. Pont ici-pici nyereségen tartod a céged, és kész.

Bizonyítson hadnagy úr, bizonyítson....

CoIie 2011.11.07. 20:54:10

@Petya1977: minden adónem kiszámítható! De bűnözéssel, kiszámíthatatlanná lehet tenni - majdnem kiszámíthatatlanná, ugye NAV?

Melee 2011.11.07. 20:54:37

@CoIie: Te hány millió adót fizettél tavaly? Ja, hogy egy alatt? Akkor már értem miért vered ily buzgón a klaviatúrát.

ökörpöröly 2011.11.07. 20:54:38

Az evások jobbára az értelmiségi körökből kikerülő magánvállalkozók voltak, a középosztály tekintélyes részét képezték le -kulturálisan, végzettség szerint, anyagi javaik alapján-.
Ez a réteg eltartotta magát és családját, munkát teremtett legalább magának, tisztességesen és rendszeresen adózott.
Most őket kinyírják.
Két típus kell a Bölcs Cigány Törpének, rabszolgatartó oligarcha és rabszolga. Ebbe a képbe nem fér bele a középosztály. :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 20:54:47

@Elstron: "Kamu számlákat pedig bárki vehet."
Nem vehet. Az törvénytelen. A többség törvényesen szeretne adózni!

JohnHenry 2011.11.07. 20:56:09

summázva a kommenteket: rendvédelmisek után az evások a következő főellenség, akikkel harcban állunk.

már csak azt kell eldöntenem, hogy angliába vagy szlovákiába vigyem a vállalkozást. mindkettőnek vannak előnyei.

CoIie 2011.11.07. 20:56:22

@Melee: szorozni tudsz? 2 számjegynél kevesebbel ne számolj, Haha, EVA!

Fufo 2011.11.07. 20:57:18

@ökörpöröly: Azt hiszem, neked van igazad :(

CoIie 2011.11.07. 20:57:31

@ökörpöröly: ...a fehérgallérosok, a legveszélyesebb bűnözők!

Qqriq 2011.11.07. 20:57:35

@Kóser Malac:

Brilláns érvelés! Gratulálok! Gondolom 3 diplomád van dr. Kóser......
(Ekkora szellemi teljesítményt ugyanis kevesebbel aligha lehet előadni.)

klacus 2011.11.07. 20:59:36

@ökörpöröly: A kívánatos középosztály 52 nm-es panelban rohad, 25 évre vett fel hitelt az OTp-től, 10 évre vette a suzukit 0%-ra CHF alapon, szereti a bari köztet, és gerjed a paprikás krumplira.

Ha nem ismertél magadra, akkor porold le az orosz könyveket, mert a szlovákok megértik, főleg ha pénzt akarsz odavinni.

Fufo 2011.11.07. 21:00:04

@CoIie: A fehérgallérosok már voltak egyszer bűnözőnek, vagy legalábbis ellenségnek kikiáltva. Megérjük most is?

ökörpöröly 2011.11.07. 21:02:21

@Kóser Malac: A Bölcs Cigány Törpe nem csak a külföldi működőtőkét üldözi el, hanem a hazai kis szolgáltatókat is kizavarja a határon túlra.
Nem csodálom, hogy a magyar GDP-növekedés harmada-negyede a régiós átlagnak.
Én alig vártam, hogy eltakarodjon az MSZP a hatalomból. Azt hittem, hogy a demagógia mögött racionális gazdasági lépések vannak előkészítve, életem tévedése volt. Az elmebeteg Bölcs Cigány Törpe rezsimje az eddigi legrosszabb.
A komcsik és a libek is loptak, csaltak, hazudtak. Ők képviselték a régi maffiát, akik a bűnöző életmód mellett bizonyos szabályokat betartottak. Nem ölték meg az ellenfelet a családja előtt, nem gyilkolták le a gyerekeiket, nem terjesztettek drogot, klasszikus módon éltek zsarolásból, szerencsejátékból, prostikból. Aztán jött az új maffia, ők már nem csak megölik az ellenfél családját, hanem előtte a szeme láttára megerőszakolják a kislányát, nem csak árulják a drogot, hanem kötelezik a rászokást.
Ennyi a különbség. Magyarország egyre élhetetlenebb.

Melee 2011.11.07. 21:05:27

@CoIie: Tudok szorozni. Nem adtál alapot, hogy miket szorozzak. De a hsz-eid alapján ezen nincs mit csodálkozni.

Amikor az EVA-t bevezették meglepődtek azon, hogy több adó folyt be, mint várták (egyébként szerintem is hülyeség volt 15%-on bevezetni). De még azzal is többet adóztak, mint az előzetes számok alapján várták. Mert nem csalták az emberek az adót, hanem befizették. Most ismét csalni fogják, miként a "normál" módon fizetők több mint 95%-a csalja. Aki meg nem akar adót csalni az kiviszi, az EU-ban vagyunk, úgyhogy teljes joggal megteheti, és különösebb adminisztráció se kell hozzá.

Elstron 2011.11.07. 21:08:08

@Kóser Malac: Nézd már meg, hogy mire ment a válasz!

@klacus: Ez addig megy, amíg fel nem nyomnak, és kiderül, hogy 99%-ban csak MO-ra szolgáltatsz. Ha meg így van, akkor fizetheted a bírságot... :)

Melee 2011.11.07. 21:08:26

@CoIie: "a fehérgallérosok, a legveszélyesebb bűnözők! "

Rákosi is ezt mondta.

klacus 2011.11.07. 21:09:08

@ökörpöröly: +1

Azt hittem, hogy egy Draskovics vagy egy hogy a faszba hívták a másik köcsögöt nemtudom- tól nincs lejjebb, de azért úgy látom sikerül. (Ja Veress Jancsi forrás Wikipédia)

pluto111 2011.11.07. 21:09:17

Erről a vitától csak annyit, hogy ha beállítanák az eva százalékát annyira ami egyenértékű az ÁFA, nyereségadó, osztalékadó levonásával 0 Ft költség elszámolása mellett, akkor se csökkenne lényegesen az evások száma. (mert egyszerű, és az egyszerű adó az jó)

klacus 2011.11.07. 21:12:06

@Elstron: ez csak varázslat a TEAOR számokkal című trükk. Az Oszkó, meg a Simor tudna mit mesélni nyugi...

CoIie 2011.11.07. 21:14:04

@Melee: bűnözésre nem az a válasz, hogy aki csak 3 késszúrással öl az elmehet, de aki 9-el az már 30 évet kapjon! Ez az államkorrupció világa!

Fufo 2011.11.07. 21:17:16

Ezt már írták az imént, de gyengébbek kedvéért mégegyszer:
Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég
Akkor most melyikkel jár jobban az állam???

movhu 2011.11.07. 21:17:37

Főállású munka(teljes bejelentett jövedelem) mellett vagyok EVA-s vállalkozó, hogy ne kelljen "okosban" megoldani a dolgokat, ha kis pénzt akarok mellékesnek. Lazán összejött volna eddig is, hogy a nyereségem 0 legyen, lenne annyi költségem...de kényelmesebb és egyszerűbb volt, hogy nem kell küzdenem a számlákkal, és évről évre befizettem a többet.
Ugye nem kell mondanom, hogy ha úgyis küzdenem kell vele, akkor mennyit fogok befizetni?

CoIie 2011.11.07. 21:18:01

@Melee: ...de előtte levette az ingét és egyuttal felvette a fekete bőrkabátját!

Qqriq 2011.11.07. 21:18:38

@ökörpöröly:

Majdnem igazad van. Értelmiségi középosztály, így van. Csak nem megélhetési okokból lett vállalkozó, hanem a JOBB megélhetés okán! Ha valaki megtehette, inkább TB járulék és az szja nagy részének megtakarításával vette fel a jövedelmét a foglalkoztatójától. Nem is volna ezzel semmi baj, ha ez a lehetőség MINDENKI számára nyitva lett volna! De csak bizonyos értelmiségi holdudvarnak állt a zászló! Én emlékszem zalai orvosokra, akik megpróbáltak "vállalkozni", de kurva gyorsan leállította őket az APEH (meg a munkáltatójuk), hogy az nekik nem jár.
Az eva a közteherviselés arculcsapása, egyesek kibújhattak a magasabb közterhek alól, de a többségnek coki volt.
Evás ismerőseimet annyiból becsülöm, hogy ők voltak az elsők, akik az adócsalás legalizálásának nevezték az evát (persze, ettől még éltek vele), és nem nevezték a kirekesztett többséget "bérből és irigységből élő nyomoroncnak", mint itt 1-2 disznóparéj. Tudták, hogy simli az egész, és úgy is tekintették, nem gyártottak mellé homályos ideológiákat, álmagyarázatokat.

CoIie 2011.11.07. 21:19:28

@movhu: ...no, de mi lett így azzal a régi szép mondással, hogy "dolgozzon meg a pénzéért"?

Melee 2011.11.07. 21:19:50

@CoIie: Az EVA megszüntetése a hülyeség világa, az államkorrupciót a közbeszerzési rendszerben keresd. Miért is lenne minden EVA-s bűnöző?

CoIie 2011.11.07. 21:21:18

@Fufo: ...avval, hogy a volt EVÁ-sok megszorozzák majd reálisan 2-3-mal a befizetésüket, comprende? Ez itt a cél!

CoIie 2011.11.07. 21:23:14

@Melee: nem az EVÁ-s a bűnöző, hanem az EVÁ-tlanított volt/lesz!

Qqriq 2011.11.07. 21:25:47

@ökörpöröly:

Te szedsz valamit? Nem? Pedig az lehet segítene...
Nehogy kárt tegyél már magadban! OV még senki lányát nem erőszakolta meg tudtommal...

klacus 2011.11.07. 21:26:22

@Melee: "Miért is lenne minden EVA-s bűnöző? "

Minden vállalkozó bűnöző, nem tudtad? Rohadt szemétláda mind, mert megpróbálja saját magának megteremteni az egzisztenciát. Az persze senkit sem zavar.
1. nincs fizetésnap
2. nem egy kretén főnököd van
3. ebben az országban ceruzával írják a törvényeket
4. olcsón adják adják a radírt...
5. ja és a piac nem nagyon tűri a hülyéket, és a balfaszokat

2011.11.07. 21:26:23

@ökörpöröly: Ez egy korrekt ősszefoglaló! Sajnos :(

Fufo 2011.11.07. 21:26:46

@CoIie: Nem fogják megtenni, mert leírják mindazon költségeiket, amiket eddig nem. Olyan cég, amelyiknek semmi költsége nincs nem létezik. Sokan (beleértve engem is)eddig is inkább kényelemből választottuk az EVA-t, hogy ne kelljen mindenhonnan számlákat gyűjtögetni. Most majd gyűjtögetünk. Hogy ettől az államnak miért lesz jobb, azt nem tudom.

Melee 2011.11.07. 21:27:30

@CoIie: "...avval, hogy a volt EVÁ-sok megszorozzák majd reálisan 2-3-mal a befizetésüket, comprende? Ez itt a cél! "

Most az EVA-ban 30% adót fizetnek, ez 2-3-al szorozva 60-90%. Ez a cél? Te 60-90% adót fizetsz? Azt se tudod miről beszélsz.

ojcabojca 2011.11.07. 21:27:46

Csak annyit az orbáni vállalkozásbarát kormányzásról, hogy amíg a NAV számára előírás a büntetésekből származó bevétel mértéke (40 000 000 000 Ft még idénre)komolyan hihető, hogy a megbüntetendők körét kívánják gyarapítani a folyamatos (tragikus) intézkedésekkel.

Nekem amúgy keserű a szőlő, a hó végi utolsó tízezresemet fizettem be büntinek. Miért?
a 2000 Ft negyedéves környezetvédelmi termékdíjamat nem adtam postára időben.

A termékdíjfizetés alapja egy államtól vásárolható valamilyen szám (5 000 Ft/év), egy külön könyvelő, aki eligazodik a követhetetlen szabályokban (50 000 Ft/év).

A fizetendő adó mértéke az én estemben 6 000 Ft/év.

Egy normális állam megköszönné, hogy adót szeretnék fizetni neki, ingyenes adminisztrációval segítene és gyengéd hangon figyelmeztetne a határidőkre. Persze hülye törvényeket hozni és büntetni sokkal könnyebb.

Ez van, ha egy munkát, vállalkozást soha nem látott ember kezd rendrakásba.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:28:33

@Qqriq: 25M Ft. -ig bármelyik vállalkozó lehetett EVA-s.
(A zalai orvosok EVA-s számlát akartak adni a hálapénzekről? Dicséretes!) :)))

ggaborx 2011.11.07. 21:29:43

Olyan jó, hogy itt is megint egymásnak estek. Civakodtok mint a gyerekek az oviban. Csodálatos! Nem csalódtam bennetek! Ebből érzem, hogy még mindig ebben az országban élek.

A "nagyok" megint bedobtak egy koncot, amin mehet a civakodás. Itt szinte már halomra gyilkolnátok egymást. Csakcsupán azért mert nem értetek valamiben egyet. Halovány érvek gyenge visszhangjaként hat csupán néhány konkrétum, melyeket könnyedén félresöportök megint. Kell a francnak a vita, mikor fröcsögni is lehet, ugye? Mindkét oldalról.

Szerényen csupán annyit kérdeznék, hogy az EVA eltörlése tényleg hatalmasat fog lendíteni a gazdaságon? Avagy csak lelki békét, az elégtétel véres mosolyát csalja az egyszerűek bárgyú képére - mint rendesen.

Hőbörgéseitek közepette egy lapost pillantást azért vethetnétek a kurva nagy kérdőjelre, amely szerint egyre inkább nincs jövő ebben az országban. Ma az EVA alanyokat állítják falhoz, holnap meg a te életed teszik tönkre. Nem fognak felsegíteni a korábban tönkretettek téged sem a földről. Ebben biztos lehetsz.

Most pedig folytassátok a fröcsögést, gondolkodni ráértek majd a halom alatt.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:31:22

@Fufo: Akár lehet(ne) jobb, mert most majd attól is fogunk kérni számlát, akitől eddig nem kértünk. Szvsz. attól még nem fog több adó befolyni.

ojcabojca 2011.11.07. 21:31:54

@Fufo: Már bocs, de rengeteg olyan cég van, ahol minimális költség keletkezik (pl saját lakásban végzett webfejlesztés)a leírt költségeket pedig évekkel később kérhetik számon rajtad. (útnyilvántartás, ügyfelek zaklatása....)És ez a büntetési lehetőségek legbiztosabbika.

klacus 2011.11.07. 21:32:43

@Fufo: Biztosan boldogsággal tölti el őket a tudat, hogy ezzel a húzással kb 400.000 szavazat vész el, 2014 -ből.

Papa, mama, gyerek, nagypapa,nagymama,haverok.

Fufo 2011.11.07. 21:35:04

@Kóser Malac: : És le fogjuk vonni mindazon költségeinket, amelyeket eddig nem. (Telefon, internet, benzin, villany, gáz, stb.)és a végén kevesebbet fogunk befizetni mint most.

egyenlito 2011.11.07. 21:36:03

@Qqriq: Evás újgazdag? Évi átlag nyolcmillió bevételből?

Mondd csak! Te egy kesztyűbáb vagy a FIDESZ székházból délutános műszakban?

CoIie 2011.11.07. 21:36:32

@Melee: fent írtam, hogy pont annyi adót fizetek! El vagy varázsolva, miközben mások viselik a terheket!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:37:18

"Az eva bevezetése nem volt helyes, ugyanis a kedvezményes, alacsonyabb adófizetést a többi adózó fizette meg azzal, hogy nekik értelemszerűen több adót kellett fizetniük, mint egy eva nélküli rendszerben kellett volna. Ezért helyes lépés az eva eltörlése, nem érdemes könnyeket hullatni az evásokért, hiszen az adónem megszűnése után végre az evások is hasonló mértékű adót fognak fizetni, mint a többiek – mondta a hvg.hu-nak Vámosi-Nagy Szabolcs. Az Ernst&Young adószakértője szerint az evások közel harmada csak megtakarítási céllal használja ezt az adónemet, miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."
HVG.hu

ökörpöröly 2011.11.07. 21:38:04

@Qqriq: Úgy látom, te valami szerencsétlen, semmire nem jut panelproli vagy, akinek remeg a szája, ha valaki képzettsége, tehetsége, szellemi javai alapján jut valamire. :) A tipikus "bozgurszittya", akinek a fő hitvallása: "dögöljön meg a szomszéd tehene is".
Más vállalkozók sokkal több adót csalnak el, mint az evások. A vállalkozók közül az evások voltak messze a legtisztességesebb adózók.
Arról meg nem én tehetek, hogy tényleg "éhbérből és irigységből élő nyomoronc" vagy, aki nem tudja felfogni, hogy az EVA eltörlésével csökkenni fog az állami adóbevétel, nő a feketegazdaság, illetve a magyar vállalkozások külföldre települése.
Rendben, te ma kivered háromszor, hogy a szemét evás vállalkozók megszívják, s jó lesz neked. De rövid-, közép- és hosszútávon ennek komoly nemzetgazdasági kárai lesznek.
Nem csak az evások részére pofon ez, hanem minden adófizető részére. Tovább nő a jogbizonytalanság, a kiszámíthatatlanság. Ez pedig nem kedvez se a gazdaság fehéredésének, se az adómorálnak, se a tőkevonzó képességnek. Eddig is nagymestere volt a zavarkeltésnek a Bölcs Cigány Törpe. Biztos sok Mao Ce-tungot, Lenin összest olvas. :)

Fufo 2011.11.07. 21:38:23

@CoIie: 90 % adót fizetsz?? Ugye ezt nem kell elhinnünk?

CoIie 2011.11.07. 21:39:01

@Fufo: ...legalább nem kell a garast a foghoz verni, leírható lesz minden, ami ténylegesen szükséges! Ennek csak örülni lehet!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:39:09

@Fufo: Nálam is csak annyi fog változni, hogy most meg fog dolgozni a pénzéért a könyvelőm... :)

segitoember 2011.11.07. 21:39:50

"miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."

...számomra ez az év mondata...

CoIie 2011.11.07. 21:39:54

@Fufo: hol olvastad? 78%-ot írtam! Csodálkozol mi, sajnos nem tudod mi van ebben az országban...

ökörpöröly 2011.11.07. 21:40:20

@Qqriq: Hogy te mekkora egy FIDESZ-birka vagy! :D A belterjesen tenyésztett, agyatlan fajtád sajnos túlságosan is túlszaporodott Magyarisztánban. :)

klacus 2011.11.07. 21:40:43

@ojcabojca: Hát ez van.
- útnyilvántartást vezetni kell, pontosan, életszerűen, a kocsi ne menjen 0-24 -ben.
- kölcsön veszed magadtól a kocsit is, amit után szja-t fizetsz.
- cégautó adót is szépen fizeted
- fel kell szerelni külön villanyórát a cég nevére.
- telefonszámla után fizeted szépen a járulékot.
- évente cseréled a számítógépet
- kölcsönveszed magadtól az irodát, ami után beköhögöd az SZJA-t.
- lejelented magad minimálbér + 50 % -ra, és bérszámfejtetsz minden hónapban

Ezek mind legális módszerek amivel szépen ugyan ott leszel, mintha fizetnéd az EVA-t 35-40 %-al. Max egy kicsit lesz több, ja és ellenőrzésre tegyél félre, mert a bünti az borítékolható. Aki keres az talál alapon.

Fufo 2011.11.07. 21:40:45

@Kóser Malac: Az EVA-sok pillanatnyilag TÖBB adót fizetnek be, mint a nem EVA-sok (feljebb valahol kiszámoltam).

CoIie 2011.11.07. 21:44:10

@Fufo: ezt senki sem hiszi el! Az EVÁ-tól függne egy ország! Az EVA "virágoztatta" ennyire fel hazánkat! Haha, az évezred vicce volt, sokáig fogok rá emlékezni!

Fufo 2011.11.07. 21:46:29

@CoIie: Mit nem hiszel el? Az osztás nevű számtani művelet nem hit kérdése. Megkeressem és bemásoljam újra a számokat, vagy megtalálod egyedül is?

klacus 2011.11.07. 21:46:58

@segitoember: ""miközben nyilvánvalóan képesek lennének a nem kedvezményes adózásra is."

Azaz a KREATÍV KÖNYVELÉSRE!

Mondja ezt egy olyan ember aki "adóoptimalizálásból" él. Hívhatjuk csalónak?

CoIie 2011.11.07. 21:47:50

@Fufo: "Csak az általam hamisított statisztikának hiszek!" - és szerencsére nem csak én!

Fufo 2011.11.07. 21:47:54

@CoIie: Csak a te kedvedért:
Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég

klacus 2011.11.07. 21:48:23

@CoIie: Mond te azért adsz számlát a Narancsos brigádnak, vagy magadtól vagy ennyire bináris?

Melee 2011.11.07. 21:48:44

@CoIie: 78% adó befizetés úgy se jön ki, ha saját vállalkozásban foglalkoztatod magad, és a havonta megtermelt pénz teljes egészét elviszi a magadnak utalt fizetés és a cég által befizetett járulék. Te valamit nagyon elszámolsz, vagy a könyvelőd nagyon meglop. Ez már tényleg komoly alap arra, hogy haragudj az EVA-sokra.

ojcabojca 2011.11.07. 21:49:02

@Qqriq: Már bocs, de ez hülyeség. Egy viszont kiderül belőle az EVA megszüntetése egy szimbolikus tett a számotokra, egy újabb valamikori politikus nevének leradírozása. Kerül, amibe kerül. Így mulat egy igazi magyar.

CoIie 2011.11.07. 21:49:23

@klacus: adócsalás: ma tankoltam, mert szerdától drágább a gázolaj! Mi más ez, mint jövedéki adó és áfa csalás! Pont analóg a "szlovák rendszámmal"!

CoIie 2011.11.07. 21:50:20

@Fufo: statisztika az statisztika marad - nincs köze a valósághoz!

klacus 2011.11.07. 21:52:21

Set @CoIie = 'A2V2'; /* viktordroid init*/

CoIie 2011.11.07. 21:52:25

@Melee: nem csak EVÁ-s él ebben az országban, ezt nem kellen figyelmen kívül hagyni! Ha csak EVÁ-s lenne itt a termelő erő, akkor nem 30%, hanem - kapuszám - 81% adót kellene fizetni ugyanazon állami bevételhez! Ezt kellene már a fejekben rendbe tenni!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.07. 21:53:14

@Melee: Mé' ne? Minden 100 forintból, marad neki 22. Életszerű. Te egy álomvilágban élsz, ahol akár 35 forintod is megmarad, de majd most megtanulod, mi a kutyafitty! :D

CoIie 2011.11.07. 21:53:49

@klacus: a binaritást tanultam, nem is haszontalan egy dolog - legalább egzakt!

klacus 2011.11.07. 21:55:04

@CoIie: "a binaritást tanultam, nem is haszontalan egy dolog - legalább egzakt! "

Ki kéne törnöd. Vannak más számrendszerek is, szépek, megnyugtatóak... :-)

CoIie 2011.11.07. 21:55:28

@klacus: nagyon bele lehetsz esve OV-ba, ha ennyire foglakoztat!

Fufo 2011.11.07. 21:55:41

@CoIie: Ne haragudj kedves, de erre sajnos kénytelen vagyok azt válaszolni, hogy te egy igen buta ember lehetsz. Igazán sajnálom.

worldpeace 2011.11.07. 21:55:43

EVA-bünöző. Hehe. Napi 12-14 órát dolgozok, és nem is emlékszem rá, mikor volt utoljára szabad hétvégém.

Melee 2011.11.07. 21:58:04

@CoIie: "statisztika az statisztika marad - nincs köze a valósághoz! "

Figyu, haverkodjunk már össze, beajánllak a Showder Klubba, ilyen mondatokkal tuti a sikered. Megelégszek a bevétel annyi százalékával amennyit adózol.

Az EVA-s nem csak a 30% EVA-t fizeti, hanem a saját fizetésének megfelelő adót és járulékokat is, amit saját cégben alkalmazva le se tud vonni az adóalapból. Ezt meg a te fejedben kell rendbe tenni.

CoIie 2011.11.07. 21:58:21

@worldpeace: más is ezt teszi, miért gondolja, hogy az EVÁ-s tud csak dolgozni?

Charlie100 2011.11.07. 21:59:43

@lokotus: Teljesen egyetértek, egy kivétellel:
2009-ig a magyar adóbevételek 60%-a a kkv-któl jött, a foglalkoztatás 65%-át pedig a kkv-k biztosították. Sajnos frissebb adatom nincs, de az egy nagy félrevezetés, hogy a multiktól és nagyvállalatoktól jön a legtöbb bevétel. Egyébként ez az egész EU-ban hasonlóan működik, a kkv-k a mozgatóerők.

worldpeace 2011.11.07. 22:00:23

@CoIie: Mondtam egy szóval is, hogy más nem tud dolgozni? Kérlek, ne marhásokodj! Olvasd el, mit írtam.

CoIie 2011.11.07. 22:01:29

@Melee: én csak az adóról beszéltem..., a járulékok még tovább csökkentik a nettót! Ébresztő!

Egyébként nyugi, mert borítékolom, hogy kivezetik az EVÁ-t, de bevezetik, az OVÁ-t, mint EVA v.2.0-t!
Tovább lehet élvezni az állami közműveket, és szolgáltatásokat minimálos befizetéssel...

CoIie 2011.11.07. 22:02:23

@worldpeace: megtörtént! Nem írtad! De én igen! Olvass vissza!

worldpeace 2011.11.07. 22:05:33

@CoIie: Igazad van, bünöző vagyok. További szép estét, mennem kell bünözni, holnapi határidőm van, sietnem kell.

Melee 2011.11.07. 22:06:46

@CoIie: "én csak az adóról beszéltem..., a járulékok még tovább csökkentik a nettót! Ébresztő!"

Ja, hogy 78%-ot csak adót fizetsz, emellett a járulékok tovább csökkentik a nettódat. Látod, erre tényleg nem gondoltam...

CoIie 2011.11.07. 22:07:26

@worldpeace: ...azt csak a NAV itélheti meg, ne menjünk annyira előre!

Qqriq 2011.11.07. 22:07:33

@ökörpöröly:

ökör, te érted amit írok?
Nem úgy nézel ki.
Vagy nagyon is érted, magadra ismertél, és akkor innentől panelprolizás bunkózás.
Pedig az első beírásod alapján egész értelmesnek tűntél, nem úgy, mint a disznóparéjok. De tévedtem.

sárkányfő 2011.11.07. 22:10:20

Ne üljetek fel a bolsi-nemzetközi karvalytőke dezinformációinak, az eva marad.

Az Egyetlen Abszolút Hiteles Forrás = Orbán Viktor Szája.

A Száj pedig kiállt az eva mellett:
"Marad az ekho és az eva, sőt az új kormány arra készül, hogy kiterjessze az adózók körét – ezt mondta Orbán Viktor"

tv2.hu/tenyek/video/interju-orban-viktorral-2

CoIie 2011.11.07. 22:10:50

@Melee: ennek örülök. Sajnos OV és elődei eddig erre ugyanígy nem gondoltak. Nem csak az EVÁ-soknak vannak itt problémái az adókkal.

No, majd később - aktuálisan - kitárgyaljuk az új OVÁ-t is! ;)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2011.11.07. 22:12:50

Rengeteg szabadúszó fordító és tolmács evás. Ha a fejünket a falba verjük, akkor se tudunk mit kitalálni költségnek (persze, hogyne, ki tudunk találni bármit, csak valaki árulja már el, hogy mi a francnak...). Ha kell, éjjel is dolgozom, meg hétvégén is. Az életbe nem fordult elő, hogy ne kellett volna számlát adnom, szerződést írnom, stb. Ha még élni is akarok (pl. aludni meg hasonlók) soha nem lesz az éves bevételem 25 millió felett, mondjuk nincs is rá szükségem. Egyvalami tény: evás vállalkozóként az életbe nem vettem volna fel alkalmazottat. Viszont ezután sem fogok (:

Melee 2011.11.07. 22:12:50

@worldpeace: Speciel tényleg bűnözöl, 8 óránál többet nem szabad dolgoznod, fel kell vegyél alkalmazottat, ezt NAVH ellenőrnek ne mondd.

Qqriq 2011.11.07. 22:13:01

@ojcabojca:

Ki az a "számotokra"?
Én egy vagyok, és egy a véleményem is. És 2003-ban is ez volt: az eva az adócsalás legalizálása. (mondta ezt akkor egy könyvvizsgáló, és 2 órával ezelőtt Vámosi Nagy Szabolcs is, csak kicsit árnyaltabban fogalmazott)

Roa 2011.11.07. 22:25:41

@lyia: Ez szimpla hazugság. Az eva kevesebbet adózik. Nem sírna most senki, ha nem így lenne. Kevesebbet adózik, és össznépi elfoglaltsággá vált, hogy nagyobbacska kisvállalkozások evás számlákat vettek. Pont azért, mert kevesebbet adózik. Laza 15-20 százalékponttal (nem számolom most ki pontosan). Evás számlagyárak: valós tevékenység nélküli kifizetőhelyek. Nem is csoda, hogy ilyen nagy adóbevétel volt belőle, mert a nagyobb cégek egy részének a társasági adója és osztalékadója is itt csapódott le (ami persze nem Szlovákiába ment ki, vagy Ciprusra, ill. Seychelle-re). Erről persze senki sem hallott, senki sem tud, és főleg senki sem csinált ilyet. Persze...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.07. 22:27:20

Ez a LiveInfo!

A Michael Jackson ügyebn az esküdtszék (mert Amerikában olyan is van!) nem szándékos emberölésben bűnösnek találta Murray doktort, a volt énekes volt kezelőorvosát.

Fufo 2011.11.07. 22:28:56

@Kara kán: Ez most mennyiben tartozik ide?

Malachi 2011.11.07. 22:29:23

régen minden másképp volt.

orulunkvincent.blog.hu/2011/11/07/bucsu_az_eva_tol

csak hogy tovább árnyaljuk a képet.

Qqriq 2011.11.07. 22:29:41

@Fufo:

"Tavaly:100 ezer evás 182 milliárd,
340 ezer NEM evas 323 milliárd forint adót fizetett
Annak akinek nehezére esik az osztást elvégezni:
EVÁs befizetés: 1 820 000 /cég
Nem EVÁs befizetés: 950 000 /cég "

Egy apróságról elfelejtkezel: az evás nem fizet áfát, de az evás számláját befogadó visszaigényelhet! Vagyis az evások 182 mrd-jából le kellene vonni az evás számlák után visszaigényelt áfát. Azt viszont az Isten se mondja meg, hogy ez mennyi! Lehet, csak 1 mrd (és akkor egész jók a számaid), de lehet 150 mrd (akkor viszont egészen rosszak).
A nem evás befizetésekből már semmi nem jön le, az tiszta nyereségadó (ha jól sejtem).

Fufo 2011.11.07. 22:35:44

@Qqriq: Hogy a nem EVA-s mit igényel vissza az EVA-s számlájából az mennyiben az EVA-s felelőssége?

ggaborx 2011.11.07. 22:44:21

@Qqriq: Ha és amennyiben a mostani EVA-s jövőre nem EVA-sként állít ki számlát, úgy annak az áfáját a befogadó ugyanúgy vissza fogja-e igényelni, avagy semmi értelme erre hivatkozni, vagy mégis?

Sokkal érthetőbb az a verzió, hogy az EVA szerint adózót nem igazán lehet csesztetni ilyen-olyan ellenőrzésekkel, hiszen egyszerű mint a faék. Ezért aztán azért kell megszüntetni, mert így plusz 100.000 céget lehet majd szarrá büntetni ilyen-olyan indokokkal. Pláne azokat, akik egyelőre hozzá sem szagolnak az EVA-n kívüli könyvelési témákhoz. Ezek kisebb-nagyobb hibákat fognak véteni. A NAV meg majd jól lesz, hogy segíts...izé jól megbüntesse a szerencsétlen lúzereket.

És így voilá - már meg is van a plusz 50 csilliárd.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.07. 22:46:15

@Fufo:
Semennyire, de gondoltam lehet, akit érdekel, és amúgy lazításképpen el lehet olvasni.

Fufo 2011.11.07. 22:49:58

@Kara kán: Így már értem, köszönjük :)

Szamiz67 2011.11.07. 23:33:27

A legnagyobb baromság egy olyan adót megszüntetni, amelyet az adófizetők kínos pontossággal fizetnek be. 16 éve látom a vállalkozói szektort közelről, ekkora öngólt már szánt szándékkal is nehéz lenne összehozni. Aki látta már közelről a magyar kkv szektort, annak nem kérdés, hogy ebből nemhogy plusz bevétel nem lesz, hanem még nagyobb hiány keletkezik a költségvetésben, és a kkv szektor is kap egy újabb gyomrost, az eddigiekhez...

Az Utolsó Csillagharcos 2011.11.07. 23:42:00

nekem evá-s cégem van, de a dolog mégsem érint. A megrendelések elfogytak, nincs miből adóznom, húzok is innen a g3cibe

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.07. 23:45:26

EVÁS ismerőseim már húzzák fel a falakat, épül a számlagyár. A körbeszámlázáshoz pedig szlovák cégeket használnak fel, azt az APEH-NAV nem tudja körbeellenőrizni.

Ezt akartátok, öcsém? Igyátok a levét!

Szamiz67 2011.11.07. 23:47:43

@Roa: Igen, de ez a hazugság még mindig korrektebb, mint az, hogy egy olyan adórendszerben kellene megélned, ahol az általad megtermelt bevétel irreálisan nagyobb részét elviszik a közterhek, ezért (szinte közmegállapodás keretében) rákényszerülsz a csalásra. Az EVA nyitás volt abba az irányba, ahol az adózó vállalkozó legális keretek között teremthette elő a jövedelmét, ha megszűnik, lehet visszamenni a hazug, képmutató középkorba. Sajnos több mint 20 évvel a rendszerváltás után a Magyar Állam még mindig csak az Állam fenntartójaként tekint a vállalkozókra, pedig egy normális világban a vállalkozások által kifizethető, a közösségi kiadásokra fordítandó pénzből lesz adó, de nálunk az Állam a kiadásaihoz igazítja az adóterhelést...

Kiwicake 2011.11.07. 23:48:38

@Kovácsné: Szintén zenész? Üdv, Kollegina, szívemből szóltál :)

Qqriq 2011.11.07. 23:55:21

@Fufo:

Bemutattál 2 db osztást, amivel azt sejtetted, hogy az evás cégek egy cégre vetítve több adót fizetnek. Ezt felületes szemlélőnek be is lehet adni. Csak arról felejtkezel meg, hogy a befizetett eva összegét csökkenteni kellene a befogadók ÁFA visszaigénylésével, mert csak így tekinthető tiszta bevételnek az állam szempontjából. Csak így lehet a nem evás cégek nyereségadójával összevetni (ami szintén tiszta bevétel állam bácsinak). Körtét a körtével, almát az almával hasonlítsunk össze, tiszta bevételt a tiszta bevételhez hasonlítsunk!
Ez nem felelősség vagy felelőtlenség kérdése. Ezek tények.

Qqriq 2011.11.08. 00:09:14

@tundrazuzmo:

Aztán majd tót iskolába járatjátok a kölykeiteket? Vagy az iskolákat tartsák fenn itthon a balekok? Majd elpotyáztok, hisz általános tankötelezettség van. Meg jogaitok. Kötelesség??? Ehhez a szóhoz gondolom értelmező szótárra van szükséged....
Imádom az ilyen "önzetlen" tahó bájerzsótikat....

Nem Penny hajója 2011.11.08. 01:11:39

Napok óta agyalok ezen az eva témán, de bevallom, nem értem, hogy mi a jó ebben a kormánynak. A volt evások közül ugyanis három csoport lesz:

1. Nem tud költségelni, ezért csökken a nettó bevétele ---> megvágja a kiadásait. Nem vesz autót, kevesebbet autózik, nem megy üdülni, próbálja minden téren racionalizálni a kiadásait ---> alacsonyabb lesz az állam közvetett adóbevétele.

2. Kihasznál minden legális és féllegális optimalizálási lehetőséget, hogy szinten tartsa magát ---> töredékét fogja adóként befizetni annak, amit az eva alatt.

3. Éppen az eva által érintett körből sokan ki tudják szervezni a tevékenységüket mondjuk egy szlovák cégbe. Amennyiben csak 2000 olyan egykori evás így dönt, aki eddig fizetett évi 3 millió forintnyi evát, az éves szinten 6 milliárd forint kiesés. Ezen felül 400 millió körüli kiesés az iparűzési adónál. S akkor azzal nem számoltam, hogy a bérjárulékokat sem itthon fizet.

Marhára nem látok ebben a döntésben logikát. Az a baj, hogy egy hülye, rövidlátó lépés miatt fog szopni megint az ország.

mediacapic 2011.11.08. 01:43:41

Talán az a fontosabb kérdés, amiről csak sorok jelennek meg, h MI A FASZ***ÉRT KELL EGY RAKÁS DOLOGRA KI** A PÉNZT??? PL A STADIONÉPÍTÉSEK???????

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.08. 05:51:21

A stadion építés? Egy topikot megérne.
60Mrd Ft-ról hallottam.
Hmmm.....

Kivlov 2011.11.08. 08:03:14

a stadionokkal 10 évet késtünk.
inkább fizessünk arra 60at, mint segélyre 60at vagy nyugdíjra...
süti beállítások módosítása